LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] becam hypotheek

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Rogerdesjeng
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2006 21:49

becam hypotheek

Ongelezen bericht door Rogerdesjeng »

Ik had becam gebeld voor een afspraak om onze hypotheek om te zetten. Deze vrouw Espinoza genaamd. Deed allemaal heerlijke praatjes. Maar uiteindelijk zit ik bovenop mijn hypotheek aan allemaal verzekeringen vast oa. werkeloosheidverzekering en een arbeidsongeschiktheids verzekering van Cardiff . totaal van 40.000 euro. terwijl in ons gesprek hier helemaal niet is over gesproken. Een paar dagen voordat wij naar de notaris gingen zaten wij met véél vragen en belde Becam op, maar er kwam niemand meer aan huis, want de klant(ik dus) hadden zij al binnen. Het kon alleen nog tefonisch. Vandaag (19-04-06) belde ik nog met Becam of mijn hypotheek ook kon meegenomen worden naar een nieuw huis, maar dat kon bij de DSB bank niet. Ik vroeg dat ik dus beter bij Becam weg kon gaan. Deze telefoniste zei dat ik dat beter kon doen. Nogmaals BECAM,CARDIFF EN DE DSB BANK doe er geen zaken mee want je wordt met allerlei praatjes genaaid. Tevens geldt dit ook voor de bemiddelaars ( bij ons mevr. Espinoza) andere praatjes dan waar je uiteindelijk aan vast zit.

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: becam hypotheek

Ongelezen bericht door Petra12 »

Geef je mening over DSB op www.geldwaardering.nl

Dit is een site van de toezichthouder AFM. Als er maar genoeg meningen over het wanbeleid van DSB op die site worden gepost, dan grijpt de AFM vast wel een keer in bij De Schurken Bank.

arnoud2
Berichten: 66
Lid geworden op: 31 jan 2006 09:29

Re: becam hypotheek

Ongelezen bericht door arnoud2 »

Roger,

Waarom heb je contact opgenomen met Becam voor de omzetting van je hypotheek. De werkwijze van DSB mag onderhand bekend zijn.

Een dermate hoge storting bij Cardif is absurd.

Zou jij iets meer informatie kunnen geven omtrent de Cardif polis ?
Wat zijn de verzekerde bedragen en tegen welke premie ?

g.s.jansen
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 apr 2006 14:52

Re: becam hypotheek

Ongelezen bericht door g.s.jansen »

Waarom leest u achteraf (!) pas uw contract? De handelswijze van de financier is dubieus te noemen maar u heeft wél getekend voor akkoord! Een lening aangaan is niet een pakje boter kopen. Lees dan eerst waarvoor je tekend. En als je het niet begrijpt: leg het dan voor aan iemand die het wel begrijpt!

Kennelijk heeft u het contract nu wél gelezen omdat u boos bent. Dit had u eerst moeten doen.

Nogmaals de handelswijze is dubieus maar voor een rechter maakt u geen kans omdat u voor akkoord heeft getekend.

Laat dit voor veel mensen een les zijn: Lees waar je je handtekening onder zet!

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: becam hypotheek

Ongelezen bericht door Piet »

G.S. Jansen schrijft:
maar voor een rechter maakt u geen kans omdat u voor akkoord heeft getekend
Ik neem aan dat u dit met voorbeelden kunt bevestigen.
U schrijft dit zo stellig, u kunt dit dus middels meerdere uitspraken betreffende DSB bevestigen, of kletst u maar wat uit uw gedeelte tussen hoofd en schouders?
Wat is uw commentaar op de uitspraak van de klachtencommissie DSI bij de uitspraak over het behandelen van een klacht door één van de vele tienduizenden DSB slachtoffers.
DSB werd hier veroordeeld tot het terugbetalen van ALLE gelden aan de gedupeerde.
Dat is realiteit en is hier te lezen:http://www.dsi.nl/index.php?sid=2&uitspraak=1310

Voor mij staat DSB voor Dirk Scheringa Bedrog
en gelukig ben ik niet de enige die hierover zo denkt.

Groeten,
Piet

g.s.jansen
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 apr 2006 14:52

Re: becam hypotheek

Ongelezen bericht door g.s.jansen »

Geachte Piet,

Wanneer u de moeite had genomen om de zaak goed te lezen had u kunnen lezen dat in dit geval de klacht is toegewezen omdat aan de zorgplicht ten aanzien van het beleggen (in de verzekering) niet is voldaan.

De vorderende partij bestrijd niet (!) dat hij geen verzekering had willen aangaan maar dat hij onbewust veel meer risico heeft gelopen door het beleggen (!)

Deze jurispredentie is in het geheel niet toepasbaar en representatief voor deze zaak. DSI = Dutch Securities Institute

Het feit dat geleend geld is gebruikt voor het betalen van een premie van een verzekering in deze zaak heeft een heel ander doel gehad.

