LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afab.nl

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
claudia77
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2009 18:42

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door claudia77 »

Ga asjeblieft nooit in zee met Afab.
6 jaar geleden heb ik deze zeer grote fout wel gemaakt en ik zal mijn verhaal hieronderaan even neerzetten zodat jullie er hopenlijk van kunnen leren om nooit maar dan ook nooit met Afab in zee te gaan.
Ik ga morgen naar de rechtswinkel om te kijken of ik kweitgescholden kan worden. Heb er inmiddels slapeloze nachten van en weet me even geen raad.

Mijn verhaal is als volgt:
6 jaar geleden in mei 2003 heb ik via Afab Geldservices een lening afgesloten van 17.500 euro bij de nederlandse voorschot bank.
Via Defam en Fortis hebben ze mij toen met hele mooie praatjes het Defam/Fortis index garantie plan aangesmeerd. Hiermee zou ik na 6 jaar alleen maar rente betaald te hebben een bedrag op mijn rekening gestort krijgen van 19.500 euro waarmee ik dan in een keer mijn lening van 17.500 euro zou kunnen afbetalen.
Inmiddels zijn die 6 jaar verstreken en heb ik gebeld met Afab waar mijn geld bleef. Ik kreeg toen doodleuk te horen dat ik dat geld wel kon vergeten in verband met de credietcrisis.
Nu na 6 jaar lang een hoop geld te hebben betaald heb ik als schuld nog een bedrag open staan van 17.386,34 euro. Bijna mijn gelehe geleende bedrag dus.

In de brief die ik 6 jaar geleden kreeg staat: Het is zeer aantrekkelijk dit krediet af te lossen met het index garantie plan van Fortis, met dit UNIEKE 100 % GARANTIE op het belegde bedrag. Dit houd in dat u met een zeer lage inleg van 99,74 euro per maand na slecht 6 jaar een BELASTINGVRIJE UITKERING van plus minus 19.500 euro ontvangt waarmee u dan in een keer uw krediet kunt aflossen. ER BLIJFT NOG PLUS MINUS 2000 EURO BELASTINGVRIJ VOOR U OVER.

Dat geld heb ik dus niet gekregen en dat ga ik ook niet krijgen. Na 6 jaar lang keurig netjes iedere maand een hoop geld te hebben betaald aan rente blijf ik nu met een schuld achter van 17.500 euro.

Groetjes Claudia

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door __oi__ »

Erg vervelend.

Maar als ik het zo lees ben je niet alles kwijt.
Overduidelijk is dit een beleggingsverzekering waarbij het bedrag op einddatum niet vaststaat.
Maar er is een garantie op de inleg... of eigenlijk het belegde deel daarvan. De inleg = alle premies die je betaalt hebt minus de kosten voor overlijdensrisicoverzekering, provisie, etc.
De inleg is ruim 7100,-- euro. Kosten zijn moelijk in te schatten, maar zal toch al gauw 50% zijn

Garantie zou mijn inziens derhalve nog een paar duizend euro moeten bedragen. Niet veel, maar wellicht verzacht het een beetje. Vraag eens na bij Afab.

Overigens, juridisch ben je mijn inziens volkomen kansloos. ben er van overtuigs dat in de documentatie/voorwaarden staat aangegeven dat die 19,5k niet is gegarandeerd etc.
Desalniettemin, veel succes.

orbis71
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2009 03:47

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door orbis71 »

Ik raad iedereen met klem af te lenen bij DSB of Afab, ook al zeggen ze dat ze hun leven gaan verbeteren. Het zijn zulke enorme oplichters met koppelverkoop, lokrentes, gedwongen verzekeringen en overkreditering. Het laatste wil zeggen dat ze zo happig zijn om klanten al hun bestaande leningen bij hun over te sluiten. Als je dat doet, dan hebben ze je in de tang. Ingeval van overkreditering is het moeilijk om ooit weg te gaan bij Afab of DSB.

