Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@witte angora

Ik help het u hopen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door kweenie »

avdh1975 schreef:
03 mei 2021 11:42
Ik wilde alleen maar aankaarten dat ik dit een vrij bizarre tariefverhoging vind en probeer dat met een voorbeeld te verduidelijken en vervolgens word ik in een slachtofferrol geduwd. Zal wel de stijl van discussiëren zijn tegenwoordig.
Het aankaarten van de situatie is prima gelukt. Daarop zijn reacties gekomen die verklaren waarom de bank deze keuze heeft gemaakt. Dan kun je ook zeggen: ok, ik snap de redenering en ik ben het er wel of niet mee eens. En een inhoudelijke discussie voeren. Maar de manier waarop jij reageerde was van een iets andere aard. Dat is misschien jouw stijl van discussiëren van tegenwoordig, maar daardoor zul je al snel in een slachtofferrol terecht komen. Wat afleidt van het eigenlijke onderwerp. Jammer, want op zich is het best een interessant onderwerp om over te discussiëren.

jonis
Berichten: 2714
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door jonis »

witte angora schreef:
03 mei 2021 12:57
Lady1234 schreef:
03 mei 2021 12:46
die dam van € 10.000 kan heel gauw een dammetje worden van zeg € 5.000 of € 2.000. En dat zal dan veel meer mensen raken.
Dat zal in de praktijk waarschijnlijk wel tegen gehouden worden door DNB. Juist omdat DNB van mening is dat mensen gewoon contant moeten kunnen betalen. Dan is een grens van 5000 euro al erg laag, en van 2000 euro, dus nog geen 40 euro in de week, waarschijnlijk een no-go. Op dat moment worden ook de zwakkeren in de samenleving gepakt.
Dubieus is echter ook:
1*300,- = 5,-
4*75,- = 4*5,- kosten pinnen (+ 0,5% is voor beiden gelijk)

Moet men "noodgedwongen" met grotere bedragen weer bij pinautomaat weglopen ; gaat ook gevolgen hebben.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door witte angora »

kweenie schreef:
03 mei 2021 13:06
Jammer, want op zich is het best een interessant onderwerp om over te discussiëren.
Klopt. Zeker als je het in samenhang ziet met andere ontwikkelingen in de bankenwereld, met name de ontwikkelingen betreffende de negatieve rente.

Het zou wat mij betreft helemaal niet verkeerd zijn als Radar in de uitzending een of twee deskundigen laat vertellen wat we de komende 5-10 jaar kunnen verwachten, en hoe mensen er op kunnen anticiperen. En vooral: hoe ze niet moeten anticiperen. Maar het zou ook interessant zijn als iemand van de DNB of iets dergelijks aan zou kunnen geven wat de grenzen zijn die absoluut bewaakt zullen worden.

avdh1975
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 apr 2021 10:57

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door avdh1975 »

witte angora schreef:
03 mei 2021 18:27
Het zou wat mij betreft helemaal niet verkeerd zijn als Radar in de uitzending een of twee deskundigen laat vertellen wat we de komende 5-10 jaar kunnen verwachten, en hoe mensen er op kunnen anticiperen. En vooral: hoe ze niet moeten anticiperen. Maar het zou ook interessant zijn als iemand van de DNB of iets dergelijks aan zou kunnen geven wat de grenzen zijn die absoluut bewaakt zullen worden.
En dat vind ik dus echt een zinvolle opmerking. Zou denk ik heel interessant zijn.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, dan de glazen bollen maar oppoetsen, want die deskundigen hadden 10 jaar geleden echt niet voorspeld dat je eventueel een negatieve rente zou moeten betalen als je veel centjes hebt.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Enige wat je daarmee bereikt is dat we over een tijdje de verwijten krijgen dat ‘de deskundigen’ er weer eens naast zaten..
Niemand kan de toekomst voorspellen, zeker niet zover vooruit. Een jaar vooruit lukt al amper.
Dan hebben mensen er dadelijk op geanticipeerd en blijken ze op het verkeerde geanticipeerd te hebben.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, daar zijn genoeg voorbeelden van.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door kweenie »

jonis schreef:
03 mei 2021 13:15
witte angora schreef:
03 mei 2021 12:57
Lady1234 schreef:
03 mei 2021 12:46
die dam van € 10.000 kan heel gauw een dammetje worden van zeg € 5.000 of € 2.000. En dat zal dan veel meer mensen raken.
Dat zal in de praktijk waarschijnlijk wel tegen gehouden worden door DNB. Juist omdat DNB van mening is dat mensen gewoon contant moeten kunnen betalen. Dan is een grens van 5000 euro al erg laag, en van 2000 euro, dus nog geen 40 euro in de week, waarschijnlijk een no-go. Op dat moment worden ook de zwakkeren in de samenleving gepakt.
Dubieus is echter ook:
1*300,- = 5,-
4*75,- = 4*5,- kosten pinnen (+ 0,5% is voor beiden gelijk)

Moet men "noodgedwongen" met grotere bedragen weer bij pinautomaat weglopen ; gaat ook gevolgen hebben.
Als de handelingen die de bank moet verrichten mede afhangen van het aantal transacties (voor iedere transactie 'iets' doen), dan zijn de kosten die de bank maakt dus ook hoger bij 4 kleinere transacties dan bij één grotere. En dan is het niet zo raar dat de kosten die ze in rekening brengen ook hoger zijn bij 4 kleinere transacties. Dat vind ik niet echt dubieus.

jonis
Berichten: 2714
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door jonis »

kweenie schreef:
03 mei 2021 23:08
Als de handelingen die de bank moet verrichten mede afhangen van het aantal transacties (voor iedere transactie 'iets' doen), dan zijn de kosten die de bank maakt dus ook hoger bij 4 kleinere transacties dan bij één grotere. En dan is het niet zo raar dat de kosten die ze in rekening brengen ook hoger zijn bij 4 kleinere transacties. Dat vind ik niet echt dubieus.

