LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pinnen en geen geld krijgen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
bernlef1962
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2009 09:10

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door bernlef1962 »

Ik heb afgelopen mei in het buitenland gepind met mijn ING pasje (Ik was altijd postbank klant) vreemd was wel dat ik net vooraf een nieuw pasje had gekregen. Ik heb echter de oude maar bewaard voor de zekerheid. Vreemd was het dat ik in Nepal de ene keer met het oude pasje geld kon krijgen en de volgende keer alleen met het nieuwe pasje. Dit was dus wisselend. Gelukkig dus beide pasjes maar bewaar.
De laatste keer pinnen wel een bonnetje maar geen geld. In nepal verteld emen mij dat ik contact met ING moest opnemen. Keurig te woord gestaan en geld binnen een week weer op mijn rekening. Maar na 3 weken werd het geld weer teruggestort er was keen kasverschil te zien in nepal. Ik heb met mijn eigen ogen gezien dat men daar de achterkant kon openen en zo het geld eruit kon halen. Dit is dus ook gebeurd.
Ik heb nu geen ppot om op te staan. Ikkan enrgens mijn klacht kwijt, het enige wat ik kwijt ben is mijn geld.
Wat een klantenservice van de ING, eerst beloven en dan meteen weer afpakken. Ik ben in staat mijn 3 rekeningen op te zeggen.
Wie kan mij helpen bij dit probleem?
Ik baal er gewoon van dat je nergens je gelijk kunt krijgen en dat de ING er alleen maar rijker van wordt. Ik weet dat dit in Azie vaker voorkomt.
Help?

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door bushalte »

Ook ben slachtoffer geworden van pinnen 630euro defecte automaat in buitland.

Ik ben naar de abn-amro gegegaan en heb op het scherm aangewezen welke ik niet gekregen heb.

Deze gaan het uitzoeken, ik wacht af.

Weet iemand of de beelden gewist worden na een tijdje pinnen?? in buitenland?

Ik vroeg hoeveel kans ik heb, de bank kon niets garanderen..........

gr.
:(

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door rvkeuken »

in het buitenland zijn de banken afhankelijk van de informatie van buitenlandse banken. De ing wordt dus niet rijker van deze actie, maar ook niet armer. ze hebben in eerste instantie geld overgemaakt, alleen na controle bleek het geld wel meegenomen te zijn...

Diegene die hier rijker van wordt is diegene die daar het automaat kunnen openmaken. Je kan het nogmaals (schriftelijk) naar ing sturen met een beroep op coulance oid, maar ik vrees dat je gewoon pech hebt,

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door bushalte »

:D :shock: :shock:

brief gekregen dat over 20 dagen het gehele bedrag teruggestort word

gr
ex-slachtoffer

joepm
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2010 20:15

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door joepm »

22-sept-2010
40,-
ING automaat, station Amsterdam Sloterdijk

de automaat registreerde het terugnemen van de pas niet
geldklep ging niet open en de melding 'neem geld uit' bleef piepen tot het klaar was met piepen en toen was het gebeurd.

geen geld, wel afgeschreven

gebeld met de rabobank en die adviseerde te wachten tot maandag en anders daarna nog eens te bellen. er werd gezegd dat het een lange procedure kan zijn, maar ja.. een geldautomaat dat geen geld geeft .. hoe ernstig kan je een vertrouwen schaden

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door bushalte »

heb je pincode ook veranderd, heb ik ook gedaan.

ik vind het raar dat de bank zo omgaat met klanten....
maarja zolang de klant niet klaagt.........

verkeersleider
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 sep 2005 21:58

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door verkeersleider »

Tja het kan gebeuren dat een automaat in storing schiet. Je moet dan wel bij je EIGEN bank een klacht neerleggen. Zij kunnen zien wat er op de rekening gebeurd en dan navraag doen bij de beheerder van de automaat. En ik geef toe dat het lastig is. Een bank moet zich ook aan de regels houden en er zullen ook vast wel types tussen zitten die wel geld krijgen en beweren dat ze niks hebben gehad. (ik beschuldig hier niemand trouwens).

MMikNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2011 21:46

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door MMikNL »

Hoi allemaal,

Ik maak gelijk een mooie start in 2011.
Ik zit voor mijn werk 4 maanden op Curacao
en met oud op nieuw, op een beachresort een feestje gehad, maar ja, geld was op.
dus ik moest pinnen, en ik 1x proberen, geen geld, en dan maar op nieuw proberen, pinnen geen geld.
dacht dit wordt te gek.
dus nog een keer proberen, en ja hoor weer geen geld.
staat er een americaan achter mij, die gaat pinnen en krijgt wel zijn geld eruit:?:?:?
dus wat doe ik , doe weer pinnen, na hem, en nee hoor weer geen geld,
ik de dag erna op mijn inet afschrift kijken, en ja hoor 4 x 100 ANG afghehouden.
staat gelijk aan 180 euro.
nu heeft dat ding wel een camara, maar ja kan de bank daar wel naar kijken.??
want zou het tegek vinden als dat ik mijn geld niet terug kijk.
4 transacties van het zelfde bedrag in 10 min. dat moet een bank toch ook raar vinden??

kan iemand mij anders advies geven??

S.G.Wielinga
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2011 10:38

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door S.G.Wielinga »

Op 13 sept 2011 100,00 gepind bij automaat Friesland Bank in Bolsward. Geld komt uit de automaat en wordt weer ingenomen. Formulier bij eigen bank ingevuld. Gisteren 10 november!, bericht van Equens. Geen storing en geen kasverschil. Heb nu klacht ingediend bij eigen bank. Er zal toch een camera-opname moeten zijn? Kan Equens uit het journaal opnames van die dag niet een controle doen of alle bedragen die zijn opgenomen ook zijn afgeschreven? Als er geen kasverschil is, moet er iemand zijn die 100,00 heeft gepind maar dat het op die dag niet is afgeschreven. Dat het pinnen niet 100% waterdicht is georganiseerd mag wel duidelijk zijn gezien het aantal klachten.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door grun »

S.G.Wielinga schreef:Op 13 sept 2011 100,00 gepind bij automaat Friesland Bank in Bolsward. Geld komt uit de automaat en wordt weer ingenomen.
Is dat misschien een veiligheidsmaatregel als je te lang wacht met het wegpakken van het geld? Het gebeurt me ook wel eens, eerst komt het pasje retour en terwijl ik dat opberg is het geld er ook al. Maar dat het geld daarna weer teruggetrokken wordt heb ik nog nooit gehoord.

Er zal best wel een camera hangen maar die filmt toch vooral de klant zelf, niet de gleuven waar pasje en geld uitkomen. En als zij geen verschil in de boekhouding kunnen ontdekken, tja...

S.G.Wielinga
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2011 10:38

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door S.G.Wielinga »

Als ze mij hebben gefilmd dan kan men zien dat ik heel verbaasd was dat het geld weer ingenomen werd en ik ook geen geld in mijn handen heb.
Ook heb ik geprobeerd weer te pinnen, wellicht dat mijn 100,00 tevoorschijn kwam. Helaas, als gast kun je maar 1x pinnen... De dame die na mij kwam heb ik gevraagd op te letten of ze meer geld zou krijgen dan gevraagd. Dat was niet het geval. De bank neemt de klacht in behandeling, maar afwachten wat er gebeurd. Zoals ik al aangaf, er moet iemand zijn die 'gratis' een bedrag van 100,00 heeft gekregen die dag. Dat kan m.i. alleen Equens na(laten) kijken.

S.G.Wielinga
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2011 10:38

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door S.G.Wielinga »

Deze week een reactie gehad van de Rabobank. Uit coulance krijg ik mijn € 100,00 terug. Een geweldige actie vd Rabobank. Ik houd er wel een onderbuik gevoel aan over. Het geldverkeer bij de pinautomaat is dus gewoon niet goed beveiligd. Het kan blijkbaar vaker voorkomen dat er gepind wordt en geld niet uitgegeven wordt dan wel weer teruggenomen. Geld wordt afgeschreven van je rekening en je bent aan 'de goden' overgeleverd. Het moet toch zo zijn dat er die dag mensen zijn die geld krijgen en dat het bedrag of een deel daarvan niet wordt afgeschreven. Of het wordt wel echt uitgegegeven en afgeschreven. Er moet dus een kasverschil zijn. Wie oh wie wordt hier dan mee bevoordeeld....?
Equens gaf aan dat er geen storing was en of kasverschil. Heel erg vreemd.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door grun »

S.G.Wielinga schreef:Wie oh wie wordt hier dan mee bevoordeeld....?
Equens gaf aan dat er geen storing was en of kasverschil. Heel erg vreemd.
Mmm, wat dacht je van de dame die na jou pinde? Dat ze eruit zag als een dame wil nog niet zeggen dat ze dat ook was...

