LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank Klachten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door bprosman »

heeft ALTIJD gevolgen: meestal een boete.
Meestal een brief. Ben in de meer dan 35 jaar dat ik klant ben bij de Rabobank ook wel eens een betaling vergeten.

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Rense »

@Keesie

U bent waarschijnlijk debet aan de situatie door CASH in te vullen op het formulier.

CASH is geen optie. U had uw rekeningnummer op moeten geven en had zodra het op uw rekening stond een contante opname kunnen doen. Hiervoor had u het geld overigens niet naar de ABN hoeven over te boeken. Dit kan ook met een RABO betaalrekening.

Ik vind het eerlijk gezegd een nogal zinloze discussie. RABO heeft e.e.a. in mijn ogen soepel opgelost en de gelden binnen een redelijke termijn overgemaakt. Dat u daar anders over denkt is duidelijk maar in mijn ogen niet geheel realistisch.

Het staat u vrij hierover een klacht in te dienen bij KiFiD (www.kifid.nl)

Ik ben overigens geen RABO medewerker, als u dat mocht denken.

Petesch
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jun 2012 11:23

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Petesch »

maar allereerst bestond internet-bankieren in 1993 nog niet. Het contract/voorwaarden zijn in een andere tijd gemaakt, maar dat betekent denk ik WEL dat dit nog steeds nageleefd dient te worden, TENZIJ tussentijds nieuwe regels zijn toegevoegd (met instemming van beide partijen). Dat laatste is NIET het geval.
De grote fout bij de Rabo is natuurlijk ook dat de reglementen van deze polis gelden van VOOR het internet/digitale tijdperk. Ze zijn daarin niet meegegaan wat de polis betreft.
Wellicht een en-bloc bepaling?
Verzekeraar stuurt een brief/mededeling, is consument het er niet mee eens dan heeft consument 30 dagen de tijd om zijn polis dan op te zeggen, zo niet stem je in met de voorwaarden. Een en-bloc clausule is voor kapitaalverzekeringen/koopsompolissen niet ongebruikelijk.
Ze hadden dat geld uit eigen reserves op de bewuste datum op mijn rekening moeten zetten, om het vervolgens van Interpolis 'later' weer terug te krijgen. Dat deden ze niet.
Dit zijn eigen verwachtingen. Dit kan je niet van een bank verwachten.
Dank je voor het opzoeken, maar je zegt het al, je vond iets over Robeco en Interpolis, wat niet mijn polis betreft. Weliswaar was mijn geld door de Rabo ondergebracht bij Interpolis, maar ik heb een contract met de Rabo
Graag gedaan. Alleen weet ik dat Rabobank een tussenpersoon is qua kapitaalverzekeringen/schadeverzekeringen. Rabobank en Robeco brengen alles onder bij Interpolis. De 10 werkdagen zijn in mijn ogen schappelijk.

Petesch
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jun 2012 11:23

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Petesch »

@ rense
Het staat u vrij hierover een klacht in te dienen bij KiFiD (www.kifid.nl)
ik denk dat kifid zijn klacht niet ontvankelijk verklaard.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door kweenie »

Je geeft aan dat je het geld krijgt onder de voorwaarde dat je op dat moment leeft. Je moet dan dus die vrijdag 'bewijzen' dat jenleeft, pas daarna komt het ter beschikking. Als je op die vrijdag de 'bewijzen' aanlevert, dan zal het op zijn vroegst de volgende werkdag, dus maandag, naar je overgemaakt kunnen worden. En je geeft aan dat het die woensdag al op je rekening stond. Volgens mij zijn zendan niet echt de boel aan het vertragen.

keesie25
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 mei 2013 19:15

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door keesie25 »

Beste allen,
Ik was in leven op die bewuste dag, en er was ook nog een begunstigde: mijn vrouw. Zij was ook op die dag in leven, en het feit dat ik me een aantal dagen later zelf op de bank gemeld heb, me gelegitimeerd heb, en een gesprek gevraagd heb, bewijst dat ik een aantal dagen daarvoor ook in leven was. Kweenie, als dat dus een heikel punt was geweest had ik het geld toch de maandag (27mei) moeten hebben?

Cash over het geld beschikken was mijns inziens WEL een optie. De Rabo stuurde mij immers een formulier waarop ik mijn keuze kon aangeven. Die keuzes waren NIET voorgedrukt. Maar waar hebben we het over: er stond ook niet op het formulier aangegeven dat ik het geld kon overboeken!

