LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkwijze DSB

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

...en de verplichtte verzekering was 2500 euro die bovenop de lening kwam ipv 8 euro per maand zoals mij is verteld
Als je 2500 euro extra leent tegen 4%, dan kost je dat per maand:

2.500 X 4% / 12 = 8,33.

Ik denk dat het wel goed is uitgelegd, maar dat jij nu wat dingen door elkaar haalt.

joke69
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 mar 2005 09:25

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door joke69 »

Als je 2500 euro extra leent tegen 4%, dan kost je dat per maand:

2.500 X 4% / 12 = 8,33.

Ik denk dat het wel goed is uitgelegd, maar dat jij nu wat dingen door elkaar haalt.

Geloof me, ik haal geen dingen door elkaar.. Er is me verteld dat ik een verzekering moest nemen wat me 8 a 9 euro per maand zou kosten, dus ga ik ervan uit dat ik 8 of 9 euro per maand ga betalen. Er is mij niet verteld dat de verzekering in één keer betaald ging worden met de 2500,- die bovenop mijn lening zijn gekomen. Dit stond ook niet op de meeste formulieren die ik moest tekenen, ja op één waar heel veel bedragen opstonden zodat het wel onoverzichtelijk was.
8 of 9 euro per maand betalen is nog steeds goedkoper dan 2500 euro extra lenen. Dit...valt bij mij onder opzettelijke misleiding oftewel.. oplichting...!!!

joke69
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 mar 2005 09:25

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door joke69 »

Daarbij.. Ik wil die 2500 euro helemaal niet lenen!!! en die verzekering was achteraf toch ook niet zo verplicht als dat me werd verteld.

Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, het is triest. De klant staat tegenwoordig niet meer bovenaan als het gaat om financieel advies. Alles draait om het vangen van zoveel mogelijk provisie.

Toch maar hoop houden op de nieuwe wet Financiele Dienstverlening: Dat we adviseurs gewoon op uurtarief gaan betalen.

joe

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door joe »

Wij hebben na goed lezen van al het papier van dsb-bank er toch vanaf gezien. DSB laat je arbeidsongeschiktheidsverzekeringen afsluiten die duur zijn, zogenaamd aftrekbaar bij je hypotheek en een slechte dekking hebben. (Cardiff)
Daarnaast hebben ze prijsafspraken met de taxatheek, een taxatie-buro door heel Nederland. Normaal is het taxatie-tarief bij de taxatheek 1.25 promille en als je het via Frisia doet (=onderdeel dsb) betaal je 2.1 promille!!!! Helaas kwamen wij daar te laat achter. Frisia en ook geldlenen.nl en dat soort bedrijven zijn eigendom van DSB-bank.

Pas op met ze!!!

Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt voor de tips!

scully1
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 apr 2005 19:21

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door scully1 »

Let op:Alle info over DSB.

DSB bestaat uit Frisia,Potkrediet,Becam,Lenen.NL en de site's autolening
.nl,Flexhypotheek.nl etc. etc.

Mensen worden gelokt met lage rente's voor een doorlopend krediet,
een 2e of 1e hypotheek. Van de rente kan de DSB niet leven, dus dat
wordt gecompeseerd door de verzekeringen. De 3 belangrijkste zijn:
Overlijdingsrisico, WAO en WW. Dirk Scheringa heeft een ontzettende
goede afspraak met de Cardif(beheerder verzekeringen), zodat hij wel
tot 60% provisie ontvangt over de verzekeringen. Daardoor zijn die
dekkingen bijna 2X zo duur als bij de concurrent.

De targets voor het afsluiten van die dekkingen bij hypotheken liggen
behoorlijk hoog. Totaal tussen 15000 en 20000 euro kan er bij de
hypotheek op komen door die verzekeringen, (Dat zijn normale bedragen
voor hun!!) waar u ook de hele looptijd rente over betaald.

Andere kosten:
Afsluitprovisie zit op 1,5% (markt is 1%)
Taxatiekosten zit op 2,1% (markt zit op 1.5%)
Notariskosten zijn normale tarieven.

