LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABC Spaarplan

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
schuitje
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2007 23:16

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door schuitje »

ik hoop dat ik je hiermee niet beledigd heb ik heb het inderdaad niet goed gelezen.
ik begrijp ook niets van die toren hoge kosten van hun en waar ze die allemaal voor gebruiken
ik denk dat ik er nog redelijk goed onderuit kom om dat ik een behoorlijke begin storting heb gedaan,want volgens fortis worden de meeste kosten de eerste vijf jaar betaald,maar dan begrijp ik het nog niet want ze schermen wel met een gemiddeld rendement van meer dan acht procent tot nu toe.
wie het weet mag het zeggen, misschien iemand van fortis want van hun kant hoor je echt helemaal niets.

cocktailonno
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2005 16:48
Contacteer:

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door cocktailonno »

Het blijft mij verbazen heel Nederland staat op zijn kop en hierover is totaal geen actie terwijl je met allerlei ander concepten overspeold wordt met acties.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door Chanmaster »

En dat gebeurt momenteel bij alle soorgelijke spaarconstructies.
De mensen worden de hemel in geprezen onder false voorwendselen.
U weet allen dat de winstprognoses van de bedrijven en daarmee aandelen de afgelopen jaren niet goed geboerd hebben.
De rente is tevens op minder dan 2% gezet met de trieste gevolgen als bovenstaand tot gevolg.
Volgens mij is onze euro economisch gezien geen fluit meer waard.

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door Harderwijk »

U weet allen dat de winstprognoses van de bedrijven en daarmee aandelen de afgelopen jaren niet goed geboerd hebben
Wat ik hier lees vind ik toch vreemd en ben het er dan ook niet mee eens. De afgelopen jaren, zo ongeveer vanaf 2003, laten bedrijven toch hele mooie bedrijfsresultaten en winsten zien. Daarnaast is het rendement op aandelen de afgelopen 3 a 4 jaar buitengewoon positief geweest. Kijk alleen maar naar de stand van de AEX van vandaag en pak de stand van 3 a 4 jaar geleden er maar bij.

Maargoed, Chanmaster is blijkelijk een enorme beleggingsexpert en daarnaast en uitstekend monetair econoom :shock: . In een andere post hier op het forum wist hij ook al te melden dat de inflatie hoger is dan de ontvangen rente op een willekeurige spaarrekening dus ik zal het wel fout hebben met mijn boeren verstand :lol:

cocktailonno
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2005 16:48
Contacteer:

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door cocktailonno »

Ja en het gaat met de banken maar steeds beter en maken maar weer meer winsten. Maar deze producten hebben dan last van wat er in de wereld gebeurt, dit kunnen ze niet indekken alleen bij zichzelf kunnen ze dit wel.

B-
Berichten: 273
Lid geworden op: 23 jan 2006 15:52

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door B- »

Fortis is een expert in het verkopen van knollen voor citroenen, denk maar aan al die afgesloten "risicoloze" Fortis Groeivermogen contracten.

dirkras
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2007 17:11

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door dirkras »

Ook ik heb een ABC Spaarplan als je ziet wat ze aan kosten berekenen de eerste 5 jaar is niet normaal meer. Wie o wie heeft dat ook gemerkt dat er zoveel kosten zijn en dan blijkt dat wij hun reclame betalen. schande gewoon :x

cocktailonno
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2005 16:48
Contacteer:

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door cocktailonno »

We maken hun verliezen goed.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Goed mensen ik post nog één keer op dit topic om aanvulling te verstrekken op het bovenvermelde commentaar ten einde u niet op het verkeerde been te zetten.
Het mag dan wel een feit zijn dat de Nederlandse bedrijven vanaf medio 2002 weer aan de winnende hand zijn geraakt, dat wil niet zeggen dat daarmee alle problemen al zijn opgelost. Er wordt in verhouding tot de jaren ervoor welliswaar vooruitgang geboekt maar in verhouding tot het langjarig gemiddelde presteren de bedrijven door de ban genomen nog ver onder de maat.
In dit soort situaties kan men, om geld te bewaren, het beste sparen bij de reguliere bank tegen een zeer matige rente maar men spaart in ieder geval iets. Let wel dat de inflatie al snel hoger uitvalt dus in verhouding tot de economische waarde van uw kapitaal per saldo negatief zal uitwerken.

CM

cocktailonno
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2005 16:48
Contacteer:

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door cocktailonno »

De banken zetten ons wel op het verkeerde been. het gaat slecht met de consumenten maar niet met de banken maken steeds maar meer winst en wij consumenten verliezen steeds maar. Dus probeer niet met mooie praatjes ons op het goede been te zetten. Ik vind dit nergens op slaan. En dbij deze topic hoop ik dat er eens actie komt en zeker van Radar maar ik denk dat de belangen niet groot genoeg zijn voor hun.
Ze geven liever een warme douche aan iemand die een BMW horloge als service aangeboden krijgt na een ongelukje, maar dit zal wel met de volgende service beurt verekend worden.

