LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen geld uit pinautomaat ABNAMRO Schiphol

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
LarsMachiels
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2016 14:43

Geen geld uit pinautomaat ABNAMRO Schiphol

Ongelezen bericht door LarsMachiels »

Voor onze vlucht richting Spanje wilden mijn vrouw en ik nog wat contant geld opnemen bij de pinautomaat van de ABNAMRO te Schiphol. Het ging om een bedrag van € 250,00. Maar helaas kwam er na veel horten en stoten geen geld uit de automaat. Via de ING app konden wij al direct zien dat het geld wel was gereserveerd (later werd dit permanent). Toen wij de storing bij de balie meldden werd ons verteld dat zij niets voor ons konden betekenen. Wij moesten maar contact opnemen met onze eigen bank. Een ander persoon kon ook al geen geld openemen dus wij waren niet de enigen. Op mijn vraag of ze niet eventjes een briefje op de automaat konden plakken om zo andere potentiële slachtoffers te voorkomen kreeg ik te horen dat ze onder geen beding iets met de betaalautomaat mochten doen, dus ook geen briefje plaatsen. Wat is dit voor een beleid? Dat wij geen geld kregen is één ding maar het niet mogen voorkomen van ellende bij anderen (buitenlanders bijvoorbeeld die niet even snel hun eigen bank kunnen inschakelen) door een simpele handeling is ronduit schandalig. Ik neem de baliemedewerkster niets kwalijk maar dat zij zulke instructies krijgen is te zot voor woorden. Overigens is de zaak netjes afgehandeld door een zeer behulpzame medewerker van de ING en hebben wij de ontrechte afschrijving netjes teruggestort gekregen. Maar dat de banken nog een lange weg te gaan hebben om het vertrouwen bij de burger terug te winnen is blijkt maar weer eens.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Geen geld uit pinautomaat ABNAMRO Schiphol

Ongelezen bericht door Costnix »

Dat gebeurt veel vaker en zo lang als er pinautomaten zijn. Je moet er altijd achteraan, wanneer je geen geld uit de automaat krijgt. Bellen naar het noodnummer van de bank kan helpen.
Soms werkt het wel in je voordeel. In Polen had ik geld gepind en na een storing, kwam wel mijn geld eruit en werd ook afgeschreven. Alleen werd dat bedrag twee maanden later weer teruggestort op mijn rekening :-)
Mijn bank kon hier niets mee en zei: “Zie dit maar als een vakantiesubsidie.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Geen geld uit pinautomaat ABNAMRO Schiphol

Ongelezen bericht door hänschen klein »

(Gezamenlijke) automaten staan niet (meer) onder beheer van banken ... die hebben dat aan een derde partij overgedragen. Het vertrouwen in banken komt m.i. desondanks niet meer goed! Maar bedankt voor uw ongeveer gelijkluidende mening.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Geen geld uit pinautomaat ABNAMRO Schiphol

Ongelezen bericht door CB »

hänschen klein schreef:
13 apr 2019 14:16
(Gezamenlijke) automaten staan niet (meer) onder beheer van banken ... die hebben dat aan een derde partij overgedragen. Het vertrouwen in banken komt m.i. desondanks niet meer goed! Maar bedankt voor uw ongeveer gelijkluidende mening.
Zover is het nog niet. Zolang ze nog de naam van een bank dragen vallen ze onder het beheer van de genoemde bank. Zodra de gele Geldmaat op de markt komt vallen ze niet meer onder het beheer van een bank. Het gaat hierbij om ABN/AMRO, de ING en de Rabobank. Het maakt dan ook niet meer uit van welke bank naar welke bank je geld over maakt. Het staat binnen enkele minuten op je rekening.

https://www.geldmaat.nl/

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen geld uit pinautomaat ABNAMRO Schiphol

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het is niet zo gek dat de persoon van Schiphol er niets aan kan doen. De automaat staat alleen bij Schiphol binnen, maar er staat dus wel degelijk een naam op en als het goed is ook een sticker met een melding in de trant van 'bij storing, neem contact op met ......'. Alleen heel veel mensen vertikken het om dan te gaan bellen en gaan aan de balie staan. Zo gebeurde dat ook in de supermarkt waar ik vroeger werkte. Daar stond een automaat van de ABN AMRO binnen en als die het niet deed, dan kwamen ze altijd naar de infobalie. En dan werden ze boos als er gezegd werd dat er dan even contact op moest worden genomen met het nummer dat op de automaat stond.

LarsMachiels
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2016 14:43

Re: Geen geld uit pinautomaat ABNAMRO Schiphol

Ongelezen bericht door LarsMachiels »

Nijogeth schreef:
13 apr 2019 16:28
Het is niet zo gek dat de persoon van Schiphol er niets aan kan doen. De automaat staat alleen bij Schiphol binnen, maar er staat dus wel degelijk een naam op en als het goed is ook een sticker met een melding in de trant van 'bij storing, neem contact op met ......'. Alleen heel veel mensen vertikken het om dan te gaan bellen en gaan aan de balie staan. Zo gebeurde dat ook in de supermarkt waar ik vroeger werkte. Daar stond een automaat van de ABN AMRO binnen en als die het niet deed, dan kwamen ze altijd naar de infobalie. En dan werden ze boos als er gezegd werd dat er dan even contact op moest worden genomen met het nummer dat op de automaat stond.
Even voor de goede orde: De pinautomaat bevond zich IN het filiaal van ABNAMRO en er was GÉÉN sticker met gegevens om een storing door te geven. Wat doe je dan als je geen geld krijgt? Inderdaad, je vervoegt je bij de balie om verhaal te halen. Voorbarige aannames zijn in dit geval dus niet op hun plaats.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen geld uit pinautomaat ABNAMRO Schiphol

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ah kijk, ik ging er bij het verhaal vanuit dat het een losse automaat was die op Schiphol stond. Dit verandert wel wat.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Geen geld uit pinautomaat ABNAMRO Schiphol

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste LarsMachiels,

Onhandig wanneer je een bedrag wilt pinnen en de automaat geeft geen biljetten uit!
Wanneer dit gebeurt, dan vragen wij je inderdaad om in eerste instantie contact op te nemen met je eigen bank. De reden hiervoor is dat wij (uiteraard) geen inzicht hebben in je gegevens wanneer je een rekening bij een andere bank aanhoudt. Je eigen bank kan vervolgens een navraag bij ons indienen. In de meeste gevallen wordt echter al automatisch gecorrigeerd.

Feit blijft natuurlijk wel dat de betreffende medewerker hier wel een melding van had kunnen en moeten maken. Zowel op de automaat zelf als bij de beheerders van de automaat.
Weet je toevallig nog welke automaat dit betrof (iedere geldautomaat heeft een eigen nummer)? Ik controleer namelijk graag nog even of de problemen met deze automaat inmiddels verholpen zijn.


Met vriendelijke groet,

Rob
ABN AMRO Webcare

Gesloten