LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Argenta tegen "de andere banken"

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Trapito »

Zeg kibbelende jongens, luisteren jullie even naar Pap!

Stoppen jullie nu met ruziemaken of moet ik klappen gaan uitdelen?

Probeer nu eens te zoeken naar de humor in plaats van irritaties.
Met een glimlach leef je veel prettiger dan met een verhitte kop.

Iedereen begrepen?


Groetjes,
Pap.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Inter »

Nu even weer onn Topic .

Ik heb nu ook de Argenta Bank .
Jammer dat het door de adviseur allemaal zo lang duurde maar dat is niet de schuld van Argenta.
Doordat ik een hypotheek heb kan ik de Postbank niet helemaal verlaten Een soort koppelverkoop .

Oook de service bij de Postbank is ver te zoeken .
Het koste 3 maanden om een en/of rekening van mijn moeder op één naam te zetten .
En zo kan ik nog wel meer noemen.

Maar hoe zit het eigenlijk met de chippas Kan ik daarvoor nu in Feb weer een afschrijving van verwachten?
Op de website van de postbank is daarover niks te vinden.

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Trapito »

@Inter,
Maar hoe zit het eigenlijk met de chippas Kan ik daarvoor nu in Feb weer een afschrijving van verwachten?
Als ik het goed heb begrepen is de chippas in combinatie met de giropas gratis.

Als je gekozen hebt voor een Giropas dan zal je daarvan jaarlijks de kosten van in rekening gebracht krijgen.

Of begrijp ik je verkeerd?

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Marco Polo »

En zo kan ik nog wel meer noemen.
Wel de feiten noemen; geen loze- en ongefundeerde opmerkingen plaatsen a.u.b.!

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Inter »

Als ik het goed heb begrepen is de chippas in combinatie met de giropas gratis.

Als je gekozen hebt voor een Giropas dan zal je daarvan jaarlijks de kosten van in rekening gebracht krijgen.

Of begrijp ik je verkeerd?
Ik heb bij de Postbank gekozen om niet meer vanaf aug te kunnen pinnen maar je moest ook voor het gebruik((bedoel niet het opladen) van de chippas betalen .
Maar ik heb het eens goed nagekeken en kan dat nu niet meer vinden.

Ricert
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2005 16:45

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Ricert »

Als je een giropas hebt is de chippas erbij gratis
Als je een gratis giropasbasis hebt is de chippas erbij 4 euro per jaar.

Nu komt de giropasbasis te vervallen. Als je aangegeven hebt niet gebruik te willen maken van een giropas in de toekomst zal ook de chippas komen te vervallen. Een chippas kan namelijk niet alleen op zichzelf staan maar moet altijd gekoppeld zijn aan een bestaand pasje

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Inter »

Dus het is toch 4 Euro.
Omdat ze bij elkaar horen zal ik dus deze vanaf aug ook niet meer kunnen opladen Bij een leeg saldo onbruikbaar zijn en uiteraard worden dan ook geen kosten meer berekend

Bedankt voor de info .

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Peter-O »

Als je een giropas hebt is de chippas erbij gratis
Als je een gratis giropasbasis hebt is de chippas erbij 4 euro per jaar.
De BASIS bestaat toch niet meer???

En buiten dat, je hebt nu de Argenta pas...

Op deze gratis pin-pas zit óók een gratis chip-knip.

JOUW geld ..blijft dus van JOU!! :lol: ideaal nu de vakantie weer dichterbij komt...
Géén extra opname boete meer als je in buitenland gaat pinnen, en ZIJ mee vakantie gaan vieren van JOUW geld.....

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Peter-O »

Geplaatst op 25 Mei 2007 15:54 door Mallory

pfff.....een juridische afdeling die de klant belt.....die is er niet eens....
wát niet??

de " juridische" afdeling

of


de "afdeling die de klant belt" ????

Mallory
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 mar 2007 00:41

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Mallory »

@noble

Zeg noble, als we het gaan hebben over hersenen die iets niet zouden kunnen verwerken, wat toch echt opmerkelijk vaak een come-back van jou is, mijn naam is mallory....spreek me dan niet aan als hij....is logisch toch??

Allereerst wil ik even zeggen dat ik inderdaad bij de postbank werk en graag eens met mijn zogenaamde nieuwe collega's koffie wil gaan drinken, kun je me effe vertellen waar ze zitten of wat het nummer is, kan ik effe bij ze langs....

