Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Samet19
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2021 22:37

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Samet19 »

Ow oke. Ja, die paar miljoen boete moet ergens vandaan komen toch? :shock:
Laten ze de klanten wel van terugpakken. En hoe :o

Dan is het heel simpel, gaan de klanten toch gewoon weg bij hun.
Verzekering ook maar weghalen. Kom nou. Zijn jullie helemaal besodemieterd.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door bupaul »

Ik kwam erachter dat de ABNAMRO bij mijn in Gooise Meren helemaal geen pin automaten meer heeft, er stond iemand alle klanten op te wachten om te vertellen dat je bij de bank niet meer kunt pinnen en storten, alles nu via de "Geldmaat".
Ik kwam voor storten en werd verwezen naar de Bruna boekhandel waar tegenover de kassa een Geldautomaat staat van Geldmaat. Deze staat vol in het zicht van de mansen bij de kassa en je hebt absoluut geen privacy tenzij je blindelings je pincode in kan voeren met je andere hand er direct boven.
Alles wat je er doet is dus vol in het zicht van een ieder die bij de kassa staat. Zowel klanten als personeel.
dat geeft mij niet echt een veilig gevoel maar dat is waarschijnlijk waar we helaas naar toe gaan.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is er ook minder kans dat u beroofd wordt bij die geldautomaat.

BenOldtimer
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2016 17:05

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door BenOldtimer »

Sorry, ,maar ik vind dit pure diefstal!
Nog even en dan gaan mensen hun geld, of een gedeelte daarvan weer thuis bewaren.
Krijg nog meer zwart geld...

Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

Het is onrechtvaardig dat WIJ MOETEN betalen voor ons duur verdiende €. Het woord zwart geven speelt hier geen rol.
VERGETEN ALLEN personen ons niet dat wij, ik dit niet kan. Omdat ik er jong uitzie betekend het niet dat het lukt ..... 67jaar
We praten tegen de automaten en er is niets persoonlijks meer bij. Hulp vragen .... Denken ze ook niet even aan hun Job. Tenzij je € brengt of geld leent. Hier wordt het menselijke niet vergeten of wordt je met vele handen ontvangen.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door gosewijn »

We praten tegen de automaten en er is niets persoonlijks meer bij. Hulp vragen ..

Inderdaad ,dan zou ik dat in uw geval wel doen . :shock: :wink:

Bas19801
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2021 20:35

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Bas19801 »

Deze maatregel is enkel en alleen voor de negatieve rente in het leven geroepen. Wat ik doe met mijn rekeningsaldo boven de 150.000 euro is pinnen om te voorkomen dat ik rente moet betalen. Maar dat heeft de bank ook door. Dus gaan we het anders oplossen. Hierdoor zijn waarschijnlijk toch wel vele mensen gedupeerd.

silviaCAll
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2021 16:44

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door silviaCAll »

Het komt er op neer dat als kinderen hun studiebeurs of spaarbeurs die vrij komt flink moeten betalen als ze hun geld op hun eigen spaarrekening willen zetten. Dit zelfde geld als je een erfenis krijgt moet je dik geld afdragen aan de belasting maar wordt je ook nog eens bestolen door de ABNAMRO bank door de tarieven die ze bereken en daarnaast wordt je nog van je eigen zuur verdiende geld bestolen. Ze kunnen geen geld meer verdien aan mensen die rood staan dus willen ze zo hun geld verdien door kinderen en hard werkende mensen te bestelen door op slinkse wijze zulke tarieven in het leven te roepen. Dit is gewoonweg witte boord criminaliteit, Gewoon weg walgelijk een grootte schande, Met overheidssteun in leven gehouden en daar hebben wij voor op moeten draaien en dan ons op deze manier bestelen walgelijk gewoon boycotten deze bank, die verdient geen bestaansrecht in ons land. Snap niet dat de regering hier ingrijpt walgelijk gewoon. Dit moeten we gewoon niet accepteren.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door D34M0N »

honza schreef:
05 mei 2021 15:06
1) wat nu als andere banken volgen? dan heeft je advies dus al geen zin....(en de ervaring van de afgelopen jaren leert ons dat bij iedere nieuwe maatregel de andere banken snel volgen met exact dezelfde maatregel, zie de negatieve rente op spaartegoeden).

