LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eenmalige machtigingen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Aziem

Eenmalige machtigingen

Ongelezen bericht door Aziem »

Voor het verkrijgen van een dinerjaarkaart heb ik de uitgever gemachtigd om eenmalig het abonnementsbedrag van mijn Raborekening af te schrijven.
Echter zij hebben het abonnementsbedrag 2X ingehouden.
Ik heb gebeld naar de helpdesk van de Rabobank om 1X het geïnde besdrag te laten storneren.
Echter werd mij gezegd dat stornos niet gelden voor eenmalige machtigingen.
Ik heb hem de situatie uitgelegd en mij werd geadviseerd om dit via de uitgever te regelen.
Dit vind ik vreemd en heb gevraagd om met de supervisor te mogen spreken. Deze was nog niet aanwezig en hij zou mij terugbellen. Inmiddels is hrt al 4 weken geleden en nog steeds geen telefoon van de supervisor.
Uiteindelijk heeft de uitgever 1X het abonnementsgeld teruggesort.
Al met al vind ik het vreemd dat stornos niet gelden voor eenmalige machtigingen.
Maar van enige dienstverlening kan niet gesproken worden als er niet teruggebeld wordt.

Wie heeft ervaringen hiermee?

groet,

Aziem

Gast

Re: Eenmalige machtigingen

Ongelezen bericht door Gast »

Is een smoesje van de Rabobank. Incasso's kun je altijd storneren. Ze willen er alleen zo min mogelijk tijd aan kwijt zijn.

Aangezien internetbankieren nu gemeengoed is, dan zou een knop 'storneren' in het programma wel erg handig zijn....

Piet81
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jul 2004 11:28

Re: Eenmalige machtigingen

Ongelezen bericht door Piet81 »

Eenmalige storno's zijn idd niet direct terug te halen, zoals bij doorlopende machtigingen. Je kunt echter wel via de bank een verzoek indienen (melding onterechte incasso heet dat) en daarmee kan de bank bemiddelen tussen jou en de incassant om het bedrag alsnog terug te laten halen. Maar dit is volgens mij geen garantie dat het dan ook teruggestort wordt.

Aziem

Re: Eenmalige machtigingen

Ongelezen bericht door Aziem »

Een knop storneren zou inderdaad heel praktisch zijn.
Ook intrekking van machtigingen zou makkelijker zijn.
Nagenoeg alle diensten kan je tegenwoordig vanachter je pc doen.
Een intrekking dus niet. Daarvoor moet je naar de bank, invullen en opsturen. Te tijdrovend.

Willem2

Re: Eenmalige machtigingen

Ongelezen bericht door Willem2 »

De reactie van Piet81 is helemaal correct. Dat het een smoesje is van de Rabobank is de reinste flauwekul. Informeer maar eens bij een andere bank of het betreffende bedrijf.

Als je vindt dat bedrijven misbruik maken van hun machtging zou ik geen machtigingen meer verstrekken, maar de betalingen via acceptgiro doen.

Gast

Re: Eenmalige machtigingen

Ongelezen bericht door Gast »

Eenmalige machtigingen zijn tot 5 dagen na de incassodatum gewoon terug te halen door de bank. Ook door de Rabobank. Na die 5 dagen is het helaas niet meer mogelijk en dien je de weg te volgen zoals piet81 die schetst. Doorlopende machtigingen kunnen tot 30 dagen na de incassodatum worden teruggehaald.

Gast

Re: Eenmalige machtigingen

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien kunt u de rabobank pakken met hun eigen woorden.
Ik bedoel te zeggen; Als hun zeggen dat dit niet kan om dat het om een eenmalige machtiging gaat, dan zegd de naam toch al genoeg, "eenmalig". hoe is het dan te verkleren dat er 2x wordt afgehouden buiten uw schuld om, nietdan?
Kijk of alle nummers, bedragen enz.. identiek zijn, en wijs hun erop.
Een eenmalige machtiging kan toch niet een tweemalige machtiging worden.

Succes.

Gast

Re: Eenmalige machtigingen

Ongelezen bericht door Gast »

Dat gaat je niet lukken aangezien de Rabobank niet de incassant is. Zij zijn in feite slechts de leverancier van de rekening. Echter kunnen zij wel bemiddelen en dat lijkt me ook hun taak. Echter meer dan dat kunnen ze niet.

Gast

Re: Eenmalige machtigingen

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk ook eens op de site van Stichting de Ombudsman omtrent je rechten bij automatische incasso's:

http://www.stichtingdeombudsman.nl/cont ... ef/010.htm

Gast

Re: Eenmalige machtigingen

Ongelezen bericht door Gast »

Een schriftelijke eenmalige incassomachtiging kunt u alleen ongedaan maken wanneer het bedrijf misbruik heeft gemaakt. Meer informatie vindt u onder het kopje 'misbruik van automatische incasso'.
Dat komt van die site. Al die bankemployees die je dus vertellen dat je een eenmalige machtiging niet ongedaan kan maken kunnen hier dus de waarheid vinden.

Emoción
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jul 2004 09:13

Re: Eenmalige machtigingen

Ongelezen bericht door Emoción »

Is een smoesje van de Rabobank. Incasso's kun je altijd storneren. Ze willen er alleen zo min mogelijk tijd aan kwijt zijn.
Ik werk zelf bij de Rabobank, en het klopt inderdaad dat een eenmalige machtiging niet met één druk op de knop terug te boeken is. Dat zou wel heel mooi zijn! Lekker bij Wehkamp bestellen, spullen laten leveren, en het dan terugboeken.
Terug boeken kan alleen in het geval van fraude, en dan gaat er enige tijd overheen.
Ik snap ook niet zo goed waarom men de bank daar altijd op aanvalt. I.p.v naar je bank te gaan bellen bel je in zo'n geval toch naar de Dinerjaarkaart??

Gesloten