LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Privacy geschonden door DSB bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Chieffie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 apr 2006 17:39

Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door Chieffie »

Ik kom net thuis, en vind een handgeschreven briefje in mijn bus: "Bellen: 0229576530. Lamsdaal"

Ik ben nieuwsgierig, dus ik bel. Het blijkt de DSB bank te zijn, en na lang zoeken blijkt het te gaan over mijn vriendin, die pas bij mij is komen wonen. Ze wordt doorverbonden met een meneer Janssen, die overigens ZEER onvriendelijk tegen haar is, een regeling weigert te treffen, het nummer van haar ex (waarmee ze de schuld heeft) niet wil hebben, maar het wel nodig vind te dreigen met juridische actie. Verder weigert hij zijn voornaam, of het juiste telefoonnummer te verstrekken (We waren doorverbonden).

Na lang aandringen blijkt dat men dus MIJN BUREN heeft gebeld met het verzoek om dat briefje in mijn bus te gooien. Mijn buren!!! Als ze achter het telefoonnummer van mijn buren kunnen komen, kunnen ze toch ook achter mijn nummer komen? Sterker nog: Als ze mijn buren kunnen VINDEN dan weten ze ook waar IK woon, dus hadden ze een officiële brief kunnen sturen. Aan de telefoon konden ze mijn vriendin zogenaamd 'niet vinden', maar uit deze actie blijkt dat ze dus wel precies weten waar ze woont.

Ik voel me heel erg in mijn privacy geschaad, mijn vriendin woont hier net, en ik heb dan ook niets met die schuld te maken, al zullen de buren nu wellicht anders denken. En gewoon het feit dat ze mijn buren lastigvallen met zoiets als ze mij of haar zelf heel gemakkelijk hadden kunnen bereiken, maakt me woedend.

Weet iemand wat ik hiertegen kan doen? Ik wil sowieso een klacht indienen tegen het schenden van mijn privacy, én tegen die meneer Janssen, als dat al zijn echte naam was, om de manier waarop hij mensen behandeld.

Bij voorbaat dank.
Mvg, Angelo

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door gerland »

Legt u eerst eens uit waarom u vindt dat " uw privacy" geschonden is

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door marnix »

Moeilijk he? behoorlijk reageren....

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door SJZ »

Marnix, je moet Angelo even tijd geven om te reageren, en niet meteen gaan mopperen dat Angelo nog niet behoorlijk gereageerd heeft op de post van gerland.

paas haas
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 apr 2006 18:12

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door paas haas »

Vrouwen en geld :oops:


stampertje

Chieffie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 apr 2006 17:39

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door Chieffie »

Waarom ik dat vind? Lijkt me duidelijk. Mijn buren, mensen die NIETS te maken hebben met mijn óf mijn vriendins financiële situatie, worden opgebeld door de DSB bank, met de melding dat ze mijn vriendin niet kunnen bereiken en of ze dan maar een briefje in mijn bus willen gooien. Dat lijkt me een duidelijke schending van onze privacy, wat hebben mijn buren ermee te maken?

Stampertje: Ik weet het :D

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door gerland »

Marnix schreef:
Moeilijk he? behoorlijk reageren....
SJZ schreef
Marnix, je moet Angelo even tijd geven om te reageren, en niet meteen gaan mopperen dat Angelo nog niet behoorlijk gereageerd heeft op de post van gerland.
De reactie van Marnix volgt nu direct op mijn posting. En lijkt dus daarop betrekking te hebben.
Marnix,
- reageerde u op mij?, of
- bedoelde u: waar blijft de reactie van Angelo, of
- reageerde u op een andere posting (van Angelo?), waarvan het maar goed is dat ie nu verwijderd is?

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door gerland »

@Chieffie,


Er is kennelijk een partij de vind dat uw vriendin een schuld bij hen heeft.
Dat klopt ook volgens u, gezien het feit dat u meldt "een regeling weigert te treffen" en "waarmee ze de schuld heeft".

