Ben jij weleens slachtoffer geworden van bankfraude?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: Ben jij weleens slachtoffer geworden van bankfraude?

Ongelezen bericht door daytona12 »

Wat mij is opgevallen als je geld vanaf je ING spaarrekening overboekt via de mijnIng.nl, je geen bevestiging meer hoeft te geven sinds de TAN code is opgeheven. Ik gebruik de QR code scanner van ING, maar die hoef ik niet te gebruiken om geld van spaar naar normale rekening te zetten en andersom.
Ik zie dat als een beveiligingsprobleem omdat scammers het beeldscherm van hun slachtoffers zwart kunnen maken en zonder obstakels direct al het geld van iemands spaarrekening over kunnen boeken naar de normale rekening, en dat geld ook kunnen stelen.
Terwijl dit simpelweg te voorkomen is door die extra stap en beperk je de schade.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ben jij weleens slachtoffer geworden van bankfraude?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die boeven hebben uw QR code toch niet? Ik moet bij een overboeking dat bevestigen in de app.

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: Ben jij weleens slachtoffer geworden van bankfraude?

Ongelezen bericht door daytona12 »

Klopt, maar scammers kunnen die mensen makkelijk overtuigen, en een extra beveiliging tussen spaar en gewone rekening maak het moeilijker voor de scammers. Voorheen moest je ook een TAN code gebruiken om tussen spaar en gewone rekening over te maken.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ben jij weleens slachtoffer geworden van bankfraude?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan moeten ze de daglimiet maar lager zetten. Moeten ze vier uur wachten om een flink bedrag te kunnen overschrijven.

En je wordt NIET gebeld door je bank.

Gesloten