LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
poemie1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2019 15:51

SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door poemie1972 »

sinds kort kan ik in deventer en omstreken niet meer pinnen bij de sns bank met als reden plofkraken en dat er woningen boven zitten maar abn en rabo bank zit er naast en die hanteren 23.00 automaat uit en 7.00 aan waarom kan sns dat ook niet enige automaat staat in de hema en die is tot 18.00 open zo kan ik nooit mn saldo checken en aan internet bankieren doe ik niet kan radar hier aan dacht aangeven oja ze mogen ook wel met meer mensen in filiaal zitten 1 man is te weinig en ook niet verantwoordt

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door Kolibrie »

U kunt toch ook één keer per dag biJ de rabobank of ABN pinnen.
En wilt u elke dag uw saldo checken dan maar naar de Hema waar de sns pinautomaat staat.
Meer mensen in filiaal zal de kosten van betaalrekening duurder maken.
Laatst gewijzigd door Kolibrie op 24 dec 2019 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

poemie1972 schreef:
24 dec 2019 16:03
sinds kort kan ik in deventer en omstreken niet meer pinnen bij de sns bank met als reden plofkraken en dat er woningen boven zitten maar abn en rabo bank zit er naast en die hanteren 23.00 automaat uit en 7.00 aan waarom kan sns dat ook niet enige automaat staat in de hema en die is tot 18.00 open zo kan ik nooit mn saldo checken en aan internet bankieren doe ik niet kan radar hier aan dacht aangeven oja ze mogen ook wel met meer mensen in filiaal zitten 1 man is te weinig en ook niet verantwoordt
In de Hema is inderdaad de enige optie nog. Maar.... alle geldautomaten van de verschillende banken gaan verdwijnen. Er komt 1 algemene pin automaat voor terug, de geldmaat. Verder zit er in Colmschate en op Keizerslanden een winkel van SNS, daar kunt u ook terecht voor bankzaken. Pinnen kan bij elke bank. Tot een bepaald maximum qua bedrag en qua aantal keer pinnen per dag.

Ellen1953
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 mei 2019 09:25

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door Ellen1953 »

Je kan toch thuis on line of via de APP je saldo controleren. Wij hebben ASN en Triodos en die hebben helemaal geen eigen automaten. Kan je alleen zien hoeveel je mag opnemen en dat is het.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door kuklos »

Even opgeschoond:

Sinds kort kan ik in deventer en omstreken niet meer pinnen bij de sns bank. Met als reden plofkraken en dat er woningen boven zitten, maar abn en rabo bank zit er naast en die hanteren 23.00 automaat uit en 7.00 aan. Waarom kan sns dat ook niet? De enige automaat staat in de hema en die is tot 18.00 open. Zo kan ik nooit mijn saldo checken en aan internet bankieren doe ik niet. Kan radar hier aandacht aan geven?
Oh ja, ze mogen ook wel met meer mensen in filiaal zitten, 1 man is te weinig en ook niet verantwoord.

Waarom doe je niet aan internet bankieren? Waarom is 1 persoon in een filiaal te weinig en zou dat niet verantwoord zijn?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door grun »

Bij de SNS bank kun je ook telefonisch het saldo opvragen, dan heb je geen internet bankieren nodig.

Lukt inloggen (even) niet? Dan kun je ook de saldolijn bellen. Als je het nummer belt, hoor je wat je saldo is en wat je laatste bij- en afschrijvingen zijn. Je hebt wel eerst een tincode nodig. Als je ‘m nu aanvraagt, krijg je die binnen 5 werkdagen opgestuurd. Het nummer is 030 - 633 30 36 (24 uur per dag bereikbaar).

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door renewouters »

Gewoon gaan internetbankieren. Dat lost een hoop problemen op. En het is makkelijker dan een account op dit forum openen en een vraag stellen....

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

ABN Amro heeft ook veel pinautomaten leeggehaald en dichtgetimmerd. SNS is zeker dus de enige niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Pinnen bij ABNAMRO en de SNS saldolijn bellen. Daarmee is het probleem lijkt mij opgelost.

Internetbankieren moet je niet aan beginnen als je je daarmee niet vertrouwd voelt.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

snuffel1 schreef:
24 dec 2019 22:48
Ik ondersteun het huidige beleid die het mogelijk maakt om pin automaten gedurende de avond en nacht uit te schakelen.
Dat ondersteund TS ook, echter is het probleem dat SNS alle pinautomaten heeft weggehaald. Dus ook overdag kan er geen gebruik van gemaakt worden, op die enkele na die in de Hema staat.
Maar ja, aan de andere kant vraag ik mij af wat TS gaat doen als er enkel nog de nieuwe gele flappentappen zijn.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
24 dec 2019 22:06
Pinnen bij ABNAMRO en de SNS saldolijn bellen. Daarmee is het probleem lijkt mij opgelost.

Internetbankieren moet je niet aan beginnen als je je daarmee niet vertrouwd voelt.
Toevallig gisteren had ik het er met een van mijn broers over. Die heeft ook geen internet. Wel een smart-phone: met een prepaid kaart, enkel voor zijn bankzaken. De rest van internet vind hij niet nodig, en dit is het goedkoopste.

