LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand problemen met Solveon?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
bingo67
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 okt 2010 16:17

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door bingo67 »

Solveon denkt dat ze alles mogen.
Mijn vriend heeft nu 2 loonbeslagen en houdt na betalen van zn vaste lasten 76 euro per maand over om van te leven!!
Heeft Solveon beslag gelegd op zn internet bankieren en zn betaalpas,zonder bericht vooraf.
Mag dit zomaar?
n Mens heeft toch recht op zn eten en drinken?
Nu Solveon beslag heeft gelegd heeft hij dus niets te eten en drinken,laat staan geld om te tanken om op zn werk te kunnen komen.
Het is gewoon te erg voor woorden dat iemand die schuldhulpverlening aangevraagd had en afgewezen is omdat Solveon niet akkoord ging nu dit weer mee moet maken,nota bene n hartpatient.
Oke wie schulden heeft moet ze betalen maar 1 schuld is niet van hem,ziggo heeft gegevens verwisseld en toegegeven maar hij mag toch betalen,en de ander is ontstaan toen er loonbeslag was gelegd door Lavg voor het zelfde als waar er nu loonbeslag voor is gelegd in opdracht van ziggo,niet raar dat er weer n schuld bij komt.
Als je maar soms 25 cent overhoudt van je salaris kan je toch geen extra rekeningen betalen?
En dan nu weer beslaglegging door Solveon,hoeveel kan n mens nog aan?
Wie heeft n tip hoe hij die beslaglegging ongedaan kan maken?

wini25
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 okt 2010 13:32

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door wini25 »

Beslagen mogen altijd gelegd worden en het is inderdaad erg vervelend. Het probleem is dat jij als particulier het beslag niet kunt opheffen. Het beslag wordt over het algemeen na een week ongeveer opgeheven waarna je weer kunt beschikken over de rekening. Het beslag geldt dan op dat moment enkel voor het bedrag wat op dat moment op de rekening stond. Alle bedragen die tijdens het beslag worden bijgeschreven tellen niet mee in het beslag en hier kan na het beslag gewoon over beschikt worden.

Het lastige is dat de bank in dit geval verplicht is mee te werken en hier kun je dus ook geen druk opleggen. Daarnaast moet een deurwaarder binnen 2 weken na het uitgevoerde beslag een document overhandigen aan de deur waaruit blijkt waarop beslag is gelegd en of het is gelukt. Vaak zit hier ook een document bij van de bank waarop staat hoeveel geld is beslagen. Dit kun je dan zelf overigens ook zien op het internetbankieren.

Er rest niet meer dan helaas geduldig afwachten. Sommige gevallen blijven schrijnend en dan moet je maar hopen op de hulp van familie en kennissen om het hoofd in deze moeilijke tijd boven water te kunnen houden!

bingo67
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 okt 2010 16:17

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door bingo67 »

Dank je voor de reaktie,gelukkig iets wijzer nu.
En soms heb je familie en vrienden die je kunnen helpen maar dat geldt niet voor iedereen.
En iemand met n uitkering wil wel maar mag niet helpen omdat je dan je uitkering kwijt kan raken,verraders slapen niet immers.
Zometeen toch maar even naar Solveon mailen om te kijken of ik iets kan regelen,nee heb je en ja kan je krijgen.

bingo67
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 okt 2010 16:17

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door bingo67 »

29 Oktober dus n mail gestuurd naar solveon,vorige week nog 3, maar helaas geen reaktie terug van solveon.
Solveon laat helemaal niets van zich horen,op mails wordt niet gereageerd en ook geen brief of dergelijke ontvangen van hoe het nu verder moet.
Bellen is ook geen optie want je wordt niet als mens te woord gestaan maar als 1 of ander geval.
Je krijgt geen antwoord op je vragen en als het te heet onder de voeten wordt van de telefoniste gooit ze de hoorn op de haak.
Oja,bewijs van aanvraag schuldsanering als bijlage mee gestuurd in de mails naar het mail adres wat opgegeven is door de abn,moet toch voldoende zijn om de blokkering op te heffen?
Ze hebben gekregen wat ze eisten,bewijs van aanvraag.
Of zou solveon weer beweren als mijn vriend zou kunnen bellen dat ze de mails niet gehad hebben?
Mag SOLVEON dit zomaar doen,blokkade op internet bankieren,gebruik van betaalpas bij kas opname en gebruik van betaalautomaat met alleen n brief dat als men niet binnen 7 dagen betaald er rechtsmaatregelen genomen worden en de bijkomende kosten zouden voor mn vriend zijn?
Aankloppen bij het juridisch loket heeft geen zin want mijn vriend heeft geen brief of dergelijke dat er n blokkade is opgelegd en die hebben ze nodig is ons verteld.