Roy...R32
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2013 19:41

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Roy...R32 »

Ben bestolen door mijn eigen bank, de grote goede Rabobank. Ik heb dus op 23maart2013 1250,- willen pinnen bij die zelfde fantastische bank in Overdinkel (ov)
Er stonden 2 mensen voor mij in de rij en die kregen gewoon hun geld totdat ik dat bedrag wou pinnen en géén geld ontving van de automaat, de man na mij ging pinnen en ontving wel zijn geld (ik vond dit al raar, maar het rare van het verhaal komt nog) ik heb natuurlijk direct mijn bank gebeld en het verhaal uitgelegd.
Ze zijn er achteraan gegaan en hebben gekeken of er kas verschil in zat...dit was NIET het geval. (dus de automaat zegt dat hij wel het geld naar me heeft uitgekeerd, NOT!!!)
Ze hebben hier ook camera beelden van, van de 2 mensen voor mij hebben ze goed beeldmateriaal en dat van mij was een beetje vaag en niet goed te zien. (zegt de medewerkster, van de beste bank van Nederland:S)
En van de man na mij was het wél weer goed te zien. (ook héél raar dit) + ik keek volgens de medewerkster van de bank niet verbaast genoeg.. toen ik mijn geld niet kreeg.
Heb dus direct gedreigd met aangifte te doen bij onze vrienden van de politie, en dat moest ik ook maar doen volgens de Rabobank.
Ik gebeld met politie Losser en wat denk je... ik kon tot mijn grote verbazing hier GEEN aangifte van doen :|??? het was GEEN misdrijf kreeg ik te horen en daar was de kous dan ook mee af!
Ik kon lullen als Brugman maar Mvr van de politie wou me niet helpen en was kort af.
Dus kort en hard gezegd ik kan naar mijn zuur verdiende centen fluiten zowel politie als bank zijn ze makkelijk van mij afgekomen en ik sta voorkomen machteloos.
Rabobank stuurt me naar politie en politie zegt dat ik dit met de bank moet regelen ???HUH??? van het kastje naar de muur.

!!! PURE DIEFSTAL EN NIEMAND DOET WAT!!!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Uhhh, vrij ongeloofwaardig inderdaad, wie eist bewijst
Roy...R32 schreef:Ben bestolen door mijn eigen bank, de grote goede Rabobank. Ik heb dus op 23maart2013 1250,- willen pinnen bij die zelfde fantastische bank in Overdinkel (ov)
Er stonden 2 mensen voor mij in de rij en die kregen gewoon hun geld totdat ik dat bedrag wou pinnen en géén geld ontving van de automaat, de man na mij ging pinnen en ontving wel zijn geld (ik vond dit al raar, maar het rare van het verhaal komt nog) ik heb natuurlijk direct mijn bank gebeld en het verhaal uitgelegd.
Ze zijn er achteraan gegaan en hebben gekeken of er kas verschil in zat...dit was NIET het geval. (dus de automaat zegt dat hij wel het geld naar me heeft uitgekeerd, NOT!!!)
Ze hebben hier ook camera beelden van, van de 2 mensen voor mij hebben ze goed beeldmateriaal en dat van mij was een beetje vaag en niet goed te zien. (zegt de medewerkster, van de beste bank van Nederland:S)
En van de man na mij was het wél weer goed te zien. (ook héél raar dit) + ik keek volgens de medewerkster van de bank niet verbaast genoeg.. toen ik mijn geld niet kreeg.
Heb dus direct gedreigd met aangifte te doen bij onze vrienden van de politie, en dat moest ik ook maar doen volgens de Rabobank.
Ik gebeld met politie Losser en wat denk je... ik kon tot mijn grote verbazing hier GEEN aangifte van doen :|??? het was GEEN misdrijf kreeg ik te horen en daar was de kous dan ook mee af!
Ik kon lullen als Brugman maar Mvr van de politie wou me niet helpen en was kort af.
Dus kort en hard gezegd ik kan naar mijn zuur verdiende centen fluiten zowel politie als bank zijn ze makkelijk van mij afgekomen en ik sta voorkomen machteloos.
Rabobank stuurt me naar politie en politie zegt dat ik dit met de bank moet regelen ???HUH??? van het kastje naar de muur.

