Pagina 1 van 2

Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 29 jan 2020 10:00
door pba001
Op 6 januari 2020 heb ik geld gestort bij een automaat van ING in Sittard. Bij de eerste storting kreeg het apparaat een storing en werd al het gestorte geld in de automaat bewaard uit veiligheidsoverwegingen. Het stortingsbewijs gaf aan dat ik 14 biljetten van € 50 gestort heb. Echter ik had 156 biljetten in de machine gedaan.
Bij de balie melding gemaakt van de storing. Omdat ik de aantekening waarop de diverse coupures en aantallen niet direct kon vinden heb ik aan de hand van de wikkels (die ik om de stapels biljetten heb gewikkeld) een geschat bedrag opgegeven van € 6800. De medewerkster bij de balie heeft een klachten formulier opgesteld waarbij dit bedrag werd vermeld.
Nadat de storing was verholpen ben ik verder gegaan met het storten van de overige biljetten. Ik heb toen de betreffende aantekening gevonden en heb bij de betreffende medewerkster gemeld wat het juiste bedrag moest zijn. De medewerkster zei dat het wel goed zou komen en maakte geen nieuwe klacht aan.
Op 6 januari werd 6760 bijgeschreven. Te weten het totaal van de tweede storting € 6060 en € 700 (de 14 biljetten van € 50).
Op 17 januari kreeg ik één mededeling in de berichtenbox met de vermelding dat uit onderzoek is gebleken dat ik € 7050 in de automaat heb ingevoerd en dat nog € 950 op mijn rekening zou worden bijgeschreven. Tevens kreeg ik een tweede mededeling met de vermelding dat ik € 7250 in de automaat heb gestort en € 450 op de rekening zal worden gestort.
Op 13 januari werd € 6100 bijgeschreven op mijn rekening en op 20 januari € 450.
Na contact met een telefoonnummer dat op de ontvangen berichten stond werd mij geadviseerd om in beroep te gaan bij de directie.
Per saldo heb ik € 550 te weinig ontvangen.
De situatie is buitengewoon vervelend omdat ik geen enkel bewijs heb om mijn gelijk te staven. Uiteraard heb ik het beroep aangetekend verstuurd, maar gerust ben ik er niet op. Voor een gepensioneerd persoon is het bedrag van € 550 best heel veel geld.
Antwoord heb ik nog niet gekregen, maar is er nog een andere weg te bewandelen?

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 29 jan 2020 16:20
door berndv
pba001 schreef:
29 jan 2020 10:00
een geschat bedrag opgegeven van € 6800. De medewerkster bij de balie heeft een klachten formulier opgesteld waarbij dit bedrag werd vermeld.
Nadat de storing was verholpen ben ik verder gegaan met het storten van de overige biljetten. Ik heb toen de betreffende aantekening gevonden en heb bij de betreffende medewerkster gemeld wat het juiste bedrag moest zijn.
En wat was het juiste bedrag?
pba001 schreef:
29 jan 2020 10:00
Op 6 januari werd 6760 bijgeschreven. Te weten het totaal van de tweede storting € 6060 en € 700 (de 14 biljetten van € 50).
pba001 schreef:
29 jan 2020 10:00
Op 17 januari kreeg ik één mededeling in de berichtenbox met de vermelding dat uit onderzoek is gebleken dat ik € 7050 in de automaat heb ingevoerd en dat nog € 950 op mijn rekening zou worden bijgeschreven.
pba001 schreef:
29 jan 2020 10:00
Tevens kreeg ik een tweede mededeling met de vermelding dat ik € 7250 in de automaat heb gestort en € 450 op de rekening zal worden gestort.
pba001 schreef:
29 jan 2020 10:00
Op 13 januari werd € 6100 bijgeschreven op mijn rekening en op 20 januari € 450.
Dus zoals ik het nu lees heeft u in totaal volgens de bank 14300 gestort in de automaat. En u heeft aan bijschrijvingen een bedrag van 14260 ontvangen. Dat is tenminste waar ik op uit kom als ik bovenstaande bedragen bij elkaar optel.

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 29 jan 2020 17:44
door thecure
Maar wat doet een gepensioneerde met zoveel briefjes van 50?

