Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Blijkbaar zijn er nog heel veel particuliere klanten die meer dan € 10.000 per jaar contant opnemen. Verbazend.

En bijvoorbeeld bij de supermarkt kan je gewoon met een biljet van € 100 betalen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door witte angora »

jonis schreef:
14 mei 2021 11:41
Irene van Houte schreef:
14 mei 2021 11:27
Het ouderwetse loonzakje weer terug laten komen. De banken hebben van alles kunnen uitvreten met de centen van de Nederlanders, dat is nu wel genoeg geweest. En wij zijn natuurlijk de dupe. Ineens moest je een bankrekening hebben...Is ons door de strot geboord. Als je voor je eigen geld moet betalen zijn ze diep gezakt....
Dat kan natuurlijk ook alleen maar een vrouw verzinnen.
En op vrijdag bij de poort van het werk van de man gaan staan om te voorkomen dat die het allemaal gaat verzuipen in de kroeg, de beelden van vroeger kwamen heel even terug......ik pas even. :lol:
Je kunt ook direct alles gaan pinnen. Banken blij, de vrouw des huizes ook blij.

Wil je het loon van je echtgenoot net als vroeger ook per week krijgen? Makkelijk met de maandelijkse betalingen. ;)

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ten minste het minimumloon moet op de bankrekening worden overgemaakt en mag niet contant.


Artikel 7a Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag
In afwijking van artikel 620 van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek geschiedt de voldoening van het verschuldigde minimumloon door girale betaling overeenkomstig artikel 114 van Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek.
Uit dit artikel kunnen we opmaken dat je verplicht bent het salaris giraal over te maken
Bron PVexpert.

thewillemke
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2021 12:44

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door thewillemke »

Ik vind dat de emotie hoog oploopt in deze discussie. Ja ABN verhoogt tarieven, ja de banken brengen steeds dichterbij dat rente moet worden betaald ipv ontvangen op spaargeld, maar volgens mij is de bancaire sector nog steeds een (relatief) vrij markt en hebben we als particulieren keuze om wel/niet een rekening bij ABN te hebben/houden.
En hoewel lastig uitlegbaar (ik probeer het met mijn moeder van 80+ ook) is het verdedigbaar en zeker verklaarbaar dat wanneer banken zelf kosten moeten maken om geld ergens neer te leggen (bij bijv een Europese Bank) dat deze kosten ook doorgespeeld worden naar Parciculiere klanten. Let wel: we hebben ook allemaal het voordeel dat de hypotheekrente ook bizar laag staat).

Maar goed, ik hoop graag wat meer nuance te zien in reacties ipv het meehuilen met de wolven in het bos...
Laatst gewijzigd door thewillemke op 14 mei 2021 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

beadelat
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2008 21:07

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door beadelat »

De klant moet de boete betalen voor fouten die de hoge heren gemaakt hebben.
En de hoge heren krijgen een wijsvingertje dat hadden jullie mogen doen hoor!!!!!

amoortdam
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2021 14:05

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door amoortdam »

Twee weken terug ontving mijn vrouw in Marokko een brief dat wij € 15 euro per maand extra moeten betalen boven op de normale bankkosten omdat mijn partner in Marokko woont terwijl ik een woonadres in Nederland heb. Mijn vrouw maakt nooit gebruik van de ABN Amro bankrekening omdat de bank die december 2019 heeft beëindigd omdat mijn vrouw in het buitenland woont. Ik werk bij de ambassade en ben ik ineens een niet ingezetenen. Omdat onze ABN Amro bankrekening is beëindigd heb ik bij de Volksbank een nieuwe rekening gekregen. Nu ABN Amro in financiële moeilijkheden zit word mijn vrouw als cliënte weer geaccepteerd. Door bemoeienis van ABN Amro bank is ons door tuzsenmomst van International Card Services bij de Volksbank Mastercard geweigerd maar blijft bij ABN Amro bank. Dit noem ik een onrechtmatige daad, handelwijze en discriminatie.

amoortdam
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2021 14:05

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door amoortdam »

avdh1975 je kunt je beklag bij KiFiD doen. Ook ik heb her destijds gedaan naar aanleiding van de onrechtmatig handelwijze dacht ik toen totdat de KIFID beslist dat wat ABN Amro bank deed niet erg vriendelijk is maar dat een bank het recht heeft om de rekening van getroffene op te zeggen en te beëindigen zonder uitleg en opgaaf van redenen. Dan gaat je tocht echt uit je dak.....

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Opzeggen kan een bank wel, maar het lijkt mij heel raar als een bank eenzijdig kan besluiten dat iemand weer aan de bankrekening wordt gekoppeld ....
Daar zou ik toch kritische vragen over stellen en aan Kifid vragen of dat mag.

Gesloten