LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jan1986n
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2020 22:26

Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door Jan1986n »

Hey hallo,

Ik kreeg vanmiddag een sms dat ik mijn Rabobank betaalpas moet verlengen. heel erg geinig natuurlijk maar ik heb zelf een andere bank. Gewoon even een waarschuwing er zijn mensen die er intrappen. Let goed op de link die eindigt op .INFO dat klopt dus al voor geen cent.

Suc6 allen en verwijder gelijk deze sms.

Groet Jan.

unnamed.png
(101.31 KiB) 2824 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mar 2020 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

rvjapio
Berichten: 999
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door rvjapio »

Bedankt, ik heb inmiddels ruim 200 van deze Rabodingen gekregen. Is al zeker drie kwart jaar bezig. En ik heb ook geen Rabo:)

Rabobank
verified
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:34

Re: Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door Rabobank »

Bedankt voor jouw oplettendheid Jan. Dit is inderdaad een vals bericht en niet door ons verstuurd.

Saskia
Team Webcare - Rabobank Nederland

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Rabobank schreef:
19 mar 2020 16:20
Bedankt voor jouw oplettendheid Jan. Dit is inderdaad een vals bericht en niet door ons verstuurd.

Saskia
Team Webcare - Rabobank Nederland
Dat is ons wel duidelijk, maar wat doet de Rabobank hier aan? Het is al een hele tijd bezig 3 kwart jaar, en nog niet opgelost. Het zal jouw bank maar wezen. :evil:

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door kuklos »

Obelix1 schreef:
19 mar 2020 18:00
Rabobank schreef:
19 mar 2020 16:20
Bedankt voor jouw oplettendheid Jan. Dit is inderdaad een vals bericht en niet door ons verstuurd.

Saskia
Team Webcare - Rabobank Nederland
Dat is ons wel duidelijk, maar wat doet de Rabobank hier aan? Het is al een hele tijd bezig 3 kwart jaar, en nog niet opgelost. Het zal jouw bank maar wezen. :evil:
Wat kunnen ze eraan doen dan?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door tttlocke »

Wat moet de Rabobank daar meer aan doen dan waarschuwen voor dit soort praktijken door uit te leggen dat de Rabobank zelf nooit dit soort berichten zou versturen?

sake1987

Re: Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik kreeg vorige week van de Rabobank een mail dat ik mijn pas moest omruilen voor een anti bacteriële pas i.v.m Corona , het werd mij makkelijk gemaakt, er zat een link bij. Krijg ik geen bacteriële ziektes meer. Jammer dat Corona een virus is.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Wat kunnen ze eraan doen dan?
Dat vraag je aan mij :shock:

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door kuklos »

Obelix1 schreef:
19 mar 2020 18:21
Wat kunnen ze eraan doen dan?
Dat vraag je aan mij :shock:
Ja, ik vraag dat aan jou. Jij stelt immers dat het na driekwart jaar nog steeds niet is opgelost en het je bank maar zal wezen. Daaruit concludeer ik dat jij dus een idee hebt wat de bank eraan zou kunnen doen.
Ik durf te stellen dat als de Rabobank er iets aan had kunnen doen ze dit al gedaan hadden.

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Obelix1 schreef:
19 mar 2020 18:21
Wat kunnen ze eraan doen dan?
Dat vraag je aan mij :shock:
Nou ze zouden bijv. het internet bankieren beter kunnen beveiligen zodat je meer nodig hebt dan enkel pas+pin om in te loggen en ook de spaarrekening leeg te trekken.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Breng gewoon de spaarrekening onder bij een andere bank dan waar je betaalrekening loopt.

sake1987

Re: Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ze kunnen van alles bedenken. Maar de mens is en blijft de zwakste schakel. Zo lang hordes mensen nog in deze mails trappen waar tot in den treure voor is gewaarschuwd, wat moet er dan nog worden geregeld? Klik weg hang op vraag je bank

