LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
manus123
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2007 21:06

Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door manus123 »

Ik ben verbolgen over de Rentepunten en de servicegerichtheid van de Postbank.
Ik heb onlangs veel geld gespaard bij de Postbank, die mij nu een veer in de kont wil
steken door hun waardeloze actie. Deze actie is echter gebaseerd op exhorbitant HOGE adviesprijzen, die de Postbank voorhoudt. Deze overschrijden alle realiteit.

Neem bijvoorbeeld de Philips Waterkoker type HD4690. Postbankadviesprijs; 109,=
Dit betekent dat de consument hiervan de helft in euro’s dient te betalen en de andere helft
middels hun opgespaarde Rentepunten. Echter PLUS de verzendkosten van 10,= die hier nog bijkomen, pér los artikel wel te verstaan!! Hoezo voordeel en lekkermakerij?????

Ik heb momenteel zoveel rentepunten dat ik een aantal huishoudelijke apparaten
(aluminium Philips Waterkoker, de Philips Senseo én de Philips Blender)
tegelijk wil bestellen. Dit zijn produkten, totaal ter waarde van 229,35.
Dit is erg veel geld, dat ik (impulsief) zou uitgeven aan deze artikelen.
Echter, naast de hoge prijzen, kan de Postbank MIJ NIET wijsmaken, dat ik voor ieder product ook nog afzonderlijke verzendkosten dien te betalen.
“Jawel” dus, is hun ijzige antwoord.

Met deze dubbele "klant-onvriendelijke actie" heeft Postbank onlangs ook de aandacht van de media getrokken, waarvan ik een artikel in de krant heb gelezen. Ik heb hierover contact gezocht met de Postbank. Ik wilde duidelijk te weten komen, óf de Postbank deze HOGE adviesprijzen blijft hanteren en daarmee zijn klanten op subtiele wijze, doch duidelijk oplicht, én of Postbank een reële verzendprijs en administratiekosten in rekening kan brengen..
De postbank stuurde mij daarop een standaardemail terug. Daaruit bleek men niet te willen en kunnen afwijken van hun beleid.

Nu het volgende voorbeeld; Via de officiele website van www.philips.nl wordt men doorgelinkt, wanneer aangegeven wordt produkten online te willen kopen.
Je komt dan uit op de volgende prijzen;
Philips Waterkoker type HD4690; voor 89,95 Wehkamp (Postbankprijs; 109,=)
Philips Senseo type HD7840; voor 129,= Wehkamp (Postbankprijs; 179,=)
Philips Blender type HR2094; voor 84,95 BCC (Postbankprijs; 109,=)
Hierbij wordt per artikel nog 10,= verzendkosten bijgeteld. En dan heb ik het over artikelen van louter één en dezelfde fabrikant/leverancier!!!
De consument moet hiermee realiseren dat de rentepunten"actie" dus werkelijk NIETS anders is, dan een commerciëel project, om artikelen te doen verkopen en klanten te misleiden.
Postbank gebruikt zijn eigen klanten dus als een “commerciële prooi”. Als je nog beter zoekt,
vind je op internet nog veel goedkopere online-winkels. Deze hanteren prijzen, die uiteindelijk veel goedkoper uitkomen, als de nettoprijs via de Postbank. Per saldo zijn je rentepunten dan verspeeld en ben je duurder uit…

Als critisch consument, neem ik dan ook geen genoegen, met de reactie en het standpunt van de Postbank, waaraan ik het gevoel heb overgehouden, te zijn afgescheept door een groot bedrijf. Een bedrijf dat niet de werkelijke moeite neemt, om betreffende klacht inhoudelijk en realistisch te onderzoeken en te benaderen. Ik vind het spijtig, dat ik, als klant, moeite en tijd heb moeten verdoen, om dergelijke informatie aan te dragen. Duidelijk moge zijn, dat ik mij niet wens af te laten schepen, danwel met een kluitje het riet in te worden gestuurd!