Toen ik op 24 mei om 12.00 uur met de Rabo belde, en zei dat ik het geld nog niet op mijn rekening had, is er gezegd: "De dag is nog lang". Toen ik op dinsdag 28 mei met Interpolis belde zei men: "het staat op de rol". Dat lijkt me een ruim begrip. Daarna zei hij spoed te zullen zetten achter de boeking. Ik merkte op dat er dus spoed achter gezet werd naar aanleiding van mijn telefoontje, en dat er dan geen spoed achter gezet was als ik niet gebeld had. Ik kreeg daar geen antwoord op. Mijn telefoontje bevestigde dat het geld op die dag nog niet geboekt was. De volgend dag, woensdag 29 mei, stond het geld WEL op mijn rekening. Vanaf mijn telefoontje naar Interpolis tot het moment dat het geld er was, zat welgeteld EEN dag. Het KAN dus WEL: binnen 1 dag over het geld beschikken.

Ik houd vast aan het contract, en-bloc clausules zijn niet gemeld, staan niet in het contract.
Laatst gewijzigd door keesie25 op 12 jun 2013 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Petesch
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jun 2012 11:23

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Petesch »

en bloc clausule staat meestal op een apart papier die u bij de overeenkomst krijgt.

Maar zo kunnen we uren doorgaan. Je hebt je geld, zaak is opgelost en zoals iemand al eerder zei: u zoekt spijkers op laag water.

Geniet van de centen ipv zuur reageren op internet :wink:

keesie25
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 mei 2013 19:15

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door keesie25 »

Petesch schreef:en bloc clausule staat meestal op een apart papier die u bij de overeenkomst krijgt.

Maar zo kunnen we uren doorgaan. Je hebt je geld, zaak is opgelost en zoals iemand al eerder zei: u zoekt spijkers op laag water.

Geniet van de centen ipv zuur reageren op internet :wink:
Ik zei al, die clausule heb ik niet, maar dan heb je daar overheen gelezen. Overigens, het lijkt me, dat als je er geen uren wilt besteden, je dit verhaal niet HOEFT te lezen, toch? Wie zegt trouwens dat de zaak is opgelost, ik in ieder geval niet. Maar ik heb in ieder geval wel een van mijn doelen al bereikt: 'reclame' op internet. Je hoeft maar Rabo-klacht-20 jaar te googelen en je komt hier terecht. Enne, ik geniet uiteraard van het geld!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door bprosman »

Je hoeft maar Rabo-klacht-20 jaar te googelen en je komt hier terecht.
Waarbij je na het lezen van de "klacht" relativerend kunt lachen en tegen jezelf zeggen, gelukkig is er ook nog "echte" ellende in de wereld :D

angelique161271
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2013 19:58

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door angelique161271 »

Hou op over de Rabobank maanden al met ze bezig. Bij roodstand geen incasso blokkade maar worden alle automatische betaal opdrachten terug geboekt door de bank waardoor ik nu als wanbetaler te boek sta bij bedrijven terwijl ik creditboete betaal dus mag ik ook rood staan als ik daar zelf voor kies de bank moet van betalingen afblijven. Een krediet limiet op rekening krijg ik niet ondanks dat er 5000€ per maand binnen komt. Krijg geen brief van te voren ze boeken gewoon om de twee dagen geld terug. Als het nu nog eens een incassoblokkade was prima maar nee ze boeken terug waardoor ik boete of administratie kosten moet betalen omdat de bank het nodig vind geld terug te boeken. Wat een beleid en al zoveel gesprekken gehad en beterschap beloofd. Na mijn hele leven bij de Rabobank te zijn geweest ga ik nu overstappen naar een andere bank. De groeten

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij roodstand geen incasso blokkade maar worden alle automatische betaal opdrachten terug geboekt
Is dat geen "lokaal beleid" ? Bij mij gaan bij roodstand de automatische incasso's gewoon door en de afschrijving van de hypotheek gaat zelfs nog door als ik de limiet over ga. Toen ik daar een vraag over stelde was het antwoord (waar ik prima mee kan leven) , "de hypotheek niet betalen veroorzaakt meer problemen dan een te hoge 'roodstand' ".

