LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bankpas voor de zoveelste keer kapot

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
schangah
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:33

bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door schangah »

Mijn bankpas is voor de zoveelste keer binnen een paar maanden kapot door magnetische straling van magneten op je tas en van de mobiele telefoon. Volgens mij een probleem wat veel mensen hebben. De banken schuiven het probleem terug naar de klant. Wat moet je dan twee tassen aanschaffen een voor je bankpas zonder magneetsluiting en een voor je mobiele telefoon.Speciale pashouders die beschermen tegen stralingen zijn er op het internet niet te vinden. Weet iemand een oplossing. Ik word het een beetje zat om iedere twee maanden een nieuwe pas aan te schaffen

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik heb er nog nooit last van gehad en ik er toch al genoeg versleten. Bij mij zijn ze kapot gegaan door scheuren. Door magnetische straling een defect heb ik nog nooit gehad. Gewoon zorgen dat je ze niet in de buurt legt van alarm-de-activeringsmatten welke in sommige winkels op de balies leggen. Staat ook een waarschuwingssticker bij. Je bent en blijft hoe dan ook zelf verantwoordelijk voor het gebruik en opbergen van de bankpas. Een winkel of een ander is daar niet voor aansprakelijk te stellen. Mijn mobiele telefoon legt dagelijks in de buurt van mijn bankpas en deze zit enkelt zonder beschermhoes in mijn portemonee. Ook wanneer ik er mee bel dan is deze niet verder dan hooguit 2 meter verwijdert van mijn bankpas. Nog nooit heb ik problemen ondervonden. En of een bankpas beschadigd wordt door straling van een mobiele telefoon..... Dat geloof ik niet. Ik denk dat je gewoon zelf meer zorgvuldiger moet omgaan met je pas. Anders weet ik het ook niet.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door Jan1 »

Passen met een blauwe of bruine magneetstrip (LOCO), deze zijn goedkoper, hebben meer last van magneten dan met een zwarte (HICO) magneetstrip.

schangah
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:33

Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door schangah »

Ik ga zorgvuldig om met mijn bankpas, ik berg hem direct na gebruik op in de beschermhoes. Ik ben dus op zoek naar een beschermhoes die bankpasjes beschermd tegen magnetische straling. Wanneer je ongeveer 5 x per jaar een nieuwe bankpas moet aanschaffen en ze altijd keurig opberg lijkt het mij toch dat iets van buitenaf de pas beschadigd.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door Jonjo »

Een optie zou kunnen zijn, een andere tas. Je weet waar het van komt, dus...............................!

Jehjoa
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 dec 2006 14:59

Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door Jehjoa »

Ik heb er ook nog nooit last van gehad. Misschien zijn de bankpassen van jouw bank misschien van slechte kwaliteit???????? Ik zou het anders niet weten. Van welke bank zijn ze? Ik begrijp dat je beter met je bankpas omgaat dan ik. Ik heb geen beschermhoesje of zo iets ik heb hem gewoon in mijn portemonnee. Ik heb wel eens problemen dat als ik getankt heb (en ik tank diesel) en daar krijg je alijd wel een heel klein beetje op je handen en als dit dan op de magneetstrip komt dat deze moeilijk te lezen is. Maar even schoonmaken en hij doet het weer.

piet paaltjens
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2006 01:14

Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door piet paaltjens »

He, he eindelijk eens iemand met hetzelfde euvel. :wink:
Ik dacht dat ik zowat de enigste was met dit euvel. Niemand die ik ken heeft er problemen mee, en ja hoor ikke wel.
Ook ik kan om de zoveel maanden naar de bank voor een nieuwe pas. Hoewel ik het ding intensief gebruik wordt er wel zorgvuldig mee omgegaan.
Bijvoorbeeld tanken bij een nachtpomp is een regelrechte ramp. Dat lukt gewoon niet.
Toevallig ook ABN-AMRO?

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door gabi »

Als bij ons in de winkel de pinautomaat het niet doet, is het echt altijd met een abn-amro pas. We hebben er eens een monteur naar laten kijken maar het schijnt toch aan de passen te liggen, dat is toch vreemd???

schangah
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:33

Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door schangah »

Ik heb kaarten van de ABN Amro, sinds kort omdat ik ben overgestapt van de SNS bank omdat ik daar in 1 jaar 4 nieuwe passen heb moeten aanvragen en de rabobank (die gaan iets langer mee) de kaart van de ABN is binnen 2 1/2 maand kapot. En als je net een erg dure tas heb aangeschaft koop je toch niet direct weer een andere. Het zelfde is het geval met mijn portemonee die is van moschino. Ik heb het geld niet op mijn rug groeien, heb voor deze dingen moeten sparen.

