1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Moneyman schreef:
21 jan 2021 08:50
Ik_weet_niet_alles schreef:
20 jan 2021 23:57
De schade aan de automaat is gedekt op de aansprakelijkheidsverzekering. De vader heeft gewoon recht op zijn geld terug. Er valt niets te verrekenen.
Dat is onjuist. Als de bank daadwerkelijk aantoonbare door die storting veroorzaakte schade heeft, mag zij die gewoon verrekenen. Dat de vader van TS de schade vervolgens op z’n verzekering kan verhalen, maakt dat niet anders.
Zoals u het stelt klopt het. De vader zou aansprakelijk moeten worden gesteld en deze zou dan deze aansprakelijkheid door moeten geven aan zijn verzekeraar. Volgens mij is het zo geregeld dat de bank eerst de eigen verzekering moet aanspreken en deze spreekt dan de verzekering van de vader aan. Als ik schade toebreng aan de bank van de buren (bijvoorbeeld door een sigarettenpeuk) is het gebruikelijk dat de buren een beroep doen op de inboedelverzekering. Zij hebben dan het recht om mijn verzekeraar aan te spreken. Als ik geen verzekering heb kunnen ze mij aanspreken. Daarmee wordt voorkomen dat de buren met de brokken blijft zitten.
De bank moet de vader, of zijn verzekering, echter wel aansprakelijk stellen voor de schade. Zoals ik uit de berichten lees is dat niet gebeurt. De bank moet ook duidelijk maken wat de werkelijke schade is. Stel dat deze maar € 500 zou zijn dan zou de vader geld terug moeten krijgen. Zoals ik de zaak interpreteer laat de bank zelf ook behoorlijk wat steken vallen en zijn ze (bewust?) heel vaag over het een en ander.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
20 jan 2021 20:16
Op het forum van Kassa staan 2 foto's.
Ik zie de foto's niet. Waar staan ze?
Moneyman schreef:
21 jan 2021 08:50
Als de bank daadwerkelijk aantoonbare door die storting veroorzaakte schade heeft, mag zij die gewoon verrekenen.
Er moet nog steeds sprake zijn van een onrechtmatige daad. De bank moet er rekening mee houden dat mensen iets fout kunnen doen. Waarom gaat dit apparaat kapot als je er munt geld in doet? Over wat voor soort beveiliging beschikt het apparaat?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
21 jan 2021 14:21
Moneyman schreef:
21 jan 2021 08:50
Als de bank daadwerkelijk aantoonbare door die storting veroorzaakte schade heeft, mag zij die gewoon verrekenen.
Er moet nog steeds sprake zijn van een onrechtmatige daad. De bank moet er rekening mee houden dat mensen iets fout kunnen doen. Waarom gaat dit apparaat kapot als je er munt geld in doet? Over wat voor soort beveiliging beschikt het apparaat?
Klopt, maar die discussie zal de vader van TS sowieso met de ABN moeten voeren, en staat verrekening niet in de weg.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door grun »

alfatrion schreef:
21 jan 2021 14:21
NeoDutchio schreef:
20 jan 2021 20:16
Op het forum van Kassa staan 2 foto's.
Ik zie de foto's niet. Waar staan ze?
Het gaat om deze foto's, je komt ze tegen als je ver genoeg naar beneden scrollt en doorklikt naar volgende pagina's.

Afbeelding

Afbeelding

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
21 jan 2021 14:43
Klopt
Je bent in je schrijven te generiek. "Als er schade is dan..."

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door moederslink »

Afbeelding

Afbeelding

Je moet bij geld storten aangeven of je munt-dan wel briefgeld wilt storten.
Bij muntgeld ( zoals bij deze vader van TS) gaat die grote geldlade open en kun je die , minimaal 500 , munten erin kieperen.
Blijft die bak dicht , dan kun je helemaal niets.
Het gaat niet/ is onmogelijk om in een briefgeldlade munten te storten.
Het kan niet , écht niet, dus ik vraag me af waar die , minimaal, 500 munten ingegooid zijn.
Laatst gewijzigd door moederslink op 21 jan 2021 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
21 jan 2021 19:42
Moneyman schreef:
21 jan 2021 14:43
Klopt
Je bent in je schrijven te generiek. "Als er schade is dan..."
Dat de bank de vader van TS eerst ervoor aansprakelijk moest stellen, had ik ervoor al geschreven. Mijn reactie die je nu deels citeert, gaat slechts in op hetgeen daarvoor (onjuist) werd geschreven.

Saf12
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 aug 2020 16:50

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Saf12 »

moederslink schreef:
21 jan 2021 20:14
Afbeelding

Afbeelding

Je moet bij geld storten aangeven of je munt-dan wel briefgeld wilt storten.
Bij muntgeld ( zoals bij deze vader van TS) gaat die grote geldlade open en kun je die , minimaal 500 , munten erin kieperen.
Blijft die bak dicht , dan kun je helemaal niets.
Het gaat niet/ is onmogelijk om in een briefgeldlade munten te storten.
Het kan niet , écht niet.
Op de foto is te zien dat het een geldautomaat is met stortfunctie voor briefgeld. Het vak waar je het briefgeld inlegt is groot. Hier passen zeker wel wat munten in. De vader van TS heeft gekozen voor het storten van briefgeld en heeft toen muntgeld in het vak gestopt. Vervolgens gaat de automaat het briefgeld verwerken. Maar de machine kan munten helemaal niet verwerken, waardoor de machine intern beschadigd is geraakt.

