LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank - Shop en Postbank - Internetbankieren

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Postbank - Shop en Postbank - Internetbankieren

Ongelezen bericht door honda »

De Postbank-Direktie Partikulieren heeft nog steeds niet zelf naar mij toe gereageerd op mijn klacht-brieven van medio november en medio december!

Tja, de moderne consument komt langzaam maar zeker in een vervreemdende situatie terecht. Het lijkt normaal te worden dat je technologisch-ingewikkelde en kwetsbare produkten als PC's - waarvan je helemaal afhankelijk bent voor financien en allerlei belangrijke kommunikatie - koopt via internet. Maar: zelfs als de leverancier de Postbank is (via haar Voordeelwinkel/Actielijn) houdt de service van de leverancier op, zodra het apparaat betaald en vervolgens geleverd is. Verkoop van een produkt is aldus niet meer of niet minder dan een financiele en logistieke aktie; de klant betaalt, de Postbank levert en vervolgens heeft de Postbank er niks meer mee te maken. Als je een klacht hebt over de service van de fabrikant, dan krijg je van Postbank-E-commerce na allerlei chaotische en mistige ontwikkelingen weliswaar het adres van de Postbank-Direktie. Maar als je dan een serieuse goed-uitgewerkte en goed-gedokumenteerde klacht opstuurt naar die Direktie, dan reageert die Direktie gewoon niet op die klacht. Ze legt de zaak, zonder verdere kommunikatie naar de klant, gewoon weer terug in de chaos van haar eigen organisatie. Terwijl de klacht van de klant nu juist ook over de chaos en non-service van die organisatie gaat.

Ik vrees dat De Postbank niet alleen als winkelier, maar ook als Bank voor partikulieren, vergeten is dat je naar een klant toe een persoonlijke service-verplichting hebt, wanneer je tegen betaling een produkt/dienst levert.
Wordt vervolgd Vriendelijke Groet Honda

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Postbank - Shop en Postbank - Internetbankieren

Ongelezen bericht door roro25 »

postbank is dat niet die bank waar alle zaken nog per postduif gaan?

Tja en als ze die postduiven geen ringetje om het pootje geven dan willen ze nog wel eens de verkeerde kant op vliegen en niet terecht komen.

De PB zou eerst eens om zijn klanten moeten gaan denken en dan als detailhandel gaan fungeren.
Helaas is de tijd voorbij dat je je salaris in een loonzakje krijgt en dat je alles contant betaald. Maar soms zou je wel terug willen. Gen gezeik met banken die valuteren, weinig tot geen rente vergoeden en ga zo maar door.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Postbank - Shop en Postbank - Internetbankieren

Ongelezen bericht door SJZ »

Helaas is de tijd voorbij dat je je salaris in een loonzakje krijgt en dat je alles contant betaald. Maar soms zou je wel terug willen. Gen gezeik met banken die valuteren, weinig tot geen rente vergoeden
En hoe hoog was die rente dan wel over geld in een loonzakje?

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Postbank - Shop en Postbank - Internetbankieren

Ongelezen bericht door honda »

De PB zou eerst eens om zijn klanten moeten gaan denken en dan als detailhandel gaan fungeren.

De Postbank lijkt voornamelijk een digitaal-automatische bank geworden te zijn, zonder noemenswaardige service naar de klant. Hier en daar is er nog een postkantoor, wat vergezeld gaat van een winkel voor nog wat extra inkomsten.
Het "persoonlijke kontakt" verloopt hoofdzakelijk via ontelbare postzendingen waarmee de klant wordt ujigenodigd om van nieuwe bank-produkten gebruik te maken, liefts digitaal want dat is lekker makkelijk. Vooral makkelijk voor de Postbank; geen vragen en tijdrovend persoonlijk of schriftelijk kontakt, maar gewoon digitaal vangen.

Het geld loopt lekker makkelijk binnen; de bedoeling is dat dit automatisch en probleemloos verloopt, maar dat laatste valt soms nog even flink tegen. De digitale duiven zijn soms de weg kwijt, door computer-storingen, hackers, en overmatig site-bezoek door winkelende klanten die hun rentepunten willen verzilveren.

Ik denk dat verreweg de meeste Bank-klanten liever wat meer rente krijgen in plaats van rentepunten. De produkten die je met rentepunten kunt kopen, die kun je elders immers meestal even goedkoop vinden; misschien zijn die produkten elders wat duurder maar dan worden ze wel verkocht met de noodzakelijke bijbehorende service (computers, bromfietsen ed..).

