LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afab.nl

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ripper
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2007 15:01

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Ripper »

BJ financieel advies is failliet, maar gaan door onder de naam Argentum advies in Amstenrade zelfde directie zelfde adviseurs

corrie46
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2007 11:08

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door corrie46 »

Ik ben goed beet genomen door die mooie praatjes van afab, Als je er mee in zee wilt gaan
Gaat je dat als het om een lening gaat,
Het dubbelen kosten en misschien wel meer voor je het weet heb je geen 1 lening maar 2
Dus ik raad aan doe het niet

elvire
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jul 2007 14:38

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door elvire »

Ik begrijp dat ik er dus niet mee in zee moet gaan? Ik had een offerte aangevraagd voor het oversluiten van een lening. En ik kreeg het niet opgestuurd maar er kwam zelfs een adviseur langs! Allemaal heel aardig en keurig verzorgd. Tot zover geen klachten. Ik heb de offerte gekregen en gelezen...echter als je een lening zou willen van 48000 met een looptijd van 7 jaar zou je dus zoveel gespaard hebben dat het zo is opgelost. Zat het zelf uit te rekenen en na 7 jaar kwam ik op 28000 en wie zegt dat de premies die dus worden belegd zoveel rendement opleveren. Nee nu ik al die reacties zo leest, krijg ik ernstige twijfels. 1 ding is wel positief, ik heb informatie gekregen over de dsb bank...heel slecht!!!!!! mensen geloof niet in alle tv reclames etc. want ze horen allemaal bij de dsb bank!!!!!
Iets vertrouw ik niet, maar wat??????? :?

sinfam
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2007 20:43

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door sinfam »

bedankt voor de tips over afab.ik was van plan met hen in zee te gaan.
ben meteen van koers veranderd.

elvire
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jul 2007 14:38

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door elvire »

Ik ben eruit: ik ga niet in zee met afab. ik heb het ze per mail verteld.
AFAB en DSB (en de labels) zijn inderdaad grote concurrenten van elkaar. Afab liep de dsb ook zwaar af te zeuren...en voor een professionele organisatie vind ik dat eigenlijk niet kunnen. Mocht je een toch een aanvraag bij de dsb willen doen, een tip: meteen een kantoor van DSB opzoeken en niet via frisia, lenen.nl etc, dit zijn wel labels maar het werkt erg verwarrend.
Misschien een andere tip: bij kredieten bij enigszins vage banken, neem contact op met de autoriteit financiele markten. :D

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door ronald g »

Het is een topic uit 2004 en nog trappen jullie er in beetje dom toch nooit geen tv gekeken? of moet de lening nog rondkomen.

Ronald.

jolanda36
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2008 00:23

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door jolanda36 »

Wij hebben op 28 november 2007 een aanvraag voor een lening aangevraagd bij AFAB. Binnen 2 dagen kregen we te horen dat de bank de lening goedkeurde en dat we bepaalde papieren op moesten sturen. In de weken daarop hebben we erg vaak gebeld, omdat we niks meer van AFAB hoorden. De ene keer kregen we te horen dat het erg druk was, de volgende keer dat we meer papieren op moesten sturen, de volgende keer dat we de papieren opnieuw op moesten sturen omdat ze kwijt waren, de volgende keer dat er een storing bij de bank was enz. enz. We hebben weken lang elke dag (en soms vaker op een dag) gebeld, maar tot op de dag van vandaag is er nog steeds niks geregeld... Mijn vertrouwen in AFAB is 0,0 en ik ben zelfs al gestopt met bellen. Ik heb nog nooit eerder met zo'n leugenachtige en onbetrouwbare organisatie te maken gehad!!!

please
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2008 19:16

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door please »

hallo jolanda

het lijkt wel of ik zelf dat verhaal heb geschreven.
Waar ik erg benieuwd naar ben heb jij alle papieren nog weer terug gekregen?
Wij wachten daar n.l. al weken op en ik vindt het eigenlijk best wel eng dat hun zoveel van ons weten en hebben en ook nog onze handtekeningen onder de contracten.
wat ga jij hier eventueel aan doen heb je nog tips want ik ben het mailen en bellen naar die lui echt spuugzat.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Piet »