Over de methode van de schuldeiser kan getwist worden, feit is wel, dat men pas dit soort methodes kiest, als eerdere acties geen succes hebben gehad:
- er wordt niet gereageerd op brieven, telefoon etc. etc.
- er wordt niet betaald
- afspraken worden niet nagekomen
- men woont ineens niet meer op het oorspronkelijke adres

U spreekt over de schuld. Als uw vriendin wist dat er een probleem was met een schuld, waarom heeft ze dan zelf geen contact opgenomen met de schuldeiser?

Ik begrijp dat het voor u vervelend is (wat moeten uw buren wel niet denken?; ze hebben hier niets mee te maken). Het lijkt me echter dat hier een schuldeiser gewoon goed onderzoek gedaan heeft, en ondanks verhuizing uw vriendin heeft weten op te sporen. Van uit het oogpunt van de schuldeiser gezien (er is immers een schuld niet betaald!) is dit niet meer dan normaal (en een knap staaltje speurwerk!)

"Schending van de privacy": lijkt me niet dat hier strafbare feiten gepleegd zijn of dat u aanspraak kunt maken op een schadevergoeding.

Chieffie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 apr 2006 17:39

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door Chieffie »

Ik wil ook helemaal geen schadevergoeding. Ik wil een klacht indienen tegen het gedrag van de DSB bank en degene die mijn vriendin aan de lijn kreeg. Overigens is het niet helemaal juist wat u stelt: Zij en haar exvriend hebben deze schuld samen, zij was echter onder de indruk dat deze betaald was. Haar ex had een eigen bedrijf, is inmiddels failliet, ze zijn samen uit huis gezet, allemaal omdat hij erin geslaagd is alles stil te houden, de brieven van schuldeisers heeft weten te verstoppen, en ga zo maar door. Zij kwam thuis van haar werk en kwam er toen pas achter dat het slot veranderd was, haar katten en konijn bij het asiel zaten, en ze overal schulden had. Overigens zijn we er nog steeds niet achter waarop deze schulden bij de DSB bank betrekking hebben. Haar ex heeft inmiddels van alles geregeld, en alle schulden worden door hem betaald, omdat ze ook door hem ontstaan zijn. Dus nee, van deze schuld wist mijn vriendin niets af. En zo knap is dat speurwerk niet, ze staat gewoon ingeschreven op mijn adres bij alle instanties. Ik vind het eerder een stel debielen omdat ze zo dom zijn dat ze mijn buren wel weten te benaderen maar onszelf niet.

sgl
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2006 15:31

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door sgl »

De DSB Bank gaat in bepaalde zaken wel erg ver.
Laatst gewijzigd door sgl op 18 apr 2006 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door Flipipo »

Gewoon klacht indienen, ze mogen niet eens buren bellen! Dit is inderdaad schenden van privacy gezien ze voor het eerst dreiegn op uw adres. Laat Gerland maar en anderen die vervelend doen. het mag gewoon niet wat DSB heeft gedaan! Waarom moet de wereld weten wat er bij je vriendin is gebeurd, precies het gaat niemand wat aan.. jammer dat forum zoals hier vaak verpest wordt door zulke mensen. Je kunt alles waarschijnlijk ergens wel vinden dat er schending van privacy is geweest! Klacht indienen baat zeker! slechte reclame voor dsb!

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door gerland »

Laat Gerland maar en anderen die vervelend doen
jammer dat forum zoals hier vaak verpest wordt door zulke mensen
Toe maar, dit gaat erg ver.
En alleen maar omdat u het niet eens bent met mij?

Laten we dan afspreken dat we voortaan in onze reacties alleen maar bijval geven aan de topicstarter, hem of haar naar de mond praten, kortom het allemaal met elkaar eens zijn.

Iedereen tevreden!
Waarom moet de wereld weten wat er bij je vriendin is gebeurd, precies het gaat niemand wat aan
???
Waar haalt u dat vandaan, Flipipo?
Ik lees slechts dat men de buren gevraagd heeft een briefje (met daarop een naam en telefoonnummer) bij topicstarter in de bus te stoppen. Meer niet.

