Pagina 1 van 2

storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 15 okt 2006 23:18
door goofy593
Help.

Ben vorige week op vakantie geweest naar spanje en heb daar geprobeerd geld te pinnen 2x €200. Maar dit lukte door een storing niet ik heb hier transactie bonnetjes van dat de transactie niet is gelukt.

Nu blijken ze toch van mijn rekening te zijn afgeschreven.
Klacht gemaakt bij de ABN AMRO. Maar nu is hun stand punt dat het niet hun fout is en ze hier niets aan kunnen doen ondanks dat ik kan aan tonen dat ik geen geld heb gekregen En ik moet wachten tot dat de andere bank heeft gereargeerd. Tot die tijd blijf ik zonder mijn €400 zitten en moet ik zelf maar kijken hoe ik rond kom.

Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad en wat zou ik kunnen doen om gewoon mijn eigen geld direct terug te krijgen.

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 16 okt 2006 13:01
door Dilbert29
Ik denk dat je niets kunt doen om het te bespoedigen.Eerst moet er door de andere bank aangetoond worden dat er een storing was en dat je inderdaad geen geld gehad hebt. En dat kost tijd.
en moet ik zelf maar kijken hoe ik rond kom.
gewoon op dezelfde manier als altijd. Als de transacties wel gelukt waren, had je het geld ook niet meer gehad, dus per saldo veranderd er weinig.

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 16 okt 2006 13:04
door SJZ
Als de transacties wel gelukt waren, had je het geld ook niet meer gehad,
Dat lijkt me toch niet. Of denk jij omdat de transactie mislukt was, hij daarom maar een paar dagen zonder geld vakantie heeft gehouden?

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 16 okt 2006 19:05
door DennisThePennis
ik heb hier transactie bonnetjes van dat de transactie niet is gelukt.
Nou, als je bankiert bij ABN AMRO mogen ze wel wat meer moeite voor een klant doen, je betaalt ABN AMRO immers ook voor pinnen in het buitenland.

Van die Spaanse bank mag je niet verwachten dat ze een pro-actieve houding aan zullen nemen om je geld terug te storten, dus laat ABN AMRO maar navragen waar dat geld blijft. Had je de bonnetjes al naar ABN AMRO gefaxt?

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 19 okt 2006 09:22
door goofy593
Ja Bonnetjes heb ik zelf naar de ABN gebracht uiteraard een kopie daar deze anderes misschien ook door een niet aan hun toerekende fout verdwijnen.

Maar het is gewoon schandalig dat ik nu na twee weken nog steeds niet mijn eigen geld heb terug gekregen en zelfs nog niets heb gehoord, zelfs niet op twee schrijven die ik aan ze heb verstuurd.
Mensen mijn advies zou zijn zoek een andere bank als de ABN AMRO, want als ze zo met je geld omgaan, ben je er niet zeker van dat kan beschikken over je eigen geld.

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 19 okt 2006 09:48
door roro25
IK vind hem wel erg kort door de bocht. Vanwege een storing in de geldautomaat van een andere bank dan ABN AMRO vindt jij ABN AMRO een slechte bank.
In dit geval volgt elke bank dezelfde procedure zoals ABN AMRO dat doet. Zij moeten contact opnemen met de bank en de transactierollen opvragen van de automaat. De gemiddelde geldautomaat en zeker in het buitenland wordt 1-2 maal per week gevuld en worden de transactierollen vervangen. Op deze rollen staat vermeld of een transactie goed is verlopen of dat er geld is blijven liggen. Deze rollen gaan dan via het hoofdkantoor van de desbetreffende bank naar ABN AMRO of een andere bank.

Maar goed twee weken is nog niets. Ik heb ongeveer 2 jaar geleden bij Fortis 8 weken op mij geld moeten wachten dat ik wilde opnemen in de VS, maar niet uit de automaat kwam.

Dus heb nog even geduld.

