LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het bankentopic

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door kokka »

Je ben dus op zoek naar een bank die het beste met jou voor heeft, die jouw belang boven winst stelt?
Succes.Laat je het hier weten als je er eentje gevonden hebt?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04
Beste antwoord
Gekozen door kokka

Re: Het bankentopic

door kweenie » 01 mei 2019 08:24

Klopt, zoveel mensen zoveel wensen. Als je bijvoorbeeld een zelfstandige bent die regelmatig geld op de tekening moet storten, dan krijg je een heel ander voorkeur dan als je een 'gewone' consument bent. En de één heeft genoeg aan pinpas plus online overzicht, terwijl de ander een creditcard erbij wil.

Zelf ben ik trouwens niet zo van één bank voor alles. De ene bank is handig voor het betalingsverkeer, de andere is beter voor sparen en een derde is weer handiger voor beleggen.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan je rekeningnummer ook niet migreren, reuze onhandig.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ben helemaal niet van plan om over te stappen. Ben heel tevreden met de banken waar ik nu klant ben.

Maar als u niet tevreden bent, stapt u toch over? Heel simpel.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De laatste vier is er feitelijk maar een. Dat maakt de spoeling al dunner.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door witte angora »

youss schreef:
30 apr 2019 23:35
Wellicht een topic om de ervaringen te delen en de algemene klachten. Specifieke klachten of gerelateerd aan een financieel product zijn niet relevant hier.
Dit begrijp ik eerlijk gezegd niet. Als ik klachten over een bank heb, dan zijn dat altijd klachten specifiek op mijn situatie. Pas als blijkt dat er veel meer mensen met dezelfde klachten zijn, worden het algemene klachten. Hoe kun je nu stellen dat mensen niet hun specifieke klachten neer mogen pennen, maar alleen de algemene? En welke zijn dan die algemene? De klachten die je op internet kunt vinden? En... kun jij me een bankactiviteit noemen die niet financieel gerelateerd is?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik zit op een IKEA bank. Nou ja...ik lig. Heerlijk.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door kuklos »

youss schreef:
30 apr 2019 23:35
Zelf ben ik benieuwd bij welke bank je het meeste waar krijg voor je geld en ook goede service kan verwachten.
Je zal dit nader moeten specificeren. Jij zal andere behoeften hebben dan ik en andere diensten afnemen dan ik.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door Costnix »

U kunt hier een enquête posten, die u in Google Documents aanmaakt.
Misschien, dat er mensen bereid zijn, om deze in te vullen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Waar woon je? Als het Postkantoor dicht ging is in mijn geboorte plaats geen ING meer, Amro nooit geweest en na fusie met Fortis ging die ooit Bondsspaarbank ook weg, en de Rabo is enige met kantoor...

Ik heb ze geen van allen en de onderste 5 lijken met het beste.
SNS heeft nog enkele kantoren, Regio bank vaak bij verzekering / boekhouders en zo dus als bijzaak.... en online kom je met ASN of Triodos vermoedelijk het beste uit.

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

youss schreef:
30 apr 2019 23:35

In NL hebben we momenteel veel banken en er zijn veel consumenten die overwegen te overstappen. (Ik ben er 1van)

Zelf ben ik benieuwd bij welke bank je het meeste waar krijg voor je geld en ook goede service kan verwachten.
Alweer overstappen?
door youss » 17 mar 2019 15:57
Ik ben zelf jaren geleden overgestapt, zijn genoeg banken die het beter doen!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe weet ik of mijn klacht specifiek is, of dat meer mensen er last van hebben? En het meeste waar voor je geld krijgen is wat je zelf verwacht. De een zal alles online doen en heeft meer aan een goede onlinesystemen terwijl anderen graag een fysiek gebouw binnen stappen. Waar voor je geld krijgen is dus voor iedereen anders. Wat ik wil hoeft niet hetzelfde als voor u te zijn.