Grismo
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jul 2010 15:32

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Grismo »

Solveon mag niet zomaar beslag leggen. het onderstaande heb ik gevonden op internet:


Wat zijn de voorwaarden voor beslaglegging?
Uit het voorgaande kunt u al concluderen dat u geen beslag kunt laten leggen zonder rechtszaak.

Om conservatoir beslag te kunnen leggen heeft u toestemming nodig van de (beslag)rechter. Deze toestemming kunt u vragen aan de rechter door middel van een gemotiveerd verzoekschrift. Daarin moet u uitleggen wie de andere partij is, wat uw vordering op deze partij is en deze vordering moet u tot op bepaalde hoogte (summier) aannemelijk maken. U moet in het verzoekschrift ook aangeven op welke zaak of welk vermogensbestanddeel u beslag wilt gaan leggen. Daarbij zult u moeten uitleggen waarom het waarschijnlijk is dat deze zaak of dit vermogensbestanddeel zal ‘verdwijnen’ als u het beslag niet mag leggen.

De (beslag)rechter zal na een aantal dagen een beslissing nemen op het verzoek. Als hij toestemming geeft voor de beslaglegging kunt u met die beslissing een deurwaarder beslag laten leggen. Echter, de rechter verbindt aan die toestemming altijd de voorwaarde dat u binnen een bepaalde termijn een rechtszaak moet starten tegen de andere partij (meestal binnen 14 dagen). Indien u dit niet doet, dan vervalt het beslag automatisch na die termijn.

Voor succesvol beslag moet u dus altijd een rechtszaak starten.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door elmo43 »

Wellicht gaat er binnenkort de eerste beerput open getrokken worden naar de praktijken van Solveon/ABN. :mrgreen:

Shirley0
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2011 21:02

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Shirley0 »

Hallo,

SOLVEON!!!!! Ik ben gescheiden samen met mij ex heb ik twee panden,twee hypotheken en dus ook twee hypotheek aktes. Nu is het zo dat mijn ex die het enne pand bewoond ons convenant niet na komt en dus weigerde haar hypotheek volledig te betalen. Ik bewoon ons andere pand en betaal wel alles keurig, nu lopen de schulden door haar natuurlijk op recentelijk heeft zij zelfs op aanraden van SOLVEON de woning verlaten.Ik heb SOLVEON gevraagd waarom zij haar dat ingodsnaam aanraden want nu lopen de schulden alleen nog maar verder op daar het pand leeg staat. Dan wordt mij gezegd zoiets zouden wij iemand nooit aanraden dat liegt mevrouw. Nu ben ik er middels makelaars enz achter gekomen dat SOLVEON haar dit wel degelijk heeft aangeraden!! Zo ook wijst SOLVEON iedere oplossing van de hand als ik een voorstel doe om de schuld in één keer te betalen gaan ze hier nier mee akkoord??? Ze willen van niks weten en hebben maar een ding in hun hoofd executie verkoop!!! Ik zit met mij handen in het haar want ik heb hier niks aan kunnen doen nog is het mijn schuld. Moet ik nu ook maar van een flat springen? Want mijn doodvonnis is gewoon getekend!! Nogmaals ik was bereid om aan alles mee te werken ik heb oplossingen aangedragen maar niks mag volgens hen of is goed genoeg. Zo moest ik samen met mijn ex naar beide makelaars om de prijzen zo scherp mogelijk te stellen om zo de verkoop te bespoedigen en zou SOLVEON ons nog wat lucht geven nu hoor ik van de makelaar dat de door hun voorgestelde prijsverlaging niet geaccepteerd wordt. Ook andere voorstellen/oplossingen van de makelaars worden zo van tafel geveegd!!
Wat hier gebeurt is werkelijk een SCHANDE iemand die denkt dat hij god is en speelt met levens van mensen en er vervolgens ook nog mee wegkomt??

