LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pinpas

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
de clippelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2007 16:48

pinpas

Ongelezen bericht door de clippelaar »

op 11 augustus wou ik geld opnemen met mijn rabopas bij een geldautomaat van de postbank, pas ingelikt, geen geld, is wel afgeschreven en gelijk terug gestort. later staat op geldautomaat defect
contact op genomen met postbank, zeiden pas wordt vernietigd.
chipknip was geladen, deze week bericht gekregen dat er niets op de chipknip stond met een verkeerd banknummer vermeld. wie heeft hiet ervaring mee?

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: pinpas

Ongelezen bericht door Byob »

Lijkt me een foutje van de bank in uw nadeel,

Nogmaals vragen om uit te laten zoeken hoeveel saldo er op de
chipknip stond met het juiste banknummer...

Jan Klaassen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:56

Re: pinpas

Ongelezen bericht door Jan Klaassen »

Zie ook mijn eerdere opmerkingen over pinpas inslikken.

Ik zou een aangetekende brief schrijven aan de bank met een kopie van het bankafschrift en aangeven dat je geen geld hebt gekregen. Ik zou in de brief de bank formeel verzoeken om het bedrag en het bedrag van de chipknip terug te storten.

Ik zou tevens in de brief verwijzen naar het feit dat de bank de film van de beveiligingscamera van de geldautomaat kan nakijken om uw verhaal op waarheid te checken.

Ik zou in de brief opmerken dat je er vanuitgaat dat je gezien de goede naam van de Rabobank er van uit gaat dat de bank uw verzoek naar eer en geweten en met coulance behandeld. Echter mocht de bank onverhoopt niet meewerken dat u dan graag de reden verneemt waarom de bank dat afhoudt.

Ten slotte ontvangt u graag binnen 14 dagen na dagtekening van de brief een antwoord.

Het kan zijn dat de bank uw zaak afhoudt maar dan heeft u nog de volgende mogelijkheden.
* klachtbrief aan de directie waarin je aangeeft dat je niet tevreden bent met het antwoord en dat je de directie graag wilt verzoeken om zich persoonlijk in uw zaak te verdiepen en dat ui een persoonlijk gesprek zeer zoud waarderen. Echter als debank u niet helpt dat u zich dan beraadt op vervolgstappen waarbij u een gang naar de ombudsman niet uitsluit.

Gesloten