LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deposito sparen bij DSB Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ricky86
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2007 10:46

Deposito sparen bij DSB Bank

Ongelezen bericht door Ricky86 »

Hallo,

Aangezien ik de rente op mijn eigen internetspaarrekening bij de ING Bank wat aan de lage kant vond (2,4 %) of bij een half jaar vast laten staan 3,3% ben ik eens gaan kijken naar andere spaarvormen.

Ik kwam uit bij de DSB Bank, hier word een deposito rekening aangeboden voor looptijden vanaf 1 tegen 4,5 %. Deze deposito word elke maand automatische verlengd voor de periode van 1 maand. Dit lijkt me wel aantrekkelijk.

Nu is de DSB Bank voor mij onbekend, over de diverse leningen ed. heb ik al behoorlijk wat negatieve verhalen gehoord, maar is er iemand die gebruikt maakt van deze service en mij hier wat over kan vertellen hoe zijn of haar ervaringen hier mee zijn.

Ik stel het me als volgt voor, een bedrag storten (minimaal € 2.500,-- is de voorwaarde) dit laten staan daar, en per maand kunnen opzeggen dus binnen 1 maand over het geld te kunnen beschikken.

Groeten

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Deposito sparen bij DSB Bank

Ongelezen bericht door SJZ »

voor looptijden vanaf 1 tegen 4,5 %
Op zich leuk, maar 4,5% krijg je ook gewoon bij de AT Bank of de Credit Europe op een gewone, dagelijks opvraagbare spaarrekening.

Carlos2
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 okt 2006 16:26

Re: Deposito sparen bij DSB Bank

Ongelezen bericht door Carlos2 »

Op zich leuk, maar 4,5% krijg je ook gewoon bij de AT Bank of de Credit Europe op een gewone, dagelijks opvraagbare spaarrekening.
Ja, maar dan wordt wel de rente pas aan het einde van de looptijd uitbetaald. Bij een deposito van 1 maand krijg je elke maand je rente uitbetaald, waar je dan direct weer over kunt beschikken.

Het is volgens mij wel zo dat een deposito achtergesteld is bij eventueel faillissement

SpaarXL
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2007 20:49

Re: Deposito sparen bij DSB Bank

Ongelezen bericht door SpaarXL »

OK, bij de AT Bank en Credit Europe krijg je ook 4,5%, maar er zijn ook mensen die hun spaargeld willen spreiden (en per bank niet meer dan 20000 euro sparen, het door de DNB gegarandeerde bedrag). Dan kan zo'n DSB deposito tegen 4,5% inderdaad interessant zijn!

Het deposito van 1 maand (in tegenstelling tot de anderen met langere looptijden) wordt inderdaad automatisch verlengd, maar wel tegen de dan geldende rente (dus je krijgt niet automatisch het zelfde rentepercentage als bij eerste opening).

Maarre, wat houdt dat "achtergesteld" ook alweer precies in?

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Deposito sparen bij DSB Bank

Ongelezen bericht door Baskruit »

Een deposito is niet achtergesteld bij een faillisement. Alleen een achtergesteld deposito is dat. DSB biedt dat al een tijdje niet meer aan.

Ik kan overigens uit de voorwaarden van de DSB nog niet helemaal helemaal destilleren dat rente maandelijks wordt uitgekeerd.

SpaarXL
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2007 20:49

Re: Deposito sparen bij DSB Bank

Ongelezen bericht door SpaarXL »

Ik kan overigens uit de voorwaarden van de DSB nog niet helemaal helemaal destilleren dat rente maandelijks wordt uitgekeerd.
Klopt, beetje vreemde omschrijving bij de Veelgestelde Vragen:
Rentebijschrijving van het DSB Bank Vaste Termijn Deposito vindt eenmaal per jaar plaats, gerekend vanaf de ingangsdatum
:oops: Dat snap ik niet... :shock:

Ricky86
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2007 10:46

Re: Deposito sparen bij DSB Bank

Ongelezen bericht door Ricky86 »

Maar wat is mening dit kan je wel een overwegen bij de DSB Bank?

