Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Walvis 58
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2021 14:24

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Walvis 58 »

Ik ben ruim 40 jaar klant bij ABNAMRO, en ik denk nu serieus na om een andere Bank te kiezen, SCHANDALIG dat ze kosten gaan berekenen voor opname van contant geld meer dan € 10.000,00 per jaar. Ze sluiten Bank kantoren in Steden waar meer dan 50.000 mensen wonen. Ze willen alleen nog maar geld verdienen.

Rots92
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 feb 2008 11:01

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Rots92 »

Ben geen klant van deze bank, maar de andere banken gaan volgen, ze houden elkaar in de gaten.
Het lijkt wel of ze afspraken gemaakt hebben.
De grootbanken moeten gewoon samen gaan, gewoon fuseren.

Aukema
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2021 12:24

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Aukema »

Het is duidelijk dat ABN Amro een staatsbank is die alles van je wil weten. Wil je contant betalen? dan krijg je een boete. Wil je dat niet dan moet je met je kaartje betalen. Resultaat is dus dat ABN en dus de overheid al je gangen na kan gaan. Ik vindt dit een schande en ga van bank wisselen.
Er is nog iets wat veel mensen zich niet realiseren. Voorheen dan haalde je een bepaald bedrag op bij de bank en op een zeker moment dan keek je in je beurs en dan bleek dat je voor je aankoop te weinig geld had. Jammer dan. Nu wil Rutte dat je alles met je kaartje koopt. Resultaat is dat je vaker rood komt te staan. En voor veel mensen betekent dit het begin van het einde omdat er iedere maand een stukje rood bij komt zodat je op een zeker moment de kruidenier niet meer kan betalen en dan sta je voor *** bij de kassa. Voor wie is het dan wel kassa? Nu voor de bank die absurde rentetarieven vraagt als je maar € 0,01 onder 0 staat.
Maar wat gebeurd er met het elektrisch betalen? Je kunt er zeker van zijn dat ook dit binnen een paar jaar wordt bestraft met een boete. noem het maar de aankoopboete. Dus je moet je wegenbelasting betalen en daar komen betaalkosten overheen. Dit is absurd.
Mensen wees solidair en keer ABN-Amro de rug toe.

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door honza »

D34M0N schreef:
02 mei 2021 17:12
Het staat die mensen, evenals TS, vrij om over te stappen naar een andere bank.
Het blijft me verbazen hoeveel mensen er zijn die niet snappen dat we in een vrij land leven.
1) wat nu als andere banken volgen? dan heeft je advies dus al geen zin....(en de ervaring van de afgelopen jaren leert ons dat bij iedere nieuwe maatregel de andere banken snel volgen met exact dezelfde maatregel, zie de negatieve rente op spaartegoeden).
2) wat nu als banken negatieve rente op alle rekeningen gaan heffen? dan zullen er heel wat mensen zijn die liever contant geld hebben....en roep jij dan nog steeds dat we in een vrij land leven?
3) een vrij land betekent niet dat alles maar mag: ook voor banken geldt dat ze niet alleen rechten hebben maar ook plichten: hun plicht is het mogelijk maken van geldverkeer en hoe graag ze er ook vanaf willen: contant geld is een wettig betaalmiddel en is zelfs de basis van al het geldverkeer.

ot: je zou op zoek kunnen gaan naar marktkooplui of lokale winkels die contant geld nu naar de bank brengen: dat kost ze geld dus als jij dat bij hun kan pinnen heb je een win-win: zij zijn van hun contante geld af zonder afstortkosten, en jij hebt contant geld zonder opnamekosten.

Quian
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 16:07

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Quian »

Over een jaar is het €5000, en dan €2500 en vragen ze waarschijnlijk ook nog negatieve rente over je spaargeld vanaf zo’n €5000. Plus maximale maandelijkse kosten. Hoezo baas over je eigen geld?
Ik hoop dat veel mensen overstappen, desnoods naar een Duitse bank. (Duitsers vinden contant betalen nog steeds normaal, dus daar passen de banken wel op.)

