LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Argenta tegen "de andere banken"

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Koekje d'r bij?

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

Ik bij een "Hypotheek service" winkel...

wél met dezelfde prettige ervaring.... :lol:

old no.7
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2006 12:52

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door old no.7 »

Hoezo heeft Argenta geen kantorennet? Kan je niet persoonlijk te woord worden gestaan?
Je hebt gelijk maar ik bedoel eigenlijk gewoon een bankfiliaal waar je simpele bankhandelingen kunt verrichten zoals balieopname, geld storten en dat soort dingen.

De tussenpersoon waar ik Argenta afsloot begon me gelijk te bestoken met allerlei produkten zoals Teakplantage's e.d. Dat moet ik niet hebben dus mijn contact met dit kantoor is beperkt gebleven tot 1 bezoekje: mijn aanvraag voor een Argenta rekening.

Ik kan me verder prima redden met internet en email naar Argenta ( snelle antwoorden ! )

AvM
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2007 22:55

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door AvM »

Ik ben jaren weggeweest uit Nederland (canada) wat is Agenta?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik ben jaren weggeweest uit Nederland (canada) wat is Agenta?

Een bank, 1 van de vele die in Nederland actief is.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Inter »

De tussenpersoon waar ik Argenta afsloot begon me gelijk te bestoken met allerlei produkten zoals Teakplantage's e.d. Dat moet ik niet hebben dus mijn contact met dit kantoor is beperkt gebleven tot 1 bezoekje: mijn aanvraag voor een Argenta rekening.
Waarom ze een tussenpersoon gebruiken is mijn nog steeds niet duidelijk.
Andere banken met weinig kantoren of kantoren waar je als particulier niet terecht kan doen dit ook niet .
Is ook niet nodig en verplicht.
Met een Copie van een legtimatie die over de post gaat heb ik diverse rekeningen geopend .

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Mk »

Waarom ze een tussenpersoon gebruiken is mijn nog steeds niet duidelijk
Omdat ze die tussenpersoon een groot deel van het 'werk' laten doen. Formulieren (laten) invullen en controleren, legitimatie controleren, administratieve verwerking van de formulieren etc. Concreet gezegd: voor Argenta scheelt dit een hoop geld in de back-office.

De tussenpersoon zal er uiteindelijk ook aan proberen te verdienen door inderdaad bijvoorbeeld andere producten aan te bieden of jouw gegevens door te verkopen aan aanbieders van financiële producten.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Kortom, je verzint iedere weer een flauwe reden om maar niet serieus mee te praten. Ik heb het geprobeerd, maar diepgang zit er bij jou in deze discussie helaas niet meer in.
En nu is het weer mijn schuld dat er niet serieus gesproken kan worden? Makkelijk is dat he, niet serieus praten maar consequent de schuld bij een ander leggen.

Ik daag iedereen nogmaals uit om een serieuze discussie aan te gaan, voor zover dat mogelijk is hier.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

De tussenpersoon zal er uiteindelijk ook aan proberen te verdienen door inderdaad bijvoorbeeld andere producten aan te bieden of jouw gegevens door te verkopen aan aanbieders van financiële producten.
Ja, en dat vindt ik ook niet zo erg....
zolang ik de aanbiedingen mag weigeren.

Bij de PostBank kreeg ik óók altijd een EXTRA foldertje bij m'n 1-maandelijkse afdruk met ..

"wilt U....." etc etc...

Ging gewoon in "ronde" archief... :wink:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door SJZ »

En nu is het weer mijn schuld dat er niet serieus gesproken kan worden?
Ja Dilbert, ik heb gewoon normale reacties geplaatst en gevraagd aan jou om inhoudelijk te reageren maar dat weigerde je gewoon. En dan verwijt je mij dat ik niet serieus wil praten, terwijl ik jou gewoon een normale vraag stel.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

deed ikke ook...

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Tsja op die manier is er ook niet te praten. Elke poging van mijn kant om serieus te praten wordt afgedaan met beschuldigingen en geklets. Ik heb er geen zin meer in.

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Trapito »

Heb ook een punt achter de Postbank gezet.
Het is niet dat ik niet voor de pinpas wil betalen maar de manier waarop het is gegaan irriteert me.
Middels de kaasschaaf methode heeft de Postbank in de afgelopen jaren hun bankdiensten in overeenstemming gebracht met die van andere banken.
Maar bij mij is de kaas nu op.
Kon dan ook geen enkele reden meer bedenken om nog langer bij de Postbank te blijven.
En als ik dan toch voor de pinpas moet betalen dan maar gelijk bij een bank die een betere rente vergoed op mijn spaargeld.
Van alleen de extra rente die ik nu ontvang kan ik de pinpas ruimschoots betalen. Wel eentje met een gouden randje als het moet.
Stom eigenlijk dat ik niet eerder ben overgestapt.

