LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
leusi049
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2003 15:35

GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door leusi049 »

Het valt mij de laatste tijd op dat banken(ik heb het hier nu over Fortis en Postbank) tijdens weekend en bij feestdagen
het betalingsverkeer stilligt

Vreemde zaak.Alles geautomatiseerd en dan dit. Mijn vrouw boekt van haar Fortis-rekening op 27 april 2007 bedrag over naar mijn Postbankrekening.Maar dat bedrag komt pas Woendsag 2 mei op mijn rekening(hoop ik:)
Want ik las net op de Postbank site dat zij OOK op 1 mei geen betalingsverkeer hebben.
Onbegrijpelijk. Want als ik op die dagen pin is het bedrag er direkt af:)

MAXIEM

Re: GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag leusi049,

De Postbank staat niet voor niets bekend als de POSTKOETS!

Vriendelijke groet, Maxiem.

ejwedje
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 sep 2004 17:49

Re: GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door ejwedje »

op 1 mei is er geen betalingsverkeer mogelijk met de euro via banken. Het betalingssysteem is dan uit bedrijf

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door SJZ »

Want ik las net op de Postbank site dat zij OOK op 1 mei geen betalingsverkeer hebben.
Net als alle andere banken in Nederland en in de hele eurzone.

Kan het trouwens niet zo zijn dat geld bij jou op 30 april wordt bijgeschreven? Hoe weet jij nu al dat dat niet gaat lukken?

De Postbank staat niet voor niets bekend als de POSTKOETS!
Maxiem, deze data worden door de ECB bepaald, dus heeft niks met het tempo van de Postbank te maken.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door roro25 »

op 1 mei is er banking Holiday. Dit houdt in dat er een aantal landen zijn waar de banken dicht zijn en geen betalingsverkeer hebben. Agv hiervan en de ECB is er dus geen betalingsverkeer.

MAXIEM

Re: GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@SJZ,

Je schrijft: Maxiem, deze data worden door de ECB bepaald, dus heeft niks met het tempo van de Postbank te maken.

Onzin beste vriend. Dat is wat de Postbank je wijs maakt. Ze zijn al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren bezig om het real time te maken, maar dat schijnt maar niet te lukken. Zal wel met hun jaarwinst te maken hebben. :idea:

Collegiale groet, Maxiem.

idi
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2005 13:51

Re: GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door idi »

eusi049,

banken hebben nog nooit gewerkt in weekenden en feestdagen, dat is niet alleen van de laatste tijd hoor!!!!!

Pinnen kan gelukkig wel 7x24uur en dat dat dan direct van je rekening afgeschreven wordt is niet meer dan normaal.

Daar had je dus rekening mee kunnen houden, m.a.w. laat de betaling dan ruimschoots van te voren doen, zodat je de bijschrijving nog voor het weekend kan verwachten.

idi
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2005 13:51

Re: GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door idi »

MAXIEM, hoe weet jij dat zo stellig?
Heb je de p.. op de Postbank soms? Hebben ze je onheus bejegend of zo?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door SJZ »

@SJZ,

Je schrijft: Maxiem, deze data worden door de ECB bepaald, dus heeft niks met het tempo van de Postbank te maken.

Onzin beste vriend. Dat is wat de Postbank je wijs maakt.
1. Het was mij niet bekend dat ik een vriend van jou ben.
2. Nee, dit weet ik niet van de Postbank, dat hoor je van alle banken.
3. Voor de waarheid (als je daar tegen kunt) plaats ik voor jou nog een bron: http://www.ecb.int/ecb/legal/pdf/l_0672 ... 740076.pdf

MAXIEM

Re: GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@SJZ,

Je schrijft:

1. Het was mij niet bekend dat ik een vriend van jou ben.
2. Nee, dit weet ik niet van de Postbank, dat hoor je van alle banken.
3. Voor de waarheid (als je daar tegen kunt) plaats ik voor jou nog een bron: http://www.ecb.int/ecb/legal/pdf/l_0672 ... 740076.pdf

Ad 1. Dan is je dat nu bekend

Ad 2. Onzin: er zijn banken met het real time principe (ook in Nederland)

Ad 3. Ik kan wel tegen een stootje. De verwijzing is een richtsnoer waar veel banken in Europa zich niet aan houden

Vriendelijke groet, Maxiem.

MAXIEM

Re: GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag idi,

Je schrijft:
MAXIEM, hoe weet jij dat zo stellig?
Heb je de p.. op de Postbank soms? Hebben ze je onheus bejegend of zo?

Ik heb helemaal niet de p.. op de Postbank. Sterker nog: al mijn financiële zaken lopen via de Postbank en ik ben nooit onheus bejegend. Mijn opvatting over het wel of niet hanteren van het real-time principe staat hier los van. Als je hierover kontakt opneemt met de Postbank, dan krijg je als standaard antwoord: er wordt aan gewerkt. Dat zeggen ze dus al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren!!!