Wees gewaarschuwd. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, Afab en DSB hebben al zoveel mensen de vernieling in geholpen. Geloof praatjes in forums niet als mensen zeggen dat ze tevreden zijn. Zeker niet bij een variable rente.

http://financieel.infonu.nl/lenen/31135 ... -afab.html

http://financieel.infonu.nl/lenen/37721 ... rkoop.html

muts42
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2009 18:44

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door muts42 »

Nou wij zijn er dus ook ingetrapt dure verzekeringen erbij 1 zelfs voor 30 jaar,terwijl ze vertelde dat ik er binnen 10 jaar vanaf zou zijn :twisted:
Iemand een suggestie hoe ik nu verder moet?
Alvast bedankt!

tomsam1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2009 14:59

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door tomsam1234 »

Ik heb 6 dagen geleden een persoonlijke lening aangevraagd bij aFab voor 6500,--.
Ik werd een half uur na de aanvraag meteen terug gebeld door een medewerker, BKR getoetst gepraat over inkomen enz. enz. allemaal ok.
Vervolgens werd mijn aanvraag aan de bank voorgelegd en kreeg drie dagen later een telefoontje dat mijn aanvraag is geaccepteerd door een bank en dat mijn offerte binnen 2 werkdagen op de deurmat zou liggen.
nou nu dus de offerte ontvangen en hierin staat dat ik een doorlopend krediet kan ontvangen voor maximaal 1000,--???????????????
En dat is dus niet mijn persoonlijke lening van 6500,-- die zogenaamd was geaccepteerd door de bank. Je word erg slecht geinformeerd en ga ik dus ook zeer zeker niet in zee met afab. En vooral niet nu ik ook al jullie klachten lees. Geen manier van zaken doen deze mensen.

Zaanstreek
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2009 22:53

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Zaanstreek »

Graag wil ik reageren op de dienstverlening van AFAB. Recentelijk heb ik contact gehad met AFAB over het overhevelen van 2 bestaande leningen tot één lening, als wel hiernaast het afsluiten van een extra lening. Het 1e telefonisch contact, waarvan ik aanneem dat het een call center agent betrof, verliep goed. Gelet op mijn persoonlijke status en positieve BKR verleden kon alles. Ik had tevens kenbaar gemaakt dat ik ambtenaar ben en volgens de betreffende medewerker van AFAB zou er dan sprake zijn van een aantrekkelijk relatief laag rentepercentage. Echter schijn bedriegt, het contact die daarop volgde met de zogeheten adviseur van AFAB verliep daarentegen zéér onbehagelijk. Mijn vrouw en ik kregen stellig de indruk, nadat wij kenbaar maakten alleen voor een lening te gaan en niet voor extra verzekeringen, dat hij zich ongeïnteresseerd opstelde en continu op de klok keek. Hij gaf ook aan dat hij nog andere afspraken had. Dit verbaasde ons, want hij was degene die de afspraak had verzet naar een later tijdstip. Wij kregen ook de indruk dat hij het gesprek afraffelde. De berekeningen die hij voor ons maakte bestonden uit hoge rentepercentages. Toen ik wederom kenbaar maakte over mijn ambtenarenstatus en aangaf dat AFAB op hun website reclame hierover maakte over lage rentepercentages voor ambtenaren, gaf hij aan dat je deze niet al te letterlijk moest nemen. Wij kregen onze twijfels gelet op de hoge rentepercentages die hij ons aanbood. Wij kregen eerder de indruk dat hij bezig was om zijn eigen provisie eruit te slepen. Aan het eind van het gesprek maakte hij duidelijk dat het 'take it or leave it' was. Voor ons de aanleiding hier niet mee in zee te gaan.
Na dit onaangename gesprek hebben wij telefonische en persoonlijke contacten met het Bureau Ambtenaren Lening te Lelystad gehad en wel met de heer R. Jägers, mede-eigenaar en tevens adviseur. Wij hebben deze gesprekken/contacten als zeer positief, informatief, klantgericht en dienstverlenend ervaren. De heer Jägers trad op zoals je dat van een adviseur verwacht; meedenken en hierop adviezen geven. Hij was zakelijk maar verloor het menselijk/persoonlijk aspect niet uit het oog!
Ten opzichte van de rentepercentages die door de adviseur van AFAB werden aangeboden, zijn de rentepercentages die door Bureau Ambtenaren Lening zijn aangeboden een stuk lager. Ofwel een verschil van dag en nacht. Wij hebben inmiddels onze bestaande leningen via Bureau Ambtenaren Lening te Lelystad omgezet.