Bel de vrolijke man eens een koppige ezel en een ijskast kunnen nog een hoop van hem leren. Zo ga je niet met gezinnen om!

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door elmo43 »

Ik heb 1 persoon van SOlveon ontmoet tijdens een rechtzitting, ik weet tenminste hoe de ik vind de kwal genaamd He..... eruit ziet.
Ik vind een trol ziet er nog beter dan deze persoon. :twisted: :twisted: :mrgreen:

Shirley0
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2011 21:02

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Shirley0 »

elmo43 schreef:Ik heb 1 persoon van SOlveon ontmoet tijdens een rechtzitting, ik weet tenminste hoe de ik vind de kwal genaamd He..... eruit ziet.
Ik vind een trol ziet er nog beter dan deze persoon. :twisted: :twisted: :mrgreen:
Hm eindigt zijn achternaam op Ko....? :evil:
en heb je gewonnen??

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door elmo43 »

Nee helaas het kort geding heb ik verloren :twisted:
Maar via civiele procedure gaan we verder met procederen tegen de ABN/Solveon.
En daarin gaan we wel winnen, ook omdat ik alles zwart op wit heb waarmee ik kan en mag slaan. :mrgreen: :mrgreen:

Maar dat laat ikhier nog wel weten, bij het kort geding hebben ze eigenlijk al een steek laten vallen die wij kunnen gebruiken :mrgreen: :mrgreen:
Ook de advocaat die was gestuurd door de bank stelde niet veel voor, ook een grote mond maar weinig zinnigs uit zijn mond net zoals H.... van Solveon.
Zijn denk ik hele dikke vrienden van mekaar, maar zullen uiteindelijk van een kouwe kermis thuis komen whahahah en dan ga ik lachen en minachtend doen reken daar maar op. :mrgreen:

Theo Kwakman
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2011 11:50

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Theo Kwakman »

Door een prive faillissement buiten mijn schuld om (ik ben opgelicht), liep mijn hypotheekachterstand snel op. Door de postblokkade (curator) ontving ik pas post hierover toen de vordering al bij Solveon lag. In februari 2011 leende ik 5000 euro van een kennis om veiling woonhuis te voorkomen. Solveon zegde mij telefonisch toe dat wanneer ik na de betaling van 5000 euro elke maand in elk geval de rente betaalde, mijn huis niet geveild zou worden. Echter, een maand nadat de 5000 euro is overgemaakt, zet Solveon de veilingsprocedure in werking. Wanneer ik ze telefonisch benader, krijg ik opeens te horen dat ik dan maar minimaal 1000 euro per maand moet overmaken. Vanwege mijn faillissement heb ik nu een minimaal inkomen, waarop ook nog gedeeltelijk beslag ligt van de zorgverzekering omdat ik die door alle ellende ook niet kon betalen. Ondanks negatief vermogen in mijn huis en hoogstwaarschijnlijk groot verlies van hypotheekbank ABN Amro, wil men niet met mij praten over een haalbare betalingsregeling. Ik heb mij inmiddels tot in mijn nek in de schulden gestoken om geld te storten dat nu op slinkse wijze verdwijnt. Mijn gezin (vrouw en twee kleine kinderen) wordt op straat gezet, en mensen die liegen en bedriegen krijgen gelijk. Schande dat een onschuldig gezin daar zo de dupe van moet zijn. Veiling staat gepland 20 juni 2011.

Als ik contact opneem met de ABN krijg ik te horen dat ze niks kunnen doen omdat het bij Solveon ligt. Onzin natuurlijk, daar de ABN opdrachtgever is. Wanneer ik de vervelende situatie uitleg omtrent veiling woonhuis en vertel over het negatieve vermogen en waarschijnlijk groot verlies voor de bank, krijg ik te horen: "Ja, meneer, zo gaat dat nu eenmaal." Lekker makkelijk gezegd tegen iemand die jaren 1000 euro per maand trouw betaalt en door problemen gewoon een klein beetje tegemoetkoming nodig heeft, zoals meer mensen in crisistijd. En zelf wel een gigantisch bedrag aan belastinggeld ontvangen, omdat ze anders (door hun eigen schuld!) omvallen.

Graag vermeld ik ook dat ik, ondanks minimum inkomen, toch in totaal 9800 euro aan Solveon heb overgemaakt. Ik heb uitgerekend dat ik meer betaald heb dan de rente. Een reden temeer voor Solveon/ABN om zich redelijk op te stellen.

