LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mislukte storting via automaat, geld weg?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
dude1978
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2006 12:31

Mislukte storting via automaat, geld weg?

Ongelezen bericht door dude1978 »

Hallo, ik zit momenteel met een probleempje, waarbij ik geen idee heb wat ik nog zou kunnen doen. Het zit zo.

Een tijdje terug ben ik naar een filiaal van de ABN AMRO bank gegaan, om daar geld te storten. Mij werd verzocht hiervoor de automaat te gebruiken. Met enige tegenzin heb ik dat gedaan en de transacties slaagden niet. Ik heb tot twee maal toe de biljetten in de machine gestopt, maar het geld wilde maar niet op mijn rekening komen.

Toen ik het geld er weer uithaalde, ben ik daarmee naar een medewerker gegaan. Deze heeft het geteld en toen was er 500 euro (!) zoek. Het resterende bedrag is toen door de medewerker op mijn rekening gezet (het kan dus nog wel zonder stomme automaat).

Ik heb uiteraard een klacht ingediend en een maand later kreeg ik -na heel veel telefoontjes en valse beloftes a la "we bellen u hier vrijdag over terug"- een brief:
Uit ons onderzoek is naar voren gekomen dat uw navraag een geslaagde transactie betreft. Een kopie van de schriftelijke vastlegging van uw transactie waarop u kent(sic.) zien dat u geprobeerd heeft de(sic.) storten. Deze poging heeft u zelf afgebroken en de biljetten zijn uitgenomen. Tevens is uit de kasopmaak het door u geclaimde bedrag niet naar voren gekomen.

Tussen alle banken onderling zijn er afspraken gemaakt over de bewijslast bij geschillen betreffende transacties bij geldautomaten. Een van deze afspraken is dat de logrol / schriftelijke vastlegging van de desbetreffende geldautomaat hierin bindend is. Een soortgelijke bepaling is opgenomen in artikel 11 (bewijskracht bankadministratie) van de Algemene Voorwaarden ABN AMRO Bank N.V.

Op grond van het bovenstaande kunnen wij niet tot vergoeding overgaan
Buiten de storende taalfouten, zie ik niet in wat ik heb aan afspraken die banken onderling maken. Ik heb toch niets met andere banken te maken?

Een ander punt is de zgn. logrol:
12:51:07 -> Transactie start
12:51:07 Track 2: <nummer weggehaald>
12:51:07 Track 3: <nummer weggehaald>
12:51:11 Pincode ingevoerd
12:52:14 Storting duurt te lang
12:52:17 Geen biljetten ingevoerd
12:52:17 Invoervak leeg
12:52:17 Uitvoervak leeg
12:52:20 Volgende invoer
12:52:29 Invoer van biljetten bevestigd
12:52:53 Biljetten niet herkend
12:52:53 Biljet herkend
12:52:53 32 Valse biljetten herkend
12:52:53 Invoervak leeg
12:53:04 Biljetten uitgenomen
12:53:05 Biljetten uitgenomen
12:53:23 Volgende invoer
12:53:30 Onvoer van biljetten bevestigd
12:53:53 Biljetten niet herkend
12:53:53 Biljet herkend
12:53:53 32 Valse biljetten herkend
12:53:53 Invoervak leeg
12:54:05 Biljetten uitgenomen
12:54:05 Biljetten uitgenomen
12:54:11 Klant heeft transactie afgebroken
12:54:11 Geen biljetten voor teruggave beschikbaar
12:54:15 Kaar(<nummer verwijderd>) uitgenomen
12:54:16 <- Transactie einde
Is dit werkelijk alles wat een bank aan hoeft te tonen? Ik mag hopen dat een automaat meer logt dan alleen "Biljetten uitgenomen" (en waarom steeds 2x?).

Artikel 11 van de Algemene Voorwaarden van de bank zegt overigens niets over het bindende karakter van zo'n printje:
Artikel 11. Bewijskracht bankadministratie

Tegenover de cliënt strekt een door de bank getekend
uittreksel uit haar administratie tot volledig bewijs,
behoudens door de cliënt geleverd tegenbewijs.
Wat kan ik nu nog doen om mijn 500 euro terug te krijgen? Ik kan (uiteraard) weinig bewijs leveren, maar weet toch echt wel hoeveel geld ik van plan was te storten.

Help!

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Mislukte storting via automaat, geld weg?

Ongelezen bericht door Sjors_B »

En die 32 valse biljetten ?

dude1978
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2006 12:31

Re: Mislukte storting via automaat, geld weg?

Ongelezen bericht door dude1978 »

Goede vraag. Overal wordt over "biljetten" in zijn algemeenheid gesproken, nergens worden aantallen genoemd, echter zitten er wel 32 "valse" biljetten tussen, die nu dus zoek zijn?

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Mislukte storting via automaat, geld weg?

Ongelezen bericht door roro25 »

een klacht indienen bij de geschillencommissie bankzaken

Gesloten