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 29 jan 2020 17:57
door Lady1234
thecure schreef:
29 jan 2020 17:44
Maar wat doet een gepensioneerde met zoveel briefjes van 50?
Staat daar dan een leeftijd voor? :lol:

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 29 jan 2020 18:47
door Erthanax
Het is geloof ik niet de bedoeling dat alle bedragen worden opgeteld. Het gaat volgens mij steeds om correcties van eerdere bedragen.

TS zegt 156 briefjes gestort te hebben, waarvan er door een storing aanvankelijk 14 geteld zijn. TS verwacht dus een bijschrijving van 156 x 50 = 7800 euro, maar dan in twee delen, 142 x 50 = 7100 en 14 x 50 = 700.

Waarom de bank de bedragen een paar keer corrigeert, is mij niet duidelijk. Heeft dat apparaat soms meer storingen gehad?

(De reden waarom iemand geld stort lijkt me verder niet relevant.)

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 29 jan 2020 19:20
door juliomariner
Het is ook niet relevant dat TS meld dat hij gepensioneerd is.

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 29 jan 2020 19:33
door sylvesterb
pba001 schreef:
29 jan 2020 10:00
Het stortingsbewijs gaf aan dat ik 14 biljetten van € 50 gestort heb. Echter ik had 156 biljetten in de machine gedaan.
pba001 schreef:
29 jan 2020 10:00
Omdat ik de aantekening waarop de diverse coupures en aantallen niet direct kon vinden heb ik aan de hand van de wikkels (die ik om de stapels biljetten heb gewikkeld) een geschat bedrag opgegeven van € 6800. De medewerkster bij de balie heeft een klachten formulier opgesteld waarbij dit bedrag werd vermeld.
Beetje tegenstrijdig, je zegt 156 biljetten van EUR 50 en later heb je het over "diverse coupures" maar als ik enkel briefjes van 50 stort heb ik toch geen diversen coupures?
pba001 schreef:
29 jan 2020 10:00
Op 6 januari werd 6760 bijgeschreven. Te weten het totaal van de tweede storting € 6060 en € 700 (de 14 biljetten van € 50).
pba001 schreef:
29 jan 2020 10:00
Op 13 januari werd € 6100 bijgeschreven op mijn rekening en op 20 januari € 450.
Ook hier weer tegenstrijdigheid want volgens je eigen bericht heb je EUR 13.310 gestort gekregen. Ook zou de eerste storing van 6 januari vreemd zijn als je enkel biljetten van EUR 50,00 had.

Of lees ik het nu helemaal verkeerd?

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 30 jan 2020 00:11
door Justmeagain
Waarom geeft u een geschat bedrag van 6800 euro op als u weet dat u 156 briefjes, dus 7i800 heeft meegenomen van thuis?

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 30 jan 2020 08:04
door berndv
sylvesterb schreef:
29 jan 2020 19:33
Beetje tegenstrijdig, je zegt 156 biljetten van EUR 50 en later heb je het over "diverse coupures" maar als ik enkel briefjes van 50 stort heb ik toch geen diversen coupures?
ik lees nergens dat hij zegt dat hij 156 briefjes van 50 heeft gestort. Hij heeft 156 biljetten van diverse coupures gestort en door de storing heeft het apparaat alleen 14 briefjes van 50 geregistreerd en op het afschrift weergegeven.

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 30 jan 2020 11:46
door thecure
Lady1234 schreef:
29 jan 2020 17:57
thecure schreef:
29 jan 2020 17:44
Maar wat doet een gepensioneerde met zoveel briefjes van 50?
Staat daar dan een leeftijd voor? :lol:
Nee maar beetje gek. Waarom zou je zoveel contanten hebben.

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 30 jan 2020 11:57
door Lady1234
Misschien heeft hij zijn auto of zijn boot verkocht? En is het dan minder gek voor een vijftig-jarige?

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 30 jan 2020 13:03
door Komkommertijd
Hij wist niet precies...... 1e fout.