geertje12
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 aug 2009 12:25

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door geertje12 »

Ik ben ook gewoonweg goed te woord gestaan door dhr. Jagers . Ter zaken kundig en zeer relaxed. :D

AFAB is zo triest. Omdat ook via hun de ambtenarenlening kon, heb ik een offerte opgevraagd. Een schreeuwerige dame nam de volgende dag telefonisch contact op en gaf aan dat al mijn gegevens al naar de bank waren gestuurd. Op mijn verbaasde reactie, dat ze daar wel erg snel mee waren, per slot heb ik hun de bovengenoemde % opgevraagd en wil ik (nog) geen contact via een bank, hing ze op. Hierop heb ik een mail gestuurd dat ik het nogal een vreemde gang van zaken vond en afzag van verdere bemiddeling w.s.e.
Uren later nam weer iemand van Afab contact op en legde uit dat het normaal was dat er banken benaderd moeten worden voor opvragen van de % Oke dat kan, maar toen ik aangaf dat het om een A.L. ging, reageerde hij verbaasd en gaf aan dit niet te hebben gezien. Ik heb hem vriendelijk bedankt voor het reageren, maar toch bedankt voor verder zaken doen.

Ik ben al blij hier een topic over te lezen wat mijn gevoelens alleen maar worden bevestigd, dat je hier met onkundige mensen van doen hebt.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 73&t=65620

hfpk
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 sep 2009 07:44

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door hfpk »

Wij hadden ook een lening bij Afab geregeld. Door een fout van hun is de lening niet door gegaan. En ik ben er heel erg blij om. Want niet veel later kregen wij een brief van een verzekering die meer dan 300 in de maand koste en dat bij de lening hoorde. Je kon de verzekering nog stop zetten voor een bepaalde datum, ik nam geen risico en stuurde de brief aangetekend.

Igby
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2009 21:52

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Igby »

Ik zit helaas in hetzelfde schuitje als claudia77.

Men beloofde mij ook dat ik alles na 6 jaar zou hebben afbetaald. Dit werd natuurlijk telefonisch bevestigd. Ik kreeg het contract opgestuurd, welke ik heb getekend.
Contract teruggestuurd en daarna nooit meer iets van afab gehoord (ook geen contract van hen retour gekregen, kon dus ook de kleine lettertjes niet meer (her-)lezen).
Tot ik na 6 jaar klaar was met betalen. Het volledige bedrag van EU 8000,- stond nog open.
Heb ik boos AFAB opgebeld, met de vraag of het klopte dat ik uiteindelijk niks heb afbetaald. Dit bleek te kloppen. Heb direct kopie contract gevraagd (ironisch, hij is alleen door mij ondertekend, nooit door afab!?).
Ben heel boos geworden, ze kwamen direct met een oplossing voor me: weer een lening afsluiten met AFAB, maar dan met een looptijd van 30 jaar!

Heel vervelend, is niks aan te doen, kan nergens mijn beklag doen. Ik ben gewoon heel dom geweest ooit met hen in zee te gaan.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door gtp »

advies; bestaande lening omzetten in een pl(persoonlijker lening) je heb nu een dk(doorlopend krediet) waarop je dus alleen maar rente betaald.Bij een pl ga je een rente(vast) incl. aflossing betalen voor een vaste termijn.Ga niet in zee met het omzetten naar 30 jaar want dit houd in dat je weer een variabele rente ga betalen en een premie voor een "spaarverzekering".
PS. deze topic hoort eigenlijk thuis bij lenen.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Consumentt »

Doorlopend krediet betaal je per maand een percentage van de krediet limiet (gebruikelijk 1 - 2 %) aan rente én aflossing.
Dat mensen met een DK niet van hun schuld af komen wordt veroorzaakt doordat ze steeds weer geld op (kunnen) nemen, dat al afgelost was.
Een PL heeft als grote verschil met een DK dat het een vaste looptijd heeft en dat je het kredietbedrag in zijn geheel in eens "in handen krijgt".