Afab legt beslag op woning klokkenluider van provisies

De Telegraaf, zaterdag 22 maart 2008

Van een onzer verslaggevers
AMSTERDAM – Financiële adviseurs krijgen per verkochte lastenbeschermer, die inkomstenverlies moeten afdekken, 50 tot 80% beloning over de betaalde premie van consumenten. Bij de maximale adviesbeloning blijft dus van elke euro hooguit 20% over om het inkomstenverlies te verzekeren.
Dat zegt directeur John Hampsink, tot oktober directeur van adviesbureau Uveco, een volle dochter van assurantiegroep Afab. Hij bevestigt daarmee berichten in vakblad Assurantie Magazine.
Afab, sponsor van voetbalclub Vitesse, heeft voor €3 miljoen beslag op bezittingen van Hampsink laten leggen. Hij verkocht in oktober zijn minderheidsbelang in Uveco. Hampsink staat deze week voor de rechter om het beslag ongedaan te maken.
Hij houdt vol dat de beloningen tot 80% zijn opgelopen. De basisprovisie is ongeveer 40%, maar zou dankzij ’winstuitkeringen’ tot het dubbele worden opgevijzeld. Deze betalingsbeschermers worden vaak bij een hypotheek verkocht. Hampsink: „Ik ben niet roomser dan de paus en wilde geld verdienen, maar dergelijke provisies en beloningen bij Afab – dat is onfatsoenlijk. Ik heb het intern aangekaart, er werd niet naar mij geluisterd. Afab is een bedrijf geworden dat op korte termijn zoveel mogelijk polissen en geld wil binnenhalen. Afab wil naar de beurs om meer geld binnen te halen. Geld, geld, geld – wat de consument eraan overhoudt, daar houdt Afab zich niet mee bezig.”

Met ontwikkelaars van zulke producten, Cardif en Gema, zijn volgens Hampsink door het moederbedrijf Afab extra afspraken gemaakt zodat beloningen tot 62,5 en 70% per polis groeien. Deze bedrijven ontkennen zulke afspraken. Afab-bestuurder Maasbert Schouten ontkent die ook.
Medewerkers van Uveco werkten volgens Hampsink en eigen anonieme medewerkers zonder de vereiste diploma’s. Afab ontkent dit stellig. „Ik was daar medeschuldig aan”, zegt Hampsink. De polissen werden op naam van personeel mét vergunning gezet. „De diploma’s moeten nu nog worden gehaald, terwijl de termijn al lang is verstreken”, zegt een medewerker. „Afab laat het oogluikend toe.” Toezichthouder AFM is door meer medewerkers op de hoogte gebracht. Een AFM-woordvoerder zegt evenwel nooit op individuele zaken te reageren.
Volgens Schouten is de reden van het beslag dat Hampsink contracten schendt.

© 1996-2008 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Piet »

Provisie op polis kleurt het advies bij Afab

door THEO BESTEMAN

AMSTERDAM – Uit een uitgelekte e-mail van de topbestuurder van assurantiegroep Afab blijkt dat bonus en provisie bepalen welke verzekering als beste wordt aangeprezen. Topman Maasbert Schouten drukte adviseurs van dochterbedrijf Uveco op het hart niet langer levensverzekeringen van Aegon te verkopen – eerder bij Uveco nog een aanrader – maar een polis van Interlloyd als ’veel beter’ te verkopen. Reden: de veel hogere beloning voor de adviseur.
Per 1 januari schrapte Aegon als eerste verzekeraar bonussen en verlaagde de provisie op een aantal levensverzekeringen. Aegon biedt nu polissen aan waarin kosten duidelijker zichtbaar zijn. Maar adviseurs verdienen er minder aan. In de gewraakte email schrijft Schouten geschrokken te zijn van de verlaging van de provisie door Aegon „naar slechts 3%”.
„Mijns inziens zou dan ook vanaf heden geen Aegon Leven meer gesloten dienen te worden door Uveco en zijn franchisers”, aldus Schouten. Hij prefereert een vernieuwd product van Interlloyd. „Dit is een product dat veel beter is” dan kapitaalopbouw, schrijft Schouten, die deze polis later in een reactie „kwalitatief vergelijkbaar” noemt. De provisie bij Interlloyd is het dubbele van Aegon, 6%, en bedraagt inclusief bonus zelfs 7,5% per verkochte polis. Schouten noemt het zijn taak de franchisekantoren over alle beschikbare producten en provisies te informeren. Van een verkoopstop op Aegon is geen sprake, reageert hij.
„Dat het Interlloyd-product heel veel beter is schrijft hij met veel ironie”, aldus een betrokken adviseur. „Dat is namelijk niet zo. Afgelopen jaren steunde Afab het Aegon-product juist. Tót de provisieverlaging.” Onafhankelijk onderzoeksbureau Moneyview rangschikt het Aegon-product als beste in zijn soort.

