LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rentepunten Postbank waardeloos

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
atomic
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2006 22:03

Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door atomic »

Inmiddels heb ik meer dan 90000 rentepunten van de postbank, dus maar eens kijken wat dit waard is.
In de voordeelwinkel op de site een hele beperkte keus. Toch vond ik een digitale camera die ik eventueel wel wilde bestellen: Fuji digitale camera FinePix Z2 Adviesprijs 340 euro. Bij de postbank kan je deze bestellen voor 170 euro + 14,95 verzendkosten + 17000 rentepunten.
Even zoeken en dezelfde camera kan je elders voor Euro 162,23.

Kortom de rentepunten van de Postbank zijn volstrekt waardeloos.

De postbank noemt het een voordeelwinkel: "Als u bij Postbank spaart, ontvangt u niet alleen een aantrekkelijke rente, maar ook gratis Rentepunten. Daarmee winkelt u in de Postbank Voordeelwinkel. Sparen wordt hiermee nog aantrekkelijker, want hoe meer en hoe langer u spaart, des te meer Rentepunten u ontvangt!"

Wat een onzin en misleiding.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door SJZ »

Argenta geeft 3,25% zonder voorwaarden.

Bij de Postbank kun je 3,3% krijgen op de kwartaalextrarekening (tijdelijk 4%, maar da's inclusief een tijdelijke bonus)

CoOolion
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2006 22:50

Re: Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door CoOolion »

Met inruil van 92450 :shock: rentepunten kun je een LCD TV 32 inch (LE32R71) van Samsung kopen twv 1849. Maw een voordeel van 924,5 euro's. Via dit rentepuntensysteem wordt de prijs dus 924.5 + 19,95 admin kosten + 8 Verwijderingsbijdrage. Totaal 952.45 Euro's

Elk simpel wezen met internet kan naar www.kieskeurig.nl zoeken naar postorderbedrijven. In de werkelijkheid is het nu op www.eshop.nl te koop voor 929,00 + 8 euro transportkosten, Totaal 937 Euro's

Je bent dus via de postbank-rentepunten 15.45 Euro's duurder uit :x . Pure misleiding / afzetterij !! :twisted:

Help tros radar doe hier iets aan!!!! :? :? :?

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door mr T. »

Kortom de rentepunten van de Postbank zijn volstrekt waardeloos.
Dan zet je spaargeld toch op een rekening bij een bank naar waar het wel rendeert.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Nou, soms heb je wel voordeel.

De Nationale Tijdschriftenbon kost € 10,00 + 1.000 rentepunten.
Hij is echter € 20,00 waard.

Bij dit soort dingen zal het wel lonen maar bij de TV en zo leg je er geld op toe.

In ieder geval is dochterlief weer even blij ... :lol:

Lieske

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door Inter »

Inderdaad allemaal onzin die rentepunten .
Heb de Postbank ook als betaalrekening maar heb een andere bank met meer rente .
Gaat heel makkelijk want de Postbank blijft gewoon je tegenrekening waarmee je alles kunt overboeken.

kijk eens op http://www.spaarhulp.nl/ .

Tot €20000,- ben je verzekerd bij de DNB als er toch eens wat mis mag gaan.

TEGELEN
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2006 16:43

Re: Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door TEGELEN »

Inderdaad kun je voor veel rentepunten een beperkt aantal producten kopen, die je vaak elders goedkoper kunt aanschaffen.
Ik heb je Postbank gemaild en de suggestie gedaan dan maar de mogelijkheid te scheppen rentepunten aan goede doelen te schenken (zoals bij airmiles).
Ze zouden het bekijken. Ik ben benieuwd.

Francisco
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2006 21:42

Re: Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door Francisco »

En met airmiles kun je tegenwoordig gratis tanken. Mes snijd dan aan 2 kanten indien je rentepunten zou kunnen inwisselen voor airmiles.

