ING adviseert spaarders een andere bank te zoeken voor hun spaargeld

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING adviseert spaarders een andere bank te zoeken voor hun spaargeld

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor wie het nog niet gelezen heeft: Inmiddels is de Rabobank dus ook 'om'. Boven de 100.000 ga je 0,5% negatieve rente betalen. Voordeel van de Rabobank is: als je meerdere rekeningen hebt worden de saldi niet bij elkaar opgeteld. Heb je 3 ton, dan kun je dat dus over drie rekeningen verdelen. Dat is bij de ABN-Amro dus niet zo.

Wel sorteert de Rabo al voor op een verdere verlaging van het bedrag.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... on-ing-abn

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: ING adviseert spaarders een andere bank te zoeken voor hun spaargeld

Ongelezen bericht door jonis »

witte angora schreef:
28 apr 2021 10:44
Voor wie het nog niet gelezen heeft: Inmiddels is de Rabobank dus ook 'om'. Boven de 100.000 ga je 0,5% negatieve rente betalen. Voordeel van de Rabobank is: als je meerdere rekeningen hebt worden de saldi niet bij elkaar opgeteld. Heb je 3 ton, dan kun je dat dus over drie rekeningen verdelen. Dat is bij de ABN-Amro dus niet zo.

Wel sorteert de Rabo al voor op een verdere verlaging van het bedrag.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... on-ing-abn
Meerdere rekeningen, een partner met eigen rekeningen, nog altijd geen negatieve rente onder de ton.
Is leuk dat je het up - to -date houdt, ik wordt er niet warm of koud van als klant.
Kan nog wat nieuwe auto's gebruiken....huis kan ook nog wat opgefrist worden.

Hoeveel ton heb jij eigenlijk WA? :wink:

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING adviseert spaarders een andere bank te zoeken voor hun spaargeld

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee, jonis. Daar kom ik pas achter als mijn vader er niet meer is.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING adviseert spaarders een andere bank te zoeken voor hun spaargeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Helaas heb ik dat probleem niet. :lol:

Yvette van Apeldoorn
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2021 13:30

Re: ING adviseert spaarders een andere bank te zoeken voor hun spaargeld

Ongelezen bericht door Yvette van Apeldoorn »

Goed dat de schrijver die een opmerking maakte over de Icesave bank dit zo wat vergeten was, dat deze ooit heeft bestaan. Maar een grote groep mensen spaarders zullen deze bank nooit vergeten. Er zijn ruim 120 spaarders die nog nooit het resterende bedrag boven de € 100.000,-- hebben terug gezien. Zowat alle kranten in Nederland hebben gepubliceerd, dat al het geld van de Icesave bank terug komt. Ja, voor de Overheid geldt dit, maar niet voor particuliere spaarders. Heel veel Gemeentes hadden destijds grote bedragen van zelfs miljoenen euro`s gestald bij deze Icesave bank. Jeroen Dijsselbloem heeft gezorgd dat de Overheid al het geld dat voorgeschoten was, vanwege uitkeringen via het garantie fonds en van de Gemeentes, terug kwam. Dit is gebeurt, zelfs met winst. In een interview met een professionele Financiële journalist, antwoordde Dijsselbloem op de vraag, en maakt u zich nu ook hard voor de overige spaarders, was het antwoordt, " Zij moeten zelf maar zorgen dat ze het geld terug krijgen." Niemand neemt de verantwoording op zich, niet het Ministerie van Financiën , niet DNB. De Icesave bank in IJsland behoorde niet tot de E.U. landen. De Nederlandse bank had hun verzoek om te opereren in Nederland kunnen afwijzen. Ook dat er genoeg bewijzen waren dat de Icesave bank in zwaar weer verkeerde, werd door de Nederlandse bank niet ingegrepen. Niet alle spaarder waren rijke stinkers. Mijn zoon wilde na jarenlang hard werken, Hotel, restaurant zijn 1e eigen woning kopen. Wegens de de financiële problemen bij Fortis en de ABN-Amro bank, stalde hij een bedrag boven de € 100.000,-- in IJsland. Van dit bedrag moest hij ook nog over jarenlang aan de Gemeente toeristenbelasting betalen, pensioen afdragen voor zijn personeel enz. Resultaat, weg Hotel, scheiding enz. De Overheid neemt een verkeerde beslissing en de gevolgen zijn voor de mensen.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING adviseert spaarders een andere bank te zoeken voor hun spaargeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De overheid heeft geen verkeerde beslissing genomen, dat deden de klanten van Icesave eventueel zelf.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING adviseert spaarders een andere bank te zoeken voor hun spaargeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

Yvette van Apeldoorn schreef:
30 apr 2021 17:21
De Overheid neemt een verkeerde beslissing en de gevolgen zijn voor de mensen.
Dat is wel héél makkelijk vanuit een slachtofferrol geredeneerd. Wie heeft zijn geld op een buitenlandse rekening gestald bij een bank die in zwaar weer verkeerde?

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING adviseert spaarders een andere bank te zoeken voor hun spaargeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij was toentertijd € 20.000 gegarandeerd via het deposito garantiestelsel, maar heeft de Nederlandse staat dat aangevuld tot € 100.000.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ING adviseert spaarders een andere bank te zoeken voor hun spaargeld

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat meen ik me ook te herinneren.

Het probleem is dat het "slachtoffer"niet aan risicospreiding doen. Je kan prima bij meerdere banken spaarrekeningen aanhouden.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: ING adviseert spaarders een andere bank te zoeken voor hun spaargeld

Ongelezen bericht door joep873 »

Lady1234 schreef:
01 mei 2021 12:46
Volgens mij was toentertijd € 20.000 gegarandeerd via het deposito garantiestelsel, maar heeft de Nederlandse staat dat aangevuld tot € 100.000.
En niet te vergeten, die €20000 moest je dan eigenlijk krijgen vanuit het IJslandse depositogarantiestelsel.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING adviseert spaarders een andere bank te zoeken voor hun spaargeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, die ruim € 20.000 werd ook door de Nederlandse overheid voorgefinancierd.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: ING adviseert spaarders een andere bank te zoeken voor hun spaargeld

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Misschien iets om rekening mee te houden: de rente op de kapitaalmarkt stijgt: gaat richting 0%. Ik weet niet wat de redenen ijn, maar de stijging is behoorlijk rap en zou wel eens kunnen resulteren in + rente op die speciale staatobligaties.
https://www.iex.nl/Rente-Koers/19011835 ... -jaar.aspx

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING adviseert spaarders een andere bank te zoeken voor hun spaargeld

Ongelezen bericht door witte angora »

Inmiddels is er nieuws aan de horizon, en het is voor een hoop mensen toch even schrikken, denk ik.

- Aegon stopt helemaal met spaarrekeningen; de bestaande 90.000 klanten hebben te horen gekregen dat per 1 september hun rekening wordt opgeheven. Mensen kunnen eventueel naar Knab, een andere tak van hetzelfde concern.
- ING neemt de consumententak in Frankrijk onder de loep.
- ING is in Oostenrijk en Tsjechië bezig de consumententak af te stoten.
- De Rabobank heeft afscheid genomen van de Belgische en Duitse spaarklanten.

Bron: https://fd.nl/ondernemen/1388477/ing-be ... utm_term=A

Gesloten