LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groot probleem met abn amro

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
pconline
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2005 23:18

Groot probleem met abn amro

Ongelezen bericht door pconline »

Goedenavond


Hierbij wilde ik mij slechte ervaring met de abn amro even uitleggen en om advies vragen


In juni 2005 heb ik een credit card aangevraagt bij de abn amro bank. Ik heb de aanvraagformulier via internet gedownload op www.abnamro.nl , dus even ondertekend en opgestuurt. Ik had Gespreid betalen aangekruist. Na 2 weken kreeg ik de aanvraag formulier terug ondertekend ook door abnamro waarbij zij ook accoord gingen met het gespreid betalen van 1000 euro. Dus 1 maand mijn crediet card gebruikt komt ineens een rekening afschrift binnen dat het bedrag van 1000 euro wat ik normaal gespreid maadelijks zou betalen ineens is geincasseerd van mijn rekening en omdat ik maar 500 euro kon rood staan sta ik nu -1500 rood. Dit is niet de bedoeling . Ik bel hun gelijk op en vraag hoe kan dit zeggen zij tegen mij wij zullen het doorgeven. Dus ik wacht rustig af en ik zou ook gebeld worden is ook niet gebeurd dus ik bel ze nogmaas een 0900 nummer van de abn amro , krijg ik weer iemand aan de lijn die mij naar die vestiging van de abn in mijn buurt wijst. Dus ik ga daar heen hoor ik dat mijn saldo moet woorden gevult met 1000 euro anders gaven zij het door aan een incasso bureau.Dus ik zeg van dit kan niet wijzen ze mij weer door. Ik bel ze nogmaas en maak duidelijk dat ik gekozen heb voor gespreid betalen en dat zij er mee accoord gingen, maar nee hoor het doet hun niks. Ookal loop ik naar de bank dan verwijzen ze mij weer naar dat 0900 abn nummer.

Help mij ik kom er niet uit ik ben ook nog eens een studend

mvrg Fredy

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Groot probleem met abn amro

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

ik ben ook nog eens een studend
Geen student Nederlands zo te zien 8)

Maar wat moet een student uberhaupt met een creditcard? Ik ben ook student maar wordt toch niet zo ruim betaald dat ik een creditcard kan veroorloven.

En wat betreft de betaling denk ik inderdaad dat er iets verkeerd gegaan is. De 1000 euro had gespreid betaald moeten worden en ze hebben het nu in eens ingehouden.

EdwinW
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2005 20:36

Re: Groot probleem met abn amro

Ongelezen bericht door EdwinW »

Ik snap het ook niet. Het zegt ook wel wat als jij als student(je) in één maand tijd je gehele crediet van je credit card weet op te maken.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Groot probleem met abn amro

Ongelezen bericht door topery »

Ik snap het ook niet. Het zegt ook wel wat als jij als student(je) in één maand tijd je gehele crediet van je credit card weet op te maken.
Daar heb ik ook over nagedacht, maar ik heb het niet geplaatst. Het kan zijn dat hij een grote uitgave had die hij niet kon betalen. Een lening krijgen is als student waarschijnlijk zeer moeilijk, terwijl een credit-card zo aangevraagd is.
Misschien dom, maar als de bank gespreid terugbetalen via een credit-card aanbiedt, dan moeten ze zich daaraan conformeren lijkt me.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Groot probleem met abn amro

Ongelezen bericht door Jonjo »

Sorry, ik begrijp je probleem niet zo. Je mag en staat 500 euro rood, dan vraag ik een credit card aan en kan verder gaan. EERST zorgen dat je niet rood staat!!!!!!!!!!!!!

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: Groot probleem met abn amro

Ongelezen bericht door miraltje »

ik heb het 3 keer doorgelezen voor ik het kon snappen.

je hebt op je betaal rekening een credit kaart aangevraagt met een limiet van 1000 € (ivm je inkomsten).

op deze rekening had je ook al een limiet van 500€.

vervolgens geef je het totale krediet bedrag uit van 1000€

logisch dat je nu een schuld/kredietlimiet hebt van 1500€.

dat gespreid betalen houd nl niet in dat de bank elke maand een klein bedrag afschrijft van je rekening.

deze schrijft het volledige bedrag in 1 keer af, wat je daarna in termijnen kan terug betalen.

indirect heb jij je krediet limiet van 500€ rood staan naar 1500€ verhoogt met de de daarbij behorende rente.

waarschijnlijk hoeft je nu niet direct te zorgen voor een positieve saldo registratie binnen 1 maand wat normaal wel moet, maar mag je dit met termijnen doen.

