LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Peter-O »

@ piet:
Hiermee komt direct de vraag: staat mijn spaargeld nog wel veilig bij DSB!!!

Spaar jij nog steeds bij DSB piet?? of lieg je hier???

wilman
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2009 11:23

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door wilman »

ik spit net de hypotheek van mijn partner door die hij met zijn ex vrouw afgesloten heeft bij de dsb bank.
samen met een andere deskundige komen wij er achter dat het om een woekerpolis gaat. we zullen het huis met grote verliesschuld moeten verkopen zodat we over 10 jaar weer normaal kunnen leven.
ons advies, laat je handen van de dsb af hoe mooi de aanbiedingen ook klinken.

DJ1956
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2009 08:39

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door DJ1956 »

Bijna twee jaar geleden schraapte ik ook wat dure leningen bij elkaar, notabele van Postkrediet, en plaatste het onder een tweede hypotheek bij DSB. Ik heb het dan over 45.000 euro, na tien jaar heb ik aan de DSB bank 66.000 terugbetaald. Dit lijkt mij redelijk veel. Veel zit in een allerlei verzekeringen eromheen enz. Is dit 'te veel'? Heeft iemand een vergelijkbare ervaring? En is er een meldpunt waar ik eventueel efficiënt verder geholpen kan worden?
Gr.
DJ

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door frenkievee »

Iedereen die problemen heeft met DSB en woekerpolissen: kijk even op http://www.dsbramp.nl . Daar zitten nog veel meer mensen met dezelfde problemen en werkt men ook naar oplossingen toe.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2009 11:30

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door [email protected] »

hoi zo`n 3 jaar geleden hebben mijn man en ik een lening aangevraagd.het ging relatief om een klein bedrag.de lening hebben we ook gekregen,maar na een twee of drie weken kregen we plosissen binnen die we niet af hebben gesloten.dit ging om een bedrag van 26.000 euro die direct afbetaald waren en die we ook niet opkonden zeggen.nu zitten we met deze schuld.we betalen iedere maand netjes.deze lening was een tweede hypotheek.klein bedrag iedere maand aflossen.vorig jaar ons huis verkocht,dsb deed moeilijk,want hun onderpand verviel en de lening werd omgezet in een doorlopendkrediet,maar de aflossing werd hierdoor 4 keer zo hoog.bij het passeren van de akte bij de notaris,blijkt na een paar weken later dat we een akte van sessie hebben getekend ,waarover de dsb niets heeft verteld,want we hadden nog contact voor dat de akte getekend zal worden en ze zeiden tegen ons dat alles bij het oude blijft.natuurlijk hadden we goed op moeten letten bij het tekenen,maar in goed vertrouwen doe je dat.we hebben al eerder een reactie geplaatst over deze kwestie na jullie uitzending biju tros radar en ik wou weten wat er inmiddels gebeurd is of we een kans maken dat we iets terug of een gedeelte kwijtschelding.al vast bedankt.met vriendelijk groet fam.stevens

twenthe

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door twenthe »

Geplaatst op 02 Jul 2009 12:51 door Ikwaseenbeetjedom
De DSB bank heeft, in tegenstelling tot dexia, geen geld van mensen gestolen, DSB bank heeft leningen verschaft waardoor mensen mooie badkamers en keukens en auto's konden kopen. Die mensen proberen nu van deze leningen af te komen en een schadevergoeding te krijgen. Dat is eigenlijk ook een poging tot diefstal. Mensen verlagen zich tot het niveau van banken als dexia en aegon. En hun adviseurs als stichting Hypotheekleed zijn, net als de stichting leaseverlies dat deed, bezig met zichzelf te verrijken en dan praten we al gauw over miljoenen. Wat je leent moet je eens teruggeven, maar het wordt anders als je, zoals in het geval dexia, gebakken lucht leent en daar dan ook nog fors voor moet betalen. Vroeger werden ook mensen uit hun huis gezet als ze, bv door ontslag, de hypotheek niet meer konden betalen. Het lijkt de Mexicaanse griep wel. Niemand weet meer wat 'normaal' is.
Eindelijk iemand die precies verwoordt wat er loos is !

