LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toch niet zo heel erg gratis

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
pretorxo
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2007 14:02

Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door pretorxo »

Zit al jaren bij de ABN en ben daar tevreden klant (YP). Maar een ding vind ik toch wel vreemd.

Elk kwartaal wordt er 8 Euro kwartaalbijdrage afgeschreven van mijn rekening. Ik vroeg me af waar die voor was, want je betaalt ook nog een aparte 'pasbijdrage', dus dat kon het niet zijn. Ik kreeg ook meteen uitleg. Die 8 Euro betaal je omdat je een pakket hebt (oh ja?) waar je gratis een credit card bij mag. Nou wil ik die credit card niet, maar ik heb er wel recht op. En voor dat pakket betaal je dus 8 Euro per kwartaal.
Ben ik nou zo stom of is die Credit Card (die ik niet wil en niet heb) dan toch niet zo heel erg gratis? Of betaal ik mee aan de Credit Cards van een ander?? :?

Hieronder de mail van ABN:
"De kwartaalbijdrage voor een Privé Pakket is EUR 8,-. Een ABN AMRO
Credit Card is gratis als u beschikt over een Privé Pakket. De prijs
blijft gelijk, of u nu wel of niet over een Credit Card beschikt.
Onze excuses voor de ontstane verwarring." :shock:

Huh? :?: :!:

Groetjes,

Pretoroxo.

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door Sann »

Het YP-pakket bij ABN-Amro kost idd 8,-. Hier zitten wel de kosten van de wereldpas bij inbegrepen (apart 3,50) en de bijdrage voor de rekening (na 1 mei 2004 geopend is 3,50). Het pinnen in de hele wereld (ook buiten EU) is gratis (is bij veel andere banken of bij andere pakketten van ABN niet het geval). En de creditcard (indien je deze dus wilt is gratis, anders 4,875).

Ook krijg je kortingen op heel veel verzekeringen, maar dat geldt natuurlijk alleen voor de verzekeringen die je bij de ABN hebt of wil afsluiten.

Mocht je gebruik maken van een limiet op je rekening betaal je ook daar minder rente op dan bij een privepakket of gewone priverekening.

pretorxo
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2007 14:02

Re: Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door pretorxo »

Dat is al een veel betere uitleg. Feit blijft dat je betaald 'bijdrage voor de rekening' is natuurlijk wat vaag, voor dingen die je niet wilt. Ik sta nooit rood, wil geen lening, pin niet in het buitenland en wil geen credit card. Klinkt dus heel leuk dat je vanalles gratis krijgt, maar dat hoef ik dus niet. Zou liever dus een 'gestripte' rekening hebben waar ik die dingen niet 'gratis' kreeg en ook geen 'bijdrage voor de rekening' hoefde te betalen.

Daar komt bij dat mijn visie over banken is dat ik mijn geld er "naartoe breng" om er voor mij op te passen (i.p.v. in een oude sok) als bedankje krijg ik rente (ahum) en moet ik betalen? Blijft een beetje vreemd. Vroeger was dit niet zo.
M.i. verdienen banken al genoeg aan de handel en transacties die ze doen met mijn geld, terwijl ze er op passen.

Groetjes
pretoroxo

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door Noble »

@ sann

Gratis pinnen buitenland ????

volgens mij zit er een toeslag op....

en hoe bij NIET Eurie's landen als Engeland ???

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door Sann »

@ Noble

Bij het YP-pakket van ABN Amro betaal je wereldwijd geen kosten voor het pinnen, bij andere rekeningen en pakketten wel.

@ Pretorxo

Zelfs als je je rekening helemaal niet gebruikt zitten er inderdaad die kosten bij. Makkelijk geld verdienen voor die banken, maar wie weet door de ophef van de laatste tijd dat er iets aan gaat gebeuren.

tgv2
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 dec 2005 15:14

Re: Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door tgv2 »

Je sluit bij de ABN Amro blijkbaar een pakket af waar kosten aan verbonden zijn. Als klant zou ik dan willen weten wat er allemaal in dat pakket zit. Blijkbaar doe je dat niet en dan klagen dat het pakket niet voldoet. Beetje jammer :roll:

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door Noble »

@ sann,

sorry, maar zoals vele andere mensen heb je jouw voorwaarden & KOSTEN niet goed gelezen... :lol:
Die ABN-AMRO kost dus méér dan je denkt/weet... :shock:

je betaald WEL kosten voor pinnen in NIET euro landen... en niet te zuinig ook...

ga even geld opnemen in bv Engeland...
Bonus kosten 2.25 per opname
EXTRA BONUS!! 1.2% van JOUW verdiende NETTO centjes...

(wat zou je doen als de belastingdienst en extra heffing van 1.2 % over je NETTO salaris ging heffen... omdat je hun SERVICE zo fijn vindt ??)


