LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB BANK

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ronald35
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 apr 2006 17:45

DSB BANK

Ongelezen bericht door ronald35 »

Oplichters zijn het van de DSB BANK!!!
Via LENEN.NL een offerte aangevraagd, vervolgens een afspraak en wat blijkt dat de afsluiting van mijn 2de hypotheek €31000,-- te hoog is ingeschreven.
Dit omdat er nu een dubbelle polis bestaat bij dezelfde verzekeraar (Cardiff NV) die ik moest afsluiten om de akte te kunnen laten passeren.
Terwijl ik dit duidelijk had gemaakt dat ik al bij Cardiff een polis had lopen met precies dezelfde voorwaarde.
Dit zou worden nageken en zou dan ongedaan gemaakt worden.
Maar wat nu blijkt is dat de polis gewoon staat ingeschreven en dat de DSB bank hieraan niets wilt doen.
Schijnbaar werken Cardiff en de DSB bank samen want geld ontvangen bij de consument zijn ze goed in maar een fout recht zetten niet.
Dus mensen samen staan wij sterk en ik stel het zeer op prijs als er meer mensen zijn die op dit bericht reageren om zo een vuist te maken tegen de DSB bank en een juridische procedure te kunnen beginnen.
DSB bank zijn oplichters alokk CARDIFF en LENEN.NL/Fresia fiancieringen en Becam, dit zijn allemaal onderdelen van de oplichtersbende van de DSB BANK!!!
:oops:

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Balen voor u, kan begrijpen dat het een flinke kater is, ze weten hun aanbiedingen ook wel aantrekkelijk te presenteren maar voordat je het weet tuin je erin. 'k begrijp dat er 2 dezelfde polissen zijn ingeschreven, Cardiff wil hier zelf ook niets aan doen? Is er niet een polis op te zeggen, heeft u de voorwaarden op papier op moment van afsluiten dat de bestaande polis zou worden gehanteerd?

scully1
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 apr 2005 19:21

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door scully1 »

Brutalen hebben de halve wereld. 2X dezelfde polis hebben lopen en over de laatste ook nog de rente extra betalen is erg zuur!. Restitueren is erg moeilijk. Enige optie is om dit hard aan te pakken ze blijven bestoken met brieven en telefoontjes. Kost misschien wel veel tijd en moeite, maar pas bij goed dreigen met juridische stappen zijn banken ineens veel coulanter! :wink:

ronald35
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 apr 2006 17:45

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door ronald35 »

Ik zal jullie raad opvolgen, ook andere mensen hoeven niet de dupe te worden van de DSB Bank.
Er zijn al wat acties tegen de DSB bank, nu alleen ervoor zorgen dat ze nooit meer zaken kunnen doen.

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Petra12 »

Op www.geldwaardering.nl kun je de praktijken van DSB "belonen" door ze een slechte beoordeling te geven.

geldwaardering.nl is een site van de AFM (teozichthouder). Als er maar genoeg mensen DSB slecht waarderen, dan zal de AFM vast een keer ingrijpen bij die boeven.

ronald35
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 apr 2006 17:45

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door ronald35 »

Dank je voor je reactie, ik zal zeer zeker naar die site gaan!!! :lol:

burning inside
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 dec 2005 17:52

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door burning inside »

Lenen op de grens
van het toelaatbare & Schulden

Wie is schuldig?



Hoewel de wet en ieder weldenkend mens uitgaat van de eigen verantwoordelijkheid, is het blijkbaar toch niet zo eenvoudig. Niet iedereen heeft geleerd om goed met geld om te gaan, en financieringsmaatschappijen zoeken regelmatig de grens op van het toelaatbare - zo laag mogelijke rentes en agressief wervende reclames - om tóch die ene lening te kunnen verkopen. De AFM doet er veel aan om consumenten te wijzen op de risico’s van het lenen en toetst aan de andere kant de acties van leenbedrijven aan de wet. “Maar we staan in feite tussen twee partijen in die allebei graag iets willen”, verzucht Pijnenburg. “De een wil graag een lening en de ander wil die graag verstrekken.”



Ook het hoofd van de Utrechtse schuldhulpverlening Hidde Brink vindt het niet eenvoudig om aan te geven wie aansprakelijk is. “Veel mensen zien zichzelf als slachtoffer, niet als verantwoordelijke, terwijl zij zelf hun handtekening hebben gezet.” Aan de andere kant is Brink ook niet te spreken over een reclame als die van Frisia, die volgens hem riekt naar verleiding en naar geld verdienen met de ellende van anderen. Tegenover Brink staat woordvoerder Wilting van de DSB, die stelt dat zij altijd heel goed controleren of iemand een lening aankan.
http://www.ethesis.net/schulden/schulden.htm

alkamare
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2005 16:40

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door alkamare »

Die meneer Klaas Wilting kun je toch niet serieus nemen ? Eerst woordvoerder van de A'damse politie; vervolgens een poging om in de politiek te gaan (hij had dan kunnen proberen aktie te ondernemen tegen praktijken van DSB Bank en aanverwante bedrijven), doch jammer maar helaas; dan maar woordvoerder worden bij de DSB Bank,
want geld stinkt niet..........