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door gtp »

Aanvulling op de onzin van consument; Een pl heeft een VASTE rente voor de afgesproken LOOPTIJD.Een dk heeft een theoretische looptijd van 999 mnd.
De rente is VARIABEL en bij de meeste leningen (DK) wordt rente in rekening gebracht ZONDER verplichte aflossing. Wat je extra stort is weer opneembaar.De meest gangbare rente die variabel in rekening wordt gebracht (op dit moment)is van 0,98% tot 1,33 (max=16%p.j.).mnd.Veelal is er op een PL rente incl.aflossing van 0,96 pmd te verkrijgen dit is weer afhangkelijk van de looptijd.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Consumentt »

Je blijft wel erg hardnekkig met je doorlopend krediet kenmerken, dat je daarop niet zou aflossen. Zoek even op internet en je bent er zo achter dat je geen gelijk hebt.

Een paar voorbeelden (er kunnen er zo nog 20 achteraan, maar die mag je zelf opzoeken):

Rabo
Het Doorlopend Krediet biedt u de financiële ruimte die u nodig heeft. U lost elke maand een deel van het krediet af. Maar als u voor een nieuwe of onverwachte uitgave staat, kunt u opnieuw krediet opnemen tot de afgesproken limiet.
Fortis
Aflossen is eenvoudig
U lost per maand af. Uiteraard alleen als u uw krediet gebruikt. U kunt kiezen voor een vaste of een variabele aflossing. Bij de vaste aflossing betaalt u per maand 2% van uw maximale kredietlimiet af, dus iedere maand hetzelfde bedrag. Bij de variabele aflossing betaalt u maandelijks 2% van het bedrag dat u op dat moment heeft openstaan in uw krediet (het kredietsaldo). Extra aflossen kan altijd.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door gtp »

weleens gehoord van doorlopende rente kredieten??? aflossing vrije doorlopende kredieten??? nee he.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Consumentt »

gtp schreef:nee he.
Weer kleineren?

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door gtp »

nee hoor, alleen jou er voor de zoveelste keer op wijzen dat je niet ergens op moet reageren als je niet van wanten weet.(lees ondeskundigheid).Dat zal op veel forums rust brengen en vragenstellers niet op het verkeerde been brengen.
PS.je lijkt wel een onderwijzer die weten ook niets,want ze vragen alles aan leerlingen en vervolgens weten zij het toch beter. In mijn loopbaan van 30 jaar in de financiele wereld waren dit de meest betwetere, maar wat zaten ze vaak fout om niet te zeggen ze hadden er geen kaas van gegeten.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Consumentt »

gtp schreef:PS.je lijkt wel een onderwijzer die weten ook niets,want ze vragen alles aan leerlingen en vervolgens weten zij het toch beter.
Wat een zelfkennis. Je hebt niet in de gaten hoe je jezelf steeds beschrijft met je negativisme, de grootste betweter ben je namelijk zelf.
Dit is de laatste keer dat ik op je gebral reageer, dus hou je gehaat maar verder voor je :mrgreen:

GJ60
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:22

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door GJ60 »

Afab en NBG Finance werken net als de DSB bank.

Echt mensen, leer ervan en ga niet met die grote bedrijven in zee. Die hebben maar 1 belang en dat is zoveel mogelijk geld voor de direkteur!

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door gtp »

eerste verstandige daad , volhouden hoor.

anoniem42
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 okt 2009 18:28

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door anoniem42 »

wij zitten in hetzelfde schuitje in 2006 een doorlopend krediet genomen nu 3 jaar later is het geleende bedrag nog steeds hetzelfde we zitten al 3 jaar rente te betalen,wij komen hier zo nooit vanaf,heb al een klacht ingediend bij kifid.nl daar wachten we nog op antwoord.
als dat niets word stap ik naar een advocaat,dit zijn smerige oplichterspraktijken afab een hel is het,nooit aan beginnen

Gesloten