AduitDordt
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2007 13:41

Re: Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door AduitDordt »

Rentepunten gebruiken die op een SPAARrekening zijn opgebouwd: vergeet het maar! Wij hebben 2 rekeningnummers bij de Postbank. De ene is van onze BETAALrekening; hierbij hebben wij 2 giropassen. De andere rekening is onze SPAARrekening. De laatste gebruiken wij dus niet voor betalingen en daarbij hebben we dus geen giropassen (van EURO 10.95/jaar) nodig. Noem ons maar gek, maar dat vonden wij lekker overzichtelijk. We hebben een leuk saldo'tje aan Rentepunten opgebouwd, maar toen ik daar onlangs gebruik van wilde maken bleek dat onmogelijk omdat de Postbank ter identificatie EIST dat je een giropas hebt, of liever: een giropasnummer kunt noemen. De BOSCH Accuboormachine van EURO 90 die ik op het oog had gaat mij op die manier dus minimaal EURO 62.90 kosten (EURO 45 contant + 4500 Rentepunten + EURO 6.95 verzendkosten + EURO 10.95 Giropas), nog afgezien van de ellende en het risico van een overigens nutteloze giropas die ik tot in lengte van jaren vrijwel voor joker moet bezitten. Even op internet zoeken levert een vergelijkbare prijs voor deze accuboormachine op: dus weg voordeel. En dat alleen maar vanwege die belachelijke (schijn-)beveiliging die het NOEMEN van een giropasnummer biedt. De Postbank weigert het noemen van de giropassen van de BETAALrekening te accepteren, terwijl bovendien het overboeken van de rentepunten naar die andere rekening -zelfs bij uitzondering- onmogelijk is. Rentepunten voor trouw sparen op een SPAARrekening: prima. Maar waarom moet het mij EURO 10.95 per jaar kosten om ervan te kunnen profiteren?

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door Trapito »

Noem ons maar gek, maar dat vonden wij lekker overzichtelijk.
Het gaat mij te ver om jullie "gek" te noemen. Het zijn jullie eigen centen maar volgens mij ben je wel een dief van je eigen portemonnee.
Als je wat spaargeld hebt, zit je niet goed bij de Postbank.

Bijvoorbeeld:
de Finansbank (heet nu Credit EuropeBank) vergoedt 3.6% op je spaartegoed. Openen simpel en geen pasjes nodig. Geen extra kosten en ook geen beperkingen.
Werkt het zelfde als de Postbank Internetrekening behalve dan het overschrijven, dat duurt geen twee werkdagen maar is met één werkdag gepiept.
Finansbank is maar een voorbeeld, er zijn er nog meer. DSB werkt het zelfde en AKBank ook. AKBank geeft zelfs 3.65%

Eerlijkheidshalve moet ik wel één héél groot nadeel vermelden. bovengenoemde banken geven geen rentepunten.
Als je kickt op rentepunten, airmailes of zegeltjes plakken, kies dan voor een andere bank. :wink:

Mallory
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 mar 2007 00:41

Re: Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door Mallory »

@AduitDordt

Je krijgt helemaal geen rentepunten bij een gewone girorekening die jij toevallig gebruikt als spaarrekening....

Tante Tan
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2007 13:04

Re: Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door Tante Tan »

In het begin kon je met de rentepunten ook boekenbonnen bestellen, kostte je alleen verzend- en administratiekosten. Het aantal te bestellen bonnen was echter wel gelimiteerd.
Helaas zijn de boekenbonnen niet meer te bestellen. Alle overige artikelen zijn in de winkel goedkoper.
Na 3 jaar komen je rentepunten trouwens ook nog te vervallen.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door roerganger »

Ik heb tot nu toe iets van 2 rentepunten ofzo, en iedere maand of kwartaal komt er een bij of zoiets.

Hoelang duurt het voordat ik iets met die rentepunten kan?

MAXIEM

Re: Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag roerganger,

Ik heb tot nu toe iets van 2 rentepunten ofzo, en iedere maand of kwartaal komt er een bij of zoiets.

Hoelang duurt het voordat ik iets met die rentepunten kan?