Aegon zegt overigens niet te lijden onder het Afab-advies. „Het is jammer dat ze er kennelijk zo over denken”, reageert de woordvoerder.
Afab-topman Maasbert Schouten noemt zijn e-mail „slechts een advies” aan zelfstandige kantoren. De e-mail is gericht aan adviseurs van Uveco, een volle dochter, met zestig kantoren die polissen aan particulieren verkopen.
Door enkele adviseurs werd woedend gereageerd. „Dit toont glashard aan dat van onafhankelijk advies aan klanten totaal geen sprake is”, aldus een van hen. „Het gaat Afab en Uveco er puur om zoveel mogelijk beloning binnen te slepen. Wat er met de klant en de polis gebeurt, interesseert ze daarna weinig. De klant weet van niets, die denkt het beste product te krijgen.”

© 1996-2008 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.

http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws/12052008.htm

TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Tsja, it's all about the money. De klant is al lang niet meer het speerpunt (ja, om af te troggelen).

Neem OHRA. Zat ik ook bij. Lage rente, geen gezeik, niets!

luci
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2008 19:37

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door luci »

Consumentenactie tegen AFAB? TELEGRAAF 17 juni 2008
Sinds het nieuws van de uitgelekte e-mail van AFAB topman Schouten melden zich steeds meer ongeruste consumenten bij advocaat Rob van Dijk. Polisverkoper Afab adviseert namelijk haar cliënten slechts de beleggingsverzekering af te sluiten die Afab de meeste provisie oplevert. Dat zo’n verzekering in vergelijking tot andere polissen nadelig is voor de cliënt, lijkt Afab niet te deren. De klagers voelen zich hierdoor ernstig benadeeld en willen het er niet bij laten zitten.
Onafhankelijke tussenpersonen zijn in de woekerpolis affaire lange tijd buiten schot gebleven maar kunnen door deze Afab kwestie weldegelijk onder vuur komen te liggen. Financieel ombudsman Jan Wolter Wabeke hintte ook al duidelijk in deze richting in zijn ‘woekerpolis aanbeveling’. Volgens Van Dijk moet - los van de vraag of het hier al dan niet woekerpolissen betreffen - de verkoop van beleggingspolissen altijd gebeuren op een zorgvuldige en transparante wijze die leidt tot een voor de cliënt passend advies. De Wet financieel toezicht is hierover zeer duidelijk. Transparant informeren betekent openheid over kosten en provisies. Passend adviseren is zorgvuldig de verschillende mogelijkheden afwegen in het belang van cliënt. Bij Afab lijkt hiervan geen sprake te zijn.
Beleggingspolissen zijn complexe financiële producten met onduidelijke of zelfs verborgen kostenstructuren waardoor een deskundige aanbieder zoals Afab de cliënt gemakkelijk om de tuin kan leiden. De client zit vaak voor jaren vast aan deze verzekeringen en moet maandelijks hoge premies betalen waarvan soms niet meer dan 20% wordt belegd! Het is alsof je een brood koopt dat bij aansnijden hol van binnen blijkt te zijn. Daarom verplicht de wet die aanbieder dan ook zorgvuldig en transparant te werken. Als advies dan is gebaseerd op de hoogte van provisie in plaats van de belangen van cliënt dan worden de regels met voeten getreden, aldus Van Dijk. Opvallend is het groeiend commentaar, ook uit eigen Afab gelederen, op deze handelswijze.
Blijkt dat Afab daadwerkelijk onzorgvuldig en in strijd met de wet handelt dan kan men hiertegen protesteren en mogelijke schade verhalen. Van Dijk die vaker collectieve procedures voert voor groepen gedupeerden is gevraagd de mogelijkheden van onder andere een collectieve claim te onderzoeken. Mensen die denken gedupeerd te zijn kunnen zich daarom melden via een speciaal adres, [email protected].
Voor hen die zich afvragen of zij een polis via een Afab ondermening hebben afgesloten: Afab handelt onder verschillende namen zoals Leenplatform, Interkrediet, Kredietwijzer Nederland, Interfinance Nederland, Zorgkrediet (financieringen), O&B Finance, Uveco, AFAB Geldservice, 1-2-3 Krediet, hypotheek adviescentrum, Nuverzekerd.nl, ViaFeria, Adviesplus, Quarre Hypotheken & verzekeringen, HypotheekDesk, Aefin Financiele diensten en Hollandsche Disconto Voorschotbank.

