LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Noble »

Tja, klinkt leuk maar het probleem is dan:

de "achtergebleven" betaalpas mensen, die dus NIET weggaan bij de PostBank krijgen volgendjaar wéér een verhoging want:

"helaas wegens vertrek klanten naar concurent " +3Euro ??
"gestegen gastgebruik pinnen" +5Euro ??

"minder nieuwe klanten instroom" +2Euro


zijn wij genoodzaakt door EU regels onze prijzen wederom te verhogen met.. etc etc..

lenyenfred
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jun 2006 23:48

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door lenyenfred »

Beste Echo 99,
Waarom gratis?
''Vroeger'' kreeg je rente op je girorekening.
Dat is afgeschaft met de mededeling, dan kunnen wij i.p.v. rente uitkeren, alles gratis BLIJVEN doen.
Dus, betalen we er toch voor!
Het was dus NIET gratis.
Leny en Fred

*Draak*
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:56

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door *Draak* »

Sinds jaren ben ik (helaas nog steeds) klant van de postbank. Eerst was alles gratis, maar nu betaal je overal voor! Rente over het tegoed van de Girorekening = nul!!!
1. “Klantenservice” = 0900 betaalnummer
2. Girofoon alle handelingen = 0900 betaalnummer
3. Giropas = al boven de 10 €
4. Overschrijvingskaarten = betalen
Het is een schande! Ik ga binnenkort ook weg! Ik hoop dat veel mensen dat gaan doen, misschien komen die gierige geldwolven dan nog eens tot inzicht dat hun beleid volstrekt schandalig is!

rhijncg
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:03

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door rhijncg »

Ook ik heb mij aangesloten bij de steeds groter wordende groep mensen die een rekening openen bij Argenta Bank. Alles gratis zoals het hoort en een zeer hoge rente op je spaarrekening zonder beperkingen. Daarnaast heb ik ervaren dat je bij vragen of problemen zeer snel en vriendelijk wordt geholpen.
Cees

j.a.schelle
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2006 09:48

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door j.a.schelle »

Ik heb twee passen bij mijn rekening nl. een basispas en een europas.
Kreeg van de week van de Postbank een schrijven dat mijn grstis basispas zou vervallen, omdat 'Brussel' dit zou verplichten, en dat ik deze kon inwisselen tegen een europas ä raison van € 10,95.

Ik heb daarop mijn basispas ingeleverd omdat ik maar 1 pas nodig heb.
nl. die mijn vrouw gebruikt. Waarom zou ik dan voor twee passen gaan betalen!
Maar nu lees ik in de krant dat dit misleidende voorlichting is van de Postbank, omdat 'Brussel' dit helemaal niet verpicht heeft gesteld.

Dit is gewoon een rotsmoesje van de Postbank om meer inkomsten binnen te krijgen!

Willembaardse
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 okt 2006 20:22

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Willembaardse »

Vroeger was het logo, de postbank is van ons en voor ons allemaal, die is nu voor de aandeelhouders en de bobo's, die er werken. Na veel geëtter is de kogel door de kerk en gaan we betalen om ons eigen geld uit de muur te trekken met een kartonnetje dat geld kost, heb je twee pasjes, ja dan is het nog dubbel ook.Nu is het even afwachten wat de rest doet. Zijn er nog banken voor de gewone man, of vallen we altijd in handen van de zakkenvullers. Als er wat mensen naar andere banken gaan, zul je zien dat de postbank de keutel intrekt, dat hebben ze ook gedaan met het abonnement van girotel. Wij als klant zijn in de meerderheid. Wij kunnen deze slag winnen door een flinke schijnbeweging te maken, doen we het niet, nou dan ga je wat beleven, dan ga je straks voor elke handeling betalen. Ik zal zolang mogelijk proberen te voorkomen dat ik ga betalen voor het feit dat mijn geld ergens op een rekening staat, dat ik een drol aan een touwtje aan rente vang op een betaalrekening is al erg genoeg, de middenstander betaalt ook het nodige als ik pin, die verrekent dat in de prijzen, dus dat betaal ik ook, het geld wordt administratief in de rondte gepompt, dat blijft bij de gier(o) tierelierelier, zoals ik vroeger aan het loket al zei. Älles op de gier tierelierelier"en de mensen maar lachen. Tegenwoordig gaat alles via internet, afschriften ho maar, loketten waar je terecht kan, nee dus, ja ballonnen uitdelen aan mensen waar wat te halen valt, die ze een beleggingsverzekering of beleggingshypotheek kunnen verkopen. Laten we maar meteen een rekening nemen bij het ministerie van financiën en laten ze ons de beschikking geven over datgene wat we over hebben na aftrek van alle soorten aftreksels, weet je tenminste waar je aan toe bent en de Staat ook. Zijn we van een hoop geleuter af, van een hoop gesjoemel af, is Nederland meteen van de overbevolking af, want dan zoeken we misschien asiel in Afrika, waar het wiel nog uitgevonden moet worden. Bovendien dienst de prijs van de energie gekoppeld te worden aan mijn AOW, dan heb ik daar ook zicht op.

