LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Privacy geschonden door DSB bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
joke69
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 mar 2005 09:25

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door joke69 »

Hahaha... Dat .... is nou erg jammer :shock:

joke69
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 mar 2005 09:25

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door joke69 »

Ehh.. Chieffie... Heb je zelf of zal ik wat lijm opsturen?

johnbob
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2006 08:17

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door johnbob »

Ik begrijp de frustratie.....ze mogen blij zijn dat ik er ook ver vandaan woon.
Maar om dit soort "welvaartsziektes" als DSB en Frisia te bestrijden heb je juridische expertise nodig.
Daarnaast een dosis inkasseringsvermogen.
Dit heb ik gedaan en mijn zaak is lopende (zie mijn topic)

Veel succes en uhh....ik ben VOOR een gezamelijke VUIST tegen dit bedrijf.
Met z'n alle kunnen we zeker zorgen voor het "DEXIA-EFFECT / La Bouchere-effect". :twisted:

g.s.jansen
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 apr 2006 14:52

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door g.s.jansen »

Wat is er nu verkeerd aan het aan uw buren vragen om terug te bellen?

Dat het om een schuld gaat is uw buren niet verteld! Had u ook zo gereageerd wanneer het juist om een leuk bericht ging?

Uw vriendin is hoofdelijk mede aansprakelijk voor een schuld en zij zal de consequenties hiervan moeten aanvaarden. (Hieraan is de DSB niet schuldig!)

Kruip eens uit die slachtoffer-rol en doe er zelf (!) wat aan opdat de DSB ook niet via allerlij moeilijke manieren achter het adres van uw vriendin hoeft te komen!

Als laatste wil ik u nog meegeven dat de kosten van het speurwerk afgewenteld worden op alle rekeninghouders van de DSB omdat uw vriendien zich juist van haar verantwoordelijkheden onttrekt. Dat is pas asociaal!

Oorzaak en gevolg moet je niet omdraaien.

Oorzaak = lening bij de DSB waarvoor je hoofdelijk aansprakelijk bent. Dit kan alleen indien je mede ondertekenaar van het contract bent. Indien je het niet eens bent met een opname van een krediet door je ex-partner had je dit via juridische weg moeten oplossen. Dit had ook achteraf gekunt.

Wat je nu doet is kop en het zand steken en de DSB de schuld geven.

Gevolg = DSB verhaald de schuld op de hoofdelijk schuldenaren.

Je hebt ZELF getekend voor het recht dat de DSB uitoefent! Dat je achteraf hier niet blij mee bent uit je door je te verbergen voor de DSB en ze hier dan ook nog eens als schurk neer te zetten. Volgens mij is er hier maar één schurk...

joke69
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 mar 2005 09:25

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door joke69 »

Wauw...Ik zou bijna zeggen dat de DSB directeur himself aan het woord is..... Wat er mis is om aan de buren te vragen of ze even een briefje willen neerleggen? Als ik, door welk bedrijf dan ook, benaderd zou worden met de vraag of ik mijn buurvrouw wil laten weten dat ze het bedrijf moet terugbellen zou ik de persoon in kwestie vragen of hij wel goed bij zijn hersenpan is. Mij lastigvallen voor zoiets onzinnigs... Laten ze lekker zelf in de auto stappen en een briefje bij mijn buurvrouw in de bus doen of misschien zelf een officiele brief opsturen.?!?!!? Is dat gek?
Ik wens op geen enkele manier door een bedrijf lastig gevallen te worden met iets wat een ander aangaat en al helemaal als het zo'n vreselijk corrupt/crimineel bedrijf is als de DSB. Dus... Het is niet alleen gek, het is zelfs te schandalig voor woorden dat de buren gebeld worden. Of de buurvrouw nu wel of niet fout is.. Dit doet er niet eens toe. Het is en blijft een kwestie tussen de DSB en de buurvrouw.
Met vriendelijke groet, iemand met een totaal andere mening dan bovenstaand.

g.s.jansen
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 apr 2006 14:52

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door g.s.jansen »

Wat zijn nu eigenlijk de feiten:

X kan Y niet bereiken.

X vraagt de buren van Y om X terug te bellen.

Wat is hier verkeerd aan?

Dat er emotie bij komt omdat X toevallig de DSB Bank is doet aan het bovenstaande geen afbreuk.

aijelt
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2007 19:51

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door aijelt »

Ben even benieuwd hoe dit verhaal nu is afgelopen. Sinds vandaag lijken wij namelijk in eenzelfde gezeur terecht gekomen te zijn.

Het 'eigen-schuld, dikke-bult' gaat hierbij overigens niet op.

Feit: Mijn vrouw is van d'r ex gescheiden, in 2001. Alles is verdeeld en onder uitspraak van de rechter afgedaan. Mijn vrouw betaalde een afkoop-som en haar ex zou vervolgens alle nog openstaande ellende op zich nemen en afhandelen. Hij tekent, zij tekent, rechter tekent: Ligt vast.