Overigens was wat u beschrijft bij mij een jaar of 3..4 geleden nog wel het geval maar heb er nooit iets voor hoeven regelen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door kweenie »

Er is vast een goede reden dat je geen krediet limiet krijgt. Als je blijkbaar zo regelmatig rood staat, lijkt het me ook niet onterecht dat je geen krediet limiet krijgt, of zie ik dat verkeerd? Want met meer krediet en dus meer rente moeten betalen werk je je alleen maar nog meer in de nesten.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je blijkbaar zo regelmatig rood staat, lijkt het me ook niet onterecht dat je geen krediet limiet krijgt
Heeft er m.i. weinig mee te maken, op 1 rekening sta ik iedere maand rood en zit een krediet limiet op.
Zolang als er genoeg voeding op binnen komt en de debet rente wordt netjes betaald is niets aan de hand.
Zeker als er bij die zelfde bank ook nog eens een spaarrekening met positief saldo als 'compensatie' staat.
Ik zou ze toch nog eens bellen en vragen waarom ze die betalingen terugboeken.

angelique161271
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2013 19:58

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door angelique161271 »

Ik krijg geen krediet limiet omdat ik een doorlopend krediet heb elders. Dat kreeg ik eindelijk vandaag te horen. Daar heb ik vrede mee maar dat ze om de twee dagen geld terugboeken vind ik nergens op slaan omdat ze mijn hele administratie door elkaar gooien. Dus incasso stop op mijn rekening ga alles handmatig betalen wanneer het mij uitkomt. En in tussen uitkijken naar een andere bank na 40 jaar

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik krijg geen krediet limiet omdat ik een doorlopend krediet heb elders
Ik zou eerst informeren of het bij een andere bank wel kan voor je overstapt, alle banken hebben tegenwoordig hun regels wel aangescherpt.

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Mallet »

angelique161271 schreef:Ik krijg geen krediet limiet omdat ik een doorlopend krediet heb elders. Dat kreeg ik eindelijk vandaag te horen. Daar heb ik vrede mee maar dat ze om de twee dagen geld terugboeken vind ik nergens op slaan omdat ze mijn hele administratie door elkaar gooien. Dus incasso stop op mijn rekening ga alles handmatig betalen wanneer het mij uitkomt. En in tussen uitkijken naar een andere bank na 40 jaar
Eh sorry hoor maar het is toch echt jouw eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de automatische incasso's van je rekening kunnen worden afgeschreven. Jij bent tenslotte degene die de rekeningen moet betalen. Voor een bedrijf is een terugstorting of een incassoblokkade geen groot verschil. Bij een incassoblokkade kan je net zo gemakkelijk geconfronteerd worden met extra administratiekosten c.q. consequenties. Jij bent tenslotte met het incasserende bedrijf een overeenkomst aangegaan dat je er zorg voor draagt dat ze automatisch van jouw rekening kunnen incasseren. Hoe zie jij die blokkade dan voor je? Stel dat je nog € 10,- op je rekening hebt? Moet er dan een blokkade op? En wat als je dan nog een kleine incasso hebt van < € 10,-? Je komt namelijk vrijwel nooit precies op € 0,- uit.. Een terugboeking bij een overstand komt dan toch op hetzelfde neer? Je kan wel met je vinger naar de bank wijzen maar dit is gewoon je eigen verantwoordelijkheid.

c.kamphues
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 sep 2010 12:09

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door c.kamphues »

Mijn dochter had haar rijbewijs verloren, aangifte gedaan en een nieuw rijbewijs gekregen.
Maanden later staat ze 's nachts bij een benzinepomp, wil afrekenen met Rabo pas en krijgt de melding dat pas is geblokkeerd. Rabo direct gebeld en wat blijkt? Oude rijbewijs is gevonden en afgeleverd bij Rabo. Dus (?) heeft Rabo de bankpas geblokkeerd. Pas is even gedeblokkeerd om benzine te kunnen afrekenen en daarna weer geblokkeerd. Blokkade zou pas worden opgeheven als rijbewijs werd opgehaald, ook al ging het om een oud rijbewijs. Dochter woont in Deventer, werkt in Almere en op Rabo kantoor Almelo lag oude rijbewijs. Toen ze in de gelegenheid was om naar Almelo te gaan, heeft ze bij Rabo haar oude rijbewijs opgehaald en gemeld dat ze haar rekening wilde opheffen. Op de vraag waarom, wilde mijn dochter niet antwoorden. (Daar had ze het telefonisch al over gehad, dat ze het wel erg ver vond gaan dat een bank een rekening blokkeert op basis van de vondst van een rijbewijs.)

rubina
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2013 13:21

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door rubina »