Maak stapels van €1000,-
Of dit 20x €50 of 50x€20,- is maakte niets uit.
Dan verdergaan drukken nog nogmaals stapel in doen....
Dan kan er minder fout gaan en je ziet de tussenstand verschijnen.
Alleen de laatste stapel is ander bedrag maar dan weet je het precies.
Ook is bij kleinere stapels minder kans op fouten, vaak dubbel gepakte en geweigerde als je even snel wilde.

Ik heb vaak contant verkopen zo gestort, op advies van Rabo... en die werkt hetzelfde als de andere....
Klein geld gaat wel in 1x erin.. maar biljetten, per €1000,- invoeren en ik weet hoeveel lege elastiekjes ik dan heb!

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 30 jan 2020 13:09
door Obelix1
Hoe krijg ik eigenlijk 156 muntstukken, 2 euro, gestort op mijn rekening?

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 30 jan 2020 13:47
door Nijogeth
Obelix1 schreef:
30 jan 2020 13:09
Hoe krijg ik eigenlijk 156 muntstukken, 2 euro, gestort op mijn rekening?
Als 312 euro.

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 30 jan 2020 14:23
door moederslink
De werkelijk gestorte bedragen zijn mij vooralsnog niet echt duidelijk.
Wat u vlg uzelf bij u had tijdens het afstorten en wat u retour kreeg.
Als ik het eea optel kom ik op andere bedragen uit.

Het gebeurt kennelijk vaker dat bij het afstorten er een storing kan optreden ...lezen we op dit forum.
Briefjes kunnen aan elkaar gekleefd zitten of er treedt tussentijds een storing op , misschien doordat het te snel gaat.
Zoveel briefjes in een keer storten blijft kennelijk toch een risico. Beter dit in een paar keer doen.

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 30 jan 2020 16:49
door Lady1234
Toch eigenlijk te dwaas dat men niet meer aan een balie kan storten.

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 30 jan 2020 16:54
door Moneyman
Lady1234 schreef:
30 jan 2020 16:49
Toch eigenlijk te dwaas dat men niet meer aan een balie kan storten.
Normaal zou ik dat niet met je eens zijn (want: vooruitgang), maar gezien het grote aantal soortgelijke meldingen van de afgelopen tijd ben ik geneigd het alsnog met je eens te zijn...

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 30 jan 2020 17:17
door sylvesterb
berndv schreef:
30 jan 2020 08:04
sylvesterb schreef:
29 jan 2020 19:33
Beetje tegenstrijdig, je zegt 156 biljetten van EUR 50 en later heb je het over "diverse coupures" maar als ik enkel briefjes van 50 stort heb ik toch geen diversen coupures?
ik lees nergens dat hij zegt dat hij 156 briefjes van 50 heeft gestort. Hij heeft 156 biljetten van diverse coupures gestort en door de storing heeft het apparaat alleen 14 briefjes van 50 geregistreerd en op het afschrift weergegeven.
Inderdaad verkeerd gelezen als blijft vraag 2 wel staan :D

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 30 jan 2020 17:40
door Obelix1
Lady1234 schreef:
30 jan 2020 16:49
Toch eigenlijk te dwaas dat men niet meer aan een balie kan storten.
Wen er maar vast aan, new future.

Hier is het waar je het mee moet doen, op Hoogvliet mij blind gezocht maar kan dat kreng nergens vinden om mijn losgeld te storten.

https://www.geldmaat.nl/

Laat staan ergens anders in Europa, op Schiphol leg ik een oude sok vol met losgeld op de scanner band, what the **** is this??/ het is mijn wisselgeld in Nederland, kan ik het hier ergens storten of zo :D

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Geplaatst: 30 jan 2020 17:46
door Erthanax
Obelix1 schreef:
30 jan 2020 17:40
(...) op Hoogvliet mij blind gezocht maar kan dat kreng nergens vinden om mijn losgeld te storten. (...)
Bij de Rabobank in Hoogvliet aan de Middenbaan-Noord 28 moet er een zijn. En op nr. 40 zit er een van ABN-AMRO.

Op Schiphol kunt u terecht op Schiphol Plaza en Aankomst 3.

Zowel Hoogvliet als Schiphol zijn ook gewoon te vinden op geldmaat.nl.