Of het nou argenta is of dsb, het zou mij een rotzorg zijn...trouwens iemand die op zoek is naar de beste bank en zich vervolgens bij dsb aansluit, heeft mijn inziens eerder het niveau van een garnaal....maar goed dat is mijn mening...

In mijn vorige bericht vroeg ik je een hele simpele vraag noble....wat ging er dan precies mis??? Je hebt inmiddels 3 dagen de tijd gehad om een lulverhaal te verzinnen....kom op noble...je kan het!!!! Maak ons trots!!!!!

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

@ Mallory

Om te beginnen voel ik mij zéér vereerd met wetenschap dat je AL mijn stukjes gelezen hebt óndanks het feit dat je alles wat ik zeg maar leugens/gelul vindt.
Waarom deze zelfkasteiding?? geen idee, kan er alleen maar naar gissen.

De Beste Bank... zal best bestaan maar is voor iedereen anders.
MIJN... bank mag mij niet beroven van MIJN geld door dingen door te berekenen waarvan IK vindt dat dit een onderdeel is van het produkt dat zij leveren.
Dit standpunt heb je als het goed is al een paar keer kunnen lezen, wellicht toch gemist??
Dit was de druppel bovenop het feit dat zijn GEEN normale rente vergoeden op een salaris rekening. (ja ik weet .. dat doen ze al jáááren niet... )

DSB geeft zelfs MEER rente op de salaris rekening dan PostBAnk op de spaarrekening,
Dit is een zéér trieste zaak van de PostBank, vooral daar onlangs wéér de ENORME winst toename van de PostBank bekend gemaakt werd door de PostBank zelf.
vervolgens bij dsb aansluit, heeft mijn inziens eerder het niveau van een garnaal....
Om nu IEDERE klant van de DSB voor garnaal uit te maken... oeeiiiii... ik durf véél, maar met zo’n uitspraak sla je de plank wel ZO érg mis.... dat ik daar ECHT niet in meega...
Kortom... JOUW uitspraak... NIET mijn mening..

Wat er mis ging???
Dat zei ik toch... de O V E R S T A P S E R V I C E

Wat is overstapservice ?? zei ik OOK:
Dit is een "service" die is afgesproken door de banken onderling, om gedurende één jaar + één maand alle betalingen AUTOMATISCH door te sluizen naar de GEWENSTE rekening. punt... overduidelijk...
(dit zou jij toch als bankmedewerkster moeten weten)

Wat kan er MIS gaan, aan automatisch doorsluizen...????

Jawel er wordt NIET automatisch doorgeboekt....
Postbank boekt dus NIET automatisch door naar de gewenste rekening,
Ze doen de boekingen dus gewoon op de PostBank rekening.

Nu D U I D E L I J K wat er precies mis gaat?? Ze boeken NIET door...

Simpeler kan ik het niet vertellen, sorry.
(de rede WAAROM het mis gaat.. en de "dader" daar zijn ze nu dus mee bezig..)

Wat jij nieuwe kollega(s) noemt, zijn NIET nieuw.... ze werken (zeer)waarschijnlijk al een hele tijd bij de PostBank, alleen heb jij nooit goed geweten hoe één an ander werkt bij PostBank, en moet een buitenstaander jou dat vertellen.


Uit feit dat je wederom ontkende dat ik met een “jurist” van de postBank heb gesproken, mogen de lezers hier denk ik wel concluderen dat je de “tegenprestatie” hebt aangenomen en gestand zal houden.

Noble

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Trapito »

Voor wie het weten wil..., per 1 juni wordt de rente op de Argenta Internetspaarrekening 3.65% :lol:

(Tot 250.000 euro. Daarboven 3.45%)

Met dank aan allen die geld lenen want die zorgen er uiteindelijk voor dat 3.65% mijn kant op komt.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

Ja, netjes..

alleen jammer dat ze niet net als DSB ook op de "gewone" rekening die mooie rente vergoeden.

Daarom zit ik nu voor bij/afboekingen via DSB en gebruik Argenta als "reserve".