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 19 okt 2006 13:13
door goofy593
Nauw ik ben toch van mening van niet. Ik ben met de bank overeengekomen dat hun mijn geld beheren en ik daar vrij over kan beschikken. Nu is door een fout die tussen de bank onderling wordt gemaakt. Mijn geld niet beschikbaar. Door wat voor fout dit dan ook mag zijn, het is een systeem waar de banken voor hebben gekozen en waar blijkbaar fouten in voorkomen. Maar als ik bewijzen toon aan de bank en deze zegt gewoon ja meneer we moet dit eerst vragen aan de andere bank of dit wel zo is. Dat vindt ik te ver gaan. Het lijkt dus of de ABN zijn klanten niet vertrouwd. Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat als iemand een bewijs toont, de bank moet zeggen hier heeft u uw eigen geld, wij gaan dit uitzoeken en komen daar later bij u op terug. Mocht het dan niet terecht zijn dan moet de bank dit bedrag dan terug eisen, wat dan ook niet meer dan redelijk is. Maar je moet niet je klanten in de kou laten staan en laten wachten tot je antwoord heb van een andere bank. Stel je voor dat ik op dit ogenblik geen ander geld zou hebben, dat zou dan in houden dat ik geen boodschappen kan doen of hypotheek kan betalen het gaat hier wel om €400 . Ik kan toch ook niet tegen de bank zeggen sorry ik heb deze maand geen geld om de hypotheek te betalen omdat ik andere rekeningen heb moeten betalen ik betaal wel als ik weer kan betalen. Dat vindt de bank ook niet goed. Dus waarom moet ik het dan goed vinden dat ik zo lang op mijn eigen geld moet wachten, door een fout die ik niet heb gemaakt.

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 19 okt 2006 13:41
door Henri42
van de zomer hetzelfde me gemaakt met de RABO bank,
eerst afgeschreven en toen weer terug geboekt.

wel eerst gebeld met het vermelde nummer op de geldautomaat en de zaak uitgelegd, de dag erna was de terugboekingstransactie verricht.

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 19 okt 2006 15:42
door Ricert
Dat de abn dit uit moet zoeken en daar een onderzoek voor start is niet meer dan logisch. Wat wel absurd is dat de klant daarvan de dupe is. Ik weet dat bijvoorbeeld de postbank in zulke gevallen altijd eerste de klant schadeloos stelt en dan het onderzoek start

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 19 okt 2006 17:15
door Henri42
Pardon, de Postbank ???.

De postbank weet van niets en komt van nergens, zeker de laatste week:

transacties worden niet verricht, postbank geeft de schuld aan de ontvangende bankpartij.daarna blijkt dat de postbank via Interpay de overboekingen laat lopen, beiden hebben dezelfde problemen met de servers, nee Post bank schiet echt geen geld voor. :oops:

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 19 okt 2006 22:53
door roro25
misschien heeft de bank al eerdere (vervelende) ervaringen gehad met het uitbetalen van geld tewijl de klant dit geld gewoon had gekregen (i.c. geen insinuatie).
Dit kan een reden zijn waarom de bank(en) er voor gekozen hebben om eerst te controleren en dan pas te vergoeden. Er leven helaas wat mensen die er andere normen op na houden.
En anders als je het geld niet hebt, sluit je een krediet en vraag je uit coulance een vergoeding voor de rente. :D
Ik begrijp alleen niet dat door een vervelend voorval (wat niet eens aan de bank te wijten is) gelijk een organisatie niet deugt.