DJ1956
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2009 08:39

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door DJ1956 »

Wat normaal is, is dat banken een verantwoordelijke positie hebben in de Nederlandse samenleving. Dat zij leningen verkopen is helemaal ok, mits dit tegen een -redelijke- vergoeding gebeurt. Voor 'leners' moet het besef goed aanwezig zijn ---wat je aangaat--- het is allemaal duidelijk. Wij, de leners, hebben gewoon niet tot in de puntjes verstand van het product wat banken en in dit geval de DSB bank verkopen. We willen zo graag de ....... dat we sommige zaken te snel en wellicht zonder al te veel onderzoek aangaan. Het wordt pas kwalijk wanneer de bank dit niet alleen weet maar er ook zijn winst uit probeert te halen. In dit geval ben je als bank immoreel bezig, dat is mijn mening.

warziena
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2009 10:18

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door warziena »

Wij hebben paar jaar geleden onze hypotheek ondergebracht bij de DSB. Deze kon volgens de adviseur toen alleen maar met een variabele rente. Vorig jaar zijn wij zelf benaderd door de DSB om mede te delen dat wij onze hypotheek konden omzetten met een rente vast periode van 10 jaar.
Natuurlijk hebben wij gelijk ja gezegd, omdat we al die elke maand weer een verrassing hadden hoeveel er nu weer van de bank zou afgaan voor onze hypotheek.
Vorig jaar hebben wij onze rente dus voor 10 jaar vast gezet.
De Bank heeft toen weer een oversluit bedrag van ruim 6200,- euro in rekening gebracht en ook nog eens een ruim bedrag van 17.000,- euro voor een "ingebouwde" overlijdensrisico verzekering. Naast deze verzekering hebben we ook nog een overlijdensrisico verzekering die wij maandelijks aflossen en verpand is aan de hypotheek.
Ik heb zo het gevoel dat wij voor ruim 23.200,- euro genaaid zijn door de DSB en als het zover mocht komen dat wij willen verkopen dat we dan nog met een hele hoge rest schuld blijven die wij niet kunnen aflossen.

WSO :evil: :evil:

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Peter-O »

ehhh, zomaar een blinde gok...

je bent "vergeten" te lezen waar je je handtekening onder hebt gezet??

Saabman
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2009 12:20

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Saabman »

Zie www.dsbramp.nl

Zie www.hypotheekleed.nl

Met u zijn er vele gelijke gevallen. Overigens zou DSB niet meer een dergelijke werkwijze hanteren, hetgeen kennelijk niet waar is dus.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door mattie »

Liegen is de tweede natuur van DSB!!
Niet te geloven :evil:
Op tv maar allerlei onzin uitkramen..nee dat doen wij niet meer!
Er zijn maar 19 klachten??
Door iedereen is dit na te gaan..dit gelieg..het verstand is ze blijkbaar in een zak met geld gezakt!
Mattie

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door jor »

Zelf probeert de DSB altijd alles onder de tafel te houden, zoals dit.

http://www.computertotaal.nl/web/Artike ... g-stil.htm

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Janny »

ja,!!! Daar zou je inderdaad koorts van krijgen.

Misschien een moment om van bank te veranderen?

als dat nu mogelijk is.

Janny

Vandevelde
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2009 18:13

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Vandevelde »

De persconferentie van vanmiddag geeft m.i. voldoende reden om van Goor uit te nodigen voor de eerstvolgende uitzending.

Er zijn aanmerkelijke verschillen in getallen en cijfers die Scheringa c.s. opgeven, en de Stichting Hypoheekleed tesamen met Pieter Lakeman.

Waar gaat het heen met DSB?

bartels jam
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 jul 2009 21:26

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door bartels jam »

kool en geit, maar de bank bijt altijd.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door ron1 »

Mooi zo, flink de grasmaaier er doorheen, alles tot op de eurocent uitleggen en verklaren.Straks gaat ie nog dreigen dat AZ niet meer kan bestaan, lekker belangrijk DIRKIE ! Dit zijn nou 1 van de weinige zaken warvan ik zeg: JA, goeie actie, goed gehandeld en ik wens een ieder succes met de uitslag van dit zogenaamd ingewikkelde gebeuren.

"een geemotioneerde scheringa zei dat"" ....etc etc PLEUR AUB OP !!!!

