LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opheffen GiroBasispas ten koste van de klant

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Opheffen GiroBasispas ten koste van de klant

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Hoi mensen,
Zijn wij eigenlijk al niet heel lang boos..
Mijn "thuisbankier" is ABNM-Amro.
Wat hebben zij niet gedaan om ons "binnen te halen" : Gratis Betaalcheques, gratis Afschriften, gratis Pinpas... nou bedenk verder nog maar het een en ander...
Momenteel betalen we overal voor.."De buit is binnen" Nu nog de contante betalingen met "onze Euro" afschaffen...contant betalen met muntjes en briefjes... nou ik dacht het niet ...daar zullen we in de toekomst voor moeten "boeten"..kassa...!! "Contant geld" uit de tijd, gratis pinnen?? Nou vergeet het maar...!!!
Deze actie van de postbank kon toch niet uitblijven. De "Basispas" de "Gratis Pas"".... de mensen die hiervan nog gebruik maakten...geen droog brood aan te verdienen....!
Wat telt er nog anders in onze huidige maatschappij dan "winst maken"...??
Winst? Ja ....maar wij dan???
Laten ze echter maar niet vergeten dat ze het uiteindelijk van "ons" moeten hebben want als wij "geen stap" meer zetten en ons geld maar "mondjesmaat" uigeven, "zij het wel kunnen vergeten"..!!!
Even terzijde, ik heb niet op de SP gestemd, is m.i.z. niet (sorry) geschikt om ons land in "de vaart der volken'' op de kaart te houden... Nederland vraagt meer dan hem, waar het momenteel wel op neer lijkt te komen, een persoon.....!!!

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Opheffen GiroBasispas ten koste van de klant

Ongelezen bericht door Noble »

Ik zie/lees hier véééél mensen die de droevige verhalen van de zielige "financiële-instellingen" geloven net als ze in sinterklaas geloven... tegen hun: WELTERUSTEN... :wink:

natúúrlijk zij er feiten als EUROPA... etc...etc..

maar moeten zij werkelijk???

wil je dit testen die verhalen?? doe als ik en ga óók naar Argenta bank... die staan waarschijnlijk BOVEN Europa... daar kríjg je nog veel meer dan "alleen" een BANKPASJE...... GRATIS... EN een rente vergoeding ipv PostBank 0.0 %

echt.. het kan... ga maar kijken...

eens kijken hoe snel die blauwe leeuw terugkomt.... als lekker veel mensen zich NIET langer laten be........

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Opheffen GiroBasispas ten koste van de klant

Ongelezen bericht door Jonjo »

ARGENTA? Hoelang nog gratis? Heb je op papier een jarenlang contract met deze bank dat alle diensten gratis zijn en een rentevergoeding op je betaalrekening saldo? Zo niet, dan lees ik over een half/heel jaar wel van je dat het ook daar niet meer klopt.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Opheffen GiroBasispas ten koste van de klant

Ongelezen bericht door Noble »

En als dat nog LANG zo doorgaat met Argenta?? ga je dan SPIJT krijgen ???

of ben je zo iemand die als hij ZIT blijft ZITTEN ook al staat 't 'm tegen... :lol:

Dikkiedik9
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2006 14:13

Re: Opheffen GiroBasispas ten koste van de klant

Ongelezen bericht door Dikkiedik9 »

Ik heb naast mijn Giropas een Giropasbasis voor gezamenlijke uitgaven(huishoudelijke zaken). Als ik voor deze basispas moet gaan betalen, bedank ik hier voor.
Ik betaal dan gewoon met mijn betaalde Giropas en boek vervolgens al deze betalingen af van mijn gezamenlijke rekening! Hierdoor krijgt de Postbank dubbel werk en ik betaal niets extra's.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Opheffen GiroBasispas ten koste van de klant