Uden 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2008 12:21

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Uden 1 »

Phoe dat is wat met die Afab, ik heb er verder weinig verstand van maar als ik zo de berichten over Freo lees ziet dat er iets beter uit.
mischien dat sommige mensen eens bij Freo moeten kijken, en zo nodig (mits het verstandig is) proberen over te sluiten.

thysson
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 19:10

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door thysson »

Nou vandaag na drie weken eindelijk antwoord gekregen van Afab ik had trouwens zelf gebeld..had via internet een offerte aangevraagd voor bedrag van €10,000,-
dag erna wordt ik gebeld voor nog een paar gegevens en of akkoord ging met een check bij bkr in tiel ik zei ja dus dat deed de jongen meteen en dat was goed.nou ik weer wachten ongeveer een week toen werd ik gebeld door afab dat de bank akkoord was en dat ik een offerte kreeg op gestuurd en terug moest sturen met kopie legitimatie,loonstrookje,en bankafschrift,bank afschrift was alleen voor me rekeningnummer zeiden ze.ik op gestuurd op een woensdag ik gebeld donderdag en was binnen.was onderweg naar de bank.vrijdag zal ik wel wat horen zeiden ze!?!? vrijdag niks gehoord ik maandag maar eens bellen ligt bij de bank die hebben het druk maar eind van de dag zal je wel van horen en dan wordt het binnen 24 gestordt maandag niks gehoord dinsdag ochtend weer gebeld zelfde verhaal maar dinsdag ook niks gehoord woensdag kreeg ik een telefoontje.dat de bank nog meer afschriften wou vanaf twee maanden geleden.ik op door gemaild was woensdag nog daar.ik gebeld ze hadden zelfs al door gestuurd naar de bank zal morgen wat horen dus donderdag niks gehoord vrijdag weer bellen.voor eind van de dag verwachten wij wel iets te horen dan maken wij het vandaag nog over.Maar ja niks gehoord dus weer maandag het zelfde verhaal.dinsdag weer bellen vandaag verwachten wij het maar ja weer niet.woendag zelfde verhaal, donderdag ochtend telefoon of ik een eigen bedrijf en jaarcijvers mochten ik heb een eenmans handelonderneming,ooit drie jaar geleden opgestart maar nooit wat meegedaan,dus geen jaarcijvers ik uit gelegd,dan moest ik maar een bewijs van uitschrijving halen bij de kvk dus ik in me middag pauze daar heen bewijsje gehaald en donderdag nog door gemaild.was aangekomen en onderweg naar de bank. vrijdag middag nog eens gebeld zal maandag wel worden. maandag weer niks.dinsdag niks woensdag niks donderdag ochtend wel ik had al uitgelegd dat ik op mij bank afschriften geen bijschrijvingen had van mij loon omdat ik op mij werk voorschot had gekregen en dat contant had gekregen maar er zijn wel meer mensen die hun geld contant krijgen.maar nu wilden ze weer een afschrift zien waar het opstond hebben ik naar me baas gevraagd of die me loon alvast wou storten. uiteindelijk gedaan donderdag nog met spoed stond er vrijdag morgen op, ik dat bankafschrift door gemaild.vrijdag niks meer gehoord maandag niks denk bel vandaag zelf nog aar een keer krijg ik te horen lening is af gewezen...!?!?!? waarom? konden ze niet zeggen kreeg het nummer van de bank santander die konden het ook niet zeggen maar krijg schriftelijk bericht.nou zal mij benieuwen laat dat nog weten maar ben dus drie weken verder geen lening terwijl ik die wel verwachten ze hadden het telefonisch ook toegezegd staat ook op de site van afab en santander na acceptatie krijg je de contract dan is alles zo geregeld. moest ook een verzekerin afsluiten van 1800 euro dus kreeg ook maar 8200 euro maar ja dat maakte mij niet zoveel uit.ik had een huisje gehuurd wou wat verbouwen en schilderen en enz enz. had dat huisje ook gehuurd omdat de AFAB al gezegd had dat de bank akkoord ging..
ik vind dit allemaal zo vreemd van zaken doen eerst beloven en naar heel veel gebel en gemaild.. en heel veel gedoe uiteindelijke niks opgeleverd alleen maar ergenis

