LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN overstappen?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

Gaat u overstappen?

Nee, ik blijf bij de ABN
19
50%
Ja, ik stap over naar de Postbank
0
Geen stemmen
Ja, ik stap over naar de Rabobank
8
21%
Ja, ik stap over naar Argenta
4
11%
Ja, ik stap over naar Fortis
1
3%
Ja, ik stap over naar een andere bank, niet genoemd in de lijst
4
11%
Ik twijfel nog
2
5%
 
Totaal aantal stemmen: 38

linda82
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 sep 2005 00:01

ABN overstappen?

Ongelezen bericht door linda82 »

Bent u nu klant bij de ABN Amro? Ik ben benieuwd of u overstapt en zoja, naar welke bank?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: ABN overstappen?

Ongelezen bericht door G7 »

Ik was tot voor kort ABN klant en het valt nog niet mee, om alles op te zeggen. Ben al zo'n 3 a 4 maanden bezig om mijn rekening op te heffen. Ben hiervoor al 3 x voor bij ze binnen geweest en papieren ingevuld en tot op heden nog geen bevestiging gehad, dat ik geen klant meer bij hun ben.

Mijn pasjes werken uiteraard niet meer en ook houden ze geen geld meer af voor pasjes, dus dat is wel stop gezet, maar een officiel bericht heb ik nog niet gehad. Heb alles nu weer onder gebracht bij een bank. In mijn geval de Rabo, waar ik ook al jaren een rekening heb.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: ABN overstappen?

Ongelezen bericht door roro25 »

Ben wel benieuwd waarom iemand zou (willen) overstappen?

Het is en blijft (nu) nog dezelfde bank met dezelfde dienstverlening.
Ik zie niet in waarom iemand zou overstappen.
Heb ook wel de verhalen gehoord van dat 30% zou willen overstappen.

ABN Amro kan niet zo een twee drie omvallen. Zeker niet met dit balanstotaal. De begroting van de BV/NV Nederland is zelfs niet zo groot.
Zolang ABN Amro en iedere andere bank in NL gevestigd is zal deze vallen onder de garantieregeling (aandelen vallen onder een stichting, dus die ben je zo ie zo niet kwijt). Verder blijft een klant onder dezelfde voorwaarden klant.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: ABN overstappen?

Ongelezen bericht door particulier »

Als het consortium van de drie banken waaronder Fortis ABN AMRO koopt, dan komen de kantoren in handen van Fortis. Dit bekent waarschijnlijk dat het aantal dubbele kantoren gaat verdwijnen. Afgezien van banenverlies betekent dit mogelijk dat men verder van zijn of haar bankkantoor afzit.

Het overnamebedrag van begroot 72 miljard euro moet wel worden terugverdiend. De service bij Fortis was al niet zo best, de kans is groot dat als ABN AMRO kantoren worden omgebouwd tot Fortis kantoren, de service achteruit zal gaan. Bovendien is er dan 1 grootbank minder in Nederland. Er blijft over: Fortis, ING (waaronder Postbank), Rabobank en SNS bank. De laatste heeft het kleinste marktaandeel. Dus nauwelijks keuze voor de consument. De kans is groot dat de bankkosten zullen stijgen.

Daarnaast zijn er natuurlijk een redelijk groot aantal kleine banken. Ieder heeft zijn sterke en zwakke punten. Argenta biedt een internetbankrekening aan. De bankpas is nog gratis, maar je hebt echter wel een tegenrekening nodig. Dus je hebt toch een rekening nodig bij 1 van de grootbanken of Triodos of DSB bank. Bij de laatste moet je je afvragen of je wel met zo'n 'cowboy' in zee wilt gaan.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: ABN overstappen?

Ongelezen bericht door Pieter »

Je kunt Fortis als een zelfde cowboy betitelen als DSB.
DSB heeft eerst de wanproducten van Fortis verkocht en deze later onder eigennaam op de markt gezet.

Als je kijkt hoe Fortis/Defam/Groeivermogen en DSB omgaan met klanten die ze in de diepe ellende hebben gestort. Jongstleden kunnen we ook nog de bellegingspolis drama van fortis er aan toevoegen. Dan voorspelt dat niet veel goeds voor de toekomst van de "oude" ABNAMRO klanten. Als later blijkt dat je benadeeld bent door een of andere service van eerdere genoemde banken zeggen ze stomweg tegen je. stap maar naar de rechter om je geld terug te halen.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: ABN overstappen?

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Onlangs op vakantie naar Canada geweest. Ondanks dat er op de ABNAMRO Maestro bankpas staat dat het een "Wereldpas" is kun je er in Canada niets mee. Nog geen cent kun je er daar mee pinnen of opnemen.
Zelfs met de CreditCard van de ABNAMRO ( MasterCard ) doe je daar heel erg weinig.
Ik was in iedergeval blij dat ik de een maand voor vertrek aangevraagde VisaCard bij me had.