Vriendelijke groet, Maxiem.

idi
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2005 13:51

Re: GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door idi »

MAXIEM


Geplaatst op 29 Apr 2007 20:32 door MAXIEM


--------------------------------------------------------------------------------Beste MAXIEM,

jij beweert: "er zijn banken met het real time principe (ook in Nederland)".

De 1e in Nederland moet ik nog tegenkomen die dat principe hanteert. Ja, alleen betalingen tussen 2 rekeningen binnen een en dezelfde bank, ja dat is logisch.
Noem er dan eens een aantal?

Uit ervaring: een overboeking van ABN/Amro naar Fortis duurde 3 werkdagen, een overboeking van ABN/Amro naar Postbank duurde 2 werkdagen.

Je zegt het maar.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door SJZ »

Onzin: er zijn banken met het real time principe (ook in Nederland)
Maxiem, bij welke banken is er op 1 mei dan wel gewoon betalingsverkeer mogelijk?

idi
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2005 13:51

Re: GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door idi »

MAXIEM, wie zwijgt stemt toe?

Waar blijf je nu met je antwoord(en)?

Voortaan alleen dingen zeggen die waar zijn svp en niet vanuit je onderbuik!!!!!

MAXIEM

Re: GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag idi,

Rare reactie, zal wel door de afrikaanse afkomst komen. :idea:

Maxiem.

sebas1
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2007 08:08

Re: GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door sebas1 »

een reactie waarom de postbank vandaag geen betalingen uitvoert...
1 mei dag van de arbeid . Daarom dus. Ze zullen waarschijnlijk grotendeels niet werken

Zie postbank.nl

Sebas

mark hoogstad
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2007 08:14

Re: GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door mark hoogstad »

Maxim, dit is een serieuze zaak en geen lolletje!: Stel je nu eens voor dat alle banken met alkaar afspreken dat ze zo lang als mogelijk "gratis geld" te beschikken willen hebben? Dit bereik je door direct af te boeken (pinbetalingen; die vallen kennelijk niet onder het regime van de ECB! Wat een kletskoek van de postbank!) en het moment van bijschrijven over het weekend tillen. Dat levert de bank heel veel gratis geld op dat natuurlijk internationaal wordt uitgezet. Tel uit je winst. En dit allemaal onder het voorwendsel dat dit beleid is van de ECB!!

Wie kan iets doen tegen dit monopolistische gedrag in Nederland Kartelland: Brussel! Neelie...aan de slag!

En wanneer staat er eens een bank op die real time verwerking biedt voor een jaarlijkse vast fee?

Mark

Mallory
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 mar 2007 00:41

Re: GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door Mallory »

he maxiem,

het was niet voor niks een international bank holiday...wereldwijd werden er geen transacties gedaan....

enne als jij bij de postbank bankiert, hoe kun je dan zeggen dat de postbank niet realtime verwerkt...betaal je wel eens iets?? Misschien stuur je wel een overschrijvingskaart.....ja dat is inderdaad niet realtime...de postbode moet het nog effe langsbrengen :D

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door Trapito »

@ Mark,

Je schrijft:
Dit bereik je door direct af te boeken (pinbetalingen; die vallen kennelijk niet onder het regime van de ECB! Wat een kletskoek van de postbank!) en het moment van bijschrijven over het weekend tillen.
Mag ik eens vragen, denk je dat of weet je dat zeker?

Wil ik je graag het volgende meedelen:

Op mij girorekening bij de Postbank mag ik 250 euro rood staan.
Stel nu dat ik op vrijdag morgen nog een saldo heb van 50 euro.
Pin ik op vrijdag in een winkel voor 300 euro en sta ik dus 250 euro rood.
Dan zet ik in het weekeinde een overboeking klaar voor de maandag. 300 euro van mijn kapitaalrekening naar mijn girorekening.
Dan heb ik dus vrijdag, zaterdag en zondag 250 euro rood gestaan waarvoor geen debetrente in rekening wordt gebracht.
Hoe dat bij andere banken gaat weet ik niet maar bij de Postbank heb ik dat al tientallen malen zo ondervonden.

Dat "gratis geld" waar jij het over hebt valt volgens mij nogal mee.
In elk geval geeft het mij geen nadeel.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: GEEN betalingsverkeer tijdens weekend/feestdagen

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 29 Apr 2007 21:06 door SJZ


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Onzin: er zijn banken met het real time principe (ook in Nederland)


Maxiem, bij welke banken is er op 1 mei dan wel gewoon betalingsverkeer mogelijk?


Iediewiediewietsie Maxiem is weg met haar fietsie.

Gesloten