Harryvdn
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mar 2009 17:07

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Harryvdn »

Ik was op zoek naar een maatschappij waar ik een doorlopend krediet kon krijgen met een lagere rente dan 11.9%. Via een vergelijkingsite kwam ik bij AFAB terecht. Dezelfde dag nog werd ik gebeld en die man was zeer vriendelijk. Alles wat ik wilde was mogelijk zei hij.

Twee dagen later kreeg ik de offerte in huis. Echt helemaal NIETS van wat wij telefonisch hadden besproken was daarin terug te vinden, terwijl in de offerte zelfs werd gezegd "zoals afgesproken".

Ter verduidelijking, telefonisch werd gezegd dat het doorlopend krediet dat ik bij hen zou krijgen tegen een effectieve rente op jaarbasis van 4.8% zou zijn. De hoogte van het bedrag was geen enkel probleem In de offerte zelf kreeg ik echter slechts 15% van het besproken bedrag aangeboden. En van dat bedrag was ook nog eens een vijfde deel ongewenste verzekeringen. En dat allemaal tegen een rente van maar liefst 18%.

Ik heb dus meteen de offerte verscheurd en heb hen gemaild niets meer met hun oplichterspraktijken te maken te willen hebben. Ik raad dat bij deze iedereen aan.

Tot slot, AFAB heeft niets te maken met DSB, ik heb dat nog bij DSB nagevraagd. Van de relatie met Interbank weet ik niets maar daar heb ik op zich wel goede ervaringen mee. In de offerte maakten ze gebruik van Budget Card en Comfort Card, dus misschien dat ze daar wel banden mee hebben, dat weet ik verder niet. Weet wel dat die organisaties ook erg duur zijn.

mestreech1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2009 15:59

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door mestreech1970 »

Wij hebben ook offertes aan gevraagd bij afab . We hebben nu een dure lening en willen oversluiten . We hebben nu de 5e offerte (zucht ) en weer moet ik er over bellen . We willen gewoon een pl in 10 jaar afbetalen en zonder verzekeringen . Krijg ik vandaag mijn offerte staat er weer een verzekering (gema protector) bij .. Ik bellen erover oh foutje kunt u door strepen en een brief erbij dat u het niet wilt :?: :?:
Verder staat ik er iets in van onderpand oa mijn auto maar is niet ingevuld en was niet bij ons van toepassing ??? Waarom staat het er dan op vraag ik me dan af . Verder staan er op dat je bijlage,s moet opsturen en toen ik net belde met vragen moest ik nog meer dingen opsturen die er niet opstonden ??? Ik weet het niet meer . Bij veel worden we niet geaccepteerd vraag me niet waarom want daar krijgen we geen antwoorden op ( we hebben geen achterstanden en werken beide en hebben nu ook een lening ) Wie is er wel te vertrouwen en waar ik over 10 jaar van alles af ben . Ben al eerder ergens in getrapt 10 jaar al betaald en alleen rente en niets afgelost :( Dus wil niet dat het ons nog eens gebeurd . Wie heeft raad ???