Dan heb je dus heel weinig spaargeld uitstaan of je bent daar net begonnen. Je kunt bij de artikelen in de Postbankwinkel zien hoeveel rentepunten je nodig hebt om een artikel te kopen. Let wel op dat daar altijd verzendkosten bovenop komen en dat de Postbank zichzelf als het op garantie aankomt NIET als verkoper ziet. Bovendien worden de meeste artikelen gewoon om de hoek voor dezelfde prijs aangeboden óf zelfs goedkoper.

collegiale groet, Maxiem.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door SJZ »

Helaas zijn de boekenbonnen niet meer te bestellen. Alle overige artikelen zijn in de winkel goedkoper.
€ 15 prepaid beltegoed voor € 1,95 (inclusief verzendkosten!), waar kan ik dat goedkoper in de winkel kopen?

Tante Tan
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2007 13:04

Re: Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door Tante Tan »

€ 15 prepaid beltegoed voor € 1,95 (inclusief verzendkosten!), waar kan ik dat goedkoper in de winkel kopen?
Ja, dat is echt fantastisch, je hebt wel keuze uit 1 provider!!!

Tante Tan
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2007 13:04

Re: Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door Tante Tan »

Vergeet nog te vermelden dat deze prepaid actie alleen geldt voor nieuwe klanten.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door SJZ »

Vergeet nog te vermelden dat deze prepaid actie alleen geldt voor nieuwe klanten.
Geklets, ik heb al meerdere malen meegedaan en ik WAS al klant bij die provider.
Ja, dat is echt fantastisch, je hebt wel keuze uit 1 provider!!!
Akkoord, noem dan maar een winkel waar ik voor € 1,95 maar liefst € 15 beltegoed krijg. Ik neem genoegen met 1 provider .....

Tante Tan
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2007 13:04

Re: Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door Tante Tan »

Voor slechts € 1 en 900 Rentepunten ontvangt u een Telfort Simpakket Prepay met maximaal € 15 beltegoed.

Omschrijving
U heeft nu de mogelijkheid met Rentepunten een simkaart van Telfort te kopen. Als prepaidklant van Telfort heeft u 3 belangrijke voordelen:
Sms’en voor 8 cent
Alle prepaidklanten sms'en standaard voor 8 cent per bericht. In het buitenland gelden afwijkende tarieven.
Gratis Voicemail
Bij Telfort kosten telefoontjes naar uzelf helemaal niks. Daarom belt u in Nederland met uw eigen mobiele telefoon altijd gratis naar uw voicemail.
Beltegoed ontbeperkt houdbaar
Uw beltegoed is onbeperkt houdbaar. Het enige wat u hiervoor hoeft te doen is 1 keer per 12 maanden opwaarderen. Elke keer dat u opwaardeert, is uw beltgoed weer 12 maanden geldig.

Bij deze simkaart krijgt u maximaal € 15 beltegoed, € 5 bij activeren en € 10 bij insturen van de antwoordkaart.
Dit geldt voor nieuwe klanten van Telfort.

Per Girorekening kunnen er maximaal 2 prepaid simkaarten per 12 maanden worden besteld.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Rentepunten Postbank waardeloos

Ongelezen bericht door roerganger »

Ik heb een SIM-only abonnement bij Telfort. 200 minuten + 100 gratis na 8 uur 's avonds voor 4,95 per maand. Dus in totaal 5 uur bellen voor 4,95 per maand. Naar vast, naar mobiel, maakt niet uit.

Minuten die ik overhoud mag ik meenemen naar de volgende maand. Vanwege mijn belgedrag heb ik twee van die abonnementen, en de vaste lijn van KPN heb ik opgezegd. Scheelt me bakken met geld.

Dat is geloof ik in oktober begonnen, duurt 2 jaar. Het was toen een speciale actie. Dat abonnement kost nu iets van 6 euro ofzo.

Alleen betaalde nummers moet je extra betalen natuurlijk. SMS-jes ook.

Daar kan geen pre-paid kaart tegen op.

Nee, ik werk niet bij Telfort, en buiten mijn abonnementen om heb ik er niks mee. Het is maar een tip voor de liefhebbers.

Gesloten