Mice2
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 mar 2020 16:57

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Mice2 »

Ik ben het eens met ts. Het is voor mij niet te begrijpen dat een bank gaat bepalen hoe ik mijn eigen zuurverdiende geld dien uit te geven op straffe van een boete als dat niet meer in hun strategie past. Witwassen voorkomen? Komt een beetje lachwekkend over met een bedrag van €10.000. Criminelen liggen schuddebuikend van het lachen op de bank. Ik ben absoluut niet tegen pinnen, maar als ik van mijn eigen geld een groot bedrag wil opnemen hoef ik aan niemand verantwoording af te leggen, al deel ik het op straat uit.
Ik heb geen rekening bij deze bank, maar ..... waar geld te verdienen valt, volgen anderen meestal snel. Vijf euro per transactie is werkelijk schandalig.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door JozJan »

Stoki schreef:
05 mei 2021 13:04
er is vast een verband met de giga boete omdat ze de witwascontrole niet op orde hadden:
Kruisje op mijn bingokaart...

Erg veel neiging tot complotdenken in dit topic zeg. Omdat de bank kosten rekent voor dienstverlening kun je niet meer over je eigen geld beslissen? Hou toch op. Controle op witwassen voor dit soort bedragen is onzinnig? Tja, dan moet je bij de overheid klagen (wereldwijd) niet bij de bank,,,

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door witte angora »

Nope. Je moet klagen bij de witwassers. ;)

Sheepdog
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2020 13:46

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Sheepdog »

De grondslag van deze actie van ABN heeft volgens mij te maken met het vooruitzicht dat veel mensen hun spaargeld gaan verspreiden over meerdere banken i.v.m. de negatieve rente boven de 100000 euro

Wessly
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2021 16:40

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Wessly »

wordt tijd dat we de banken buitenspel zetten en alles van de bank halen ,
we moeten betalen voor het overboeken ,rente betalen over het geld wat op de bank staat en nu ook nog voor het opnemen.

dekonet
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2008 11:31

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door dekonet »

In 2008 hielp de staat, de belastingbetaler, ABN-Amro overeind. Toch verloren vele bergen geld.
In 2011, dus in 3 jaar tijd, was ABN-Amro er weer bovenop. Er moet dus nogal wat geld zijn omgegaan.
Daarna en nog kregen we de witwas affaires. Grof illegaal geld verdiend.
Klanten betalen dikke rente bedragen voor alle soorten van leningen en verzekeringen etc.
De heren in de top en net daaronder geven zichzelf elk jaar een absurde bonus.
Het grote Kapitaal zit in het vastgoed en handel etc. etc.

Waar haalt deze bank de euvele moed vandaan de klant NÓG meer te laten betalen.
Geld vragen waardoor ze kunnen blijven bestaan met absurde salarissen, bonussen en media boodschappen.
Als deze bank anders zou omvallen zou ik zeggen, doe dat maar.

Dan gaan we het zelf weer beheren.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Sheepdog schreef:
05 mei 2021 16:41
De grondslag van deze actie van ABN heeft volgens mij te maken met het vooruitzicht dat veel mensen hun spaargeld gaan verspreiden over meerdere banken i.v.m. de negatieve rente boven de 100000 euro
De kosten gaan niet over een bedrag overmaken, maar over contante opname.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@dekonet

U mag het best zelf beheren, maar u zult echt een bankrekening moeten hebben om uw salaris of uitkering te ontvangen.

Richard3
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2021 17:33

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Richard3 »

Dat is een behoorlijke verhoging zo te lezen, bedankt voor het delen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door kweenie »

Stoki schreef:
05 mei 2021 13:04
er is vast een verband met de giga boete omdat ze de witwascontrole niet op orde hadden: dat kost een centje en het lijkt er op dat de rekeninghouders dit gaan betalen!
Dat verband is er waarschijnlijk inderdaad. Namelijk dat de bank van de toezichthouders nog meer controles moet uitvoeren dan ze al deden op de transacties van mensen die per jaar meer dan 10k contant geld pinnen. En dat ze deze stijgende kosten in rekening willen brengen op de groep die gecontroleerd moet worden. Vind ik geen heel gek uitgangspunt.