Bij deze, doe ik dan ook een dringend beroep op de Postbank, om zijn standpunt te herzien, nadat deze wel grondig onderzoek heeft verricht. Met dien verstande dat men, als Postbank, klantvriendelijk en servicegericht is georiënteerd en ertoe is gespitst om géén vaste klanten te verspelen, op dergelijke wijze.

Hieronder voeg ik een aantal emailwisselingen;

Geachte Postbank, Ik heb onlangs 15.000,= gespaard en heb daarvoor Rentepunten gespaard. Nu heb ik interesse in een aantal huishoudelijke apparaten, maar raak verbolgen over de exhorbitant HOGE adviesprijzen, die de Postbank voorhoudt.
Deze overschrijden alle realiteit. Bijvoorveeld de Waterkoker, vind je op internet voor ruim 70,=, terwijl Postbank hiervoor ruim 54,= voor rekent PLUS de verzend kosten van 10,= Hoezo voordeel en lekkermakerij?????
Ik heb momenteel zoveel rentepunten dat ik een aantal huishoudelijke apparaten tegelijk wil bestellen. Echter de Postbank kan MIJ NIET wijsmaken, dat ik voor ieder product afzonderlijke verzendkosten dien te betalen. Een duidelijk antwoord hierop ontbreekt ook in het geheel op de postbankwebsite.
Met deze "klantvriendelijke actie" heeft Postbank onlangs ook de aandacht van de media getrokken, waarvan ik een artikel in de krant heb gelezen.
Ik heb interesse in de Philips Waterkoker/Senseo/Blender.
Dit zijn produkten, voor totaal een paar honderd euro IMPULSIEF wegens de Rentepuntenactie. Nu wil ik duidelijk weten, óf Postbank deze HOGE adviesprijzen blijft hanteren en daarmee zijn klanten op subtiele wijze, doch duidelijk oplicht, én of Postbank een reële verzendprijs en administratiekosten in rekening kan brengen..
Indien Postbank blijft denken dat ik een commerciële prooi ben, zeg per ZSM mijn gehele rekening en spaarrekening op.
MvG, Dhr. M. V. Sent: 27 Dec 06 12:55:47
-----------------------------------------------------------------
verzonden; do 28-12-2006 15:46
Geachte meneer V.,

Wij begrijpen dat u het vervelend vindt dat u het product ergens anders tegen een prijs kan aanschaffen die lager is dan door de Postbank genoemde adviesprijs.

De adviesprijs wordt door de leverancier van het betreffende artikel bepaald. Het kan echter voorkomen dat het artikel elders tegen een prijs wordt aangeboden die lager is dan de door de leveranciers opgegeven adviesprijs. Hierop heeft de Postbank uiteraard geen enkele invloed. De Postbank houdt de ontwikkelingen in de markt echter scherp in de gaten en zal, indien nodig, de prijzen of de producten in de winkel aanpassen.

Daarnaast geeft u aan dat u het vervelend vindt dat u voor alle producten afzonderlijk verzendkosten dient te betalen. Het klopt dat u voor elke afzonderlijke bestelling verzendkosten betaald. Een van de reden hiervoor is dat het kan zijn dat uw producten worden geleverd door verschillende leveranciers of vanaf verschillende locaties. Hierin kunnen wij helaas niets voor u wijzigen.

Wij vinden het jammer om te horen dat u denkt dat wij u zien als een "commerciële prooi" dit is uiteraard niet het geval. Wij zouden het erg jammer vinden als u hierdoor besluit geen gebruik meer te willen maken van de producten of diensten van de Postbank.

Postbank wenst u een gezond en voorspoedig 2007!

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Mw. drs. I.M. van der W.
Hoofd E-commerce en E-mail
--------------------------------------------
Sent: 28 Dec 06 22:13:34

Geachte I.M. van der W.,

Bedankt voor uw antwoord.

