Bizarre situatie vanwege blokkade rekening ABN Amro

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Bizarre situatie vanwege blokkade rekening ABN Amro

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
13 sep 2021 08:39


Extra zuur dat deze bank altijd de andere kant op keek als er miljarden werden witgewassen, en de top ontloopt een rechtsgang met hoofdelijke aansprakelijkheid met een schikking.
Dit is toch compleet irrelevant? Denk niet dat je met dit soort onderbuik gevoelens verder komt. Juist vanwege dit soort issues in het verleden wordt er nu beter naar gekeken, dat is toch juist goed?

Verder zou ik het bevriezen ook niet direct een straf willen noemen, het is wel mijn inziens wel een relevant deel van het onderzoek. Je wil immers niet dat een mogelijke fraudeur de rekening nog kan gebruiken of leegtrekken.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bizarre situatie vanwege blokkade rekening ABN Amro

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:
13 sep 2021 09:14
Verder zou ik het bevriezen ook niet direct een straf willen noemen, het is wel mijn inziens wel een relevant deel van het onderzoek. Je wil immers niet dat een mogelijke fraudeur de rekening nog kan gebruiken of leegtrekken.
Bevriezen van de rekening is natuurlijk geen deel van het onderzoek. Welk onderzoeksdoel dient de blokkade?
Wel voorkomt bevriezen verder misbruik maar ook gebruik van de rekening.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bizarre situatie vanwege blokkade rekening ABN Amro

Ongelezen bericht door Moneyman »

De onderzoeksfase start bij het signaal en eindigt bij een beslissing. In de tussentijd wordt de rekening bevroren. Volkomen logisch.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Bizarre situatie vanwege blokkade rekening ABN Amro

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
13 sep 2021 09:31
Cro schreef:
13 sep 2021 09:14
Verder zou ik het bevriezen ook niet direct een straf willen noemen, het is wel mijn inziens wel een relevant deel van het onderzoek. Je wil immers niet dat een mogelijke fraudeur de rekening nog kan gebruiken of leegtrekken.
Bevriezen van de rekening is natuurlijk geen deel van het onderzoek. Welk onderzoeksdoel dient de blokkade?
Wel voorkomt bevriezen verder misbruik maar ook gebruik van de rekening.
Het is een beveiligingsmaatregel zodat hangende het onderzoek de rekening niet toegankelijk is, jij mag dat geen deel vinden van het onderzoek, ik ben echter een andere mening toegedaan.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bizarre situatie vanwege blokkade rekening ABN Amro

Ongelezen bericht door 16again »

Uit:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... hiet-door/
Iedere Nederlander heeft recht op een basisbankrekening; ook als je schulden hebt, dakloos, verslaafd of crimineel bent. Je kunt op zo'n basisbankrekening alleen maar geld ontvangen en betalingen verrichten. Waarom heeft de bank niet tijdelijk die optie aangeboden? Dat had Leonie veel ellende bespaard.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Bizarre situatie vanwege blokkade rekening ABN Amro

Ongelezen bericht door Cro »

Ik zie eigenlijk hoe dat helpt in het geval van bijvoorbeeld marktplaatsfraude. Je kan nog steeds geld ontvangen en betalingen verrichten. Veel meer heb je niet nodig.....

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Bizarre situatie vanwege blokkade rekening ABN Amro

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Moneyman schreef:
13 sep 2021 09:37
De onderzoeksfase start bij het signaal en eindigt bij een beslissing. In de tussentijd wordt de rekening bevroren. Volkomen logisch.
Dat lijkt mij ook. En we kunnen ook de krantenkoppen wel bedenken als banken rekeningen niet bevriezen en het blijkt achteraf toch voor frauduleus handelen gebruikt te worden. Ergo, het is nooit goed wat gedaan wordt.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Bizarre situatie vanwege blokkade rekening ABN Amro