Wat nu als morgen een dusdanig grote ramp gebeurt dat de hele maatschappij instort? Het heeft geen zin om je de hele tijd druk te maken over alle dingen die mogelijk kunnen gebeuren.
2) wat nu als banken negatieve rente op alle rekeningen gaan heffen? dan zullen er heel wat mensen zijn die liever contant geld hebben....en roep jij dan nog steeds dat we in een vrij land leven?
Yup. Niemand dwingt je om een bankrekening te hebben. Zie hier een voorbeeld: https://www.libelle.nl/mensen/actueel/z ... nder-geld/
3) een vrij land betekent niet dat alles maar mag: ook voor banken geldt dat ze niet alleen rechten hebben maar ook plichten: hun plicht is het mogelijk maken van geldverkeer en hoe graag ze er ook vanaf willen: contant geld is een wettig betaalmiddel en is zelfs de basis van al het geldverkeer.
Goud en zilver vormen de basis van al het geldverkeer. De bedrukte papiertjes waar jij zo van houdt zijn bijna net zo waardeloos als de cijfertjes op een bankrekening. Bankbiljetten waren oorspronkelijk niets meer dan een belofte op een bepaalde hoeveelheid goud. Lees maar eens wat dingen over de geschiedenis van geld: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Papiergeld

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je bent zeker verplicht om een bankrekening te hebben. In ieder geval als je je loon of uitkering wilt ontvangen. Dat MOET grotendeels per bank.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door D34M0N »

Lady1234 schreef:
06 mei 2021 23:37
Je bent zeker verplicht om een bankrekening te hebben. In ieder geval als je je loon of uitkering wilt ontvangen. Dat MOET grotendeels per bank.
Niemand is verplicht om loon of een uitkering te ontvangen. Er zijn mensen die in geldloze communes leven, waarin ze zelf in hun levensonderhoud voorzien. Een van de links uit mijn vorige bericht verwijst naar een artikel over iemand die geldloos leeft.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, leuk, maar men is verplicht een zorgverzekering te hebben en daarvoor te betalen en dat kan niet met een zak zelf gekweekte aardappelen, of door een klusje te doen voor de zorgverzekeraar.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door witte angora »

Er bestaat ook nog een regeling voor gemoedsbezwaarden, Lady.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ka en dan moet je aan de belastingdienst betalen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar zonder inkomen valt er weinig te betalen.
Wat betaal ik en hoe betaal ik?

Als gemoedsbezwaarde betaalt u geen premies voor de Wet langdurige zorg (Wlz) of Zorgverzekeringswet (Zvw). U moet wel een bijdragevervangende belasting betalen. Deze is gelijk aan de inkomensafhankelijke Zvw-premie die verzekerden betalen over hun inkomen.

Hoe betaal ik?

Uw werkgever, pensioen- of uitkeringsinstantie houdt de bijdragevervangende belasting in op uw loon, pensioen of uitkering. Uw werkgever of uitkeringsinstantie draagt die af aan de Belastingdienst. Bent u zelfstandig ondernemer of heeft u andere inkomsten uit Box 1? Dan betaalt u de bijdragevervangende belasting direct aan de Belastingdienst. U ontvangt hiervoor een aanslagformulier.

Bron: https://www.hetcak.nl/regelingen/gemoedsbezwaarden

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door D34M0N »

Lady1234 schreef:
07 mei 2021 10:42
Ka en dan moet je aan de belastingdienst betalen.
Jij denkt dat iedere zwerver een bankrekening heeft en belasting betaalt? Bij mensen die geen geld hebben valt geen geld te halen. Veel meer dan tijdelijk gratis onderdak geven kan de belastingdienst bij zulke gevallen niet.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U zou nog verbaasd zijn hoeveel “zwervers” er een bankrekening hebben om hun uitkering op te ontvangen.

En de belastingdienst geeft helemaal geen gratis onderdak.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door D34M0N »

Lady1234 schreef:
07 mei 2021 17:25
En de belastingdienst geeft helemaal geen gratis onderdak.
Oh, nee? Even een voorbeeld: https://www.nu.nl/algemeen/600733/belas ... zelen.html

Al is het niet de belastingdienst zelf die het onderdak verzorgd, dat doet de DJI.

jonis
Berichten: 2714
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door jonis »

D34M0N schreef:
07 mei 2021 18:05
Lady1234 schreef:
07 mei 2021 17:25
En de belastingdienst geeft helemaal geen gratis onderdak.
Oh, nee? Even een voorbeeld: https://www.nu.nl/algemeen/600733/belas ... zelen.html

Al is het niet de belastingdienst zelf die het onderdak verzorgd, dat doet de DJI.

Het is ook niet gratis......niet voor de belastingbetaler en voor de vrouw ook niet met verlies aan inkomsten en meer.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre verhoging tarieven ABN AMRO?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

D34M0N schreef:
07 mei 2021 18:05
Lady1234 schreef:
07 mei 2021 17:25
En de belastingdienst geeft helemaal geen gratis onderdak.
Oh, nee? Even een voorbeeld: https://www.nu.nl/algemeen/600733/belas ... zelen.html

Al is het niet de belastingdienst zelf die het onderdak verzorgd, dat doet de DJI.
Sinds wanneer is de DJI hetzelfde als de belastingdienst? En die zwervers zitten niet opgesloten.

Gesloten