Hoewel deze niet volstaat en voorzien is van een spelfout:) Zoals ik heb aangegeven, heb ik grote interesse in de aluminium Philips Waterkoker, de Philips Senseo én de Philips Blender.
Dit zijn produkten, totaal ter waarde van 229,35. Dit is erg veel geld, dat ik (impulsief) zou uitgeven aan deze produkten.

Nu het volgende; Via de officiele website van www.philips.nl word ik doorgelinkt, wanneer ik aangeef produkten te willen kopen.
Ik kom dan uit op de volgende prijzen;
Philips Waterkoker type HD4690; voor 89,95 (Wehkamp)(jullie prijs; 109,=)
Philips Senseo type HD7840; voor 129,= (Wehkamp)(jullie prijs; 179,=)
Philips Blender type HR2094; voor 84,95 (BCC) (jullie prijs; 109,=)

U moet hiermee realiseren dat de rentepunten"actie" dus werkelijk NIETS anders is, dan een commerciëel project, om artikelen te doen verkopen en klanten te misleiden.

Daarnaast komen er PER artikel nog de EXTRA verzendkosten, van ongeveer 10,= die het totaal aan kosten enorm doen stijgen!!
En dan heb ik het over artikelen van louter één en dezelfde fabrikant/leverancier!!! Eenmaal 10,= aan verzendkosten voor deze drie betreffende artikelen is namelijk wel reëel...
(bij de gemiddeld critische consument)

Ik blijf dan ook bij mijn standpunt, dat ik mij door de Postbank in deze enorm voel "gebruikt" als (domme) commerciële prooi, indien ik tot aankoop over ga.

Ik neem dan ook geen genoegen, met onderstaand antwoord, waaraan ik het gevoel heb overgehouden, te zijn afgescheept door een groot bedrijf.
Een bedrijf dat niet de werkelijke moeite neemt, om mijn klacht inhoudelijk en realistisch te onderzoeken en te benaderen. Ik vind het spijtig, dat ik, als klant, moeite en tijd heb moeten verdoen, om dergelijke informatie aan te dragen. Duidelijk moge zijn, dat ik mij niet wens af te laten schepen, danwel met een kluitje het riet in te worden gestuurd!

Bij deze, doe ik dan ook een dringend beroep op uw, om uw standpunt herzien, nadat u wel grondig onderzoek hebt verricht. Met dien verstande dat u, als Postbank, klantvriendelijk en servicegericht bent georiënteerd en ertoe bent gespitst géén vaste klanten te verspelen, op dergelijke wijze.
U begrijpt ook, dat ik mij, uit principiële overtuiging, zal informeren bij consumentenbonden/etc, bij het uitblijven van een passende oplossing.


Met vriendelijke groet, M. V.
-----------------------------------------------
verzonden; za 30-12-2006 14:57

Geachte meneer V.,

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij zijn er van op de hoogte dat er winkels zijn die de producten onder de adviesprijs verkopen. Postbank neemt de adviesprijs van de fabrikant als leidraad voor de prijzen op onze website.

U geeft aan dat u vindt dat wij u misleid hebben door de Rentepunten. Dit is natuurlijk niet onze bedoeling. Het Rentepuntenprogramma is bedoeld om de mensen die bij Postbank te sparen, naast de rente die wij vergoeden, een extra beloning te geven. Wij zijn er van op de hoogte dat het voordeel soms minder kan lijken dan 50%, omdat andere winkels producten onder de adviesprijs verkopen. Toch is het voordeel ten opzichte van de adviesprijs wel 50%.

Wij vinden het erg jammer te vernemen dat u zich met een kluitje in het riet gestuurd voelt. Wij hebben geprobeerd om u onze beweegredenen uit te leggen ten aanzien van de adviesprijzen en de verzendkosten. Een andere uitleg is er niet. Dit zijn dingen waarover in het beleid een keuze is gemaakt en dat kunnen wij niet zomaar veranderen. Wat wij hebben gedaan is uw bericht doorgestuurd naar de afdeling die verantwoordelijk is voor het beleid, zodat zij kunnen bekijken of het eventueel heroverwogen kan worden. U ontvangt hier geen verdere terugkoppeling over.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Mw. drs. I.M. van der W.
Hoofd E-commerce en E-mail

------------------------------------------------
Verzonden: zaterdag 6 januari 2007 11:38
Onderwerp: Klacht

Geachte meneer V,

Voor het beantwoorden van uw e-mail hebben wij wat meer tijd nodig dan u van
ons gewend bent. U ontvangt binnen 10 werkdagen antwoord.


Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail

TRACKING NUMBER: A00003624871-00010661342

-----------------------------------------------

Sent: 19 Jan 07 17:58:06
To: <[email protected]>
Cc:
Subject: RE: Klacht

Geachte, Helaas heb ik nog steeds geen enkel (bevredigend) antwoord mogen ontvangen,
van de Postbank. Uw onderstaande reactie, op mijn klachten, is dus waardeloos.
Blijkbaar beschouwt de Postbank haar klanten als het gelijke.
Ik trek hieruit mijn conclusies, zoals gemeld.
Binnen zeer korte termijn maak ik mijn rekeningen leeg en zeg ik het vetrouwen
in de Postbank pertinent op.
Met vriendelijke groet, Marcel V.
------------------------------------------------

Verzonden: zaterdag 20 januari 2007 12:03
Onderwerp: reactie op uw eerdere e-mail

Geachte meneer V.,

De beantwoording van uw e-mail is vertraagd. Onze excuses hiervoor.
Wij begrijpen dat u het erg vervelend vindt dat u nog geen antwoord van ons heeft ontvangen. Onze excuses hiervoor.
Om uw eerdere e-mail goed af te handelen hebben wij deze doorgestuurd naar een andere afdeling. Helaas bent u hierover nog niet geinformeerd. Daarom hebben wij uw e-mail nogmaals doorgezonden naar deze afdeling. Wij vertrouwen er op dat deze zo spoedig mogelijk zal worden beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail

TRACKING NUMBER: A00003624871-00010825260

------------------------------------------------

Sent: 24 Jan 07 17:57:35
To: <[email protected]>
Cc:
Subject: RE: reactie op uw eerdere e-mail

Geachte Mw. drs. I.M. van der Wal,
Bij deze stel ik u op de hoogte, nog steeds niets namens Postbank gehoord te hebben.
Met vriendelijke groet, Marcel V.

-------------------------------------------------

Verzonden: donderdag 25 januari 2007 9:35
Onderwerp: reactie op uw eerdere e-mail

Geachte meneer V.,

De beantwoording van uw e-mail is vertraagd. Onze excuses hiervoor.
Hartelijk dank voor uw reactie.
In onze vorige e-mail hebben wij u gemeld dat er helaas een achterstand is ontstaan in het beantwoorden van uw e-mail. Uw e-mail is doorgezonden naar een andere afdeling. Deze afdeling streeft er naar uw e-mail binnen tien werkdagen af te handelen. Wij verzoeken u daarom vriendelijk nog een week af te wachten.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail
--------------------------------------------------
verzonden za 3-2-2007 10:39

Geachte Mw. drs. I.M. van der Wal,

Bij deze laat ik u wéér weten NIETS van de Postbank vernomen te hebben.
Dit was de DERDE keer dat mij beloofd was, om binnen 10 dagen te reageren.
Ik ben deze hele kwestie dan ook helemaal spuugzat!!!!
Maandag 5 februari ben ik vrij. Graag neem ik dan telefonisch contact met u op,
als u zo vriendelijk wilt zijn uw nummer door te geven.

Met vriendelijke groet,

Marcel V
---------------------------------------------------

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door Anastasia »

Kan ik die rente punten ook nu inruilen voor gratis Basis pas?

Bij Argenta krijg ik al 3,35% rente geboden dus niet als bij Bonus die nu lagere rente bied, en je moet daar meerdere jaren wachten op die hoge rente, en bij opnames verval je naar een erg laag nivo...