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: becam hypotheek

Ongelezen bericht door Lawman »

Om even wat inzicht te verschaffen in het verdienmodel m.b.t. de zogenaamd noodzakelijke AOV/WW-verzekeringen welke worden "meegesloten" bij kredieten van DSB het volgende;

Wanneer je een AOW/WW verzekering koopt van Cardif en de premie voldoet middels een koopsom dan wordt er minimaal 40% van deze koopsom als provisie uitbetaald aan de bemiddelaar. (en gezien het premievolume van DSB; 50%) Dit is ook de reden waarom DSB deze produkten graag meesluit en onder het mom van mooie praatjes de noodzakelijkheid ervan tracht aan te tonen. Waneer u kiest voor maandbetaling van de premie dan wordt er 20% van de premie uitgekeerd aan de bemiddelaar. Daarnaast dien ik te vermelden dat de inoud van de verzekerings- en dekkingsvoorwaarden van Cardif uitermate summier zijn.

Laat je nooit een koopsomvariant aanpraten (ook niet voor een overlijdensrisicoverzekering) maar kies (wanneer je perse zo'n verzekering wenst) altijd voor maandbetaling en het liefst ook een andere maatschappij!

g.s.jansen
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 apr 2006 14:52

Re: becam hypotheek

Ongelezen bericht door g.s.jansen »

Ik sluit me helemaal aan bij Lawman. Het tweede voordeel van premiebetaling i.p.v. koopsom is dat bij tussentijdse beïndiging je niet voor de rest van de looptijd van de verzekering betaald. Bij een koopsomvariant betaal je immers ineens voor de volle looptijd en krijg je bij tussentijdse beïndiging geen geld terug.

gerlof
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2006 10:02

Re: becam hypotheek

Ongelezen bericht door gerlof »

hier een reactie betreft d.s.b bank(en),ik ben er ook ingestonken wat betreft koopsompolis,o.r.v ect,maar zit nu wel met een schuld, die 2 keer zo hoog is als voorheen!!!!,en kan nergens meer de hypotheek oversluiten, omdat dit bedrag hoger is dan de waarde van ons huis wie heeft hier nog tips over, of is ook zo genaaid,en wat kan ik hier nog aan veranderen of ondernemen,dit is pure oplichting,bedankt!!!!!![/b]

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: becam hypotheek

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik denk dat je eerst een deel van de schuld moet aflossen, totdat de verhouding schuld-waarde van je huis weer zodanig is dat je wel kan oversluiten. Dan kan je naar een andere bank gaan.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: becam hypotheek

Ongelezen bericht door Xpert »

Ik zou niet ingaan op het voorstel van offerte select. Het in niet gepast op het forum jezelf als bedrijf aan te prijzen.

Opmerking aan de redactie van dit Forum: "WANNEER WEIGEREN JULLIE OFFERTESELECT EENS VAN JULLIE FORUM????"

In diverse forums ben ik OFFERTESELECT tegengekomen waarbij zij haarzelf aanprijst. Dit is in strijd met de regels en fatsoennormen van dit forum.

Ik begrijp dat commerciele partijen een graantje willen meepikken maar dit is niet de insteek van dit forum. Commerciële horen m.i. een bijdrage te geven om mensen te helpen met het oplossen van hun problemen. Maar het gaat mij een beetje te ver dat partijen zoals Offerteselect hier blijkbaar zelf van willen meeprofiteren.

Als adviseur heb ik op deze site mijn bedrijf nog nooit gepromoot en zo hoort het ook.
Laatst gewijzigd door Xpert op 27 apr 2006 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

gerlof
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2006 10:02

Re: becam hypotheek

Ongelezen bericht door gerlof »

bedankt voor deze reactie,dit is volens mij wel valse voorlichting geven als ze zeggen dat , deze z.g verzekeringen in de hypotheek zouden worden verwerkt had ik dit nooit gedaan !!! ,je leent een bedrag voor een verzekering, en betaald daar ook nog rete over voor 20 jaar!! ,dit is volgens mij iets bewust verzwijgen , dus met voorbedachte rade en dat is strafbaar, en je hypotheek, overfinancieren!! :twisted: :

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: becam hypotheek

Ongelezen bericht door Xpert »

Beste Gerlof.

M.i. is DBS niet van strategie veranderd. Wat ik (bijna) nooit terugvind op dit Forum is dat mensen ook daadwerkelijk DBS hard aanpakken.

Wanneer ontevreden klanten nu eens masaal klagen bij betrokken instantie zoals bijvoorbeeld bij De Nederlandse verenging van Banken en/of de AFM. Dan gaan die zich ook eens achter de oren krabben. Misschien krijgen zij nog wel eens spijt dat zij de DBS Groep een bankvergunning hebben verstekt.

gerlof
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2006 10:02

Re: becam hypotheek

Ongelezen bericht door gerlof »

bedankt voor deze tip, ik heb al een klacht ingediend,nu nog meer lotgenoten,die een reactie geven zodat ik weer normaal kan doorgaan met leven,want hier raak ik helemaal gefrusteerd en kwaad om ik wacht af!m.vr.gr gedupeerde fries :evil:

Bodosan
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 dec 2004 10:56

Re: becam hypotheek

Ongelezen bericht door Bodosan »

Pas een beetje op met de beoordelingen op www.geldwaardering.nl.
Op zich is het goed daar te kijken maar niets let medewerkers/belanghebbenden een positief oordeel uit te brengen op hun geliefde instelling, maw de beoordeling moet zeker met een flinke korrel zout worden genomen.

Gesloten