Harryvdn
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mar 2009 17:07

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Harryvdn »

Ik raad u echt aan om niet zomaar iets door te strepen met een briefje erbij en dat op te sturen. Ze moeten gewoon een goede offerte sturen met de juiste afspraken, anders heeft u achteraf niets om op terug te vallen. Zo'n briefje raken ze wellicht "kwijt" en wat heeft u dan nog om iets te bewijzen?

Ikzelf heb ook nog geen andere kredietverstrekker gevonden en heb nog steeds een volledig afgelost Doorlopend Krediet lopen bij Humass Totaalkrediet. Die hebben het ondergebracht bij Interbank. Bij Humass ben ik een paar jaar geleden terechtgekomen toen ik net in NL was komen wonen en nog geen werk had. En toch gaven zij me een behoorlijk bedrag tegen 11.8% effectieve rente op jaarbasis. Misschien is dat iets maar pin me er niet op vast want het verschilt vast per persoon. Succes.

judith16
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2009 16:18

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door judith16 »

Pot jan dorie..... had ik dit maar eerder gelezen. Wij hebben zelf in feb. 09 een lening aangevraagd en gekregen. Kreeg ik vorig week een specificatie hoeveel ik moest betalen. Nou raad eens .... natuurlijk wijkt het af met wat die adviseur voor ons had berekend. Wij moeten 300 EURO meer aflossen!!!!!! Was niet de afsraak... de adviseur gebeld, eindelijk te pakken gekregen, zou voor mij uitzoeken en gelijk die dag zou ik terug gebeld worden, tot op heden (dus ruim een week geleden) !! Maar dit is ook niet de eerste keer dat ik terug gebeld zou worden.... het is hiervoor al een aantal keren voorgekomen. Ik moest zelf bedelen voor mijn contract.... schandalig toch.
Ik heb vandaag een afspraak met een andere, dus even kijken wat hieruit komt!!!!!!!!! Zodra ze jou als klant willen, weten ze jou telefoonnummer wel te vinden en zodra je klant bent geven ze niks meer om jou!!!!!!!!

Bask74
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2009 11:44

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Bask74 »

Afab is hier blijkbaar al een bekende op het forum.

Ik was enkele referenties aan het natrekken toen ik uitkwam op de website van de Disconto voorschotbank. Zij adverteren met het feit dat de kredietman.nl hen aanbeveelt.

Een kleine controle bij de SIDN leert echter dat Kredietman.nl hetzelfde is als de disconto voorschotbank en Afab.

Jezelf aanbevelen.... Echte misleiding van potentiele klanten. Afab zou zich moeten schamen voor dit soort praktijken

oomes
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2009 19:24

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door oomes »

wij hebben 36000 euro bij afab een rentekrediet. zijn begonnen met 7% nu 14,2% betalen elke maand € 400,00 aan rente en lossen niks af.
omdat ik nu in de ww zit komen we nergens meer voor in aanmerking.
Wij hebben AFAB aangeschreven en de Holland Disconto Voorschotbank maar die spelen elkaar het balletje toe. Wij hebben de verzekeringen die men ons door de strot drukte afgekocht met heel veel verlies. Zo wordt je dubbel gen....... .
Eigenlijk moeten we z'n allen een grote vuist maken tegen deze malafide praktijken. We hebben ook al een klacht ingediend bij het KIFID en de AFM maar die reageren niet. Doe hier niets mee.
Laat maar eens weten wat jullie ervan vinden om een grote vuist te maken tegen de AFAB. Ik bedoel huiseigenaren worden nu toch ook ontzien waarom wij dan niet,
Groet.

Gesloten