Argenta uit België bied deze rente zonder voorwaarden dagelijks opvraagbaar, en het maakt niet uit hoe lang het er staat!

Ook het Europees bruikbare pasje is gratis, wel internet bankieren en als enige nadeel zelf uitprinten, maar dan kun je tenminste zelf bepalen of je per week, maand of kwartaal uitprint!

Ook de NS heeft liever de Argenta als Postbank, wegens iets afwijkende formaat werk deze alleen als er plakband op de voorkant zit, zodat de magneet strip beter afleesbaar is, maar je loopt dan wel het risico van vastgelopen pasje, dus ook stukje plakband extra nodig voor eruittrekken!

manus123
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2007 21:06

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door manus123 »

Datum: 31 januari 2007
Ons kenmerk: 1-3543588508
Telefoonnummer: 0900 0933 (5 cent per minuut) Behandeld door: Mw. I.T. Oom

Onderwerp: Bijkomende kosten



Geachte heer V.,

In uw e-mail van 3 januari 2007 uit u uw ongenoegen over de mededeling dat uw spaarrente in de Postbank Voordeelwinkel twee keer zoveel waard is. U geeft aan dat dit door bijkomende kosten niet het geval is. Ook geeft u aan dat u een product uit de Voordeelwinkel elders tegen een lagere prijs kunt aanschaffen. Graag willen wij hierop reageren.

Het voordeel van het Rentepuntenprogramma is gebaseerd op de adviesprijs van producten. Dit is de prijs die door leveranciers wordt afgegeven. Op basis van deze prijs kan 50% betaald worden met Rentepunten. De uitspraak dat uw spaarrente met de Rentepunten twee keer zoveel waard is, is op deze berekening gebaseerd. De verzend- en administratiekosten en eventuele verwijderingsbijdrage zijn niet bij de prijs van een product inbegrepen. Als deze worden toegevoegd, klopt het dat het voordeel minder dan 50% bedraagt. Wij hebben er echter voor gekozen om het voordeel te baseren op de adviesprijs van het product.

De Postbank vermeldt bij alle prijzen in de winkel dat deze exclusief de verzend- en administratiekosten en eventuele verwijderingsbijdrage zijn. De administratie- en verzendkosten worden per product en niet per bestelling berekend. Door het plaatsen van een bestelling gaat de rekeninghouder akkoord met de Algemene Voorwaarden Postbank Rentepunten.

De producten in de Voordeelwinkel worden aangeboden voor de adviesprijs. Deze prijs wordt door de leverancier van het betreffende artikel bepaald. Het kan echter voorkomen dat het artikel elders tegen een prijs wordt aangeboden die lager is dan de door de leverancier opgegeven adviesprijs. Hierop heeft de Postbank uiteraard geen enkele invloed. De Postbank houdt de ontwikkelingen in de markt echter scherp in de gaten en zal indien nodig het Rentepuntenassortiment aanpassen.

Meer informatie over Rentepunten vindt u in de Voordeelwinkel op postbank.nl/voordeelwinkel of via Mijn Postbank.nl. U kunt ook telefonisch de Handleiding Rentepunten opvragen via 0900 778 87 89 (10 cent per minuut). Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur.

Graag benadrukken wij dat Rentepunten een extra voordeel is dat de Postbank aan klanten die sparen aanbiedt. De punten zijn gratis en worden geheel vrijblijvend uitgekeerd. Als u het wenst, kunt u uw deelname aan het Rentepuntenprogramma stopzetten. U kunt hiervoor bellen met 0900 77 88 789 (10 cent per minuut).