deksel
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 feb 2006 14:59

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door deksel »

:lol: Geoon overstappen naar de beste en goedkoopste bank in EUROPA.
GRATIS ja echt GRATIS passen alles.
Ik ben drie jar geleden overgestapt omdat ik mijn buik vol had van hetalsmaar meer betalen voor de bankpassen.
Een aanrader, geloof me.

deksel
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 feb 2006 14:59

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door deksel »

ARGENTA bedoel ik dus

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Noble »

jeempie... net (zaterdag) m'n GRATIS pin/CHIP pas code ontvangen.... gaat lekker snel allemaal bij die mensen.. :lol:

yvon wdb
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:20

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door yvon wdb »

Onder diversen in dit forum staat ook nog een hele discussie over dit onderwerp! :wink: Van 1 giropas heb ik nu een brief gekregen of ik hem wel of niet wil, maar van die andere passen heb ik nog steeds geen bericht dus dat zal wel snel volgen. Wat ik niet snap is dat het pas 1 juli ingaat en ik lees nu hierboven dat iemand al vanaf jan. 10.95 gaat betalen. :?: Laaienlichters zijn het :evil:

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door rene112 »

tja is en blijft de postbank

HJP1943
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2006 14:16

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door HJP1943 »

Het is maar een klein protest, maar ik heb de volgende klacht bij de postbank via hun site ingediend:
L.S.
Met walging kennisgenomen van uw schrijven betreffende de ZOGENAAMD wegens Europese regelgeving, verplichte afschaffing van de gratis basispas. Uw bewering blijkt inmiddels achterhaald en ontkend door politici van de EU. Derhalve hebt u juridisch geen been om op te staan, wilt u aan uw originele reden vasthouden.
De "keuze" die u de klant voorstelt in uw berichtgeving, nl. wel een pas tegen betaling en vrij over EIGEN GELD beschikken, of geen pas en vervolgens practisch niet aan je EIGEN GELD kunnen komen of daarmee betalingsverkeer verrichten, is derhalve totaal geen keuze, maar een verkapt dwangmiddel. Intimidatie, eigenlijk. De service naar de klant toe is in deze, na al vele andere zaken die uit de zak van de klant betaald worden, ver te zoeken. SCHANDE!
Ze kunnen liever die achterlijke en dure reclamespotjes met BN'ers als Jan Mulder e.d. (m.a.w. zakkenvullers) afschaffen, in plaats van de vaak jarenlange klanten voor elke verandering financieel laten opdraaien :evil:

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Noble »

Wat kreeg JIJ als antwoord????
Ik stelde deze punten punten (even in 't kort..)
-jullie VERDIENEN aan ons gestorte geld
-vergoeden GEEN rente op de rekening
-ik moet betalen voor buitenland opnames (woon aan grens)
-een smoes van jullie is -door opnames bij ANDERE banken
-mijn reactie- dan KRIJGEN jullie óók veel van andere niét postbankers..
etc etc...

ik kreeg:

Geachte meneer xxxxxxx,

Wij begrijpen dat u het vervelend vindt dat de Giropasbasis verdwijnt.

De Europese Banken hebben echter besloten dat alle banken vanaf 1 januari 2008 geen nationale passen meer mogen aanbieden. Hierdoor
kunt u sinds 30 oktober 2006 geen Giropasbasis meer aanvragen. :roll:

Wij willen natuurlijk graag dat u kunt blijven pinnen en geld opnemen. U ontvangt daarom binnenkort een Giropas. Als u dit niet
wilt stuurt u de coupon in de brief die u ontvangt of ontvangen hebt terug. :P

Of u belt met onze Klantenservice: 0900 0933
(bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur, 5 cent per minuut). Als
u niet reageert, ontvangt u automatisch een Giropas.

We wijzen u er op dat u een Giropas nodig hebt voor het (opnieuw) aanvragen van Postbankproducten en diensten, bijvoorbeeld: :twisted: :twisted:

- Geldopname bij de balie van het Postkantoor;
- Gratis storten eigen rekening op het Postkantoor;
- Expres-giro (uitvoeren opdracht);
- (Her)aanvragen MPB.nl;
- Eerste maal inloggen MPB.nl;
- Afhalen wachtwoord MPB.nl;
- Aanvraag extra Girorekening schriftelijk;
- Aanvraag extra Girorekening op het Postkantoor;
- (Her)aanvraag Girofoon / Eerste maal inloggen Girofoon.