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door trappist »

ik heb al jarenlang een -relatiegeschenk- etui waarin mijn pasjes zitten (een stuk of 10 momenteel o.a. ABN Postbank en Visa) maar heb nog nooit problemen gehad zoals boven omschreven; denk dat er toch ergens in de behandeling iets niet goed zit...

piet paaltjens
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2006 01:14

Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door piet paaltjens »

Dit kan geen toeval meer zijn, passen van ABN-AMRO zijn dus van duidelijk mindere kwaliteit. Zal er de volgende keer, ik schat zo over een week of 4 dattie het weer zal begeven er eens een serieuze klacht over gaan indienen. Laat wel weten hoe het afloopt.
Enne shangah... al duw je de passen van ABN-AMRO bij wijze van spreken in een zinken emmer of in een juwelenkistje bekleed met fluweel en zijde , binnen no-time zijn ze naar de haaien. 8)
Smaak heb je wel trouwens..

Rebella
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 dec 2006 12:35

Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door Rebella »

Zelf heb ik een pasje van de Postbank.
Deze lijkt wel eens dienst te weigeren bij sommige pinautomaten in de winkel. Maar... als ik 'm er ipv boven naar beneden, van beneden naar boven doorheen haal, doet ie het wel!!!
Alsof de magneet strip er verkeerd "opgeplakt" is. Maar zo doet ie het altijd! :wink:

piet paaltjens
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2006 01:14

Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door piet paaltjens »

Ook een manier die ik regelmatig moet toepassen. Werkt inderdaad goed.

januca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:51

Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door januca »

Ik heb mijn belangrijkste pasjes, waaronder mijn pinpas in een aluminium hoesje voor visitekaartjes. Nooit problemen.

Het hoesje werkt als een kooi van Faraday, en weert elke straling

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door opa60 »

werk bij een puinbreker,en bij elke band hangen wel grote magneten, nog nooit geen last gehad dat mijn pas het niet meer doet,en mijn pasje zit altijd in mijn portomonee.fortispas.mvg opa

limelightno1
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2007 13:58

Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door limelightno1 »

Heb ook dat probleem bij de postbank.
Nu al toe aan 4e pas in een jaar van hoofdrekening en 3e pas van bij rekening(waar ik de pas zelden vajn gebruik) en mijn vriendin heeft hetzelfde probleem met haar bij rekening, ze kan wel bij een geld automaat opnemen, maar pinnen ho maar.

Ik heb afgelopen dinsdag weer een nieuwe pas ontvangen, woensdag mee betaald, en gisteren wilde ik de boodschappen afrekenen bij de super, en ja hoor pas naar de gallemieze, ook bij geldautomaat weigerde hij.
Bewaar ze netjes in een hoesje, dus leg mij maar uiot hoe of wat...
En dan niet komen met straling etc, daar horen ze tegen te kunnen in dit tijdperk.

Ben er helemaal klaar mee met de postbank..

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door lucrecia »

Dat is niet handig.

Ik heb ook zelf pasjes van de postbank maar nooit problemen hiermee gehad. Ik gooi ze in mijn tas en die liggen ook niet in een hoesje maar ze werken nog prima, geen problemen mee... alleen had ik eens zelf eentje geblokkeerd.

hbwoz
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:42

Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door hbwoz »

Het zelfde is het geval met mijn portemonee die is van moschino.
Tja....

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door kuiffie »

Is volgens mij gewoon winst voor de banken , je kan niet zonder pas .
Toen ik laatst voor de derde keer in twee jaar een nieuwe Fortispas nodig had omdat hij weer dienst weigerde zei ik tegen de helpdesk dat als ik er weer voor zou moeten betalen dat ik dan naar een andere bank zou vertrekken .
Ik kreeg de nieuwe pas voor nx.
NB
mijn visa pas werkt jaren zonder problemen

JM00IU
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2007 10:23

Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot

Ongelezen bericht door JM00IU »

Ook mijn POSTBANK pas (met eigen foto) binnen 14 maanden nu voor de derde keer kapot. Het is wel opvallend dat binnen twee weken nadat ik in het buitenland ben geweest met het vliegtuig dat het misgaat. Het begint met dat de pas een keer slecht reageert en de volgende keer het geheel vertikt. Een andere, normale pas van de postbank heeft het euvel niet. Beide pasjes bewaar ik in het originele bewaarhoesje van de postbank in mijn portemonnee.

Gesloten