Al met al denk ik dat de Postbank zichzelf flink in de vingers aan het snijden is met hun digitale BANK&SHOP strategie. Als straks de ING deze lijn gaat overnemen, dan gaat er opnieuw een gerenommerde necderlandse Bank verloren.

Elke klant die nog een beetje serieus bankzaken wil doen zal dan snel gaan overstappen naar Banken die prioriteit geven aan het het echte bankwerk.
Groeten Honda
(ik ben maar een gewone ouderwetse klant, ik weet niet hoe lang nog, trouwens; de Postbank lijkt me liever kwijt dan rijk te zijn; ze lijken een voorkeur te hebben voor kritiekloze konsumptie-varkens)

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Postbank - Shop en Postbank - Internetbankieren

Ongelezen bericht door honda »

"" De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk bij de aflevering van het goed aan de consument bestaand gebrek aan overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar, te rekenen vanaf het tijdstip van levering, blijkt, tenzij de consument op het tijdstip van sluiting van de koopovereenkomst van het gebrek aan overeenstemming kennis droeg of daarvan redelijkerwijze niet onwetend kon zijn.
http://europa.eu/scadplus/leg/nl/lvb/l32022.htm
Dit is een citaat uit het Europese richtlijn.
In Nederland is het zo dat gedurende de economische levensduur de verkopende partij wettelijk het aanspreekpunt is voor de consument en dat de verkopende partij aansprakelijk en verantwoordelijk is voor de geleverde goederen. ""

Bedankt BBCS (forum-deelnemer Tros Radar Computers) voor dit heel duidelijk bericht. Het werpt een heel relevant licht op hetgeen Postbank E-commerce mij destijds meldde:

"" De Postbank heeft gehandeld conform de voorwaarden. Deze voorwaarden houden in dat problemen van producten, gekocht via de Actielijn door worden gestuurd naar de leverancier en dat deze inhoudelijk gaat kijken naar de oorzaak en de oplossing van het probleem. Als u hierover een klacht heeft, welke u eerder heeft gestuurd en u wilt hier inhoudelijk antwoord op hebben, dienen wij in te gaan op onze voorwaarden. Dit kunnen wij niet doen, wij vragen om uw begrip hiervoor. Uw klacht, kunt u daarom sturen naar de directie van de Postbank: Postbank Particulieren t.a.v. de directie Antwoordnummer 230 1000 XA Amsterdam. ""

In dit bericht verschool de Postbank als verkopende partij (via wie ik de Computer immers bestelde en betaalde) zich dus achter een leverancier-partij. De identiteit van die leverancier ("Projaxales") werd destijds overigens pas prijsgegeven (min of meer, op verwarrende wijze) bij de aflevering van de computer. De compaq-HP-computer zelf bevatte allerlei Hulp-programmas die mij destijds (toen het technische probleem zich voordeed) terecht deden komen bij het HP-servicecentre in Rotterdam (Service-Planet). Ik meldde me daarna bij de Postbank (E-commerce), omdat ik zeer ontevreden was over de reparatie-offerte van Service Planet (duurder dan een vergelijkbare nieuwe computer-tower, dit terwijl ik later elders de computer bleek te kunnen laten repareren voor 50 euro). E-commerce verwees mij voor mijn klachten eerst naar Postbank-Arnhem (geen reaktie); daarna stuurde ze mijn klacht door naar weer een andere afdeling (geen inhoudelijke reaktie); en daarna verwees E-commerce mij door naar de Postbank Direktie Partikulieren. Ook daarvan heb ik nog steeds geen reaktie ontvangen op mijn uitgebreid beschreven en gedokumenteerde klacht.

Het is werkelijk ongelooflijk. Iemand wees mij op de mogelijkheid om deze zaak voor te leggen aan de GESCHILLENCOMMISSIE. Misschien is dat toch wel een goede manier om de Postbank te dwingen zich eindelijk eens serieus met dit soort kwesties bezig te houden. Ik ga dit eens uitzoeken.