Rob Redering
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2015 07:15

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Rob Redering »

Het is te idioot voor worden wie zijn geld is het nu. van hun of van de klant.
Nog steeds van de klant.
Klant is hier allang geen koning meer.
Mensen stap op bij die banken. Ze hebben ons nodig om te kunnen bestaan.
En niet anders om.
En dan die kleren bank allemaal maar op zeggen de schoften speculeren met ons geld en daar krijg je helemaal niets voor terug.
Ik ga niet sparen bij die kleren banken omdat je daar ook al over moet betalen terwijl het je eigen geld is.
Hoop dat heel gouw de goede nieuwe wereld begint dan kunnen deze klootzakken op doeken met hun zo maar bij gedraaide geld.

Rob Redering
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2015 07:15

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Rob Redering »

Aukema schreef:
05 mei 2021 14:52
Het is duidelijk dat ABN Amro een staatsbank is die alles van je wil weten. Wil je contant betalen? dan krijg je een boete. Wil je dat niet dan moet je met je kaartje betalen. Resultaat is dus dat ABN en dus de overheid al je gangen na kan gaan. Ik vindt dit een schande en ga van bank wisselen.
Er is nog iets wat veel mensen zich niet realiseren. Voorheen dan haalde je een bepaald bedrag op bij de bank en op een zeker moment dan keek je in je beurs en dan bleek dat je voor je aankoop te weinig geld had. Jammer dan. Nu wil Rutte dat je alles met je kaartje koopt. Resultaat is dat je vaker rood komt te staan. En voor veel mensen betekent dit het begin van het einde omdat er iedere maand een stukje rood bij komt zodat je op een zeker moment de kruidenier niet meer kan betalen en dan sta je voor *** bij de kassa. Voor wie is het dan wel kassa? Nu voor de bank die absurde rentetarieven vraagt als je maar € 0,01 onder 0 staat.
Maar wat gebeurd er met het elektrisch betalen? Je kunt er zeker van zijn dat ook dit binnen een paar jaar wordt bestraft met een boete. noem het maar de aankoopboete. Dus je moet je wegenbelasting betalen en daar komen betaalkosten overheen. Dit is absurd.
Mensen wees solidair en keer ABN-Amro de rug toe.
Ja dat heb ik al jaren geleden geroepen als wij alles betalen met card dan komt er ook een 3% bij die ze dan rekenen voor transactie.

Andre1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2021 20:10

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Andre1967 »

Het wordt te gek voor woorden. We zijn gepusht naar sparen bij banken. We zijn nu zover dat we negatieve rente gaan betalen en ja geloof me die tarieven worden tot ver onder de 100.000 gebracht.
Wil je je geld thuis houden miet je betalen en wil je terug brengen betalen.
Daarnaast pushen ze mensen naar beleggen en wedden dat ze de beurs eerdaags laten klappen.

Wordt het niet eens tijd banken te laten zien dat ze blij met ons spaargeld moeten zijn, laten we ze een bang maken en allemaal ons geld afhalen.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niemand houdt u toch tegen? Daar hebt u geen medestanders voor nodig. Schaf voor thuis wel een degelijke ook brandwerende kluis aan. Of huur een kluis.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door kuklos »

Andre1967 schreef:
05 mei 2021 20:19
.......laten we ze een bang maken en allemaal ons geld afhalen.
Zoals ik al eerder schreef in dit topic, niet verontwaardig iets roepen, maar de daad bij het woord voegen en daadwerkelijk doen. Als je banken wil dwingen te veranderen dan moet je ze jouw klandizie ontzeggen. Ze pijn doen in hun portemonnee. Verontwaardigd iets schrijven op internet maakt geen indruk.
Andre1967 schreef:
05 mei 2021 20:19
........ en wedden dat ze de beurs eerdaags laten klappen.
Wie zijn die ze en hoe kunnen die ze een beurs laten klappen?

Gesloten