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Piet »

Vanavond was in Een vandaag : Voormalig minister van defensie en VVD man de Grave over o.a. zijn korte tijd bij DSB.

De Grave:
Als ik dit van te voren had gekregen had ik dit niet gedaan.
Ex minister Zalm had de Grave vertelt over de situatie bij DSB en hem overgehaald zijn functie over te nemen.....
De Grave wist al van de boetes door de AFM voordat hij wegging bij DSB.
Oftewel, de rat verlaat het zinkende schip, ik hoop dat er nog vele zullen volgen en het DSB schip vergaat, want dit soort toestanden hoort niet thuis in Nederland.
Onbegrijpelijk dat er nog Nederlanders zijn die hun spaargeld toevertrouwen aan Scheringa en trawanten en onbegrijpelijk dat DSB nog wordt getolereerd binnen de financiële wereld.
Uiteraard dienen eerst de vele slachtoffers te worden gecompenseerd voor de geleden schade, voordat DSB van het toneel verdwijnt
Deze schade is niet alleen financieel, maar ook geestelijk en maatschappelijk zijn duizenden gezinnen en mensen kapot gemaakt door Scheringa en zijn trawanten.
Op 4 september is er bij het hoofdkantoor van DSB in Wognum een demonstratie door de vele slachtoffers van DSB.
Ben jij ook slachtoffer van DSB, kom op 4 september naar Wognum.
Hier kun je alle informatie over de demonstratie vinden:
http://www.platformaandelenlease.nl/DemonDSB.htm
Alleen samen kunnen wij DSB op de knieën krijgen.

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 08 aug 2009 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Noble »

@piet,

DSB is besmet en moet m.i. preventief worden geruimd voordat DSB en Scheringa nog meer slachtoffers maakt.
Maar als iemand vraagt om die gevaarlijke besmettings passage(s) hier te plaatsen....
geef je niet thuis... teveel werk??
duizenden gezinnen en mensen kapot gemaakt.....
duizenden gezinnen??


Ik dacht hier ergen op het forum gelezen te hebben
dat dit STERK overdreven is... er zijn DUIZEND aanmeldingen...
waarvan slecht een klein deel in aanmerking komt??

Op 4 september is er bij het hoofdkantoor van DSB in Wognum een demonstratie door de vele slachtoffers van DSB.
Ben jij ook slachtoffer van DSB, kom op 4 september naar Wognum.
Hier kun je alle informatie over de demonstratie vinden:
Als het al teveel moeite voor je is om hier de gewraakte tekst uit je kontrakt te plaatsen
zodat NIEUWE (slachtoffers?) klanten er extra aandacht aan kunnen besteden...

HOE?? kan je dan verwachten dat er veel mensen zullen zijn die jou gaan bijstaan bij je demonstratie voor het gebouw??

Ikzelf ben een tevreden DSB klant, maar geef je tóch een tip hoe je mensen kunt waarschuwen... maar wat doe je??? GEEN kontrakt info.

sterker nog... GEEN van al deze (???) gedupeerde plaatst de tekst...
zijn er soms veel DUBBELE namen van dezélfde personen die hier reageren??

Nu Blij
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 apr 2009 23:08

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Nu Blij »

Let goed op wat ze je toesturen, teken niet zomaar iets. Het is al eerder voorgekomen dat ze iets toesturen met de mededeling dat ze geen ondertekend document hebben ontvangen en zo tuin je er al snel in zoals zoveel anderen. menigeen is zo aan een koopsompolis gekomen waar men niet om gevraagd heeft. Lees alles goed door waar ze een handtekening voor vragen. Be ware.

Nu Blij
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 apr 2009 23:08

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Nu Blij »

de passages waar je om vraagt zijn op bijna elke site te vinden. Als ze jou nog niet te grazen hebben genomen heb je geluk maar er komt zeker een dag dat je niet meer zo een tevreden klant wordt. Er zijn zelfs in het totaal zo een 2500 aanmeldingen. Doen alsof je neus bloed met zoveel gedupeerden is toch wel heel erg triest. Lees de berichten voordat je een aanval inzet, en doe er je voordeel mee. Klunsen die uitspraken doen waar ze geen verstand van hebben zijn er genoeg.
Lees het verdriet maar eens goed op PAL en DSBramp

Gesloten