ABN Amro ontneemt recht op doorgeven veranderingen door mederekeninghouder

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: ABN Amro ontneemt recht op doorgeven veranderingen door mederekeninghouder

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Fijn dat die medewerker zo vriendelijk uitleg gaf, maar het is een fout van de bank en die moeten ze herstellen. Er is bij en/of bankrekeningen niet eens een hoofdrekeninghouder; om hun fouten te herstellen hebben ze het hele zwikkie op naam van de man gezet (?) met de gedachte dat de meeste mensen hiertegen geen bezwaar zouden hebben (eerst zeggen ze dat de oudste tot de hoofverzekerde is betiteld, later degene die de polis heeft afgesloten - ze roepen maar wat, zo lijkt het).
Het klopt nog steeds niet hoe ze het nu "geregeld" hebben: als jij weer een nieuwe verzekering zou afsluiten en de betaling vanaf de en/of rekening zou doen, dan wordt je partner weer als verzekeringnemer gebombardeerd?? Alleen de handtekening van degene die de verzekering afsluit telt.
Ik zou zeker eisen dat de bank de autoverzekering op je eigen naam zet, zoals meteen bij het afsluiten daarvan had gemoeten - in dit geval ben jij dat ! Zij maken een fout, en nu moeten ze het herstellen zonder dat jouw vriend jou "toegang moet verschaffen" tot "zijn" - maar feitelijk jouw - (auto)verzekeringsgegevens.

AdiPit
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2018 18:54

Re: ABN Amro ontneemt recht op doorgeven veranderingen door mederekeninghouder

Ongelezen bericht door AdiPit »

Nederland waker worden, banken wordt KGB en het systeem van vroeger Oost Germany was nog niet so erg met wat ons te verwachten staat.
Banken zijn al lang een kartel, en klachten zijn voor niets, en van EU en onz (demissionaire en/of volgende regering zonder nieuwe verkiezingen) is niets beter te verwachten.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ABN Amro ontneemt recht op doorgeven veranderingen door mederekeninghouder

Ongelezen bericht door kuklos »

AdiPit schreef:
01 aug 2021 21:47
Nederland waker worden, banken wordt KGB en het systeem van vroeger Oost Germany was nog niet so erg met wat ons te verwachten staat.
Banken zijn al lang een kartel, en klachten zijn voor niets, en van EU en onz (demissionaire en/of volgende regering zonder nieuwe verkiezingen) is niets beter te verwachten.
Want een slechte klantenservice en weinig keuze in banken is erger dan doodgeschoten worden als je naar het buurland wil? :roll:

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: ABN Amro ontneemt recht op doorgeven veranderingen door mederekeninghouder

Ongelezen bericht door Eljar »

Hallo allemaal,

Ik wil graag nog weer op dit topic terugkomen. Ik heb namelijk het besluit genomen om over te stappen van autoverzekering. Het feit dat ik niet mijn eigen verzekering in kon zien of wijzigen omdat alle verzekeringen op naam van mijn vriend waren gezet, vond ik té onhandig. Volgens de ABN*AMRO was de tenaamstelling puur een administratieve kwestie, dus geen probleem. Zo gezegd, zo gedaan.

Nu kreeg ik vanochtend echter bericht van mijn nieuwe verzekeraar dat er geen schadevrije jaren van mij bekend zijn! Gebeld met de nieuwe verzekeraar en het verhaal uitgelegd. Nu blijkt dus toch de autoverzekering van de ABN*AMRO geheel op naam van mijn vriend te staan inclusief de 30 schadevrije jaren! En dit dus terwijl hij geen rijbewijs en auto heeft! Gelukkig snapte de nieuwe verzekeraar mijn probleem en heeft mij nu een afstandsverklaring gestuurd, zodat mijn vriend dus in feite zijn schadevrije jaren aan mij overdraagt!

Fijn natuurlijk dat het op die manier opgelost kan worden, maar het is toch schandalig dat de ABN*AMRO ten stelligste bleef beweren dat er niets verandert zou zijn. Mooi wel dus. En wat nu als ik een ongeluk had gekregen? Was ik dan onverzekerd geweest? Ik ben blij dat ik nu ben overgestapt, maar ik zou toch nog wel graag uitleg willen. Helaas is de ABN*AMRO - weer - niet te bereiken (niet telefonisch of via de app). Wellicht kan er op dit forum nog wat uitleg komen van de ABN.