De kosten die wij in rekening brengen voor de Giropas zijn overigens slechts een klein deel van wat de pas daadwerkelijk kost. De
10,95 euro is slechts een bijdrage in de kosten. :evil: :evil: :evil: :P :P

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail

- - - - - - - -
met andere woorden:
gewoon weer een gebroken grammafoon-plaat verhaaltje...

en NIET ingegaan op mijn "punten".....

ps: had ik éigenlijk ook niet verwacht.. :lol: want ze HEBBEN geen "houdende" argumenten..
ze plukken ons (mij NIET MÉÉR) gewoon verder kaal..

HJP1943
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2006 14:16

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door HJP1943 »

^ De inmiddels beruchte mw. Van der Wal (je zou bijna medelijden met haar krijgen, gezien de enorme stroom negatieve reacties die ze te verwerken heeft!) antwoordde het volgende:
Geachte xxxxxxx,

De Postbank vervangt de Giropasbasis voor een Giropas vanwege afspraken die zijn gemaakt met de Europese banken. Een aantal kranten vermeldden dat wij de Giropasbasis vervangen vanwege Europese wetgeving. Dat is niet het geval.

Met de Europese banken is afgesproken dat er één betaalmarkt komt voor heel Europa. Een voorwaarde daarvoor is dat pinpassen gebruikt kunnen worden bij alle betaalautomaten en geldautomaten.

De Giropasbasis kunt u alleen gebruiken bij geldautomaten van de Postbank en ING en bij Nederlandse betaalautomaten. U kunt er niet mee betalen in winkels in het buitenland. Hiermee voldoet de pas niet meer aan de eisen die gemaakt zijn met de Europese banken.

Met de Giropas kunt u wel geld opnemen bij geldautomaten in Europa en u kunt de pas gebruiken bij Europese betaalautomaten. Hiermee voldoet deze pas wel aan de eisen van de Europese banken.

De Giropas kost 10,95 euro per jaar. Wij begrijpen dat het voor u vervelend kan zijn dat u nu voor uw pas moet gaan betalen. De Giropas is wel de goedkoopste pas die in Nederland wordt aangeboden. Voor jongeren en studenten is de pas gratis.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail
Kortom, de zakkenvullers (banken) spreken onderling iets af (hun EISEN) en vervolgens ligt hen kennelijk geen strobreed in de weg om dat aan miljoenen burgers op te leggen. De toon van het stukje geneuzel van Mw. Van der Wal liet de haren in mijn nek weer overeind staan, waarop ik mij toch geroepen voelde nog even te reageren (niet dat het wat uitmaakt, want ze drammen hun zin toch door).
Mijn antwoord:
Geachte mevrouw Van der Wal,

Dank voor uw snelle reactie op mijn klacht.

Het is begrijpelijk dat een instantie als de Postbank, door middel van daarvoor in het leven geroepen juridische en vooral commerciele- en promotieafdelingen, altijd een argument vanuit haar eigen perspectief volledig semantisch kan dichttimmeren en verantwoorden.

Blijft het feit dat bijvoorbeeld door het beëindigen van de afstotende en ongetwijfeld bakken met geld aan vergoedingen kostende reclamecampagnes met de schreeuwende juffrouw in het blauw en een heel blik - reeds voor hun medewerking aan deze afgrijselijke reclame vet overbetaalde - overschatte Bekende Nederlanders als Jan Mulder c.a., alsmede het inschakelen van een hoog declarerend advies- dan wel reclamebureau, al een aardig percentage van de nu aan trouwe klanten doorberekende kosten bij de Postbank op de rekening zou komen/blijven (te) staan.

Image gaat de Postbank kennelijk voor trouwe klanten. Het feit dat vele mensen, waaronder wij, door een verscheidenheid aan omstandigheden uberhaupt niet in staat of van plan zijn naar het buitenland te gaan laat staan daar geld te pinnen, en wij dus geen boodschap hebben aan het bezit van een pas welke die mogelijkheid biedt, wordt compleet genegeerd.

Als de Postbank dan toch zoveel geld aan reclamecampagnes kan besteden, is er vast een afdeling knappe koppen te bekostigen die een gratis alternatief voor de meer behoeftige mens (en dat zijn niet alleen jongeren en studenten!) kunnen bedenken. Een alternatief, dat deze behoeftige mens in staat stelt gratis bij - ik herhaal het nog maar eens - zijn EIGEN GELD te komen.