Saf12
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 aug 2020 16:50

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Saf12 »

https://ibb.co/nDJ7Qys

Een vergelijkbare automaat.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door moederslink »

Bij zo.n apparaat kun je volgens mij ook juist ook munten storten, dan gaat die bak open, naar achteren.

Saf12
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 aug 2020 16:50

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Saf12 »

moederslink schreef:
21 jan 2021 21:10
Bij zo.n apparaat kun je volgens mij ook juist ook munten storten, dan gaat die bak open, naar achteren.
https://ibb.co/7Vk8HSy

Op deze foto zie je duidelijker op de sticker dat muntgeld niet gestort kan worden.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het staat erop, ernaast en erboven. Ben benieuwd of TS kan bevestigen dat het zo’n apparaat was.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Als dat daadwerkelijk een zelfde soort machine is, staat er heel, heel duidelijk op dat alleen papiergeld gestort kan worden, en is dat ook duidelijk te zien als de klep opendraait. Mik je er dan toch voor 1000 euo munten in ben je echt verantwoordelijk voor de schade in mijn ogen. En toe aan een nieuwe bril.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door moederslink »

Dubbel :D
Laatst gewijzigd door moederslink op 21 jan 2021 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door moederslink »

Saf12 schreef:
21 jan 2021 21:15
https://ibb.co/7Vk8HSy
Op deze foto zie je duidelijker op de sticker dat muntgeld niet gestort kan worden.
Klopt, maar het was dus juist niet zo.n apparaat , zie hieronder , de foto.s van TS die op Kassa staan.
Afbeelding

Afbeelding

Saf12
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 aug 2020 16:50

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Saf12 »

moederslink schreef:
21 jan 2021 21:33
Saf12 schreef:
21 jan 2021 21:15
https://ibb.co/7Vk8HSy
Op deze foto zie je duidelijker op de sticker dat muntgeld niet gestort kan worden.
Klopt, maar het was dus juist niet zo.n apparaat , zie hieronder , de foto.s van TS die op Kassa staan.
Afbeelding

Afbeelding
Muntgeld storten kan bij ABN AMBRO helemaal niet bij een geldautomaat. Dit kan alleen bij een vestiging. Zie hier het bewijs: https://ibb.co/HVzM508
Je ziet dat ABN AMBRO geen geldautomaten in Nederland heeft waar je muntgeld kan storten.
Laatst gewijzigd door Saf12 op 21 jan 2021 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:
21 jan 2021 20:14
Het gaat niet/ is onmogelijk om in een briefgeldlade munten te storten.
Het kan als je aangeeft dat je briefgeld deponeer en dan de munten stort.
Moneyman schreef:
21 jan 2021 20:30
Ik zie dan toch nog steeds vooral een beeld voor me van iemand die koste wat het kost door blijft gaan met wat hij aan het doen was, zonder even na te denken of om zich heen te kijken. Het kan gewoon niet zonder moeite gegaan in, en dat had op moeten vallen.
Dat weet je niet. Dit is een hele forse aanname.
Moneyman schreef:
21 jan 2021 08:50
Als de bank daadwerkelijk aantoonbare door die storting veroorzaakte schade heeft, mag zij die gewoon verrekenen.
Als je iets anders bedoelde dan blijkt dat niet uit het totaal van je berichten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alfa, heb je wel eens € 1.000,00 in munten in je handen gehad? Geloof me: dat gaat niet zonder moeite in een biljettenautomaat.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door moederslink »

Saf12 schreef:
21 jan 2021 22:03
Muntgeld storten kan bij ABN AMBRO helemaal niet bij een geldautomaat. Dit kan alleen bij een vestiging. Zie hier het bewijs: https://ibb.co/HVZM508
Je ziet dat ABN AMBRO geen geldautomaten in Nederland heeft waar je muntgeld kan storten.
Dat is pertinent onjuist!
Wanneer ik Google op ABNAMRO stortautomaten en/of bankkantoren waar ik en muntgeld kan storten en losse biljetten en dat aanvink komen er door heel Nederland sowieso alle ABNAMRO kantoren en automaten tevoorschijn waar dat mogelijk is.

Saf12
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 aug 2020 16:50

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Saf12 »

moederslink schreef:
21 jan 2021 23:22
Saf12 schreef:
21 jan 2021 22:03
Muntgeld storten kan bij ABN AMBRO helemaal niet bij een geldautomaat. Dit kan alleen bij een vestiging. Zie hier het bewijs: https://ibb.co/HVZM508
Je ziet dat ABN AMBRO geen geldautomaten in Nederland heeft waar je muntgeld kan storten.
Dat is pertinent onjuist!
Wanneer ik Google op ABNAMRO stortautomaten en/of bankkantoren waar ik en muntgeld kan storten en losse biljetten en dat aanvink komen er door heel Nederland sowieso alle ABNAMRO kantoren en automaten tevoorschijn waar dat mogelijk is.
https://ibb.co/HVzM508
Dit is een screenshot van de website van ABN AMBRO. Google...
Laatst gewijzigd door Saf12 op 21 jan 2021 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten