LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overboeken van spaar naar prive rekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
123456789
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2007 13:24

overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door 123456789 »

Op postbank.nl kun je overboeken, tenminste dat dacht ik?
Van mijn internetspaarrekening wilde ik een bedrag overboeken. Het werd direkt van mijn spaarrekening afgeschreven. Op mijn prive rekening kwam het vier dagen later terecht???Vier dagen wachten op mijn eigen geld en waar was dat geld al die tijd??Bij de klanten service hadden ze geen kommentaar. Moest maar een klachtenformulier invullen!!!!!! En waar het geld was, ja op een of andere tussenrekening.
Zo kan ik ook wel rijk worden.
Ik vraag me nu af werkt postbank bij iedereen zo en staat mijn spaargeld daar wel goed???

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Baskruit »

De postbank werkt bij iedereen zo en je kan elders meer rente vangen.

AT Bank, AK bank, Credit Europe, DHB, DSB, Argenta... Allemaal banken waar je een losse, gratis spaarrekening kan openen met een aanmerkelijk hogere rente.

MAXIEM

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag 123456789,

Je schrijft: Ik vraag me nu af werkt postbank bij iedereen zo en staat mijn spaargeld daar wel goed???

Op zich staat je spaargeld bij de postbank niet slechter dan bij andere banken. 20.000 gegarandeerd door DNB, bij een en/of rekening 40.000. Wel zijn ze zeer traag in het overschrijven op de dagen donderdag en vrijdag. Als je op dinsdag voor 11.00 uur een opdracht geeft dan weet je zeker dat je geld op de donderdag of vrijdag in diezelfde week is overgeschreven. Geef je op woensdag een opdracht dan wordt het vaak op de daaropvolgende maandag afgewerkt. Dit is altijd zo geweest. Vandaar dat ik ook altijd virtueel kontakt heb met de Postkoets in plaats van de Postbank.. De beste overschrijvingsdagen zijn dus maandag en dinsdag vóór 11.00 uur. De reden dat er minimaal 2 werkdagen tussen de afwikkeling van een overboeking van een internetrekening naar je girorekening of omgekeerd zit is, dat de Postbank zelf dit geld tijdelijk parkeert op een eigen rekening waar ze weer rente van trekken.

Vriendelijke groet, Maxiem.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Noble »

Ja 123456789, , ik vindt dit óók niet kunnen....

dat was nóg een rede van mij om over te stappen naar een bank die wél normaal met míjn euro's omgaat.

Zoals de meeste hier op dit forum nu wel weten, ben ik een voorstander van Argenta, omdat ik dan óók niet hoef te betalen voor mijn pin-passen en buitenland opnames.

Lees op de Argenta site de voorwaarden en kijk of jij je daar óók in kunt vinden...

zoniet.... helaas, zal je verder moeten zoeken naar een bank welke met zijn tengels van jóuw euros afblijft :wink:

ps: ik merk dat zelfs "vreemde-bank" naar Argenta overboekingen hééél erg snel gaat....
iets wat ik NIET kan verklaren...maar wél blij mee ben.. :lol:

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Jonjo »

Dat is niet alleen zo bij de postbank. De anderen bij deING groep hanteren hetzelfde stramien. Maakte geld over van internet spaar naar prive rek. zelfde rentedatum. Er is een bank die 0,9% meer rente geeft dan diezelfde ING. Doorgeboekt naar een andere bank. Resultaat debetrente betalen. Hoezo debetrente betalen? Antwoord: ja de rentedagen he! Oh? Hoe kunt U dan op een door U bepaalde rentedag geld over maken terwijl het nog niet op de rekening stond? Ik heb met U geen krediet overeenkomst dus een foutje??? Zo werken wij. OK ga morgen even een 50.000 op halen die niet op de rekening staat. Kijken of je nog iets terug krijgt. Nee Nee zo was het niet bedoelt, uit coulance wordt de debetrente weer gecrediteerd. Is maar goed ook. Ze hadden voor gaas gegaan bij me. Het hele ING gebeuren incl. de postbank moeten maar lekker de F1 sponsoren, aan mij verdienen ze niets meer.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Noble »

óók boos??? :wink:

ikke niet meer...

ben weer tevreden.. :P

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Jonjo »

Noble, ikke niet boos. Ikke geniet en pak meer rente. Ikke niet jaloers of zo, ikke alleen maar houden van de juiste manier hanteren. Hullie doen dat niet, dus ikke zonder boos te zijn gedag aan die hap.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Noble »

ikke óók een rekening openen bij die hap...