Ongelezen bericht door Fiore »

ik lees nu net een stukje op nu.nl
moet ook eerlijk toegeven dat ik nooit heb gedacht dat ze mensen moesten laten betalen ervoor. Dacht meer dat ze geen nationale passen meer mochten laten gebruiken door hun klanten, dat die moesten worden vervangen, en daar ze dan maar meteen geld voor vroegen. Niet zo netjes, maar voor een commerciele instelling nog wel te begrijpen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Opheffen GiroBasispas ten koste van de klant

Ongelezen bericht door Noble »

Dit zie ik net op de Vara-Kassa forum...

quote:



Politici oneens met Postbank over schrappen gratis pas

Uitgegeven: 13 december 2006 12:29
Laatst gewijzigd: 13 december 2006 12:34
STRAATSBURG - Europarlementsleden bestrijden dat Europese regels de Postbank zouden dwingen de gratis Girobasispas af te schaffen. De Postbank meldde een week geleden dat de gratis pas van 1,5 miljoen klanten verdwijnt.
"De Europese betalingsmarkt in 2008 verplicht de banken helemaal niet om nationale passen te schrappen", zegt Max van den Berg, PvdA-leider in het Europees Parlement, woensdag. "Banken in Nederland of Duitsland kunnen gewoon hun eigen passen houden."

einde quote



- - - - - - - - - - - - - -



eigenlijk wisten we het wel hé... maar toch....

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Opheffen GiroBasispas ten koste van de klant

Ongelezen bericht door mr T. »

ik lees nu net een stukje op nu.nl
moet ook eerlijk toegeven dat ik nooit heb gedacht dat ze mensen moesten laten betalen ervoor. Dacht meer dat ze geen nationale passen meer mochten laten gebruiken door hun klanten, dat die moesten worden vervangen, en daar ze dan maar meteen geld voor vroegen.
Is niet waar zo blijkt uit: http://www.ad.nl/economie/article905092.ece
De Postbank hoeft helemaal geen geld te vragen voor een pas en als ze willen mag de giropas-basis gewoon blijven bestaan.

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: Opheffen GiroBasispas ten koste van de klant

Ongelezen bericht door puerto38 »

En zo houden ze ons weer voor de gek......met hun europa.
Wat zijn we er eigenlijk beter geworden door, enigste voordeel is dat we niet meer bij de banken voor provisie hoeven te betalen als we in Europa blijven, maar ze verdienen het door de bankpassen wel weer terug........

Ik bedoel uiteraard we hoeven ons geld niet meer om te wisselen voor vakantie of dergelijke binnen europa.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Opheffen GiroBasispas ten koste van de klant

Ongelezen bericht door Fiore »

ja mr t, dat zei ik dus "ik dacht"..
nog een keer dan: ik heb nooit gedacht dat 'europa' de postbank dwong klanten te laten betalen (u mag uw klanten geen gratis pas meer geven), wel dacht ik dat die nationale passen niet meer mochten en dat de postbank dacht: nou dannemen mensen maar een europapas en laten we ze ervoor betalen. dat dat niet waar is is nu duidelijk.
De hele discussie die eromheen is ontstaan heeft meer te maken met het feit dat sommige mensen geen geld hebben voor een pas

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Opheffen GiroBasispas ten koste van de klant

Ongelezen bericht door Noble »

quote:
De hele discussie die eromheen is ontstaan heeft meer te maken met het feit dat sommige mensen geen geld hebben voor een pas
einde quote

Sorry Fiore... je zit nog STEEDS niet op het juiste spoor... nog wat beter lezen ??

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Opheffen GiroBasispas ten koste van de klant

Ongelezen bericht door Fiore »

dat JIJ het daar niet over hebt gehad, noble, betekent niet dat dat niet ter sprake is gekomen

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Opheffen GiroBasispas ten koste van de klant

Ongelezen bericht door Noble »

Kijk, dát werkt lekker snel...
vanochted Argenta betaalpas/rekening aangevraagd..
12:33 reeds de inlog gegevens gekregen ... :lol:

Als alles zo soepel gaat verlopen.... :D

Gesloten