B-
Berichten: 273
Lid geworden op: 23 jan 2006 15:52

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door B- »

In dit soort situaties kan men, om geld te bewaren, het beste sparen bij de reguliere bank tegen een zeer matige rente maar men spaart in ieder geval iets.
En welke banken komen hiervoor in aanmerking??

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door Harderwijk »

Zeg Chanmaster ...

Zelden heb ik iemand zoveel onzin uit horen kramen!!

Maargoed... ik daag je uit voor het volgende:
Er wordt in verhouding tot de jaren ervoor welliswaar vooruitgang geboekt maar in verhouding tot het langjarig gemiddelde presteren de bedrijven door de ban genomen nog ver onder de maat.
Graag een bronvermelding? Over welke bedrijven heb je het, wat zijn de resultaten, hoeveel is het langjarig gemiddelde?

En jou verhaal over inflatie, economische waarden die negatief uitwerken en al die andere onzin is feitelijk gewoon niet juist. Voor wat betreft de inflatie wil ik je wel helpen aan de bron:

www.cbs.nl

Zo kan je zien dat de inflatie al jaren rond de 1,3% hangt ( sinds 2004 )

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door roland48 »

Dirkras
Wie o wie heeft dat ook gemerkt dat er zoveel kosten zijn en dan blijkt dat wij hun reclame betalen.
Wij betalen met zijn allen ook de reclamekosten voor Unilever, Philips, Shell, etc. Het ging hier om misleidende informatie tijdens de verkoop, toch?

bjboekholt
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2007 09:05

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door bjboekholt »

De kosten van veel financiele producten worden vermeld in de financiele bijsluiter. Die is niet altijd eenvoudig te vinden, maar een groot aantal bijsluiters vind je ook op MeerOverhouden.nl

Henk D
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:50

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door Henk D »

De politici hebben boter op hun hoofd, en zwijgen als het graf, om dit soort oplichtingspraktijken, op de agenda te zetten.Heb in al die jaren slechts 1 schrijven gehad van AMEV en die stond vol met leugens en als klap op de vuurpijl, wordt er een getekende offerte van het begin eenzijdig opgezegd, vanuit AMEV zijn kant. Dat kan dus allemaal, dat vinden onze gekozen volkvertegenwoordigers allemaal goed, kunnen wij dan ook eenzijdig onze rente verlagen van onze hypotheken, en ook onze spaargeldrente verhogen.Dit zijn toch criminele praktijken, zomaar offertes veranderen, gelden achterhouden voor kosten die de bank(en) wel weten maar opzettelijk niet kenbaar maken.Let maar op alles gaat in de doofpot, geen krant of programma die nog maar iets voor heeft met de gewone burger.Van het O.M. hoeven we helemaal niets te verwachten, die heeft het te druk, met onderliggende zaken, zoals vrijwilligers van de 4 daagse te vervolgen, of 6 jaar lang een voorzitter van een voetbal club. We zijn tweede rangs burgers geworden, die uitgemelkt mogen worden op alle mogelijke manieren en de politiek staat erbij en kijkt erna.

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door roland48 »

En ondertussen blijft de meerderheid toch op het CDA en PvdA stemmen!

Tijd voor verandering... over 4,3,2,1(?) jaar.

yvonne s
Berichten: 122
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:54

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door yvonne s »

Hallo.

Ik heb dit jaar opnieuw de afkoopwaardes opgevraagd van onze 3 abc spaarplannen.
Ze staan nu op winst.
Bij een waar ik een aanzienlijk bedrag bijgestort had heb ik nu 10 maanden later 7000 euro erbij.
Deze loopt nog 2 jaar.Heb er nu wel meer vertrouwen in.Vraag gewoon ieder jaar op wat ze waard zijn.
De andere twee hebben het ook niet slecht gedaan in 10 maanden.

groetjes yvonne s

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste Yvonne S, kende ik vroeger ook, die naam!!

Het is inderdaad zo dat metname de laatse twee jaar de winstgroei weer enigzins in de lift zit. Als het verder politiek rustig blijft kutn u verwachten dat de winst toeneemt.

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door Harderwijk »

Als het verder politiek rustig blijft kutn u verwachten dat de winst toeneemt
hier spreekt onze beleggingsexpert weer :twisted:

Chanmaster houd toch gewoon eens op om onzinnige dingen te melden hier op het forum en als je dat toch graag zou willen, ga dan eens inhoudelijk op mij in in andere verschillende topics

Rocee
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2007 14:59

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door Rocee »

Ik wil me aansluiten bij de groep beleggers die het niet eens zijn :evil: hoe e.e.a. bij ABC/Amev verloopt. Inschrijfformulier van de Stichting Arcanist heb ik uitgeprint maar ik vind op hun site behalve het inschrijfformulier, niets over het verloop tot nog toe over acties richting Amev.
Kan ik dat ergens ander lezen? Wie weet het?

Gesloten