LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

bent u tevreden met uw argenta spaarrekening?

ja! die 3,15 % is bijzonder hoog en ik zie geen enkel nadeel
20
36%
ja! die 3,15 % is hoog, maar er zijn enkele nadelen
1
2%
nee! ik raad af om met argenta in zee te gaan
22
39%
ik ben geen klant, maar heb nu wel interesse gekregen
13
23%
 
Totaal aantal stemmen: 56

Tag65
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jan 2006 06:51

Ongelezen bericht door Tag65 »

Ik heb nu al een tijdje de internetspaarrekening van Argenta en ik ben tevreden. Zowel stortingen en opnamen worden snel verwerkt. Ik heb door een stommiteit van mij 1x de helpdesk nodig gehad en werd snel geholpen. Het enigste nadeel is dat je je niet direct via internet kunt aanmelden. Je moet naar een adviseur voor de eerste administratieve handelingen maar als dat gebeurt is heb je daar verder niets meer mee te maken. En ze vallen gewoon onder een garantieregeling in geval van faillissement van de bank( max.20000 euro). Ik heb nog geen ervaring met de betaalrekening. Maar als de Nederlandse Banken steeds meer geld gaan vragen voor hun uitgeholde dienstverlening dan overweeg ik om over te stappen.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door Flipipo »

Erg weinig hahaah.... ik zit bij AT Bank.... die geven gewoon op spaarrekening 3,6%!! maar geen bankpas of poesepas hoor.... die heb ik bij postbnak al.... dus sparen is al erg aantrekkelijk bij AT Bank

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door Flipipo »

Waarom andere banken'gierig' zijn heeft te maklen met de ksoten van bankpassenverkeer! Bij AT bank niet.. vandaar kosten teruggegeven worden aan ons!!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Venantius, je vergeet nog een paar voordelen van de Argenta Bank:

- gratis chippas
- rente op de betaalrekening
- zeer snel overboeken van girorekening naar Argentabank en andersom (een dag later is alles verwerkt, dus nog sneller dan van girobetaalrekening naar girointernetspaarrekening)

Tag65
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jan 2006 06:51

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door Tag65 »

AT BAnk valt inderdaad gewoon onder de garantieregeling dus geen gevaar bij omvallen van de bank. Ik vrees alleen dat die 3,6 % weer een lokkertje is, ze zijn immers nieuw op de markt dus ze moeten zich profileren. Wanneer ze veel nieuwe klanten hebben wordt het rentepercentage naar beneden geschroefd en hopen ze dat het merendeel van de klanten blijft hangen omdat de rentevergoeding in verhouding met andere aanbieders toch redelijk hoog is.
Maar ik zou zeggen: profiteer van die 3.6 % nu het nog kan.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door Flipipo »

AT bank is niet echt nieuwe meer.... ik ben al lang bij ze..... ze geven goede percentages... . In de berekening wordt vergeten dat niet alleen AT bank nadeel vind van box 3 hoor... alle banken.... je vergeet dat je in aldo bij argenta bank minder overhoud van 3,15 terwijl bij at bank een winst van 0,45 is.. want kijk en huiver:
Argentabank 20000*3,15 is 630 euro
At bank 20000*3.60 is 720 euro...

Box 3 systeem 20000*(4.00*1.2) is 560 voor je zelf en 240 is voor belastingdienst... dus bij AT bank hou je procentueel meer over.... leuker kunnen we niet maken

Tag65
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jan 2006 06:51

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door Tag65 »

Ik bedoelde vrij nieuw op de spaarrekeningen markt ( sinds nov.2005 ).
Dus als de bank kapitaal wil aantrekken via spaarrekeningen dan zullen ze zich moeten onderscheiden en dat doen ze inderdaad met een goede rente. Ben alleen benieuwd voor hoe lang.........

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door Jonjo »

Kijk eens bij de ASN bank, een dochter van SNS en Reaal. Internetspaarrente per 1-1-2006, 3,75%!!

Tag65
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jan 2006 06:51

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door Tag65 »

Leuke rekening, heb ik zelf ook. Maar je kunt hier max.250,00 euro per maand sparen dus ff niet een groot bedrag in één keer storten.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door Sjors_B »

ik heb een sns spaarmix is nog steeds 3,75%

http://www.snsbank.nl/index.asp?NavigationID=3757

Tag65
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jan 2006 06:51

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door Tag65 »

Bij de SNS betaal je wel ik dacht 1% opnamekosten. Iets om rekening mee te houden als je regelmatig geld van je spaarrekening haalt.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

bovendien wordt het AT-voordeel nog verminderd door de eventuele extra belasting box 3 op het verschil tussen die 3,60 en 3,15 %

en mocht je door die 0,45 % extra, bijv. kantjeboord boven de box-3 vrijstelling uitkomen,
Huh? In box 3 betaal je 1,2% van je VERMOGEN! aan belasting, ONGEACHT de hoogte van de rente die je ontvangt. Ik snap echt helemaal niets van jouw opmerkingen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Ja, dus hoe kan de rente die je kiest nu uitmaken hoe hoog je inkomen is en hoe kun je dan door een hogere rente boven de vrijstelling in box 3 uitkomen en hoe kun je dan je huurtoeslag verdienen


(overigens heb ik de afgelopen jaren veel meer dan 4% rendement op mijn vermogen in box 3 gehaald, dus dat discussieonderwerp vermijd ik maar effe - zou hypocriet zijn als ik daarover zou klagen.)

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

als je dus meer rente krijgt, stijgt in ieder geval wel je vermogen.
OK, maar als je dat bedoelt dan kun je dus het beste je geld tegen 0% wegzetten ....

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Deze vermogenstoets vind ik zeer zwart-wit, maar dat geldt m.i. wel voor meer zaken van dit kabinet.
Was die vermogenstoets onder het vorige kabinet dan niet zwart-wit?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

een alternatieve oplossing kan anders zijn, je vermogen omlaag te brengen door bijv. in dec
Da's sowiezo een leuke tip om belasting te besparen: zorg dat je in december zoveel mogelijk geld erdoorheen jaagt / uit box 3 haalt.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

ook minimaal 50 euro saldo per 31-12, anders soms nog 5 euro kosten.
Dat klopt niet hoor, de eis van 50 euro geldt alleen wanneer op een rekening GEEN mutaties in het hele jaar zijn geweest.

Dus als je gewoon een betaalrekening gebruikt (minimaal 1 x per jaar) dan hoef je je om die 50 euro limiet niet druk te maken.

vertmaori
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2003 15:12

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door vertmaori »

De eerder aangehaalde SNS spaarmix is GEEN spaarrekening, maar een beleggingsprodukt. Deze vergelijking gaat dus enigszins mank.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Vertmaori, dat klopt, maar je kunt bij SNS spaarmix kiezen voor een mix van sparen en beleggen. Dus je kunt bijvoorbeeld kiezen om je ingelegde geld voor 90% te beleggen, en 10% te sparen.

Maar je kunt ook kiezen voor 0% beleggen en 100% sparen ....

ontwakend
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2006 11:18

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door ontwakend »

Argenta leuke rente

Maar bij DELTA LLOYD krijg jje 1,75% rente en kan je het geld beleggen in een wijnfonds

in deze tijd van internetgebruik is de rekening niet eens online te opeenen, waar kan je deze rekening openen.

In maart als de ECB de rente verlaagt is het toch een schappelijke rente

Gesloten