Nu blijkt dat die fijne ex het allemaal niet heeft geregeld en nu hij in schuld-sannering gaat ziet de DSB kennelijk een paar centen verdwijnen en probeert nu onder dreigementen mijn vrouw over te halen tot betalen. Dit doen we natuurlijk niet, zeker niet voor we alle stukken hebben van De Schurken Bank hebben ontvangen en er een juridische uitspraak is. Dus, ik ben benieuwd, hoe is 't voor Cheffie afgelopen?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door SJZ »

ziet de DSB kennelijk een paar centen verdwijnen en probeert nu onder dreigementen mijn vrouw over te halen tot betalen.
Logisch, de schuld (waarvoor zij OOK heeft getekend) wordt niet afbetaald. De bank gaat het dan halen waar het te halen valt, de (ex-)partners vechten zelf maar uit wie wat betaalt.

Chieffie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 apr 2006 17:39

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door Chieffie »

Aijelt: Uiteindelijk hebben wij excuses van DSB gekregen over de gang van zaken. De schuld zelf staat helaas nog wel op haar naam, is ook niets aan te doen, en daar ging het ons ook niet echt om. In uw geval ligt het misschien anders, als ervoor getekend is bij een rechter?

Meneer g.s. jansen: Wie verbergt zich? Ze wisten haar adres toch, hoe denk je dat ze anders aan de buren kunnen vragen een brief in de bus te doen? Denk ff logisch na voor je onzin verkondigd. Zal echt veel 'speurwerk' gekost hebben, ze staat hier gewoon ingeschreven en alle post voor haar komt hierheen. Ook is ze niet van naam, uiterlijk, geslacht, geloofsovertuiging of wat dan ook veranderd. Alleen van adres en de DSB wist dat nieuwe adres gewoon. Zeikerd. Dat jij nou fan van de DSB bent daar kunnen wij toch niets aan doen?

aijelt
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2007 19:51

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door aijelt »

@Cheffie:

't Scheelt toch al weer dat ze excuses gemaakt hebben, echt netjes blijft het natuurlijk niet.

Het blijft overigens een gek verhaal en we hebben er alle vertrouwen in dat e.e.a. met een sisser af loopt. We hebben binnen een heel korte tijd de DSB kunnen betrappen op het doen van verschillende uispraken met betrekking tot het openstaande bedrag. Dit duidt er bij mij op dat ze zelf niet weten waar ze mee bezig zijn. Het toont in elk geval niet dat het allemaal erg professioneel uitgevoerd wordt.

Wordt vast vervolgd.

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door Geoffrey »

De reden van dat hele burenverhaal zou misschien het volgende kunnen zijn:

1. DSB probeert contact te zoeken met uw vriendin, maar heeft enkel een adres en geen telefoonnummer. Omdat schrijven al eerder niet hielp, proberen ze het telefoonnummer te achterhalen.

2. Ook in telefoonboek niets gevonden op het bekende adres, maar wel het adres en telefoonnummer van de buren.

3. Dan maar een telefoontje naar uw buren om hen te vragen om u contact op te laten nemen.

Ik zeg niet dat het slim of handig is om het zo te doen, maar dit is de enige reden die ik kan bedenken waarom iemand het via de buren zou spelen. Ik heb zelf debiteurenbeheer als één van mijn taken in mijn baan, dus ik heb wel enige ervaring met het feit dat het soms verdomd moeilijk kan zijn om contact met iemand te krijgen. Maar gelukkig is het mij tot nu toe altijd wel gelukt zonder dat ik de hulp van brave buurtbewoners in moest schakelen :).

Chieffie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 apr 2006 17:39

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door Chieffie »

Geoffrey: Dat klinkt aannemelijk, maar je zou toch denken dat ze dan op z'n minst eerst probéren om zelf een brief te sturen? Er is voor deze grap nooit één brief van hen hier aangekomen. Dat maakt het juist zo vaag.

aijelt
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2007 19:51

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door aijelt »

Bij ons hetzelfde verhaal, ook geen enkele brief van Die Schurken Bende gehad. Nu vandaag wel met de mededeling dat mijn vrouw niet tijdig gereageerd had :shock: . Erm, gisteren rond de middag kreeg ze het nummer, gelijk gebeld.... hoe vlot wil je reactie?

Maar de zaak wordt uit handen gegeven aan de advocaat, mag die zich op uitleven.

Waarschuwing voor een ieder die geld wil lenen: Kijk even op Wikipedia naar de lijst van 'bv-tjes' die onder de DSB vallen en doe onder geen enkele voorwaarde meer zaken met die gasten. Of je moet van foutief informeren, intimideren en ellende houden.

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door Geoffrey »

@Chieffie: zoals ik al zei... ik zeg niet dat het slim of handig is om het zo te doen. Laat ik zeggen dat ik het in ieder geval anders zou doen dan die DSB als mijn bedrijf nog geld van iemand zou krijgen :).

Gesloten