Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
AdiPit
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2018 18:54

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door AdiPit »

ABN Amro behandelt onz. (klanten) als criminelen, maar de echte criminelen zitten goed bij deze bank, nog steeds hebben macht positie
dar. Wie zal de boete dat deze bank moet betalen? de onschuldige correcte klanten.
Wordt iemand waker, zeiker niet. Sorry, wat een domme wolk.

Ik ben ook een naïeve mens, misschien nog een parlementaire commissie?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat een wonderlijk topic, dit :D

RudiV
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2021 18:11

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door RudiV »

Dit is een echte bizarre verhoging van de tarieven. Wij als cliënten zijn de dupe van de hoge boetes welke de ABNAMRO kreeg opgelegd wegens nalatige controle op het witwassen. Het wordt tijd dat er bij de banken wordt ingegrepen, zij melken hun cliënten tot op de laatste cent uit

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar overstappen hè.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door kuklos »

RudiV schreef:
09 mei 2021 09:38
Dit is een echte bizarre verhoging van de tarieven. Wij als cliënten zijn de dupe van de hoge boetes welke de ABNAMRO kreeg opgelegd wegens nalatige controle op het witwassen. Het wordt tijd dat er bij de banken wordt ingegrepen, zij melken hun cliënten tot op de laatste cent uit
Jij bent nummer zoveel die krijst. Niet krijsen. Overstappen. Naar een andere bank.
Als jij ze pijn wil doen, stap over. Hier een potje boos lopen doen helpt niets.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door JozJan »

Moneyman schreef:
07 mei 2021 21:01
Wat een wonderlijk topic, dit :D
Echt bizar. En steeds als je denkt dat het niet gekker kan komt er weer een of andere rare beschuldiging om de hoek.
Afijn, mijn bingokaart van het vorige ABN AMRO topic is al 3x vol nu...

'We moeten betalen voor dienstverlening. Schandalig! Ingrijpen bij die banken'. :shock: :shock: :shock:

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is nog veel schandaliger dat mensen belasting moeten betalen. De overheid moet toch voor ons zorgen? Toch niet andersom? :evil:

Maar dat is natuurlijk off-topic.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
07 mei 2021 21:01
Wat een wonderlijk topic, dit :D
Terwijl het eigenlijk zo simpel is. Er zijn steeds meer mensen die amper nog cash gebruiken (ik hoor daar ook bij). Voor die mensen hoeven ze geen grootschalige dekking van pinautomaten te verzorgen. Echter is er een groep waarvoor dat wel moet en waarvoor dus flinke kosten worden gemaakt. Het is niet heel gek om deze kosten uiteindelijk te leggen bij de mensen die het meeste gebruik maken van deze pinautomaten.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens. Ondanks m’n nickname gebruik ik nooit meer cash. Alleen het zakgeld van m’n kids gaat nog dmv cash.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@moneyman

Dat moet u dus contant opnemen en de kids geven het weer contant uit. Al die geldstromen zijn dan niet meer te volgen. 😀😀

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt. En als ik kosten moet maken als gevolg van mijn keuze om mijn kids contant zakgeld te geven, dan is dat maar zo. Keuzes hebben soms gevolgen.

Lapsang
Berichten: 103
Lid geworden op: 29 jul 2011 08:26

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Lapsang »

En zo krijgt de door sommigen gewenste digitale dwangsamenleving steeds meer vorm:

-Alles en iedereen moet digitaal.
-Alles en iedereen moet traceerbaar zijn.
-Wie zich probeert te onttrekken wordt gestraft en buitengesloten.

Maar ja, de meelopers hebben nergens last van, dus wat is het probleem?

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lapsang schreef:
11 mei 2021 10:18
En zo krijgt de door sommigen gewenste digitale dwangsamenleving steeds meer vorm:

-Alles en iedereen moet digitaal.
-Alles en iedereen moet traceerbaar zijn.
-Wie zich probeert te onttrekken wordt gestraft en buitengesloten.

Maar ja, de meelopers hebben nergens last van, dus wat is het probleem?
Als jij je wilt onttrekken, waarom is het dan een probleem dat je wordt buitengesloten?

En ja als jij niet wilt, zie ik niet in waarom dat mijn probleem zou zijn..

Lapsang
Berichten: 103
Lid geworden op: 29 jul 2011 08:26

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Lapsang »

Onttrekken betekent niet: onttrekken aan het leven, maar onttrekken aan de digitale dwang.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het leven is voor een deel nu digitaal. Je hebt nu een bankrekening die je gebruikt om je loon te ontvangen.
Dat er ook mensen zijn die nog graag een loonzakje willen ontvangen van de werkgever, hoeft niet het probleem van de samenleving te zijn.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Jablan »

Lapsang schreef:
11 mei 2021 10:18
En zo krijgt de door sommigen gewenste digitale dwangsamenleving steeds meer vorm:
-Alles en iedereen moet digitaal.
-Alles en iedereen moet traceerbaar zijn.
-Wie zich probeert te onttrekken wordt gestraft en buitengesloten.
Maar ja, de meelopers hebben nergens last van, dus wat is het probleem?
Dit staat los van tariefaanpassingen bij de banken, is eerder het resultaat van het wantrouwen van de overheid in de eigen bevolking.
Nederlandse banken zijn stap voor stap aan het overstappen naar kosten per transactie of handeling, in het buitenland gaat de trend naar een vaste prijs per maand voor de dienstverlening.

Opnamekosten vind ik niet eens zo'n probleem, maar waarom is het grootste biljet in de automaten in Nederland 50 euro en overal elders in de Eurozone minstens 100, vaak 200 euro?

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door JozJan »

Ik denk omdat het aandeel van contant geld in omloop in Nederland sowieso al lager is dan in andere EU landen. Bv Duitsland, daar word tinderdaad nog veel meer contant geld gebruikt.

Probeer in NL maar eens ergens te betalen met een biljet van 100 of 200, wordt vaak niet eens geaccepteerd.

Dat was trouwens ook de reden dat Apple Pay relatief laat in NL beschikbaar kwam: had minder toegevoegde waarde omdat betaalverkeer al grotendeels digitaal verliep. In tegenstelling tot in andere landen.

wim2019
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2019 12:20

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door wim2019 »

Ja, het is een ordinaire prijsverhoging. De schikking van € 480 miljoen met het OM vanwege het witwassen moet tot ergens vandaan komen en de aandeelhouders mogen hier de dupe niet van worden zodat je dan maar een poot uitdraait bij je klanten.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Het ouderwetse loonzakje weer terug laten komen. De banken hebben van alles kunnen uitvreten met de centen van de Nederlanders, dat is nu wel genoeg geweest. En wij zijn natuurlijk de dupe. Ineens moest je een bankrekening hebben...Is ons door de strot geboord. Als je voor je eigen geld moet betalen zijn ze diep gezakt....

jonis
Berichten: 2714
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door jonis »

Irene van Houte schreef:
14 mei 2021 11:27
Het ouderwetse loonzakje weer terug laten komen. De banken hebben van alles kunnen uitvreten met de centen van de Nederlanders, dat is nu wel genoeg geweest. En wij zijn natuurlijk de dupe. Ineens moest je een bankrekening hebben...Is ons door de strot geboord. Als je voor je eigen geld moet betalen zijn ze diep gezakt....
Dat kan natuurlijk ook alleen maar een vrouw verzinnen.
En op vrijdag bij de poort van het werk van de man gaan staan om te voorkomen dat die het allemaal gaat verzuipen in de kroeg, de beelden van vroeger kwamen heel even terug......ik pas even. :lol:

Gesloten