Begrijpelijk dat de Chieffie denkt: hé dit pik ik niet, kan dit zo maar?, wat zou men nog meer verteld hebben?, dat hij boos is en een klacht wil indienen bij DSB. Maar dat "de wereld" inmiddels door toedoen van DSB zou weten wat er bij Chieffie's vriendin gebeurd is, lijkt me niet aan de orde.

Groet,
Gerland

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door Petra12 »

Op www.geldwaardering.nl kun je de praktijken van DSB "belonen" door ze een slechte beoordeling te geven.

geldwaardering.nl is een site van de AFM (teozichthouder). Als er maar genoeg mensen DSB slecht waarderen, dan zal de AFM vast een keer ingrijpen bij die boeven.

Chieffie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 apr 2006 17:39

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door Chieffie »

Dank jullie wel mensen!
(Ik voel me trouwens in het geheel niet beledigd oid door Gerland hoor...)

Mvg, Chieffie

dennis-flp
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 nov 2005 01:02

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door dennis-flp »

Het is natuurlijk wel een inbreuk op de privacy van de jongedame in kwestie als de buren door DSB worden gebeld(wat is er gezegd?) Als DSB zulke goede speurders zijn hadden ze beter gewoon het telefoonnummer van mijnheer kunnen opzoeken en rechtstreeks kunnen bellen. Maar ja wat kun je verwachten van de witteboorden crime organisatie DSB. Die Leen van Frisia vond ik toch ook al niet zo vertrouwenwekkend.
Sterkte....en mocht u echt geld willen verdienen denk ik persoonlijk dat het beste idee is om aandelen Cardiff te kopen want die boeven pakken een bult poen van allemaal arme sodemieters die hun hele hebben en houwen fijn hebben blootgelegd.

joke69
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 mar 2005 09:25

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door joke69 »

Het is te schandalig voor woorden dat de DSB andere mensen, die niets met deze zaak te maken hebben, inschakelt. Ik zie het al dat mijn buren benaderd worden door bijv. Wehkamp omdat ik een rekening niet betaald zou hebben.. Dit is toch te zot. Als DSB dan toch de vriendin heeft weten te traceren zou een officieel briefje op z'n minst toepasselijk zijn en stel dat het zo zou zijn dat de vriendin vaker niet gereageert heeft dan zou je denken dat de dsb stappen onderneemt dmv een deurwaarder of ben ik nu knettergek geworden. Nee.. laat de buren maar even met een briefje gaan rennen want we kunnen u zo moeilijk te pakken krijgen... Zo ga je niet met mensen om en ik zou ze ook zeker hiervoor aanpakken!

dennis-flp
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 nov 2005 01:02

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door dennis-flp »

Ik zou het natuurlijk nooit doen maar ik heb wel eens gehoort dat er mensen zijn die gedupeerd zijn door een bedrijf, die met z´n allen afspraken om bij alle vestigingen superlijm in de deursloten te doen.
Gemeen he kan er toch niemand meer aan het werk en zo mist dan zo´n bedrijf toch een behoorlijk deel van z´n omzet. Zoiets zou ik niet op mijn geweten willen hebben.................?!?

joke69
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 mar 2005 09:25

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door joke69 »

hahaha.... hmm.. Het is dat Leenplatform in Rotterdam zit, te ver van mij vandaan.. Anders was ik er zeker langsgegaan om een cadeautje in het sleutelgat te stoppen;-)

dennis-flp
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 nov 2005 01:02

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door dennis-flp »

Ik woon in Portugal als ik in Poortugaal woonde had het gekund.

Chieffie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 apr 2006 17:39

Re: Privacy geschonden door DSB bank

Ongelezen bericht door Chieffie »

Ik woon wél in Rotterdam :wink: Maar zoiets zou ik nooooit doen :roll:

Gesloten