Zolang DSB die mooie rente op de gewone salaris rekening blijft vergoeden en géén gekke fratsen uithaald, zal ik de rekening blijven gebruiken.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

"helaas niemand van de bevoegde personen meer aanwezig bij de postbank om dit na te gaan..."
we bellen U dinsdag weer terug over hoe en wat....
Noble
ik hou jullie op de hoogte..
Hoe het verder ging:

Het werd een spelletje zwartepieten ( bekend?? :wink: )
en ik stuurde een email naar de juridische afdeling met het verzoek vanaf nu PER EMAIL te reageren.
(helaas, ze blijven bellen... héhéhé durven niets op schrift te zetten... blijven juristen hé... :P )


PostBank: niet aangekomen...
DSB: wel aangekomen op juiste FAX na contróle
PostBank: Wellicht Sequens (Interpay)
DSB: Nee, hebben geen deel aan...
PostBank: DSB heeft de overstap zélf!! ingetrokken..!!!
DSB: Nee, PostBank we hebben 'm RECENT ingetrokken om 'm opnieuw aan te mogen melden (Banken regel!!)
PostBank: Ehh, ja sorry, we zien het...
PostBank: DSB heeft verkeerde fax -nr gebruikt
DSB: Nee we kunnen bewijzen dat we ALTIJD naar juiste door PostBank opgegeven fax-nr verstuurd hebben... op één dag na .... die dag had PostBank storing aan gebruikelijke fax-nr en moesten we voor alléén dié dag het andere nr gebruiken... verder NIET.

kortom POSTBANK liegt de boel bij mekaar om niet met de billen bloot te hoeven.

De juridische afdeling vraagt aan mij of het zo genoeg is en waarom ik dóór blijf vragen....

Noble: het is voor mij een principe kwestie geworden omdat iemand LIEGT!! en ík wil weten of ik de DSB moet verlaten!!

FEIT:
De doorstroom van DSB "overstapservice" werkt (nu) ineens prima en DSB bedankt mij hartelijk...óók namens de massale toestroom van de "volgende" overstappers welke al staan te wachten...

Ook ik!! kreeg van PostBank een SNELLE!! brief dat mijn overstapservice geregeld is...

Ik begrijp van DSB dat er een flinke toename is van vooral...... jawel PostBank mensen... hoe zou dát nu komen :?: :?:

Warrie
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jun 2006 01:32

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Warrie »

Tja, veel mensen in mijn omgeving zitten (nog) bij de postbank. Waarom weten ze vaak zelf ook niet.

Als je argenta en dsb met postbank vergelijkt vraag je je toch wel af waarom mensen genoegen nemen met zo weinig rente, en dan ook nog bereid zijn allerlei extra kosten te hebben voor passen en pinnen in buitenland.

Zelf zit ik nu ruim een jaar bij argenta, het bevalt erg goed. Als je de neiging hebt een aardig bedrag op je betaalrekening te houden ben je mischien beter af bij DSB met hun extra rente hierop. Al lopen ze nu wel 0.15% achter op argenta bij de spaarrekening.

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Peter-O »

@ Noble

Nou nou , je had ze goed bij de kop geloof ik (en dat voor een oud baasje ?? :wink: )

Maar ik moet wel even kwijt dat jouw DSB hier toch wel een flinke steek heeft laten vallen.
Het had de DSB moeten zijn die op hoog niveau kontakt opnam met de POSTBANK en vanaf daar de boel GOED had moeten regelen.

Slordig dat ze op een persoon als jou hebben moeten leunen.


ps: heeft MALLORY jou een persoonlijk excuus aangeboden buiten de site om?? :oops: ik zie hier niks meer van haar :roll:

Mallory
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 mar 2007 00:41

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Mallory »

@ peter-o

Nee peter, ik heb mijn excuses niet aangeboden. De dag dat dat gebeurt is de dag dat noble uit zijn droomwereldje komt…

@noble

Allereerst zou ik maar niet vereerd zijn noble…je hebt immers bij elk forumbericht wel een reactie staan, dus het is moeilijk daar over heen te lezen, wat ik eigenlijks wel zou willen, aangezien het behoorlijk slaapverwekkend is…

En ja ik weet heel goed wat de overstapservice betekent. Daarom weet ik ook heel goed dat deze wordt gestart door de partij waarnaar je overstap…DSB in dit geval. Technisch gezien weet ik ook hoe dit loopt…dus ik ga je uitdaging graag aan….

Daarbij komt….waarom denk jij in godsnaam dat de ING-bank of de ING-groep daar ook maar iets te maken heeft met een overstapservice van jouw postbankrek naar DSB….En het hoger opzoeken zoals je het noemt…dan zou ik niet richting ING-bank of Groep gaan hoor…..die kunnen echt niks voor je betekenen, maar ik vond het wel leuk bedacht…goed gedaan

Geef mij de namen van de juristen die je zogenaamd hebt gesproken en ik zal ze voor je opzoeken….beter nog…je mag me ook je gironummer effe geven….als de postbank je echt zo behandeld heeft zoals je zegt, zal ik er persoonlijk voor zorgen dat er een bloemetje naar je toegestuurd wordt….deal???