Toch denk ik niet dat het de Postbank erg veel klanten zal gaan kosten.
Overgaan naar een andere bank vraagt toch enige organisatie en dat zullen veel mensen er niet voor over hebben.
Het gaat steeds maar om een klein beetje wat je inlevert en beetje voor beetje wordt het hele betaalpakket uitgekleed.
Nu is de pinpas aan de beurt. Speciale introductieprijs 10.95. Volgend jaar wordt dat natuurlijk stiekem 15 euro. Automatisch afgeschreven vanzelfsprekend en zal daarom door de meeste mensen niet eens worden opgemerkt.

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Trapito »

In grote lijnen heb je wel gelijk denk ik hoewel ik ze niet als minpunten ervaar bij Argenta.
De bankafschriften mis ik wel (als eventuele bewijslast).
De internationale overschrijvingen mis ik ook en de iDeal faciliteit.
Speciaal voor iDeal heb ik nog een rekening bij de Postbank laten bestaan.
Voor de rest ben ik naar Argenta en Fortisbank.
Verder ben ik ruim 35 jaar een tevreden Postbank klant geweest maar ze zijn naar mijn mening een beetje hun eigen identiteit aan het verliezen.
Het zou mij niet verbazen als over enkele jaren de Postbank niet meer als zelfstandige bank blijft bestaan en opgaat in ING.
Met hun rekeningnummers bv. vallen ze uit de toon.
Ik vermoed dan ook dat ze beetje voor beetje het verschil met de andere banken aan het verkleinen zijn tot er geen verschil meer is.
En dan is het gedaan. Is er alleen nog maar een oranje leeuw. :-)

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

Het zou mij niet verbazen als over enkele jaren de Postbank niet meer als zelfstandige bank blijft bestaan en opgaat in ING.
Ha, je hebt een goed 6e zintuig...

Hoofd Pb... heeft zich nl. al voorzichtig uitgelaten over het "PostBank" immage en de plaats binnen ING... :wink:

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Trapito »

Daar heb je geen 6e zintuig voor nodig.
Gezond verstand is voldoende.

Persoonlijk denk ik dat de Postbank blij is dat ze mij kwijt zijn.
Ik ben nl. niet afhankelijk van ze en ga mijn eigen gang.
Ze hebben liever personen zoals D29.
Dat soort mensen zitten met handen en voeten gebonden aan de bank en kunnen geen kant op.
Vermoedelijk met een zware hypotheek die ze bv. niet kunnen oversluiten omdat ze dan geld moeten lenen om de kosten van het oversluiten te kunnen betalen. Dat lenen gaat dan weer niet want daarvoor is hun inkomen te laag.

Ik denk dan ook niet dat Argenta een bedreiging is voor de grootbankiers.
Ik heb een Argenta pinpas met een nummer in de 6000 reeks. Laten ze nou eens 10000 klanten hebben daar gaat ING echt niet wakker van liggen. Zelfs nog niet als het er 100.000 zijn.
Ze blijven de ontwikkelingen natuurlijk wel volgen maar zodra ze zich belemmerd voelen kopen ze zo'n partij gewoon op. (Zoals de BBL in Belgie) Maken ze er eerst een dochter van, passen de kostenstructuur aan zoals zij dat wenselijk achten en vervolgen hun strategie.
Tot zo lang pak ik mijn voordeel en blijf ik rondkijken.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Persoonlijk denk ik dat de Postbank blij is dat ze mij kwijt zijn.
Ik ben nl. niet afhankelijk van ze en ga mijn eigen gang.
Ze hebben liever personen zoals D29.
Dat soort mensen zitten met handen en voeten gebonden aan de bank en kunnen geen kant op.
Vermoedelijk met een zware hypotheek die ze bv. niet kunnen oversluiten omdat ze dan geld moeten lenen om de kosten van het oversluiten te kunnen betalen. Dat lenen gaat dan weer niet want daarvoor is hun inkomen te laag.
Ik heb geen hypotheek en geen lening, dus ik zit zeer zeker niet aan mijn bank vast. Met de Postbank heb ik zoiezo niets te maken, ik vind het persoonlijk de slechtste bank van allemaal.

Ik zou het dus op prijs stellen als je geen dingen zegt die je niet kunt bewijzen Vraag het rechtstreeks aan mij of zeg het anders niet.

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Trapito »

@ Dilbert29

Ik had het ook niet over jou maar je voelt je wel aangesproken geloof ik.

Hoe kun je nou de Postbank de slechtste bank vinden van allemaal als je geen zaken met de Postbank doet?

Bij welke bank(en) ben jij dan?

PS. Het is trouwens: sowieso en niet zoals jij schrijft: zoiezo. :wink:
Zo leer je nog eens wat!
Laatst gewijzigd door Trapito op 06 mar 2007 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Bij de postbank weet je gewoon meteen waar je aan toe bent. Kort en bondig. Dat mag wat klantonvriendelijk overkomen maar het werkt wel.
Bovendien wordt u niet geholpen door een bankmedewerker maar door een eploye van het postkantoor.
Dat komt wat bot over maar de postbank? Daar is helemaal niets mis mee al heb ik zelf geen girorekening.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

D29.
Dit gaat niet over mij wou je zeggen?

Ik heb in het verleden wel zaken gedaan met de Postbank, maar ik vond de service daar dusdanig beneden peil dat ik er weg ben gegaan.

Gesloten