Tip: neem gesprekken op. Solveon doet dit zelf ook, kwam ik te weten door een tape die ze afspeelden toen ik belde. Toen ik erachter kwam dat het een stel leugenaars zijn was ik te laat met eventueel opnemen.

Als je mijn naam, Theo Kwakman, op google intypt kom je op mijn weblog met mijn oplichtingsrelaas.

wenmar
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2011 15:44

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door wenmar »

Sinds 2007 is mijn betaalrekening (privé limiet plus) van de ABN bank overgenomen door Solveon, dit vanwege een saldotekort.

Ik betaal maandelijks een bedrag om het tekort af te lossen en betaal altijd stipt op tijd.

Enige tijd geleden zijn wij met onze kinderen overvallen en daarbij zijn spullen ontvreemd.

Wij hebben slachtofferhulp ingeschakeld en onze reisverzekering aangesproken.

Nu heeft de verzekeringsmaatschappij een fout gemaakt en een bedrag over gemaakt naar het verkeerde bankrekeningnummer, wat inmiddels al een aantal jaar overgenomen is door Solveon.

Het bedrag dient teruggestort te worden naar de verzekeringsmaatschappij.

Ik heb direct contact opgenomen met Solveon en gevraagd of het bedrag teruggestort kan worden.

Solveon weigert alle medewerking en zegt dat ook al was dit geld niet voor mij bestemd, de verzekeringsmaatschappij dan een vordering op mij moet treffen.
Solveon zou zelfs niet terugstorten als het geld voor een ander was bestemd en ik een schuld heb bij de verzekeringsmaatschappij.

hans30
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2011 05:22

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door hans30 »

Ik heb onlangs enorm veel problemen met ABN AMRO. Ik liep achter met mijn aflossingen, achterstand was ongeveer EUR2700. Eind juni heb ik snel EUR750 gestort om te voorkomen dat ABN AMRO mn rekening naar Solveon brengt. Ik heb ze meteen gebeld en ook gemeld dat ik midden juli nog eens geld zal storten en dat ze mn rekening niet naar solveon moeten brengen..ok rond 15julie hebt ik nog ns 700EUR gesort, ik bel ze...ik werd verteld dat de rekening in behandeling werd genomen door solveon..daarbij geven ze mij nog een boete of administratiekosten (wat ze het ook noemen) van 1500EUR!!Dat is afpersing, hoe kan je 1) zo'n hoog bedrag aan kosten toerekenen, dat is 50% van mn achterstand en 2) ze deden ook geen moeite om eens te telefoneren of een email te sturen terwijl ik ze duidelijk heb verwittigd...kan iemand me vertellen of ik nog iets aan die 1500eur kan doen of moet ik solveon gewoon betalen ...een klacht heb ik reeds ingediend bij abn amro, maar ik verwacht niet veel van hen..

trait
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2012 12:45

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door trait »

Ik ben in de ww terecht gekomen october 2011 en heb mijn betalingen aan de ABN keurig betaald
tot mei 2012 en ik dat niet meer kon voldoen direct contact opgenomen met ABN uitgelegd situatie
en afgesproken met een medewerker Olivier Snoep via telefoon dat ik weer een bedrag zal betalen tot alles weer op orde is en dan weer wat ga verhogen , was accoord maar in augustus krijg ik een schrijven van SOLVEON dat er een aantekening is bij BKR zonder mij verder te informeren en of ik de achterstand
direct zal betalen en een mail gestuurd met de afspraken via ABN naar El Kasah van Solveon en vervolgens hoor ik niets meer tot 20-9-2012 weer een brief van El Kasah .
Ik weer contact met ABN en die vragen om een maand overzicht van het inkomen die ze ook hebben ontvangen en of ik weer even wil bellen 3 x gebeld geen antwoord 3 mails gestuurd naar Hans Klijn ABN geen info terug tot nu toe 29-9-2012.
Heb bericht toegestuurd via email dat ik alleen via email bereikbaar ben en dat ik afspraken wil maken
voor een betalings regeling maar via email,kon niet alleen via telefoon wat de eerste door ABN ook niet is opgevolgd dus ik wil alleen afspraken maken via email want staat het zwart/wit vast.
Afspraken maken met ABN en/of Solveon is niet te doen

Gesloten