!!! PURE DIEFSTAL EN NIEMAND DOET WAT!!!

hugo7
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2013 02:57

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door hugo7 »

Dit gebeurt sveel vaker bij ING. Het is mij 2 keer overkomen waarvan vanavond een van die keren was. Morgen ga ik ernaartoe om erover te praten. De vorige keer weigerde ze mij om mij geld te geven. Gelukkig pin ik nooit grote bedragen maar ook kleine bedragen moeten ze teruggeven want het geld is gewoon niet van hen. Heel binnenkort ga ik mijn rekening ij die bank (ING) opzeggen om deze kwestie.

pimre
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2013 15:05

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door pimre »

Ik heb dit ook gehad in Loret heb ik samen met een vriend van mij 4 x 110 euro gepind op dezelfde dag.
Eerste pinde ik 110 euro en kreeg ik geen geld, 2 min later pinde hij en kreeg hij ook geen geld nog even staan wachten voor de automaat of ons geld er nog uit kwam maar er kwam niks uit.
In de nacht toen nog een keer wezen pinnen met die zelfde vriend weer 110 euro gepind en weer kwam er niks uit toen heeft hij na mij weer gepind en bij hem kwam er ook niks uit.
Toen dat wij de volgende dag op onze rekening keken was er wel per persoon 2x 110 euro afgeschreven.
Toen hebben wij hiervan een melding gemaakt bij de Rabobank en een paar weken later bericht gekregen dat er geen kas verschil was en geen storing en dat hun er niks aan konden doen.
Wat kunnen wij doen ?

Jongski
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2014 16:56

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Jongski »

Hallo wie kan mij helpen, ik heb gisteren proberen te pinnen met mijn sns pasje bij een ing bank ik probeerde 20 euro te pinnen en er stond dat ik niet kon pinnen terwijl ik wist dat ik er sowieso 20 euro op had staan.
ik ging naar mijn eigen bank (sns) en daar stond dat ik onvoldoende saldo had later toen ik thuis was heb ik op internetbankieren gekeken en stond er dat ik 20euro heb gepint bij ing bank terwijl er geen geld uit is gekomen want ik heb 2 proberen te pinnen
wie weet wat het probleem kan zijn #HELP :?: :?

SNS Bank Webcare
verified
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 okt 2010 10:39
Contacteer:

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door SNS Bank Webcare »

Hi Jongski,

Wat vervelend. Als er geen geld (of een gedeelte ervan) uit de geldautomaat is gekomen, wordt het bedrag meestal niet van de rekening afgeschreven. Is dit wel het geval? Dan wordt het bedrag meestal binnen 3 werkdagen weer teruggestort. Als het bedrag niet is teruggestort, kun je met dit formulier een navraag doen: https://www.snsbank.nl/particulier/klan ... step_login. Kom je er zo uit?

Met vriendelijke groet,

Kirsty
SNS Webcare

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: pinnen en geen geld krijgen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

@SNS Bank Webcare: Misschien wilt u hier even kijken?

Daar is het volgende te vinden:
Bericht door Radar » 01 jul 2014 14:08 schreef:Bedrijven kunnen vanaf heden hun account op het Radar-forum laten verifiëren. Een geverifieerd account garandeert de identiteit van het bedrijf op het forum van Radar.

Geverifieerde accounts bevatten een groen vinkje achter hun forumnaam.

Om in aanmerking te komen voor een geverifieerd account moet;
1. .. het forumaccount gekoppeld zijn aan een officieel bedrijfs-e-mailadres
2. .. een verzoek verstuurd worden vanaf ditzelfde e-mailadres

Ieder bedrijf dat op het forum reageert (geverifieerd of niet), moet in de gebruikersnaam duidelijk aangeven dat het uit naam van het bedrijf spreekt (bijvoorbeeld door 'webcare' toe te voegen in de naam). Het is tegen de gedragsregels url's op te nemen in de gebruikersnaam.

Wil je een bedrijfsaccount laten verifiëren? Stuur dan -vanaf je bedrijfsmail- een verzoek naar [email protected].

Gesloten