Met vriendelijke groet,


Postbank N.V.
Mw. I.T. Oom
Klantenservice

Marjaentolik
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 dec 2005 18:43

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door Marjaentolik »

Ik wilde juist onderstaand bericht plaatsen, want ik had hetzelfde ervaren:

De Postbank verkoopt haar klanten met deze rentepunten een wassen neus. De rentepunten zouden de helft van de adviesprijs aan korting opleveren, maar als je eenmaal op internet naar de prijzen van deze producten gaat kijken, blijken die ‘adviesprijzen’ nogal aan de hoge kant. Vooral als de prijzige verzend- en administratiekosten van de Postbank erbij worden gerekend, valt het voordeel nogal tegen:

1) Philips HQ 778216 Coolskin scheerapparaat.
Adviesprijs volgens de Postbank: 199 euro. Postbankprijs: 99,50 + 9950 rentepunten + 9,95 administratie- en verzendkosten. Totaal: 109 euro.
Hetzelfde product verkoopt het bedrijf Rebelio voor 136 euro inclusief verzenden, terwijl een iets ander type bij Het internetwarenhuis 102 inclusief kost. ‘Uw voordeel 99,50’ is dus schromelijk overdreven, het voordeel is slechts 27 euro.

2) Philips portable DVD-speler, Type: PET320/00. Inclusief rentepunten, verwijderingsbijdrage en verzenden bij de Postbank : 140,95 Adviesprijs zou 250 euro zijn, dus 125 euro winst! Maarrr: hetzelfde product kost bij Rebelio: 156 euro inclusief verzenden etc. We hebben het over slechts 16 euro voordeel.

3) Samsung VP-D363 camcorder. Bij de postbank: adviesprijs 439 euro, met 22000 rentepunten 219,50, verzenden: 234,45.
Bij GF Electronics inclusief kost deze camcorder helemaal geen 439 euro, maar 315 euro inclusief verzenden. Dat is dus tachtig euro voordeel, ipv de 219 euro waar jullie mee schermen!

4) Samsung Digimax L85. Postbank, inclusief rentepunten, verzenden: 204,45. Bij Digital Street kost dit exact dit toestel inclusief verzenden helemaal geen 379 euro, zoals de Postbank suggereert als adviesprijs, maar 100 euro goedkoper: 278 euro. Ons voordeel is dus honderd euro minder, dan Postbank belooft.

En zo kan ik nog wel even doorgaan: alle prijsvergelijkingen zijn op te zoeken op www.kieskeurig.nl

Dit klopt gewoon niet!

manus123
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2007 21:06

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door manus123 »

Beste Marja en Tolik,

Bedankt voor jullie reactie en aanvulling!!
Ik was werkelijk juist bezig om mijn spaartegoeden bij postbank
op te zeggen en mijn rekeningen te beëindigen.
Na vele emails, hoef je bij de postbank niét op enige klantenservice te rekenen. Ik stap dan ook pertinent over naar een andere bank en vertrouw mijn spaartegoed in het vervolg een betere beheerder toe, mét meer rente. Kun je nagaan, het overboeken van aandelen kost bij de postbank óók weer geld:(

Misschien ook een idee voor jullie en anderen: OVERSTAPPEN naar een ándere bank!;

>>>>>>

Geachte meneer V.,

Jammer dat u uw Girorekening wilt beëindigen.

Uw Girorekening kan alleen op schriftelijk verzoek worden beëindigd, omdat wij hiervoor uw handtekening nodig hebben. Daarnaast is het belangrijk dat uw Girorekening bij opheffing geen negatief saldo heeft.

Voor het stopzetten van uw Girorekening hebben wij u inmiddels een formulier toegestuurd. Binnen enkele dagen ontvangt u dit formulier op uw huisadres. Hierop kunt u ook aangeven naar welke Giro-, Spaar- of bankrekening wij het resterend saldo over kunnen maken. Wij vragen u vriendelijk het ingevulde formulier terug te sturen in de bijgevoegde antwoordenvelop.

Alle producten, met uitzondering van de PostbankCard, die aan uw Girorekening gekoppeld zijn worden automatisch beëindigd. Om uw creditcard te beëindigen stuurt u, uiterlijk twee maanden voor de vervaldatum van de creditcard, een verzoek naar:

Postbank N.V.
Afdeling Creditcards
Antwoordnummer 40700
8900 TE Leeuwarden

Binnen twee weken na het behandelen van uw opheffingsverzoek ontvangt u een schriftelijke bevestiging op uw huisadres.

