LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank Klachten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door kweenie »

Buitenlands inkomen is inderdaad lastig voor een hypotheek. Heeft ook te maken met de heel andere arbeidsrechtelijke situatie en heel andere sociale zekerheid. Het inkomen zal daarom eerder net zo worden behandeld als ZZP inkomen. Een goede adviseur weet de juiste wegen wel te vinden.

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Royalflush »

Willem2 schreef:Ik lees net verschillende klachten van klanten van de Rabobank. Het zijn er teveel om op te reageren. Ik werk zelf bij de Rabobank en schrik van deze reacties. Jammer dat zoveel mensen ontevreden zijn over 'mijn' bank!
Wel zie ik er veel klachten tussen staan die m.i. niet terecht zijn. Men denkt dat de bank alles maar moet pikken van klanten. En dat het betalingsverkeer gratis moet zijn terwijl het de bank zelf gigantisch veel geld kost.
Zijn er nog meer klachten? Dan wil ik daar graag op reageren!
Wat voor het gros van de mensen, mijzelf incluis, het grootste probleem is, dat is dat je bij Rabobank inmiddels geen gewaardeerde klant meer bent, maar een nummer. Een regeltje in een database. Na bijna 30 jaar klant te zijn geweest bij Rabobank heb ik in 2013 na diverse schofferingen door Rabobank besloten al mijn rekeningen aldaar op te zeggen en over te stappen naar Triodos. Mijn creditcard loopt nu direct via International Card Services (ICS). Ik heb van dit besluit nog geen moment spijt gehad, want de service en klantbenadering bij zowel Triodos als ICS zijn uitstekend. Daarentegen had ik het idee dat Rabobank mij liever kwijt dan rijk was.

Concreet: Waar het contact met de bank 'vroeger' verliep via het lokale filaal waarvan de medewerkers en directeur je als klant dikwijls persoonlijk kenden en ook van je persoonlijke situatie op de hoogte waren, daar verloopt het contact tegenwoordig via (externe) callcenters waar je te woord wordt gestaan door ongeïnteresseerde medewerkers die met check-lists in een keurslijf van processen, regeltjes en procedures veelal nul beslissingsbevoegdheid hebben en dus niets voor mij als klant kunnen/willen betekenen. Tel daarbij op de nodige schandalen waarbij Rabobank de afgelopen 10 jaar bij betrokken is geweest en voilà, dan ga ik dus weg bij Rabobank en zoek ik mijn heil elders.

Wat betreft de kosten van het betalingsverkeer: hier betaalt de Rabo-klant reeds (periodiek) voor. Daarnaast vind ik dit ook nogal een ongepast en ongeloofwaardig argument. Rabobank incasseert immense debetrentes van meer dan 12%, terwijl de spaarrente tot het nulpunt is gedaald. Ik ken mensen die na 40-50 jaar klant te zijn geweest bij Rabobank nu verkast zijn naar een andere bank, zo immens teleurgesteld is men in Rabobank. Ga als bank terug naar de basis zou ik zeggen: richt je weer op de spaarder, de middenstander, de huizenbezitter & de werkende particulier.
Ga je klanten weer als klanten en als individuen behandelen en niet als nummers, ballast of een regeltje in je database.

E Vissers
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2017 11:27

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door E Vissers »

Heb online een adres wijziging door gegeven, maar deze is niet door gevoerd omdat ze nog een aantal vragen wilde weten. Dezelfde vragen heb ik echter tijdens het online doorgeven al beantwoord. Toen ik wilde gaan online bankieren kon ik niet meer inloggen. Toen ik belde bleek dat mijn betaalpas was verlopen en dat er een nieuwe pas opgestuurd was........naar mijn oude adres. Resultaat kan komende drie dagen niet online bankieren en niet pinnen omdat er een nieuwe pas opgestuurd moet worden. Toen ik vroeg naar de filiaal manager was het niet mogelijk om deze te spreken, ik moest maar een klacht online indienen.

atlas1302

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Oh 3 dagen maar, ik wacht al een jaar op een pas welke ze aangetekend met track en trace zouden opsturen. Nooit gezien de pas! en ze hadden toch ineens maar voor een andere verzendmethode gekozen ondanks de afspraak.

Sorry was het antwoord, afspraken zijn om na te komen helaas is dat niet gebeurd zegt de filiaal manager van de Rabobank. Als we dan toch geen pas hebben wat heeft het dan nog voor nut en zin om bij deze club te blijven? 35 jaar opbouwende en vertrouwende relatie naar de knoppen, ze zijn me liever kwijt dan rijk.

angelavdl
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2018 11:00

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door angelavdl »

We zijn verhuisd maar we konden het niet digitaal doorgeven , ook was ik mijn pincode kwijt omdat ik altijd met me man’s Bankpas betaal maar door omstandigheden hebben we nu beide een pas nodig , naar de Rabobank legimiteren wijzigingen doorgeven logisch , wacht nu ondertussen 3 weken op me pincode gebeld , mevrouw stuur een mail kopie id kaart kopie bankpas gedaan , krijg ik een mail u e-mailadres klopt niet dus sturen geen nieuwe op , maar ondertussen zijn we goed klaar met de Rabobank ze geven je het idee dat je niet te vertrouwen bent terwijl je alle gegevens hebt doorgegeven wij zijn er klaar mee in ieder geval!

Gesloten