In ieder geval heeft deze geschiedenis (het zou in wezen eigenlijk gewoon een eenvoudig service-gevalletje hebben moeten zijn!) pijnlijk duidelijk gemaakt dat de Postbank op het gebied van haar Shop-aktiviteiten gigantisch-chaotisch en ineffektief kan stuntelen als het gaat om service-kwesties. Het spijt me Postbank; ik zeg dit niet om te beledigen, maar omdat ik het aldus als klant in feite gewoon zo heb ervaren. Helaas staat u, vanaf het allereerste begin medio vorig jaar, ook niet open voor een normale kommunikatie over deze kwestie. Dat is nog het meest pijnlijke voor u.
Mijn computer doet het allang weer, voor heel weinig kosten, maar dat is alleen aan mijn eigen initiaitef te danken. De Postbank heeft de reparatie destijds alleen maar opgehouden, door mij aan het lijntje te houden en allerlei bossen in te sturen. FOEI
Groeten HONDA

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Postbank - Shop en Postbank - Internetbankieren

Ongelezen bericht door honda »

Beste Forum-deelnemers,

Bij nader inzien ga ik (voorlopig) niet naar de GeschillenCommissie, zoals eerder gesuggereerd door een forum-deelnemer.
Je komt dan terecht op het (semi-) juridische vlak. Op dit terrein is de Postbank waarschijnlijk zeer goed voorzien van Specialisten, waartegen je alleen kans hebt als je zelf met een heel goede advokaat komt.

Ik steek mijn energie liever in het doorgeven van mijn ervaringen met de Postbank-SHOP.
Op dit moment kan ik u alleen melden, dat ik nog steeds wacht op een reaktie van de Postbank-direktie op mijn schriftelijke klacht dd december 2007.
Vriendelijke Groet, Honda

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Postbank - Shop en Postbank - Internetbankieren

Ongelezen bericht door Jonjo »

@Honda, zoek een baan verdien geld en open een bankrekening bij????????????????????????????????

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Postbank - Shop en Postbank - Internetbankieren

Ongelezen bericht door Mendoza »

@honda

Veel te lange verhalen honda, daar zit niemand op te wachten.

Snap je klacht ook niet echt, als ik het goed begrijp valt het defect buiten de garantie dus waar zeur je dan over?

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Postbank - Shop en Postbank - Internetbankieren

Ongelezen bericht door honda »

Beste Jonjo,
Ik heb een prima baan en een meer dan gemiddeld inkomen. Zoals veel Postbank-klanten ben ik inderdaad naar een andere spaarbank aan het zoeken, via o.a. www.vanspaarbankveranderen. Er zijn diverse betrouwbare mogelijkheden om bij echte banken hogere rentes te krijgen bij hogere inleg-bedragen. Rentepunten heb ik inmiddels zeer veel, maar ik heb liever gewoon cash-rente bij een echte spaarbank dan "sigaar uit eigen doos-rentepunten-kadootjes " bij de Postbank!

Beste Mendoza,
De enige partij, die deze geschiedenis had kunnen bekorten en die ook nu nog de geschiedenis zou kunnen bekorten door eindelijk een fatsoenlijk kontakt te zoeken met haar klant, dat is de POSTBANK.
Als jij het verhaal te lang vind, laat het dan links liggen. Als je klikt op "honda" dan kun je zien dat vele andere Forum-lezers mijn Verslag blijkbaar interessant en relevant vinden. Jammer voor de Postbank.

Vriendelijke Groet, HONDA (korter kon en wilde ik dit stukje voor u niet maken)

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Postbank - Shop en Postbank - Internetbankieren

Ongelezen bericht door Mendoza »

@honda
Rentepunten heb ik inmiddels zeer veel, maar ik heb liever gewoon cash-rente bij een echte spaarbank dan "sigaar uit eigen doos-rentepunten-kadootjes " bij de Postbank!
De volgende stap is dat je de spaarzegels van de supermarkt niet wil ontvangen, maar dat je daar geld voor wil ontvangen?? Of de monopolykaarten bij de super weigeren omdat je liever geld wil?? Die rentepunten zijn een soortgelijk extraatje die ze leveren, waar je helemaal niks mee hoeft te doen. Als je niet tevreden bent met de rente dan snel overstappen. Even googelen op spaarrente levert voldoende resultaten op.

Ook spreek je over "slechte" beveiliging. Als je gebruikt maakt van tancode's via sms, dan is dit systeem echt niet makkelijk te kraken.


Als ik nog even naar je klacht kijk en wat het je heeft opgeleverd, roept dat bij mij de volgende vraag op.

Wat voor oplossing wil je nu eigenlijk van de postbank?

Gesloten