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door roland48 »

Wat zijn dan WEL de voordelen van de postbank tov echte banken?

Rentepunten?

Mallory
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 mar 2007 00:41

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Mallory »

tja.... anders lees je eerst de algemene voorwaarden voordat je besluit dat je een bepaalde rekening opent. In deze voorwaarden staat duidelijk vermeld dat een overboeking vanuit de internetspaarrekening twee werkdagen! duurt...en als je het dan doet op vrijdag, wordt het inderdaad niet eerder dan maandag!!

Als je dit niet wil bij je spaarrekening, moet je hem ook niet openen.[/b]

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Henri42 »

De postbank gaat ten onder aan zijn eigen administratieve tostanden.

Klantvriendelijkheid:: ik kreeg een mail met bijlage retour met de vermelding: WIJ OPENEN GEEN BIJLAGE ,FAX DE BIJLAGE MAAR DOOR>

Zo,n organisatie zal toch wel een virusscanner geinstalleerd hebben ?.

Ik verkas met me,n 3 rekeningen naar de RABO.

Frankko
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 mar 2007 15:30

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Frankko »

belachelijk dat je je geld 4 dagen kwijt bent. Als ik (abnamro) geld boek van mijn internetrek. naar mijn betaalrekening staat het er direct op. PB is zowieso een Kl*tebank omdat je nergens naartoe kunt voor service want dan sta je in een giga rij bij mensen die een postzegel of een pakje moeten halen. Ze zijn ook 2dgn trager met hun betalingsverkeer als andere banken. Gewoon naar een echte bank gaan en overstappen dmv de overstapservice. Zo gepiept.

Mallory
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 mar 2007 00:41

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Mallory »

ja...duh het is een thuisbank

Frankko
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 mar 2007 15:30

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Frankko »

Ja und??? Thuisbank of niet je kunt er gewoon geen fatsoenlijke face to face service krijgen in tegenstelling tot de Rabo, SNS, Fortis, Abn etc etc.

Mallory
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 mar 2007 00:41

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Mallory »

nee laten we anders gewoon alle banken hetzelfde maken.....goed voor de concurrentie!!

Coen46
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 aug 2006 18:46

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Coen46 »

Postbank voor de betalingen, flink veel transacties uitvoeren, en een andere bank om te sparen: bij overboeken vóór 12 uur naar een andere bank, staat het er dezelfde dag rentegevend op; binnen het betalingssysteem van de Postbank duurt dat een paar dagen. Omgekeerd hetzelfde verhaal.

Sterker nog: ik heb eens op maandag een groot bedrag binnen de Postbank op een spaarrekening willen zetten. In de wetenschap dat het pas over twee dagen verwerkt zou worden (zowel de afschrijving van de betaalrekening, als de bijschrijving op de spaarrekeningen zouden pas woensdag uitgevoerd worden), heb ik met bovenstaande truuk gezorgd dat er woensdag voldoende saldo op mijn betaalrekening stond. Maar nee: als ik maandag opdracht geef voor een overboeking die woensdag uitgevoerd wordt, moet wel maandag het saldo toereikend zijn!

Snapt u het nog? Ik niet meer!

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Trapito »

Maar nee: als ik maandag opdracht geef voor een overboeking die woensdag uitgevoerd wordt, moet wel maandag het saldo toereikend zijn!
Coen,
Ter informatie..., bij Postbank transacties op je rekening, vinden altijd eerst de afschrijvingen plaats en daarna de bijschrijvingen.
Ik denk dus dat in jou voorbeeld het saldo er niet op maandag al op had moeten staan maar wel vóór woensdag. (uiterlijk dinsdag dus) Tenzij je een groot kredietlimiet hebt natuurlijk. Dan kun je voor een paar minuten rood staan.