Wij hebben een klant van ons adviseert zich een nieuwe bank te zoeken. Wat een ramp bij de rabobank. Zelfs met internetbankieren moeten wij op ons geld 3 dagen wachten. In de zakenwereld is dat een omogelijke zaak. Bij andere klanten hebben wij dat geld binnen 24 uur op onze rekening. Intussen is het bij ons zo ver, dat onze klant bij betaling een screen moet sturen, darmee wij kunnen zien, dat hij echt betaalt heeft of niet. Stuurt hij geen screen op, wordt het werk bij hem ingesteldt, omdat wij materialien kopen moeten en zo geld voorschieten, darmee te grote risico lopen. Het grappige wat ons steeds op valt, bij de klant is het dezelfde dag afgeschreven en wordt als betaald verboekt, maar bij ons staat het dan pas dinsdags na 15.00 uur erop. Bij geen andere bank duurt het met internetbankieren zo lang als bij de rabobank. Voor ons een reden nu klanten te weigeren met een rabobankverbinding. Dat is gewoon belachelijk dat het zo lang duurt met geld overmaken. :shock:

gert2003
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2014 19:42

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door gert2003 »

Willem2 schreef:Ik lees net verschillende klachten van klanten van de Rabobank. Het zijn er teveel om op te reageren. Ik werk zelf bij de Rabobank en schrik van deze reacties. Jammer dat zoveel mensen ontevreden zijn over 'mijn' bank!
Wel zie ik er veel klachten tussen staan die m.i. niet terecht zijn. Men denkt dat de bank alles maar moet pikken van klanten. En dat het betalingsverkeer gratis moet zijn terwijl het de bank zelf gigantisch veel geld kost.
Zijn er nog meer klachten? Dan wil ik daar graag op reageren!
Beste Willem,

Het is al 10 jaar geleden dat je deze reactie gaf, Waarschijnlijk werk je niet meer bij de bank.
Dat als mensen rood staan ze een brief krijgen, is zeker waar. Zelf heb ik ook al deze ervaring.
In de brief stond dat ik de betreffende maand mijn (zakelijk) limiet moest aanvullen, om vervolgens weer gebruik hiervan te kunnen maken. Dit heb ik gedaan. Maar, het ''systeem'' registreerd dit om 12 uur in de nacht, en toen was er net weer een afschijving geweest. dus?? alles geblokkeerd en een groot probleem. Boeterente en meerdere ''strafzaken'' door het ''systeem'' . Dan denk je dat zoiets wel gemeld word in de brief. Dat dan weer niet. Dan denk je dat een telefoontje met de bank het probleem oplost. Dat dan weer niet. Sorry, maar mijn band met de Rabo was in 1 x verbroken. En dit terwijl ik altijd aan al mijn verplichtingen had voldaan. Een persoonlijk adviseur en een prima bedrijf. Rood zal ik niet meer staan, en mijn zakelijke en prive rekeningen gaan naar een andere bank.

Connya
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2014 11:47

Re: Rabobank Klachten

Ongelezen bericht door Connya »

Soms kun je verlangen naar de tijd dat de Rabo nog service gaf. Iemand die je herkent bij de balie en moeite doet. Maar winst en geld is te belangrijk geworden. Belangrijker dan de klant. Een paar van mijn klachten:
-pin apparaten sluiten in kleine gemeentes
-slechte openingstijden
-stortingsautomaat die zich verslikt en klant moet 'bewijzen'
-sluiten van kantoren en leegstand
-wel een nieuwe groot kantoor neergezet naast de A73 .... foto's gezien: wat een luxe!!
-luxe inrichtingen 'kan niet op' (gezien en gehoord van ex-werknemers)
-bijna een jaar een extern deskundige in moeten huren om bij een op te heffen filiaal 'alle lijken uit de kast te halen'
-derde verbouwing in 10 jaar van de 'inkomruimte' in een filiaal
-medewerkers die je na tien keer nog niet herkennen
-arrogante medewerkers die niet naar je luisteren
-Libor schandaal ......... afkopen met geld van de bank
-traag storingsapparaat (waar is die mevrouw die zo snel even je geld telde)
-altijd eenzijdige wijziging van voorwaarden
-8 a-4tjes met 'indek-voorwaarden' als je een pin-apparaat wil aanschaffen

Zal ik nog even doorgaan? Bank wisselen? Wie weet een betere bank die minder op winst belust is?
Extra schrijnend als je als kleine eenmanszaakje met 70-80 uur per week je hoofd boven water moet houden en alles, echt alles kost geld bij de bank. Natuurlijk zijn diensten niet gratis maar belang van klant is echt niets waard!

Gesloten