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door Obelix1 »

kuklos schreef:
19 mar 2020 20:53
Obelix1 schreef:
19 mar 2020 18:21
Wat kunnen ze eraan doen dan?
Dat vraag je aan mij :shock:
Ja, ik vraag dat aan jou. Jij stelt immers dat het na driekwart jaar nog steeds niet is opgelost en het je bank maar zal wezen. Daaruit concludeer ik dat jij dus een idee hebt wat de bank eraan zou kunnen doen.
Ik durf te stellen dat als de Rabobank er iets aan had kunnen doen ze dit al gedaan hadden.
Heb geen idee joh, ben niet de ideeën bus. Dus je concludeert maar een eind weg.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door kweenie »

Zombiemaster schreef:
19 mar 2020 23:27
Obelix1 schreef:
19 mar 2020 18:21
Wat kunnen ze eraan doen dan?
Dat vraag je aan mij :shock:
Nou ze zouden bijv. het internet bankieren beter kunnen beveiligen zodat je meer nodig hebt dan enkel pas+pin om in te loggen en ook de spaarrekening leeg te trekken.
Denk je dat dat helpt? Alsof je met alleen een pas en pin niets zou kunnen kopen...

Zolang mensen blind vertrouwen op zulke mailtjes en sms'jes, ondanks dat de bank herhaaldelijk zegt dat ze nooit op die manier communiceren (zowel op de website als in pop-ups in de App), zullen ook deze oplichters hun werk blijven doen.

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

@Kweenie. Het is in ieder geval iets wat de bank makkelijk kan doen. Bovendien is de rest van je bankzaken (sparen en beleggen) daarmee ook beschermd. Ja beter is om te sparen bij een andere bank en te beleggen bij een andere broker. Nog beter is om helemaal weg te gaan bij de Rabo en ABN, dus ook met je betaalrekening en pinpas, en naar een veilige bank over te stappen. Maar daar gaat het nu even niet om.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Het gaat via SMS en App, dus telefoonnummer is bekend. Is dat een schakel misschien?

Heb 3 ander banken, maar krijg nooit deze berichtjes te zien. Doen zij het misschien toch anders.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die sms-en worden random verstuurd. Heeft niets met die bank van doen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Obelix1 schreef:
19 mar 2020 18:00
Rabobank schreef:
19 mar 2020 16:20
Bedankt voor jouw oplettendheid Jan. Dit is inderdaad een vals bericht en niet door ons verstuurd.

Saskia
Team Webcare - Rabobank Nederland
Dat is ons wel duidelijk, maar wat doet de Rabobank hier aan? Het is al een hele tijd bezig 3 kwart jaar, en nog niet opgelost. Het zal jouw bank maar wezen. :evil:
De bank kan hier natuurlijk weinig aan doen, snap je opmerking "het zal je bank maar wezen" dus niet. Elke bank ondervind schade hiervan als hun klanten het wel gebruiken. Ze proberen op allerlei manier te communiceren dat de bank nooit SMS berichten stuurt of e-mails met dergelijke verzoeken, helaas blijft een bepaalde groep dit doen.

Dit is hetzelfde met het corona virus, we roepen ga niet hamsteren, we roepen ga niet in groepen bij elkaar komen en toch heb je bepaalde mensen die deze communicatie missen of niet tot zich nemen.

De enige oplossing ligt bij de gebruiker zelf, wees voorzichtig met het verspreiden van je telefoonnummer. Ik zelf heb nog nooit (heb nummer al 8 jaar) een spam SMS gehad. Voor vage website gebruik ik een e-mail alias, waardoor als ik spam krijg ik dat direct automatische kan filteren.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij worden gewoon willekeurige 06 nummers geprobeerd en heeft het niets te maken met je nummer ergens achter laten. Ik laat mijn nummer nooit achter en heb ook een paar keer zulke sms'jes gehad, van verschillende banken. (Het is dus ook niet van belang of je wel of niet bij die bank zit...)

Rabobank
verified
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:34

Re: Sms'je over Rabobankpas: fraude!

Ongelezen bericht door Rabobank »

Dit soort valse berichten worden uit naam van heel veel instanties en organisaties verstuurd en naar zoveel mogelijk 06 nummers. Het maakt dus niet uit bij welke bank je bankiert. Klik vooral niet op de linkjes, blokkeer de afzender en verwijder het bericht.

Gesloten