Uw instantie is enkel de "bewaarder" van ons geld, want rente krijgen we er de laatste jaren ook nauwelijks bij. Dus wat gepast respect voor - een deel van - jullie werkgevers (jullie clientele) zou op zijn plaats zijn!

Met vriendelijke groet en hoogachting,
onder voorbehoud van alle rechten,

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Noble »

dit wordt straks LACHEN....

gaat de PostBank straks PINNEN bij Argenta... omdat Argenta WEL efficiënt werkt en GRATIS pin/CHIP passen kan verstrekken...

en postbank er alleen maar op TOE moet leggen, zie het antwoord dat ik van postbank kreeg naar aanleiding van mijn PROTEST..:


- - - - - - - - -
De kosten die wij in rekening brengen voor de Giropas zijn overigens slechts een klein deel van wat de pas daadwerkelijk kost. De 10,95 euro is slechts een BIJDRAGE in de kosten.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail

- - - - -

klein deel ......dus laten we zeggen dat het de postbank geen 11.00 Euro maar 100.00 kost PER betaalkaart kost.....

kunnen ze VEEEEEL besparen door via Argenta te pinnen...

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door kss »

dan moeten ze klanten maar niet op de kast jagen met hun rare beleid, tuurlijk heeft de postbank wel recht om haar eigen tarieven aan te passen, maar je kunt ook dingen doen die ongevraagd en ongewild zijn. veel klanten zitten juist bij de pb omdat ze niet willen mee betalen voor allerei dingen zoals leningen of creditcards en volgens mij zijn de meesten wel bereid te betalen voor een pas, maar alleen bij een aanvraag en niet dubbel (elk jaar en wanneer je vervangende pas wilt) zoals nu het geval is.

EU regels stellen helemaal geen verplichting, maar stellen wel dat banken dit mogelijk moeten maken voor klanten die daar behoefte aan hebben. ja dan moet je de rest er niet mee lastig vallen, diegene die er wel behoefte aan hebben zijn echt wel bereid daarvoor te extra te betalen.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door kss »


De kosten die wij in rekening brengen voor de Giropas zijn overigens slechts een klein deel van wat de pas daadwerkelijk kost. De 10,95 euro is slechts een BIJDRAGE in de kosten.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Mw. drs. I.M. van der Wal
beetje raar want ik heb in reactie van mevrouw van der wal :lol: te horen gekregen dat "De exacte prijsstelling / verhouding van de tariefverhogingen een
marketingkeuze is".

lijkt me ook een eerlijker antwoord trouwens

hpb
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 sep 2006 10:07

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door hpb »

ik raak ook wel een beetje gefrustreerd van al die kosten die ik als klant krijg doorberekend. Minder bankafschriften, zelf alles invoeren met internetbankieren, geen rentevergoeding op betaalrekening. Al die hoge winsten en efficiencymaatregelen: merk ik daar als klant nog iets van of moet ik blij zijn dat ik klant mag blijven? Vergelijken maken met het buitenland is altijd makkelijk, maar dat is alleen zoals het een bank uitkomt en daar heb ik niets mee te maken. In ieder geval heb ik mijn postbankrekening opgezegd.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Noble »

JIJ zegt wat véle andere denken.. :shock:
en nóg belangrijker...

- - je HANDELT er naar.. :lol: - - -



ps: je frustratie zal nu snel over zijn...

naar wie ga jij ??

NLtrotter
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 nov 2005 19:41

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door NLtrotter »

:oops: Waar ik mij bij alle banken het meest aan erger, is het volgende: - zelf betalingen klaarzetten via internet
- geld uit de muur halen (loketten beperkt bezet, indien ze er nog zijn)
- Kosten voor betaling van/naar buitenland

Maar wat die banken wel vergeten, is dat wij zelf steeds meer ZELF moeten doen, en dat de dienstverlening vanaf hun kant steeds minder wordt.. Wat wel steeds meer/groter wordt, zijn de kantoorpanden waar ze in zitten. En dat alles, omdat wij gedwongen zijn/werden een rekening te openen waarop ons salaris gestort kan worden. Doe mij maar weer het salariszakje elke vrijdag.. Denk dat als iedereen dat weer had, de banken weer volop service zouden verlenen en de kosten flink omlaag zouden kunnen. 8) En wat dan nog grtis was, moet nu ook al betaald gaan worden... De volgende stap is denk ik betalen voor het online bankieren.. Dan maakt het namelijk niet meer uit hoe je het doet, maar vangen ze van alle kanten geld.... :(

Gesloten