Een opdracht voor het overboeken van uw aandelen kunt u alleen schriftelijk aanbieden. Het adres is:

Postbank NV
Afdeling Effecten
Postbus 2119
1000 CC Amsterdam

Om stukken te kunnen overboeken naar een andere effecteninstelling moet er bij die instelling een Effectendepot geopend zijn.

Wij vragen u vriendelijk in uw brief de volgende gegevens te vermelden:

- uw Gironummer;
- uw depotnummer bij de Postbank;
- uw depotnummer bij de ontvangende partij/ naam instelling;
- de naam van de fondsen die moeten worden overgeboekt;.
- het aantal stukken per fonds;
- handtekening rekeninghouder(s).

De Postbank rekent een vergoeding voor een overboeking naar een andere bank, tenzij u overboekt naar de ING. Deze vergoeding bedraagt EUR 10 per regel (= fonds, obligatie of optieserie). Over deze vergoeding wordt 19% BTW berekend.

De overboekingsprocedure neemt ongeveer twee weken in beslag.

Wij stellen het zeer op prijs als u ons wilt informeren over waarom u uw depot wenst over te boeken naar een andere instelling. Voor de Postbank is dit van belang omdat wij er continu naar streven de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.

Hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door Mk »

Kun je nagaan, het overboeken van aandelen kost bij de postbank óók weer geld:(
Dat kost bij elke bank geld hoor. 10 Euro is nog weinig gezien de moeite die het kost en de kosten die de bank er aan heeft.

rho
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 feb 2007 18:46

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door rho »

Binnenkort moet je bij de Postbank gaan betalen voor een pasje. Ik heb ze zojuist voorgesteld om 100.000 rentepunten per jaar voor een pasje te willen betalen. Volgens de Postbank dus 1000 euro! Een grandioos aanbod van mijn kant dus. Ze zullen er wel juichend op ingaan! Zulke winsten zijn zelfs voor de Postbank ongebruikelijk :D
Ik laat wel weten welk saai standaard mailtje ik terug krijg...

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door Baskruit »

Ach, soms hebben ze er wel iets leuks tussenzitten.
In het allereerste begin hadden ze nog boekenbonnen voor half geld plus rentepunten. Daar zijn ze na een dag of twee mee gestopt. Zal wel (te) goed gelopen hebben. Gelukkig was ik er nog op tijd bij

Ik vond het ook wel fijn dat mijn vriendin en ik met korting naar de musical The Wiz konden. Mijn vriendin is een grote fan van deze musical.

Maar verder blijft het natuurlijk een sigaar uit eigen doos. Ik heb nog een stapeltje rentepunten over. Altijd handig als ze nog met iets leuks komen maar mijn geld staat nu wel mooi elders tegen een hogere rente. Er is tegenwoordig geen reden om je spaargeld niet elders onder te brengen. Dat is leuker dan klagen (het levert tenslotte meer op) en het maakt denk ik meer indruk op de Postbank dan een boze brief.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door Noble »

MANUS123 !!!!!

Ik hoop dat ik niet te laat voor je bent...

BOEK je aandelen over naar BinckBank !!! dan nemen zíj de kosten voor hun rekening....

PLUS !!! alle andere dingen die je gaat krijgen GRATIS!!!

en een prima site voor het beheren van je portefeuille!!!

suc6

rho
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 feb 2007 18:46

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door rho »

In ieder geval hebben ze snel geantwoord, nu maar afwachten of ze er iets mee gaan doen....

Geachte meneer Xxxx

Het is (nog) niet mogelijk om uw Giropas met Rentepunten te betalen. Wij zullen uw suggestie doorsturen naar de verantwoordelijke afdeling. Uw suggestie is door meer klanten voorgesteld. De Postbank heeft de Voordeelwinkel ontwikkeld aan de hand van zoveel mogelijk wensen van de klanten. Het kan zijn dat ook uw wens in overweging wordt genomen.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Mw. drs. Yyyy
Hoofd E-commerce en E-mail

Willem_57
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2007 18:26

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door Willem_57 »

Hint: als je wilt Internetsparen: ga naar de DSB bank; (nagenoeg) zelfde voorwaarden maar wel met een veeeeeeeel hogere rente !

