LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door honda »

Beste forum-deelnemers,
Ik ben zeer benieuwd of de ING in 2009 ook de Postbank-SHOP-aktiviteiten gaat overnemen.
Naar mijn mening zou de ING daarmee haar imago als betrouwbare Bank op het spel zetten.

In mijn forum-bijdrage “ Postbank-Shop en Postbank – Internetbankieren” doe ik verslag van de manier waarop de Postbank omgaat met een bank-klant aan wie zij een Postbank-Computer heeft verkocht. Zodra de klant zich ivm met een computer-defekt wendt tot de Postbank verschuilt de PB zich achter een vage niet eerder vermelde leveranciers-partij; in feite stuurt ze de klant op ongelooflijke wijze het bos in waardoor de klant uiteindelijk niet veel anders kan doen dan het defekt elders te laten oplossen. Wanneer de klant vervolgens het advies opvolgt om een schriftelijke klacht in te dienen bij de Postbank-Direktie, dan blijkt die Direktie het niet nodig te vinden om op deze klacht te reageren.

Tot op heden biedt de Postbank nog steeds Computers (en andere service-gevoelige produkten zoals fietsen en bromfietsen) aan aan haar bank-klanten, hoogstwaarschijnlijk nog steeds zonder service- en klacht-procedures feitelijk op orde te hebben: “Is het tijd om uw computer te vervangen? Bestel dan hier uw nieuwe thuiscomputer tegen een speciale prijs, exclusief voor Postbank rekeninghouders! Deze topcomputers zijn van de nieuwste snufjes voorzien. Wees er snel bij, want de voorraad is beperkt! .......... “

Naar mijn mening is de gemiddelde bank-klant meer gebaat bij Service, Betrouwbaarheid en Hoge Rente, dan aan Rentepunten en zogenaamd-goedkope SHOP-artikelen zonder heldere service.
Hoe kijkt u als Forum-deelnemer hier tegen aan?
Vriendelijke Groet Honda

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door Jonjo »

De ING bank neemt de postbank niet over. Ze zijn allang eigenaar van de postbank!!!!!!

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door honda »

Beste Jonjo,
ING en Postbank gaan samen in 1 bank: ING! Tot nu toe was ING een echte bank, maar dat zou dus kunnen gaan veranderen.
Groeten, HONDA

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door honda »

Op www.postbank.nl (voor bank- en shop-zaken) kun je zien dat de Postbank zijn klanten al aan het voorbereiden is op de overgang in 2009 naar de ING (-vlag?).
Een paar weken geleden kon je als PB-klant op de home-pagina een vraag stellen over de overgang naar de ING, met de PB-belofte dat je antwoord zou krijgen als je je e-mailadres invulde.
Zo gedaan: ik stelde de vraag of de huidige Postbank-Voordeelshop en het rentepunten-systeem ook onder de ING-naam zouden gaan worden voortgezet.
Tot op heden heb ik nog geen enkele reaktie gekregen van de Postbank!

Deze nalatigheid past in het Postbank-patroon wat ik heb blootgelegd in mijn forum-bijdrage “ Postbank-Shop en Postbank – Internetbankieren”. De Postbank heeft gewoon lak aan zijn klanten. Als de PB het zelf niet meer weet, dan stuurt men een klant van het kastje naar de muur, en reageert men gewoon niet op serieuse schriftelijke klachten.
Beste Postbank/ING: Dit alles is de beste manier om zelf je eigen betrouwbaarheids-imago als bank te ondermijnen.

Vriendelijke Groet Honda

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door Mendoza »

@honda,

Nogmaals hier mijn vraag, wat voor oplossing verlang jij van de postbank?

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door honda »

Beste Mendoza,

De Postbank zou natuurlijk zelf moeten weten hoe zij een probleem oplossen, maar goed.

1) Mbt tot de door mij genoemde "ING-vragen-uitnodiging" lijkt het mij logisch dat de PB gewoon de beloofde reaktie geeft via het door hen gevraagde e-mailadres. Nu ze het niet doet schaart de PB zich in de grote irritante groep van ordinaire sites, die jou proberen te verleiden om jouw vragen en gegevens achter te laten op hun sites, om er vervolgens alleen maar hun eigen voordeel mee doen.
2) Ik verlangde uiteraard een fatsoenlijke service van de PB. Dat bleek er niet in te zitten helaas.
Vervolgens verwachtte ik natuurlijk dat ik een fatsoenlijke reaktie zou krijgen van de PB op mijn schriftelijke klachten.
Maar ik heb dus nog steeds helemaal niks gehoord van de direktie. Destijds heb ik een paar rare telefoontjes gehad van niet nader te identificeren PB-afdelingen of - zakenpartners, die niet meer inhielden dan een eenzijdige melding dat er geld gestort zou worden.
Ik verwacht,uiteraard, gewoon een fatsoenlijke inhoudelijke reaktie op mijn klachten, en vervolgens een fatsoenlijke open kommunikatie daarover.
Het is werkelijk heel triest dat een organisatie als de PB(die als bank zuinig moet zijn op zijn naam, ook op de naam van de ING) zo met zijn klanten blijkt om te gaan.