Maar ik moet zeggen: ik heb het internetbankieren ook heel lang tegengehouden omdat ik het maar niks vond. In feite was het koud-water vrees. Inmiddels ben ik het zo gewend dat ik niet beter weet. Enkel het voortdurende veranderen van de 'omgeving' van de bank werkt verwarrend.

Johan-17
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 sep 2017 19:14

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door Johan-17 »

De reacties van menigeen op dit topic slaan nergens op. SNS is inderdaad een bank die het pinnen heel erg heeft beperkt in tegenstelling tot andere banken. Bovendien hebben opmerkingen als: ga toch internetbankieren geen toegevoegde waarde. Iemand wil doodgewoon zijn eigen contant geld hebben en daar is niets mis mee. Bovendien is het aspect veiligheid een item dat de banken moeten oplossen en waar consumenten niet de dupe van mogen worden. Dat is ondernemersrisico. We betalen ook immers ook behoorlijk voor onze rekening(en). Ik zou wel eens willen zien wat er gebeurde als er eens een grote en langdurig digitale storing zou optreden bij de banken. Ik denk dat allen die zo verzot zijn op alleen internetbankieren dan het hardst naar een pinautomaat rennen om aan hun geld te komen.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Johan-17. Dan gaat TS toch bij een andere bank pinnen, want daar krijgt ie ook zijn geld in contanten? Maar dat was het probleem dus niet.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door kuklos »

Johan-17 schreef:
25 dec 2019 13:14
Ik zou wel eens willen zien wat er gebeurde als er eens een grote en langdurig digitale storing zou optreden bij de banken. Ik denk dat allen die zo verzot zijn op alleen internetbankieren dan het hardst naar een pinautomaat rennen om aan hun geld te komen.
Hoeveel fouten kan je maken in een paar zinnen?
Als er een grote en langdurige digitale storing bij banken is, dan kan je ook niet pinnen. Dan kan je niet eens geld ophalen bij het bankkantoor zelf, omdat zij er dan ook last van hebben.
En dan nog, hoe kan ik met internetbankieren bij mijn geld komen? Hoe zie je dat voor je? Met een soort van kastje naast mijn laptop waar geld uit komt rollen of zo?

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Het is de verloedering van de maatschappij, plofkrakers, messentrekkers, liquidatie`s waar de nette werkende burgers (en niet werkende) mee te maken hebben of krijgen.
Een bank anticipeert daarop natuurlijk, da`s logisch.

En het meest angstige is...het wordt steeds erger, maar zolang er nog contant geld is en nodig, hebben de banken een steeds groter wordend probleem. Hoe komen de burgers aan hun fysieke centjes zonder dat de banken daar pijn van hebben?

En een bank wilt geen pijn, alleen uw geld.

Note: Reageren zonder iemand op zijn vingers te tikken kan ook hoor, iets te maken met beleefdheid.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Kuklos, dat noemen ze een printer. Maar daarvoor hoef ik niet bij een bank te zitten. Je moet wel uitkijken waar je die nieuw verworven contanten uitgeeft, want sommige mensen doen er nogal moeilijk over.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumleden,

Er zijn enkele reacties verwijderd die offtopic zijn. Houd de conversatie alsjeblieft relevant aan het onderwerp.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door renewouters »

Johan-17 schreef:
25 dec 2019 13:14
Ik zou wel eens willen zien wat er gebeurde als er eens een grote en langdurig digitale storing zou optreden bij de banken. Ik denk dat allen die zo verzot zijn op alleen internetbankieren dan het hardst naar een pinautomaat rennen om aan hun geld te komen.
En wat als de elektriciteit uitvalt? Dan kan je geeneens bij een winkel naar binnen om spullen te kopen die je vervolgens niet kunt pinnen.... De kans dat er zo'n grote digitale storing komt wordt met de dag kleiner omdat IT systemen steeds beter worden. Internettoegang is nu al betrouwbaarder dan de elektriciteitsvoorziening. Er is maar 1 elektriciteitsnetwerk, maar meerdere internetproviders met eigen netwerken. En bedrijfsnetwerken zijn allemaal redundant opgebouwd. Zelfs de meeste consumenten hebben tegenwoordig een redundant internetverbinding (vast en mobiel) maar slechts een single-point-of-failure aansluiting als het om elektra gaat.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Kijk, dat zijn nou reactie`s van @renewouters waarvan ik eigenlijk geen enkel benul van hebt, prima. Maar hoe moeten ze die DDOs aanvallen nu pareren, dat legt de boel toch ook aardig plat.

En de banken willen toch eigenlijk ook wel van dat cash gebeuren, en de overheid nog meer denk ik. Zou dat eigenlijk wel mogelijk zijn een non cash Europa?

sake1987

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door sake1987 »

Wat zijn we toch verwend in korte tijd. Eind jaren 80 stonden er alleen in steden en grote dorpen bank gebouwen. Deze waren van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00/ 18.00 uur open. Je ging in de rij staan en haalde je contant geld op. Was ik vrijdag te laat had ik geen geld voor het stappen. En dan maar hopen dat de disco een cheque accepteerde.

Gesloten