Verder ben ik eigenlijk nooit ontevreden geweest over de transacties bij de Postbank. Als je bij de Postbank met internet een overschrijving doet naar een andere rekening bij de Postbank, dan is de verwerking op het zelfde moment voltooid. (het geld blijft dus niet ergens bij de Postbank hangen) Van de Postbank naar een andere bank of van een andere bank naar de Postbank duurt hooguit één dag. (m.u.v. weekeinde en feestdagen)
Doe je de overschrijving van of naar een andere bank zelfs vóór 12:00 uur dan is dat vaak nog dezelfde dag verwerkt.
Dat overschrijvingen lang onderweg zijn was vroeger zo maar dat komt nu met internet vrijwel niet meer voor.

Coen46
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 aug 2006 18:46

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Coen46 »

Inderdaad Trapito,
Transacties tussen verschillende banken kunnen (óók bij Postbank, en mits vóór 12 uur aangeleverd) dezelfde dag verwerkt worden. Tussen betaalrekeningen van de Postbank wordt het ook dezelfde minuut uitgevoerd, ook in het weekend. Maar overboekingen van en naar spaarrekeningen binnen het eigen circuit van de Postbank duren minimaal twee (werk)dagen. Alsof een mannetje of vrouwtje het geld zit te tellen voordat de klant er rente over kan ontvangen ...

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Trapito »

Maar overboekingen van en naar spaarrekeningen binnen het eigen circuit van de Postbank duren minimaal twee (werk)dagen.
Coen,
Dat is deels waar. Bij internetsparen duurt het 2 dagen (m.u.v. weekeinde) maar van de kapitaal of leeuwrekening is gewoon de andere (werk)dag.
Vraag mij niet waarom de internetrekening twee dagen nodig heeft want dat heb ik ook nooit begrepen.
Toch geloof ik niet dat je renteverlies hebt bij die twee dagen.
Ik heb het eens na zitten rekenen en ik kwam niets tekort. ('t ging om nogal veel geld namelijk)

Coen46
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 aug 2006 18:46

Re: overboeken van spaar naar prive rekening

Ongelezen bericht door Coen46 »

Inleggen van de Girorekening naar de Internetspaarrekening:
Het door u gewenste bedrag wordt twee werkdagen na de ingevoerde datum afgeschreven van uw Girorekening. Op dezelfde dag wordt het bedrag bijgeschreven op uw spaarrekening. Vanaf de dag van bijschrijving op uw spaarrekening krijgt u rente vergoed. Geeft u uw opdracht na 18.00 uur, dan duurt het een werkdag langer. In het weekend en op feestdagen verwerken wij geen opdrachten.
Opnemen van de Internetspaarrekening naar de Girorekening:
Het door u gewenste bedrag wordt op de ingevoerde datum van uw spaarrekening afgeschreven. Twee werkdagen na de ingevoerde datum wordt het bedrag bijgeschreven op uw Girorekening. Tot de dag waarop het bedrag wordt bijgeschreven op uw girorekening ontvangt u rentevergoeding. Geeft u uw opdracht na 18.00 uur, dan duurt het een werkdag langer. In het weekend en op feestdagen verwerken wij geen opdrachten.
Bovenstaande rechtstreeks van de Postbank site; meer of minder kan ik er niet van maken. Als ik 's ochtends merk dat ik rood sta, bijvoorbeeld op donderdag, dan moet ik geld van bijvoorbeeld Rabo weghalen om het tijdig aan te zuiveren, anders betaal ik vier dagen debetrente.
Overigens zéggen ze dit nu wel, maar de datum van afboeking van je internetspaarrekening (boekdatum of rentedatum, ook al zoiets onduidelijks bij Postbank) is niet gelijk aan de datum van bijboeking op je betaalrekening, dus dit valt niet te controleren .....
Afschrijving gebeurt meteen, bijschrijving twee werkdagen later, maar rentevergoeding krijg je wel over die twee niet-geadministreerde dagen. Geloof jij het?

Gesloten