Bij een 2e hypotheek gaat de rente na het 1e jaar met 0,6% omhoog,
zodat het schrikken kan worden. De algemene rente's liggen ongeveer
0,5% hoger dan de marktrente. :cry:

Een gewaarschuwd mens telt voor 2[/b]

Blond en slim
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 mar 2005 00:22

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Blond en slim »

8) Beste Scully,

Goed rekenvoorbeeld, thnx. Is nog waar ook. Alleen die provisie bedragen worden niet gerealiseerd bij "kleine" 2e hypotheken. Daar heb je dan echt wel een normale hypotheek van rond de 250.000 Euro voor nodig / een maandpremie van een kapitaalsverzekering van 250 Euro en een koopsom bij Cardiff van 6.000 Euro. En dan nog kom je niet heel snel aan 20.000 maar eerder bijna aan de 15.000 Euro. Blijft een bak met muntjes.

Weet wel dat dit niet alleen opgaat voor Dikkie Dick. Elk advies wat deze producten kent KAN deze commissie geven. Wat mij betreft geen enkel probleem alleen geef de klant aan wat een echt product kost en als die klant dan ook van mening is dat de prijs evenredig is met de toegevoegde waarde van de tussenpersoon is er niets aan de hand.............................Maar dat gebeurt bijna nooit!

antifrisia

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door antifrisia »

Ze hebben mij laatst ook gebeld om te praten over een financiering. Vervolgens komen we daar op kantoor en was de aanbieding die ze zouden doen al omgezet naar een aanvraag van mij , ik heb nooit contact met deze mensen gezocht , dus was ik al aardig pissig toen deze adviseur met zijn gesprek begon , vervolgens willen ze mij een financiering in combinatie met verzekeringen. Ik gaf direct aan deze verzekeringen niet te willen en dat ik deze goedkoper kon afsluiten. Na dat ik dit gezegd had werd het gesprek snel afgekapt en werden ik en mijn vriendin vriendelijk ( toch dringend )verzocht te gaan. Ik kreeg geen papieren van de aanbieding mee. Na ongeveer een week is er weer contact met mij gezocht. Ze wilden mij wel een aanbeiding doen als ik een verzekering afsloot die voldoende dekking gaf volgens hun. Ik heb toen mijn huidige levensverzekeringspolis ( die tevens dekking geeft bij arbeidsongeschiktheid ) opgestuurd naar Frisia. Weer een week later kreeg ik het al verwachte antwoord : De verzekeringen geven niet voldoende dekking en als ik een financiering wilde moest ik toch echt een verzekering bij hun afsluiten. Hierop heb ik gezegd dat het hele verhaal geschrapt kon worden uit de computer en dat ik niet weer wenste gebeld te worden. Kortom gezegd : GA NIET MET DEZE MENSEN IN ZEE.
De adviseurs die ze in dienst hebben hebben maar 1 doel en dat is verkopen niet niet kijken wat het beste voor je is. De verzekeringen die aangeboden worden hebben ook geen goede dekking en zijn zeer onbetrouwbaar. De polissen die voor het aflossen dienen hebben een zeer slecht rendement en worden ook niet reeel aangeboden.
Betaal dan liever wat meer en weet zeker dat je na 20 jaar er ook van af bent, want bij deze mensen ben je dat zeker niet

Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

:o Leg niet alle verantwoordelijkheid bij de adviseurs neer. Zeker als die pas 1 tot 2 jaar in deze wereld werkzaam (volgzaam) zijn dan zijn die bij wijze van spreke nog zelfs in de veronderstelling dat ze het "goed" doen voor de klant. Ze krijgen alleen de opdracht "nevenproducten" te verkopen. Daar zit dan ook de bron van al dat "kwaad", de leiding van DSB. Het zal pas echt beter gaan als er meer openheid komt in de gehele branche SAMEN met het gegeven dat de klant ook beter moet gaan lezen en nog meer zijn / haar eigen verantwoordelijkheid moet gaan nemen. Wat ik daar mee bedoel?

Niet zomaar afgaan van de visie/mening van 1 partij. Als je ziet hoeveel tijd consumenten besteden aan het vergelijken van de ene auto met de andere om tot een keuze te komen dan sta ik perplex als ik soms zie hoe makkelijk klanten zich met financiele producten door derden laten leiden.

De adviseur/verkoper is maximaal een loods. Net zoals op een schip blijft de kaptein (= klant) volledig verantwoordelijk.

Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

inderdaad probleem ligt grotendeels bij de concernleiding. maar wat wil je hiertegen doen. enig idee wat die mensen verdienen om het maar even te hebben over topsalarissen. er blijven nu eenmaal altijd mensen die zich laten verleiden door een lage rente en niet goed op letten wat ze in werkelijkheid tekenen.... :twisted: :shock:

joke69
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 mar 2005 09:25

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door joke69 »

Als de kredietverstrekker lid is van NVF kun je hier een klacht naar sturen...

Blond en slim
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 mar 2005 00:22

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Blond en slim »

:shock: Hoeveel van de ingediende klachten (in procenten) hebben succes gehad?

Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat je ergens op nul procent uitkomt!! :lol: moet jij eens raden wie van beiden partijen de beste advocaten in huis heeft... :idea:

Blond en slim
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 mar 2005 00:22

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Blond en slim »

:?: Zou dat echt alleen komen door de kwaliteit van de advocaten? Dat geloof ik niet. De voorzittende partij is er zelf ook nog bij. Het probleem zit hem denk ik elders.

De grote jongens weten wat er in de Wet staat en wat de wetgever ermee bedoeld heeft. Ze zorgen dat hun voorwaarden en brochures er formeel net wel aan voldoen (of net niet en dat gaat het zeker fout). Daarna komt de klacht en de procedure waarin de eiser de bewijslast heeft. Daar zit hem de pijn.

Ze schermen met eigen verantwoordlijkheid van de klant, de verkregen handtekeningen van de consument en de uitgeleverde voorwaarden via bijvoorbeeld de tussenpersoon. Dan blijkt dat de klant zich in mindere mate (of helemaal niet) heeft ingelezen in de product kenmerken en de voorwaarden al helemaal niet open heeft geslagen. De beslissing van de klant is dan achteraf vaak ingegeven geweest op onderliggende onbewuste emoties angst (verzekeren) en/of hebberigheid (eindkapitaal) waar de adviseur onterecht (deels) misbruik van heeft gemaakt.

Productfolders, bijsluiters, voorwaarden, gedragscodes, keurmerken en alles meer moeten hier een einde aan maken alleen nu wordt het allemaal weer zoveel dat de klant nog minder leest.

De kern van het probleem is dus een combinatie de gehaaidheid van de grote jongens, de graaifactor van de tussenschakels en de soms te lage eigen inspanningen van de consument.

joke69
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 mar 2005 09:25

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door joke69 »

Het is in ieder geval zo dat de NVF de kredietgever vraagt zelf een oplossing te vinden voordat er een onderzoek wordt gestart. Opeens schermt de directeur niet zo heel hard meer met de woorden dat ik zelf getekend heb en heeft me zelfs een bod gedaan, nog niet de helft van het geld wat hij mij heel sluw afhandig heeft gemaakt. Je kunt als client dus voor het geld kiezen of toch een onderzoek laten uitvoeren door de NVF wat heel lang kan duren met het risico niets terug te krijgen.

Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

Ze hebben bij het programma VARA Kassa afgelopen zaterdag een halve uitzending aan de praktijken van de dsb groep besteed.....een aantal constructies kwamen hier boven tafel...

mother

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door mother »

Wat zaterdag bij Kassa was, ging niet over de koopsommen.
Het ging over de beleggingskrediet die in 2000 is afgesloten voor een periode van 5 jaar.
Iedereen weet dat als je belegt dat er risico aan verbonden is en dat staat ook op het contract.
Maar waar ik me een beetje aan irriteer, is dat al die mensen die voor september 2001, jawel de beruchte TwinTowers.. welke vorm en bij welke bank dan ook heeft afgesloten, zit met een groot probleem,
Maar dat is toch het risico mensen die je dan uiteindelijk toch zelf neemt.
Was er 11 september,nou niks gebeurd, en mensen hadden nu winst gehad, dan had je ze niet gehoord..
En dat vind ik met alles van beleggingen..het is een risico!!!
Ik denk dat bijna elke Nederlander dit toch wel weet.

Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

Zet dit eens op het forum van legiolease dan krijg je iedereen op je nek.

Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

op het forum van legiolease kun je ook niet normaal discussieren, het gaat er daar alleen maar om schade te verhalen, ongeacht wel of niet eigen schuld

Gesloten