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door svdmeer »

Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die sparen bij de Postbank terwijl vrijwel iedere andere bank een betere rente biedt.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door particulier »

Ik wacht nog op het nieuws dat rentepunten ingewisseld kunnen worden voor rente :lol:

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door Flipipo »

Het zou kunnen dat leveranciers hogere adviesprijzen hanteren voor postbank daar postbank nieuwe speler is in handel.... als Postbnak meer verkoopt, is het mogelijk dat handelsprijzen omlaag gaan en voordeliger worden... vraag en aanbod... misschien later echt gunstiger????

Deuntje

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door Deuntje »

Ik vind dat een bank zich helemaal niet moet bezighouden met zoiets als Rentepunten. Ik zie dat als misleiding en minachting van de klanten. Ze denken bij de Postbank dat wij als klant niet doorhebben dat ze de rente niet willen verhogen (rente Internetsparrekening sinds 15-9-2005 nog steeds slechts 2,5 %) en ons laten zoethouden met het zogenaamd goedkoop aanschaffen van producten via Rentepunten. Nou, ik wil helemaal geen producten kopen via de Postbank. Ik gebruik mijn rentepunten dus uit principe niet en ik heb er heel veel. Ik heb mijn mening per e-mail kenbaar gemaakt, maar ze beweren dat de rentestand en de rentepunten niets met elkaar te maken hebben en ze zijn niet van plan iets aan de situatie te veranderen. Nou, dan moet ik zelf maar iets veranderen. Ik ga mijn spaargeld onderbrengen bij een bank zonder poespas, maar met een hoge rente, want als ik mijn spaargeld bij de Postbank laat staan ben een dief van mijn eigen portemonnee. Ik hoop dat veel mensen dat zullen doen en dat de Postbank daarvan zal leren.

Han Bloem
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2007 17:06

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door Han Bloem »

Dat de Postbank niet te goeder trouw is met betrekking tot die Rentepunten kwestie, blijkt wel zonneklaar uit het feit dat de Postbank niet bereid is om op verzoek van een klant (de nominale waarde van) zijn gespaarde Rentepunten aan een goed doel over te maken!!!

Mallory
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 mar 2007 00:41

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door Mallory »

Ik dacht hier bij de tros radar onderwerpen te vinden die nog enigzins serieus van aard waren...Dit is mijn tweede bezoek bij deze site en word hier niet echt wijzer...Vorige keer daarom ook de tros radar een koude douche gegeven, maar zelf deze nominatie is verwijderd...

Maar goed....wat betreft de rentepunten ...hoevaak moet er dan gezegd worden dat die adviesprijzen niet worden gehanteerd door de postbank....Als je een toshiba laptop koopt van hetzelfde merk en hetzelfde type dan is deze bij de free record shop toch zeker ook niet even duur als bij de mediamarkt....

kom op zeg....het is gewoon een extra iets voor de klanten, te vergelijken met airmiles....

werkelijk als je het niet wil....zeg het dan op

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door flepp »

Rente punten opzeggen onzin je krijgt ze gewoon, dan ook nog dat je er wel gebruik van moet maken anders vervallen ze na drie jaar.
Koop wel gewoon in de winkel is goedkoper als met de rentepunten die niets waard zijn.

Mallory
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 mar 2007 00:41

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door Mallory »

en alweer...zeg die dingen dan op...

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door SJZ »

Koop wel gewoon in de winkel is goedkoper als met de rentepunten die niets waard zijn
Een simkaart met € 15 beltegoed voor € 1,95 (inclusief verzendkosten, plus 1.000 rentepunten), in welke winkel koop ik dat goedkoper?

Gesloten