Er valt dus niets zinnigs te zeggen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door kweenie »

Klopt, zoveel mensen zoveel wensen. Als je bijvoorbeeld een zelfstandige bent die regelmatig geld op de tekening moet storten, dan krijg je een heel ander voorkeur dan als je een 'gewone' consument bent. En de één heeft genoeg aan pinpas plus online overzicht, terwijl de ander een creditcard erbij wil.

Zelf ben ik trouwens niet zo van één bank voor alles. De ene bank is handig voor het betalingsverkeer, de andere is beter voor sparen en een derde is weer handiger voor beleggen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een paar vragen die wellicht kunnen helpen een helder beeld te krijgen:
- Wat zijn uw klachten over die banken A en B?
- Wat verwacht u van uw (nieuwe) bank wat betreft het betalingsverkeer?
- Stelt u ook eisen aan maatschappelijk verantwoord ondernemen?
- Heeft u al eens gekeken op een vergelijkingssite?

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door gosewijn »

Je leest het hier toch regelmatig op het forum . De een zakt door de leuning , de ander zakt door de zitting , de vulling is ingezakt ,kleur verschil . Zo is het in de grote banken wereld ook. Als ze niet de zin doen van een klant dan zijn ze slecht , toch ????

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als je overstapt omdat je bij Bank A zat sinds jongs af aan en dan denkt dat bank B beter is wat niet het geval is tja..
En welke banken zijn de A en B? Ben net als Erthanax ook wel benieuwd naar de klachten over A en B. Ik heb geen enkele reden om over te stappen, ING bevalt mij prima, heb er geen klachten over.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door renewouters »

youss schreef:
30 apr 2019 23:35

Zelf ben ik benieuwd bij welke bank je het meeste waar krijg voor je geld en ook goede service kan verwachten.
Wat is goede service? Als ik naar mezelf kijk wil ik alles digitaal kunnen doen. Ik heb helemaal geen behoefte om naar een kantoor te gaan of een telefoonnummer te moeten bellen. Maar anderen hebben weer liever een bankfiliaal in de buurt.

Maar ook binnen digitaal zijn verschillende niveau's qua service mogelijk. Wil je bijvoorbeeld dat de bank alleen maar sec de gegevens presenteert, of wil je ook dat de bank speciale overzichten kan maken bijvoorbeeld voor budgettering? Dat is echt voor iedereen anders.
Voor mij is het voldoende om al mijn gegevens in een formaat te kunnen krijgen wat ik makkelijk in mijn eigen excel files kan importeren. Anderen willen wellicht een hapklaar rapport (wat ik dan weer niet wil).

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zie vier banken waar we een rekening hebben, bij sommige alleen een rekening courant, bij een andere sparen we, en zo verder. Grosso modo zijn we over alle vier wel te spreken, ze hebben allemaal een, subtiel verschillende, maar functionele app en website, en dat is voor ons prima qua interactie. Ik mis trouwens International Card Services, ICS, in het rijtje. Die geven namens veel banken die er al wel op staan, de creditcards uit.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

De Consumentenbond heeft al eens een onderzoek onder 12000 klanten gehouden https://www.consumentenbond.nl/betaalre ... kenmonitor en vroeg naar: internetbankieren, mobiel bankieren app, kosten, communicatie naar de klant, service van de bank.
De drie best scorende banken waren Regiobank, ASN Bank en Triodosbank.
Ik ben al jaren geleden soepeltjes en zonder problemen overgestapt naar een bank in deze top drie en heb er geen moment spijt van gehad.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja, als u ook banket gaat vergelijken, schiet het niet op. :lol:

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Het bankentopic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Uw bank B doet alles digitaal en dat vindt u niet voldoende bereikbaar. Wilt u dan een bank waar u ook aan de balie iets kunt regelen? Dan bent u aangewezen op een (of de) bank die een filiaal in uw buurt heeft.

Gesloten