Bij terugkomst in Nederland bij de ABNAMRO gevraagd waarom er op hun banpas "Wereldpas" staat. Kreeg als antwoord dat je er ook buiten Europa mee kan betalen.
Aangegeven dat dit niet zo is en dat ik blij was een VisaCard bij me te hebben.
Antwoord hierop was dat het jammer was dat ik met de ABNAMRO pas niets kon en dat je altijd 2 verschillende betaalmiddelen bij je moet hebben.
Hierop ook een klacht via de internet site ingediend en tot op heden geen antwoord ontvangen.
Voor mij een reden om bij die bank weg te gaan.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: ABN overstappen?

Ongelezen bericht door particulier »

Schorpioen,

Er is inderdaad een tweedeling in de meest gebruikte betaalmiddelen. In het ene land is Cirrus/Maestro/MasterCard heel gangbaar, in andere landen Visa of American Express. Veel landen ondersteunen wel steeds meer. Frankrijk bijvoorbeeld had je tot een paar jaar geleden een Visa card nodig. Tegenwoordig ondersteunen die beide. Net terug uit Tunesie, zelfde verhaal. Canada is blijkbaar nog niet zover. Zo zie je maar dat het altijd verstandig is voordat je op reis gaat hoe het met geldzaken is geregeld.

Informeer maar eens bijvoorbeeld hoe het zit met geldzaken op Cuba, om maar even een voorbeeld te noemen ;-)

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: ABN overstappen?

Ongelezen bericht door Henri42 »

deze bank is veroordeeld door de geld makers met aandelen , 10 duizenden klanten lopen weg , met name de salaris rekeningen verdwijnen omdat deze overstap makkelijk en zonder kosten gaat.Hypotheek klanten kunnen met de stijgende rente ook beter nu overstappen. 8) :oops: :oops:

haas007
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 sep 2006 18:52

Re: ABN overstappen?

Ongelezen bericht door haas007 »

Wij zijn inmiddels overgestapt naar een andere bank (CVB-Bank).
Het heeft heel veel moeite gekost om onze rekening bij ABN-AMRO op te heffen. Werd van het kastje naar de muur gestuurd en heb uiteindelijk een telefoonnummer gekregen dat het nummer van de landelijke Politie blijkt te zijn. Met pijn en moeite heb ik de rekening MET ONS GELD EN NIET DAT VAN ABN-AMRO!!!!!! kunnen beëindigen.

Volgens mij hebben ze bij de helpdesk van ABN-AMRO de opdracht gekregen op opzeggers zo veel mogelijk tegen te werken.

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: ABN overstappen?

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Wat nu moeite om rekening op te zeggen?
Gewoon al je geld overboeken naar je nieuwe rekeningnummer en niets meer doen met je ABN rekening. Pasjes doorknippen en inleveren bij een bankkantoor en ontvagst beweijs vragen.
Heb dit een paar jaar geleden gedaan met een rekening bij de RegioBank. Ze gaan vanzelf een keer vragen of de rekening moet blijven of dat hij opgeheven kan worden.

haas007
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 sep 2006 18:52

Re: ABN overstappen?

Ongelezen bericht door haas007 »

Reactie op Schorpioen: zo gemakkelijk ging dat niet. Het betrof een beleggingsrekening en die is zonder pasje. De rekening kon zelfs niet bij het plaatselijke ABM-AMRO kantoor worden opgeheven.

norbert2
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:41

Re: ABN overstappen?

Ongelezen bericht door norbert2 »

Ik blijf gewoon ABN klant.
Zeker na 2 jaar CVB bank ellende. Daar heb ik spaarrekeningen voor de kinderen, men blokkeerd daar rustig de rekeningen. Terugbellen is er niet bij, zeer slechte service.
Ook postbank en ASN maken er een bende van.

Bomba42
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2007 11:54

Re: ABN overstappen?

Ongelezen bericht door Bomba42 »

Ik had een rekening bij de fortis. Ik ben vandaag overgestapt naar ABN.
Waarom zou ik nou niet voor ABN kiezen?

Indalo
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 sep 2006 11:41

Re: ABN overstappen?

Ongelezen bericht door Indalo »

Ga toch naar de Argenta Internet Bank!!
Alles gratis en nog een goede rente op
bank- en spaarrekening.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ABN overstappen?

Ongelezen bericht door Noble »

voor alléén.... betalings verkeer zou ik DSB nemen..(NIKS ANDERS BIJ ZE DOEN!!)

Wil je méér bankzaken doen... wellicht Argenta...

heb je een kantoor "nodig" ?? dan komt RABO er goed af... maar dan gaat het je geld kosten...

Gesloten