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door SJZ »

Klopt niet, hij is al jarenlang woordvoerder van DSB, en pas eind vorig jaar wilde hij de politiek in.

dennis-flp
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 nov 2005 01:02

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door dennis-flp »

Het is heel beroerd als je er weer ingeluisd wordt door zo´n spraakwaterval als onze vriend Leen van Frisia. Ik hoop maar dat ze die acteur uit een ver buitenland gehaald hebben anders krijgt hij waarschijnlijk heel snel te doen met zinvol geweld. Logisch want ook dit is weer een goed voorbeeld van witte boorden criminaliteit (georganiseerde misdaad die goed loont) Al die organisaties die op televisie geld aanbieden tegen de laagst mogelijke rente zijn aan elkaar gelinkt en komen allemaal tezamen bij DSB die natuurlijk weer vasthangt aan Cardiff. Als je echt geld wil verdienen denk ik persoonlijk dat het beste idee is om aandelen Cardiff te kopen want die boeven pakken een bult poen van allemaal arme sodemieters die hun hele hebben en houwen fijn hebben blootgelegd aan “ mijnheer Leen” die heel vertrouwenwekkend over het televisiebeeld dartelt.

alkamare
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2005 16:40

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door alkamare »

Beste SJZ. Het is dus nog veel erger dan ik dacht.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door SJZ »

tezamen bij DSB die natuurlijk weer vasthangt aan Cardiff
Volgens mij niet hoor, Cardiff is een verzekeraar die niets te maken heeft met DSB. Wel geen Cardiff waanzinnig hoge provisies (goh, hoe zou dat toch komen) van 40% of zo van de premie (dan blijft er weinig over om uit te keren aan de verzekerden) en daarom verkoopt DSB graag verzekeringen van Cardiff. Enige oplossing is dat iedereen stopt met Cardiff verzerkingen afsluiten.

ronald35
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 apr 2006 17:45

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door ronald35 »

NU komt nog het mooiste, wat las ik in de krant 9E.D) van vandaag dat de meesteroplichter van de DSB Bank naar Eindhoven komt en hij wil uitgroeien naar 60 vestigingen in 2007.
Ja als je oplichter bent van beroep zou dit wel eens kunnen lukken, maar ik zal er persoonlijk alles aan doen om het in ieder geval zo lastig mogelik te maken.
Mocht de vestiging in Eindhoven een feit worden dan is het voor mij in ieder geval gemakkelijk om eens langs te gaan om mijn gelijk te halen.
Dan weet de oplichter tenminste dat er nog mensen zijn die wel op komen voor hun rechten en niet bij de pakken gaan neer zitten.
Persoonlijk ontmoeten lijkt mij ook leuk, dan kan hij gelijk donor worden ( voor een rat want dat is het) want een leven heeft hij dan niet meer.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door SJZ »

Zelfs al zou het een oplichter zijn, dan is-tie altijd nog beter dan zo'n aggressieveling die met de dood dreigt als jij.

scully1
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 apr 2005 19:21

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door scully1 »

Ja,ja, SJZ. Kom maar op voor je suikeroompje!

burning inside
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 dec 2005 17:52

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door burning inside »

het internet(forums)is het beste wapen om mensen er bewust van
te maken wat de DSB voor een bank is 8)

ronald35
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 apr 2006 17:45

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door ronald35 »

IK bedreig niemand met de dood,hoezo?
Donor worden kan je altijd, iedereen heeft toch een codicil ingevuld?
Nee, ik wens hem niet dood of zoiets alleen donor zijn voor een rat meer niet.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door SJZ »

Ja,ja, SJZ. Kom maar op voor je suikeroompje!
Ik weet niet waarom Dirk S. een suikeroom van mij zou zijn. IK doe geen zaken met al die leententjes en ik heb geen spaargeld of wat dan ook bij hem staan.

Rogerdesjeng
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2006 21:49

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Rogerdesjeng »

Ik had becam gebeld voor een afspraak om onze hypotheek om te zetten. Deze vrouw Espinoza genaamd. Deed allemaal heerlijke praatjes. Maar uiteindelijk zit ik bovenop mijn hypotheek aan allemaal verzekeringen vast oa. werkeloosheidverzekering en een arbeidsongeschiktheids verzekering van Cardiff . totaal van 40.000 euro. terwijl in ons gesprek hier helemaal niet is over gesproken. Een paar dagen voordat wij naar de notaris gingen zaten wij met véél vragen en belde Becam op, maar er kwam niemand meer aan huis, want de klant(ik dus) hadden zij al binnen. Het kon alleen nog telefonisch. Vandaag (19-04-06) belde ik nog met Becam of mijn hypotheek ook kon meegenomen worden naar een nieuw huis, maar dat kon bij de DSB bank niet. Ik vroeg dat ik dus beter bij Becam weg kon gaan. Deze telefoniste zei dat ik dat beter kon doen. Nogmaals BECAM,CARDIFF EN DE DSB BANK doe er geen zaken mee want je wordt met allerlei praatjes genaaid. Tevens geldt dit ook voor de bemiddelaars ( bij ons mevr. Espinoza) andere praatjes dan waar je uiteindelijk aan vast zit

joke69
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 mar 2005 09:25

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door joke69 »

Als men de forums van tevoren goed leest weten ze dat ze geen zaken moeten doen bij die "verleidelijke" kredietverstrekkers die allemaal onder de vleugels van DSB zitten. Ik heb in meerdere forums mijn beklag gedaan en uiteindelijk ook geschreven dat ik een klacht had ingediend bij de NVF. Uitgelachen is een groot woord maar in dit forum maakte mij erop attent dat de voorzitter van de NVF de eigenaar blijkt te zijn van Leenplatform en dat ik kon fluiten naar mijn geld. Toch heeft een klacht wel geholpen want van de 2567, - euro die ik kwijt was heb ik nu bijna 1500,- terug. De 5000,- euro die ze me slim afhandig wilden maken heb ik bij deze dus terug kunnen brengen naar 1000,-. Het is nog een heleboel geld maar ik zie het maar als leergeld. En geloof me.. ik heb er van geleerd!. Nooit.... maar dan ook nooit meer ga ik lenen bij zulke griezels.

Gesloten