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

@ Mallory
waarom denk jij in godsnaam dat de ING-bank of de ING-groep daar ook maar iets te maken heeft met een overstapservice van jouw postbankrek naar DSB….
wel, mallory als je een serieus probleem hebt met bv. Alberthein ga je NIET klagen bij de kassiere, of filiaalhouder maar bij.... Koninklijke AHOLD N.V.
En het hoger opzoeken zoals je het noemt…dan zou ik niet richting ING-bank of Groep gaan hoor…..die kunnen echt niks voor je betekenen,
kijk, dát is nu het (een) verschil tussen jou en mij, ík pak diegene welke de ECHTE verantwoordelijkheid dragen.....

Geef mij de namen van de juristen die je zogenaamd hebt gesproken en ik zal ze voor je opzoeken….
Zodra ze daar wakker zijn, zal ik ze wéér bellen en vragen of ik hun telefoon nr hier mag plaatsen. Zoniet geef ik je het algemene nr en vraag je gewoon naar de juridische afdeling.
beter nog…je mag me ook je gironummer effe geven….
Je snapt zélf toch wel dat ik dát niet geef... evenmin als jij hier je persoonlijke adres gaat plaatsen...
vreemde vraag...

als de postbank je echt zo behandeld heeft zoals je zegt, zal ik er persoonlijk voor zorgen dat er een bloemetje naar je toegestuurd wordt….deal???
DEAL DEAL DEAL.....
-1- wijziging... zoals ik al zei, hoef ík niet te weten waar jíj woont en jíj niet waar IK woon.

maar dat bloemetje is oké, en waardeer ik zeker als excuus.... geef die af bij diegene welke de extra werkzaamheden hebben moeten uitvoeren ...
de DSB medewerk(st)ers...


je hoort nog...
ps: kan ik de juridische afdeling JOU laten bellen bij de PostBank??

Mallory
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 mar 2007 00:41

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Mallory »

@ noble..

Ja hoor inderdaad...als jij problemen hebt met een pakje suiker die je bij de ah vandaan haalt , ga jij dus naar Ahold...want dat is de vergelijking die je nu maakt...

Vraag de afdeling maar even om hun nummer dan, dan kan ik ze effe bellen...volgens mij heb ik dat ook al twee keer eerder gevraagd, maar goed

Er is niemand hier die iets met jouw girorek nr kan...Maar ik begrijp dat je deze niet wil weggeven....stel je voor dat de waarheid boven water komt...of niet??? Er is niemand die hier om je adres vraagt...alleen ik zou het zien...en geloof me...ik wil niet bij jou op de koffie langs komen hoor

Mijn interne nummer mag ik hier niet vrijgeven....helaas...en mijn thuis telefoon geef ik natuurlijk helemaal niet af....

maar goed...je wil dit dus niet oplossen begrijp ik

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

@ Mallory
wel, mallory als je een serieus probleem hebt met bv. Alberthein
Als jíj een pakje suiker een serieus probleem vindt...
ik niet....
Vraag de afdeling maar even om hun nummer dan, dan kan ik ze effe bellen...volgens mij heb ik dat ook al twee keer eerder gevraagd, maar goed
dat hóef ik niet te vragen... dat héb ik al....
maar zoals JOUW baas het niet leuk vindt dat jij jouw nummer hier plaatst, vinden de juristen het NIET leuk als ik zonder pardon hún nummer hier plaats.
Ik heb daarover al met ze gesproken afgelopen dinsdag, en zij stelde het op prijs dat ik dit NIET zondermeer publiceerde. Ze gaan iets bedenken en bellen mij terug.
Zodra IK wat weet plaats ik natuurlijk.
Wél gaf dhr. xxxx alvast een indruk van de juridische afdeling, deze is 30!! personen groot.... en heeft naar ik vernam, een prima escalatie procedure.
En de overstapservice werkt ook ECHT nadat zij zich er in gingen verdiepen. Of denk je dat ik dit óók verzin, en nog steeds zit te wachten op mijn overstap??
maar goed...je wil dit dus niet oplossen begrijp ik
waar je dát vandaan hebt weet ik niet, alleen omdat JIJ niet weet hoe één en ander werkt, doe ik hier méér werk dan dat nodig zou zijn.
Ook de juridische dienst moet nu dingen gaan doen waar ze niet blij mee zijn, ik denk NIET dat die blij zullen zijn met jou als collega.. :wink: (je werkt toch écht bij de ING Postbank N.V. ??)

Gesloten