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 20 okt 2006 14:15
door goofy593
Dit is inderdaad een vervelend voorval, maar ja ik kan er ook niets aan doen.
Dit is ook voor mij niet het enigste voorval. zo zijn er zeker nog 3 gevalen waarbij ik bij de bank dingen aanvraag en niet werden uitgevoerd, waarbij je weer terug moet naar de bank en alles weer moet overleggen om dit geregeld te krijgen.
Maar diirect kan de bank er niets aan doen. maar ze laten het wel gebeuren, als dit nu een keer voorkomt oke maar als ik zo op verschillende forums lees en op het net verder zoek, gebeurd het dus regelmatig dat uitbetalingen van geld automaten niet kloppen. Is het dan niet zaak voor de ABN en andere banken om er voor te zorgen dat er een beter systeem komt waarbij dit niet voorkomt.
Hoe de controle wordt uitgevoerd is een beslissing van de banken niet van mij laten ze dan hier ook verantwoordelijkheid voor nemen als hier haperingen in zitten. Zeker als ik als klant kan aantonen met een orgineel transcript uit de automaat dat ik geen geld heb ontvangen.

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 20 okt 2006 15:11
door Henri42
Zo,n transactie bon kun jij niet ontvangen hebben, die bestaan namelijk niet :)

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 20 okt 2006 17:27
door Marie105
Storing geldautomaat is ook in Nederland een probleem. Ook bij de ABN AMRO in Nederland heb ik maanden op mijn geld moeten wachten. Je eigen bank (ik heb een ander bank) doet er niets aan. Je moet je klacht indienen bij de buitenlandse bank waar je gepind hebt. Wanneer ze de kas van het de pinautomaat gaan natellen dan moeten zij per saldo een bedrag overhouden.

Ik hoop dat je de gegevens van de bank (wellicht via je pinbon) waar je gepind hebt nog weet te achterhalen want dan zou je ze kunnen mailen en je pinautomaatbon kunnen scannen zodat ze het bedrag naar je rekening kunnen overmaken.

Veel succes!

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 20 okt 2006 20:58
door Martina M.M.
Hallo Goofy593,

Heb je 2 x bij dezelfde bank gepind?? Zo ja, dat is dan behoorlijk dom. Want volgens mij, staat er op de display van de bank ook dat hij buiten gebruik is. Misschien ken je de taal van dat land niet, maar ik verzeker je, dat als er veel letters op de display staan, de pinautomaat buiten gebruik is. Dat je dan toch je pinpas erin steekt, kan resulteren dat je pinpas niet in de automaat terecht komt maar achter of tussen.
Je had ook het kantoor kunnen binnengaan of opzoeken, elders in de stad.
Met de 2 transactiebonnen (?) had je zo je geld kunnen ophalen.
Succes!(overigens zijn buitenlandse banken erg traag met verzending van de gegevens, van transacties. Kan wel van 3 tot 6 maanden duren.)

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 21 okt 2006 08:53
door hooffy
Hoi Goofy,

AMRO kan er niks aan doen, heeft er eigenlijk ook niks mee te maken. Ik heb zoiets in Engeland meegemaakt. Het kwam allemaal goed, maar het duurt en duurt.........maar wel veel apologizes!

Tip: let op in het buitenland zitten die gleuven waar geld uit komt op de gekste plaatsen......

Hooffy

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 21 okt 2006 16:47
door handywomen
Enige maanden geleden bij de ABNAMRO mijn rekening laten omzetten in een EN/OF rekening, het resultaat voor deze eenvoudige handeling tweeenhalve week mijn rekening geblokkeerd. Wat een efficientie.
Elke andere bank volstaat met een eenvoudig formulier, en geen blokkering van de rekening.

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 21 okt 2006 20:10
door Martina M.M.
Voor Allen:
Het gaat hier niet om ABNAMRO of Postbank, maar om een bank in Spanje!
Een ieder die zo afgeeft op anderen, denkt waarschijnlijk over zichzelf dat hij/zij perfect is.
Houd commentaar kort en over het probleem, niet steeds weer een andere zijweg ingaan.
Dat maakt het voor veel mensen meer overzichtelijk.

P.S. Ik ben zeker geen perfectionist.

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 21 okt 2006 20:32
door Henri42
Martina, een aankomende moderator ??? :x :shock:

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Geplaatst: 22 okt 2006 00:14
door Martina M.M.
:lol: Wie weet, of heb jij ambities in die richting? :P