Ongelezen bericht door Seinhuis »

westbrabant schreef:
12 sep 2021 19:31


Ik ga morgen naar een kantoor van ABN om een klacht in te dienen tegen dit beleid en zal aldaar uitspreken dat ik verwacht dat de ABN Amro binnen 24 uur over gaat tot het deblokkeren van mijn lopende rekening en mij daarnaast een excuusbrief zal sturen met duidelijke tekst en uitleg wat er hier precies speelt.
Als je geholpen wil worden, kan je het beste een toontje lager zingen. Ga in eerste instantie vanuit dat de bank ten goeie trouw handel. Jij weet niet wat er gebeurt is, wat de reden is dat je rekening is geblokkeerd. Misschien is buiten jouw weten om wel gefraudeerd door andere.
Op het moment dat de bank niks gedaan hebt en jij bent al je geld kwijt dan zat je ook te klagen en was het probleem nog groter geweest.


Ga naar de bank met de instelling, help, ik heb er een probleem. Mijn rekening is geblokkeerd. Hoe gaan we dit oplossen?

Ik ga vanuit dat er dan meer bereikt wordt.

Als er geen oplossing komt ga dan naar www.juridischloket.nl. Als laatste redmiddel kan je naar www.kifid.nl.

Agosto
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2021 17:22

Re: Bizarre situatie vanwege blokkade rekening ABN Amro

Ongelezen bericht door Agosto »

Ik zit in een soortgelijke situatie, ben een student 19 jaar en heb al minimaal een jaar een abn amro rekening. Ik heb recent mijn fiets verkocht via facebook/marktplaats.
De persoon kwam de fiets ophalen en heeft netjes het geld overgemaakt wat ik ook meteen binnen had. Maar omdat ik al een andere fiets op t oog had was ik van plan het bedrag meteen te pinnen en een andere fiets diezelfde avond op te halen. Nadat ik probeerde te pinnen kwam ik erachter dat ik mijn pinlimiet te laag had gezet omdat ik vergeten was dat ik in de middag ook al een bedrag had gepint rond de 200euro. Dus ik verhoog het limiet nog eens, maar dan met de 200euro erboven op. Tot mijn verbazing word ik geblokkeerd en uit de app gegooid. Ik heb gebeld naar de ABN amro en ze vertelden mij:" ja kan gebeuren we zullen de blokkade opheffen."
En daar had ik volledig begrip voor. Maar nadat mij verteld is dat ze het zouden opheffen heb ik geprobeerd te pinnen en was ik nogsteeds geblokkeerd. Dus ik bel nog een keer maar nu word ik doorverbonden naar de fraude afdeling en neemt er een persoon op die klinkt alsof ze net wakker is geworden, en totaal omgeïnterreseerd word mij verteld dat de ze het een verdachte transactie vonden omdat het een "buitenlandse" bank was. wat helemaal niet klopt, en omdat er geen historie was tussen mij en de koper. Alsof er niet meerdere mensen een product kopen via marktplaats/Facebook en het bedrag overmaken. En nu is mijn rekening al 3 dagen geblokkeerd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bizarre situatie vanwege blokkade rekening ABN Amro

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Agosto schreef:
26 nov 2021 17:39
Alsof er niet meerdere mensen een product kopen via marktplaats/Facebook en het bedrag overmaken. En nu is mijn rekening al 3 dagen geblokkeerd.
Er speelt meer dan alleen dat. Het enkel ontvangen van geld is niet verdacht. Maar wel dat dat geld direct gepind word. Dat is namelijk iets dat veel bij geldezels gebeurd. Men 'leent' en pasje van een ander, licht andere op, laat het geld storten op die rekening en pint het er direct af. De bank kan niet zien of u een geldezel bent, een oplichter of een argeloze burger die wat met cash geld aan het strooien is.
Dat in combinatie met al eerder afhalen van een behoorlijk geldbedrag geeft de twijfels en reden tot onderzoek.

Gesloten