LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met adviesen v.d. Brinckstaete Adviesgroep?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Dupie

Ervaringen met adviesen v.d. Brinckstaete Adviesgroep?

Ongelezen bericht door Dupie »

Wie heeft slechte ervaringen met de Brinckstaete Adviesgroep ten aanzien van door hen geadviseerde hypotheeekconstructies?

Gast

Re: Ervaringen met adviesen v.d. Brinckstaete Adviesgroep?

Ongelezen bericht door Gast »

wat voor constructie hebben ze precies?

afab

Re: Ervaringen met adviesen v.d. Brinckstaete Adviesgroep?

Ongelezen bericht door afab »

laatst kreeg ik een brief van mijn bank waarin staat dat ze failliet zijn. weet iemand of dit gevolgen heeft voor mij?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Ervaringen met adviesen v.d. Brinckstaete Adviesgroep?

Ongelezen bericht door caruso »

Nee, daarvoor bestaat de Nederlandse Bank. En om welke bank gaat het eigenlijk?

afab

Re: Ervaringen met adviesen v.d. Brinckstaete Adviesgroep?

Ongelezen bericht door afab »

beste,
dus dan hoef ik geen nieuwe hypotheek? het is de sns bank, waar ik op zich tevreden over ben, anders wandel ik daar wel eens binnen.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Ervaringen met adviesen v.d. Brinckstaete Adviesgroep?

Ongelezen bericht door caruso »

Dus de sns-bank is failliet?
Mooi, dan ben ik nu hypotheekvrij! :D

Martin1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2008 15:35

Re: Ervaringen met adviesen v.d. Brinckstaete Adviesgroep?

Ongelezen bericht door Martin1971 »

Ik heb mijn woeker pollisen afgesloten via BrinckStaete.

En daar ben ik niet echt tevreden over!!!!

Als ze failiet zijn worden mijn bijdrage voor advies dan ook niet meer afgetrokken van mijn Hypotheek en levenspolis.

Kadesh
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:30

Re: Ervaringen met adviesen v.d. Brinckstaete Adviesgroep?

Ongelezen bericht door Kadesh »

Als ze failiet zijn worden mijn bijdrage voor advies dan ook niet meer afgetrokken van mijn Hypotheek en levenspolis.
Totdat de maatschappij een nieuwe adviseur toewijst of als voor die tijd iemand het geheel overkoopt ( heel aannemelijk ).

v ruijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2008 10:24

Re: Ervaringen met adviesen v.d. Brinckstaete Adviesgroep?

Ongelezen bericht door v ruijs »

ja ik heb dezelfde aan de hand, overwaarde op laten nemen en toen laten beleggen in ING...later hadden ze weer leuke ideetjes om over te sluiten en in allerlei polissen te stoppen...daar ben ik helaas ook ingestonken. wat raden jullie me nu aan te doen?

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Ervaringen met adviesen v.d. Brinckstaete Adviesgroep?

Ongelezen bericht door kiz »

Brinckstaete handelde exclusief in ING/NN producten, zelf heb ik de boel in 2002 al opgedoekt (m'n verlies genomen), evengoed heb ik de NN woekerpolissen alsnog aangemeld bij Verliespolis.

henny2
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2008 18:16

Re: Ervaringen met adviesen v.d. Brinckstaete Adviesgroep?

Ongelezen bericht door henny2 »

Ook wij zijn de dupe geworden van deze adviesgroep. Mooie praatjes, maar als er problemen zijn dan hoor of zie je hen niet. Kan hier nog actie ondernomen worden, want jij bent toch verkeerd voorgelicht!

Maxtijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2008 11:50

Re: Ervaringen met adviesen v.d. Brinckstaete Adviesgroep?

Ongelezen bericht door Maxtijn »

Ik heb een beleggingshypotheek en beleggingsverzekeringen met een ingewikkelde constructie daarachter, via Brinckstaete. In 2000 afgesloten. Buiten het verlies door hogere maandlast ben ik in 9 jaar €55.156, verloren. Inclusief hogere rentelasten €117.773,-
Als Brinckstaete failliet is weet ik niet waar ik nu heen moet.

pb36
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2008 20:35

Re: Ervaringen met adviesen v.d. Brinckstaete Adviesgroep?

Ongelezen bericht door pb36 »

Iik heb bij Brinckstaete gewerkt. Ze werken daar met een concept dat je de overwaarde van je huis opneemt en die moet je dan weer beleggen. Uit de beleggingswinst (!) betaalde je dan de premie voor lijfrentepolissen en arbeidsongeschiktheidsverzekering. Een mooi concept als:
1. de beurs stijgt
2. debetrente in z'n geheel aftrekbaar is
3. premies voor lijfrentes aftrekbaar zijn
Bij Brinckstaete hebben ze totaal geen rekening gehouden met het feit dat het belastingklimaat en het beursklimaat zou veranderen. Ik heb er dan ook maar even gewerkt. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen de mensen deze idiote constructie aan te smeren. Dan was je ook snel gezien daar!!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Ervaringen met adviesen v.d. Brinckstaete Adviesgroep?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Alleen de naam al "Brickstaete". Het kan niet archaischer. Men bedenkt deze naam alleen wanneer men zichzelf status en een oud deftig imago wil toedichten wanneer men dat niet heeft. Zodra ik dit soort spellingen zie dan gaan de alarmbellen rinkelen. Een beetje Harry mens niveau. " nieuwe poenerigheid"

Gesloten