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Groot probleem met abn amro

Ongelezen bericht door Mk »

Gespreid betalen op een creditcard betekent tegenwoordig wel dat je de betalingen op je card in kleine beetjes van je bankrekening af laat schrijven. Alleen betaal je op die card 12% rente (da's meer dan op je studentenrekening). Foutje van de bank zo te zien.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Groot probleem met abn amro

Ongelezen bericht door particulier »

Ik moest het ook even 2 keer lezen. De ABN Amro heeft niet aangegeven waarom dit bedrag niet gespreid kan worden betaald? Het enige wat ik me kan voorstellen dat het krediet op de creditcard niet is verleend. Dan is het een normale 'charge' card en wordt het bedrag in 1 keer geincasseerd.

Een andere mogelijkheid is gewoon een studentenkrediet, meestal 1000 of 2000 euro waarbij als verplichting geldt dat de studiefinanciering op deze rekening wordt gestort. De rente is dan zo'n 12 %.

Jacqueline_1968
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2005 13:03

Re: Groot probleem met abn amro

Ongelezen bericht door Jacqueline_1968 »

Voor een student zonder een vast inkomen naast studiefinanciering kan geen creditcard met gespreid betalen worden aangevraagd. Dat hadden ze je meteen moeten vertellen bij kantoor en via 0900
Voor mensen met een vast inkomen is afhankelijk van andere leningen dat evt wel mogelijk alleen betaal je 15,9% rente en ben je met een andere vorm van lenen goedkoper uit....
Mijn advies zou zijn als je een creditcard wilt/hebt zorg dan ook dat dat wat je besteed ook achteraf gewoon afgeschreven kan worden.
Jacqueline :D

erwin12
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2005 22:59

Re: Groot probleem met abn amro

Ongelezen bericht door erwin12 »

Ik heb EXACT PRECIES HETZELFDE probleem gehad.

Dat 0900 nummer van ABN AMRO CreditCard Services is in 1 woord waardeloos.

Ik ben met dat contract naar de ABN Amro bankshop gegaan en gezegd dat ze het binnen een week mochten oplossen. En de bankshop heeft het toen zelf voorgeschoten en heb met hun een regeling gemaakt. Ze zouden de rest ook verder afwikkelen. Prima verlopen.

Het gespreid betalen is echter pas na ongeveer een maand na melding in acht genomen.

Alwind
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2005 19:32

Re: Groot probleem met abn amro

Ongelezen bericht door Alwind »

Beste PC-ONLINE,

Het Krediet verhaal is inderdaad een probleem binnen de ABN.

Ik heb geen tips voor een oplossing, mijn probleem met de ABN moet inmiddels beoordeeld worden door de rechter.

Succes!

Alwin

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Groot probleem met abn amro

Ongelezen bericht door particulier »

Ik heb de voorwaarden van een creditcard eens doorgenomen. Hier staat niets over acceptatie van een krediet, behalve dat er dan een kredietovereenkomst moet zijn gesloten. Hierbij vraagt de ABN naar inkomengegevens, woonlasten en gezinssituatie. Daarnaast nog een BKR toetsing in Tiel. Is dit inderdaad gebeurd?

De enige oplossing die ik kan bedenken is een studentenkrediet aan te vragen, standaard 1000 euro op een betaalrekening met als voorwaarde dat de studiefinanciering op deze rekening gestort wordt.

jaffhu
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 aug 2003 09:24

Re: Groot probleem met abn amro

Ongelezen bericht door jaffhu »

hello ,

dit verhaal over de bank ABN-AMRO :twisted: :twisted: :twisted: :( :( :evil: :evil: :evil: :evil: kort dit was en nog abn-amro .

Gesloten