Als....je bedoelt dat je het dus eigenlijk ook niet echt weet.

Je kunt ongeveer in een jaar ieder dag "gratis" 3x een tientje pinnen.
Maar bij iemand boven 10.000 limiet zit zou dan 4x 75 of 1x 300 een verschillend kostenprobleem zijn.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door kuklos »

jonis schreef:
04 mei 2021 02:49
kweenie schreef:
03 mei 2021 23:08
Als de handelingen die de bank moet verrichten mede afhangen van het aantal transacties (voor iedere transactie 'iets' doen), dan zijn de kosten die de bank maakt dus ook hoger bij 4 kleinere transacties dan bij één grotere. En dan is het niet zo raar dat de kosten die ze in rekening brengen ook hoger zijn bij 4 kleinere transacties. Dat vind ik niet echt dubieus.

Als....je bedoelt dat je het dus eigenlijk ook niet echt weet.

Je kunt ongeveer in een jaar ieder dag "gratis" 3x een tientje pinnen.
Maar bij iemand boven 10.000 limiet zit zou dan 4x 75 of 1x 300 een verschillend kostenprobleem zijn.
Er wordt per keer pinnen €5 in rekening gebracht. Blijkbaar wil men gewoon een bepaald bedrag in rekening brengen boven een bepaald bedrag pinnen per jaar.

aaddebloois
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2018 15:16

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door aaddebloois »

Een aantal jaren geleden was een bank nog blij met een klant en werd je op een kantoor vriendelijk ontvangen. Je bent nu nog minder dan een nummer en geen baas meer over je eigen geld. Mens gaan nu contant geld verzamelen en dat weer in een oude sok bewaren. Als je bijvoorbeeld aan het eind van het jaar nog niet aan het maximum zit wat je aan contant geld heb mogen opnemen dan zorg je ervoor dat je restant opneemt zodat je het jaar daarop ruimer in je contant geld komt te zitten.
Toen de kantoren er nog waren heb ik mij door een vriendelijke ABN AMRO medewerkster laten verleiden om mijn woonverzekeringen en WA verzekering daar af te sluit. Die ga ik nu ook ergens anders onder brengen waar ik nog wel als een echte klant geholpen wordt.

riaandrea43
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2020 10:42

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door riaandrea43 »

Een woord, SCHANDALIG,

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Volgens mij is een bank gewoon een (geld) winkel ,ja dan moet je voor een dienst betalen . Wil je dat niet ,moet je een andere winkel zoeken .

FransP1
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2017 10:55

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door FransP1 »

Wat asociaal en dan maar zeggen "We Zijn Er Voor De Klanten", nu is het nog 10.000 euro voor contante opname over een paar jaar wordt het 5.000 euro en nog een stap verder moet je voor het pinnen betalen.
ABNAMRO moet een boete betalen en dat moeten de klanten opbrengen, want de hoge heren willen meer rendement uit de onderneming halen en zij hebben een hekel aan betalen.
Ik ben benieuwd wat de andere banken doen en dan is er misschien wel een overstap waard.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door kuklos »

Aan allen die hier lopen te dreigen over te stappen en boos zijn op ABN Amro, niet dreigen, maar doen. Kleine kinderen dreigen, volwassen mensen doen het gewoon. Dus stap over. Zoals ze in de VS zouden zeggen: Vote with your feet. Als je het oneens bent met het beleid van ABN Amro, stap over naar een andere leverancier. Als genoeg mensen dit doen passen ze zich wellicht aan.
Met een potje dreiegen over te stappen en verontwaardigd lopen krijsen op dit forum maak je geen indruk op een bank. Dus voeg de daad bij het woord en stap over naar een andere aanbieder.

Stoki
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2021 12:54

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Stoki »

Ik vind dat de abn echt doorslaat met deze kosten en dan ook nog te betalen door rekeninghouders:er is vast een verband met de giga boete omdat ze de witwascontrole niet op orde hadden: dat kost een centje en het lijkt er op dat de rekeninghouders dit gaan betalen! En het begon vast al met het weghalen van de geldautomaten. Je vertrouwt je geld aan ze toe maar lijkt er op dat je als kostenpost wordt gezien!

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door kuklos »

Stoki schreef:
05 mei 2021 13:04
En het begon vast al met het weghalen van de geldautomaten.
Heb jij alle plofkraken gemist? En dat andere banken ook geldautomaten weg hebben gehaald?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door witte angora »

Stoki schreef:
05 mei 2021 13:04
is vast een verband met de giga boete omdat ze de witwascontrole niet op orde hadden:
Toch apart dat deze stelling al een paar keer aan bod is gekomen. Zindert er soms iets in de verborgen krochten van de 'social media'?
En het begon vast al met het weghalen van de geldautomaten. Je vertrouwt je geld aan ze toe maar lijkt er op dat je als kostenpost wordt gezien!
Ook al eerder tegengekomen in dit topic, waarbij de reden van het weghalen al is benoemd maar kennelijk niet wordt gelezen.

spboltjes97935
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2021 14:18

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door spboltjes97935 »

Er is maar één goede raad: haal je geld bij die bank weg en ga naar een ander. Wat een oplichtersbende!

S.P. Boltjes
Lieshout

Gesloten