Bij deze dus een waarschuwing voor een ieder wiens en/of rekening tenaamstelling is gewijzigd naar 1 hoofdrekeninghouder voor verzekeringen (vooral de autoverzekering). Het is zeker niet een puur administratieve wijziging. Kijk de polis(sen) goed na!

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABN Amro ontneemt recht op doorgeven veranderingen door mederekeninghouder

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heel verstandig wat u gedaan hebt. Persoonlijk zou ik overwegen ook met mijn andere verzekeringen over te stappen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABN Amro ontneemt recht op doorgeven veranderingen door mederekeninghouder

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom: het zou wel eens heel slim kunnen zijn om je verzekeringen niet bij je bank af te sluiten, maar het goed gescheiden te houden. Toch wel goed om te weten.

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: ABN Amro ontneemt recht op doorgeven veranderingen door mederekeninghouder

Ongelezen bericht door Eljar »

Hallo Lady1234: ik ben ook blij dat ik overgestapt ben. En: alle andere verzekeringen bij de ABN*AMRO heb ik ook opgezegd, omdat ik ook daar geen zeggenschap meer over had......

En witte angora: helemaal waar; met name wanneer het om een en/of-rekening gaat die gekoppeld is aan de verzekeringen. Ik ga me toch ook nog even verdiepen in de tenaamstelling/gevolgen van een en/of-rekening. Misschien ook hierbij meer gescheiden houden.

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: ABN Amro ontneemt recht op doorgeven veranderingen door mederekeninghouder

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

En waar blijft de reactie van ABN AMRO nu? Gaan ze bij andere klanten ook hun fouten herstellen ? Of moeten die maar hun schade gelaten over zich heen laten komen - over kortere of langere tijd ? En worden ze dan afgepoeierd door de bank, want dan hadden ze maar eerder bezwaar of een klacht moeten indienen ?

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: ABN Amro ontneemt recht op doorgeven veranderingen door mederekeninghouder

Ongelezen bericht door Eljar »

Goede vraag HandigeHarrie; tot nu toe heb ik geen enkele reactie van de ABN*AMRO gekregen. En er zijn ongetwijfeld meer klanten die met dit probleem te maken hebben. Waarom de ABN niet thuis geeft is mij een groot raadsel. Want al maak je er een melding van zoals ik, ook dan doen ze er niets mee, zelfs geen notitie.....
De eerdere uitleg dat het puur een administratieve wijziging is, klopt in elk geval niet.

En moet je in de toekomst een beroep doen op de verzekering met verkeerde tenaamstelling, dan krijg je ongetwijfeld te horen dat je maar beter op had moeten letten. Ze leggen het probleem in feite bij de klant neer.

En wat een reageerder eerder al meldde: zorg dat je op papier krijgt wat er telefonisch wordt verteld.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: ABN Amro ontneemt recht op doorgeven veranderingen door mederekeninghouder

Ongelezen bericht door john18 »

Zeer fijn dat u dit post! Zo kunnen anderen ook voorkomen dat hetzelfde bij hun gebeurd. En meteen een oplossing om toch de schade vrije jaren toch weer terug te krijgen. Dit is zoals ik al vermoede een zeer kwalijke zaak van abn amro!

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: ABN Amro ontneemt recht op doorgeven veranderingen door mederekeninghouder

Ongelezen bericht door Eljar »

Dank je wel john18.

Je had helemaal gelijk in je eerdere reacties. Ik ben te naïef geweest wat betreft het vertrouwen in de ABN*AMRO medewerker wat telefonisch is toegezegd..... Wel ben ik blij dat het nu "al" naar voren is gekomen door de overstap en dat het opgelost kan worden, maar dit is natuurlijk niet zoals het hoort.

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: ABN Amro ontneemt recht op doorgeven veranderingen door mederekeninghouder

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

RADAR kom er maar in; dit lijkt me ernstig genoeg om een onderzoek aan te wijden en een bezoekje aan het hoofdkantoor van ABN AMRO. .

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: ABN Amro ontneemt recht op doorgeven veranderingen door mederekeninghouder

Ongelezen bericht door Eljar »

Vind ik eigenlijk ook HandigeHarie. Maar er zullen wel te weinig klanten van de ABN*AMRO zijn die hetzelfde probleem hebben. En dus voor Tros Radar waarschijnlijk niet interessant genoeg om er een item aan te besteden.

Maar voor diegenen die het wel betreft vond ik een waarschuwing hier wel op zijn plaats.

Gesloten