YP houder?? dan geen 10.95 per jaar zoals PostBAnk..

8,00 per KWARTAAL.....

enehhh... hou je van bankafschriften??? zoals vele hier roemen?? pas dan op!!!

(zomaar paar dingetjes.. 8) )

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door Sann »

@ Noble

Als je een YP pakket hebt bij ABN Amro zijn de kosten voor het pinnen wereldwijd gratis. Kijk maar eens op http://www.abnamro.nl/yp

>>Wereldwijd gratis pintransacties met de Wereldpas

Je betaalt inderdaad wel die acht euro per kwartaal.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door Henri42 »

Je betaalt inderdaad wel die acht euro per kwartaal 111111111111

Dus niets gratis bij Amro, de kosten betaal je thuis al, maakt niets uit of je wel of niet pint. Laten jullie je oplichten door AMRO?

harry77
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2005 10:56

Re: Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door harry77 »

Je sluit bij de ABN Amro blijkbaar een pakket af waar kosten aan verbonden zijn.

Dat moet je natuurlijk ook NIET doen...... simpel. Wat moet je er mee? Niets.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door Henri42 »

Inderdaad , daar doe je niets mee,alleen de zakken van Amro vullen

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door Anastasia »

Ik ben in de vorige eeuw al weggelopen, omdat het niet meer alles gratis was!

Verder hartelijk dank voor deze anti ABN AMRO reclame, en ga vooral niet informeren bij Argenta, want die is goedkoper met het pasje (gratis) en geeft nog hogere rente tegen betere voorwaarden.

Als iedereen zou overstappen wil ik niet, want dan word hun internet bankieren vermoedeilijk net zo traag en slecht berijkbaar als de Postbank!

Frankko
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 mar 2007 15:30

Re: Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door Frankko »

voordeel v/e YP pakket is ook dat je 3,4% rente krijgt op je spaarrek. tegen 3,2% op de normale. Tevens een gratis fin. jaaroverzicht. Ik vindt 8.- trouwens niet duur voor alle bankzaken in 1 pakket.

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door roland48 »

Torxo
Als Y(u)P ben je toch slim zat om op nota bene de site van ABN zelf te lezen wat het spul kost?

Of ben je alleen Y? Sorry hoor, maar ff verder kijken dan die nase lange ist, klar?

Nen Belg
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:00

Re: Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door Nen Belg »

Frankko


Geplaatst op 22 Mrt 2007 16:00 door Frankko


--------------------------------------------------------------------------------

voordeel v/e YP pakket is ook dat je 3,4% rente krijgt op je spaarrek. tegen 3,2% op de normale. Tevens een gratis fin. jaaroverzicht. Ik vindt 8.- trouwens niet duur voor alle bankzaken in 1 pakket.
Bij Argenta krijg je in Nederland 3,45% op je internetspaarrekening, en moet je helemaal niet betalen voor je bankzaken, wat dan ook nog eens een besparing is van 32 euro per jaar!!
Bovendien kan je wereldwijd gratis pinnen!!

radjesh
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:30

Re: Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door radjesh »

Pinnen in buitenland is misschien dan wel gratis, maar je betaalt vast een hogere koers voor!
Ze zullen altijd hierop willen verdienen.

Nen Belg
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:00

Re: Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door Nen Belg »

Neen, de koers is in veel gevallen zelfs lager nog, slechts in sommige gevallen hoger, maar in beide richtingen gaat het enkel over hondersten of duizendsten ...

Argenta pakt zijn winst op de renteverschillen tussen kredieten en beleggingen en tevens door de lage kostenstructuur van de bank.

En daarom ook dat hun winst véél lager ligt dan de grootbanken die over winsten van 2,5 tot zelfs 7,7 mia euro spreken, terwijl dit bij Argenta slechts 97 mio euro is, of dus 0,097 mia euro ...

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

De landen buiten Nederland waar ik pin, zijn Duitsland, Luxemburg en Belgie.

Wanneer ik daar 300 euro opneem, wordt er ook 300 euro van mijn rekening afgeschreven, dus hoezo kosten?

Nen Belg
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:00

Re: Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door Nen Belg »

ja, dat is nogal logisch dat er sowieso al geen koersverschillen kunnen zijn binnen de eurozone zelf ...
Buiten de eurozone kunnen die er wel zijn, maar die zijn zéér miniem, en dan meestal nog in het voordeel van Argenta.
Ik heb dit zelf ondervonden met afhalingen in de USA via een kaart van Argenta en voor hetzelfde bedrag 2 minuten later met een kaart van Dexia, en via Dexiaging er iets meer af van onze rekening, niet alleen door de kosten, maar ook de een iets slechtere koerswissel.
Dat was dus DUBBEL voordeel via Argenta!

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Toch niet zo heel erg gratis

Ongelezen bericht door Noble »

Ja, 't zelfde met Engeland...

Gesloten