MoneyMaker
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:54

Re: Deposito sparen bij DSB Bank

Ongelezen bericht door MoneyMaker »

ik ben sinds enige tijd "spaar" klant bij DSB, voor wat betreft de leningen die zij onder verschillende namen aanbieden kan ik niets toevoegen aan deze discussie, wel heb ik een internetspaarrekening waarbij ze 3,8% rente betalen en dat 2 X per jaar uitkeren, deze internet spaarrekening kun je ook als tegen rekening gebruiken voor je termijn deposito (ik ben ook zwaar geinteresseerd in de 1 maands variant) van DSB heb ik onderstaande mail ontvangen:

Geachte heer, mevrouw,
Naar aanleiding van uw bericht vragen wij uw aandacht voor het
volgende.
De renteuitkering bij een 1 maandsdeposito vind plaats per maand.
Wij vertrouwen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
DSB Bank N.V.
Afdeling Bancaire Processen

dit betekent dus dat je over de rente uitkering na 1 maand bij een termijn deposito direct alweer 3,8% rente vergoed krijgt op je internet spaarrekening.........

succes!

Ricky86
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2007 10:46

Re: Deposito sparen bij DSB Bank

Ongelezen bericht door Ricky86 »

Inmiddels heb ik ook een internetspaarrekening aangevraagd bij de DSB Bank, op dit moment moet alles nog even worden geregeld kwa papierwerk maar hoop binnen een week het allemaal te hebben.

Zoals je dat nu verteld lijkt me dat wel erg gunstig. Ik overweeg ook op per 1-1 een deposito te openen 1 maands tegen 4,5 % rente. Moet eerst nog even wachten tot het half jaar van de Internet Plus spaarrekening bij de ING voorbij is.

MoneyMaker
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:54

Re: Deposito sparen bij DSB Bank

Ongelezen bericht door MoneyMaker »

dat er maar veel mensen mogen lenen bij DSB bank des te aantrekkelijker zal de rente vergoeding worden op de spaarrekeningen!

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Deposito sparen bij DSB Bank

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

dat er maar veel mensen mogen lenen bij DSB bank des te aantrekkelijker zal de rente vergoeding worden op de spaarrekeningen
ehm, is ietwat in tegenspraak met marktwerking die stelt dat een grote vraag resulteert in een hoge prijs. In banken jargon komt dat neer op een lage rente 8)

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Deposito sparen bij DSB Bank

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

dat er maar veel mensen mogen lenen bij DSB bank des te aantrekkelijker zal de rente vergoeding worden op de spaarrekeningen
ehm, is ietwat in tegenspraak met marktwerking waarbij een grote vraag vaak resulteert in een hoge prijs. In banken jargon komt dat neer op een lage rente 8)

MoneyMaker
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:54

Re: Deposito sparen bij DSB Bank

Ongelezen bericht door MoneyMaker »

als ze jouw 3,8% geven op je spaarrekening en ze kunnen dit weer weg zetten bij piet krediet voor 7,8% lijkt het mij de som van de grote getallen die zegt hoe meer er geleend word hoe meer vermogens behoefte de bank heeft en dus zullen ze het aantrekkelijker maken om bij hun te gaan sparen.......

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Deposito sparen bij DSB Bank

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Ketting reactie
Piet krediet zal op basis van het grote aanbod ook weer zijn prijzen verhogen(rente verlagen) totdat er weer een balans optreed.
Tenzij hij natuurlijk hard geld nodig heeft aan het andere loket (hypotheken/kredieten) of een lange termijn relatie met de klanten op wil bouwen zoals in onderstaande link word verklaard. Maar die behoefte moet er dan ook maar net zijn; op het moment dat jij een bank "overvoert" met geld creeer je niet automatisch vraag op de gebieden waar hij zijn geld aan uitleend.

Je ziet het bij de Postbank: stabiel groot aanbod en Postbank vindt het wel goed en verlaagd keer op keer de rente zotdat mensen niet eens inflatiecorrectie op hun rekeningen krijgen.

Volgens jouw theorie zou bij een nog groter aanbod de rente dan weer omhoog gaan!?

http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... e_Postbank
De populariteit van de internetspaarrekening nam zelfs toe. Terwijl de marktrente steeg en de rente op de internetrekening gelijk bleef, nam het saldo op die spaarvorm vorig jaar met 14 procent toe.

Gesloten