Hopelijk is mijn antwoord voldoende helder en duidelijk. Nu nog duidelijkheid van de Postbank!

Vriendelijke Groet, Honda

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door Mendoza »

@Honda,

ik ga je "jammer"verhaal even ontleden.
"Uw bericht is inmiddels in behandeling bij Klantenservice Rentepunten.
Als eerste heb je hier een klacht ingediend, hartstikke goed.. Alleen wat moet de klantenservice met een pc die kapot gaat buiten de garantie? Juist dan verwijzen ze je door naar de leverancier zoals ook duidelijk bij de nieuwe thuiscomputer actie staat vermeld.
Ten tweede is het niet zo best, dat de aanhef van het betreffende ((semi-) automatische?) antwoord helemaal niet klopte:
De eerste afdwaling, gaat u zich nu echt druk maken om een tikfout in de naam? Je verwisselt zelf ook nogal wat k's en c's en z's met s'.

Toevalligerwijs las ik afgelopen zaterdag (dd 4 augustus)........stelt mij niet echt gerust.
Dan een verhaal wat helemaal nergens op slaat, tan-codes zijn namelijk net zo veilig als de e-dentifier. Maar goed als je de e-dentifier zo'n geweldig apparaat vindt stap dan over Ook geef je als argument dat internetbankieren onveilig is wat ook volkomen nergens op slaat, alle banken doen dat via hetzelfde Internet via https.

Dan geeft D1rk je een advies, en je dankt D1rk daarvoor en vult het aan met nog wat gejammer.

Overigens geef je aan dat je geen windows-key hebt, terwijl die op je kast staat. Nederland staat bekend als het land met de grootste dichtheid qua internetverbindingen, m.a.w. zelfs bij jou in de straat is er gegarandeerd iemand die een windows-cd heeft die je kunt gebruiken met je eigen code die op je systeemkast staat.
Maar je besluit je klachtentraject te vervolgen wat niet alleen volkomen onterecht is, maar ook tot nu toe nog eens veel tijd en moeite heeft gekost.


Dan ga je met particulier in discussie dat digitaal geldverkeer fraudegevoelig is. Ik zou zeggen, ga lekker met een zak geld over straat, immers veel veiliger.

Dan plaats je wederom je klacht.
De Postbank reageert niet zeg je, en waarom zouden ze ook;
1. Ze hebben al gereageerd volgens je eerste bericht.
2. Ze hebben geen technische ondersteuning die ze volgens de thuiscomputer actie ook nooit beloofd hebben.
3. Pc is defect buiten garantie.
4. HP wil dolgraag je pc buiten garantie repareren, en ja helaas dat is duur.


Dan besluit je, je eigen topic te "bumpen" met nog wat gejammer.

Daarin vertel je weer dat je de oplossing van de Postbank, waar ze helemaal niet mee hadden hoeven komen, besluit af te wijzen. Je wil tenslotte met een pc die buiten de garantie kapot gaat niks betalen, klinkt logisch toch :shock: .

Dan toch eindelijk zelf de harde schijf vervangen, had dit eerder gedaan had je veel "verspilde moeite bespaard. Nota bene vergoed de Postbank dit uit coulance, welke service ontbreekt hier dan aan.

Dan ga je oneindig door over hoe jij vindt dat de Postbank moet reageren, ook zeg je tegen mij in een eerdere reactie dat heel veel mensen je verhaal interessant vinden terwijl je zelf steeds reageert op je eigen topic.

Ook geef je zelf aan dat de Postbank meerdere malen (telefonisch) heeft gereageerd, en dat je kosten zijn vergoedt. Dat is toch een fatsoenlijke reactie, je pc gaat kapot en de Postbank vergoedt je reparatiekosten buiten de garantie. Moeten ze dat dan ook nog schriftelijk bevestigen? Waarom in godsnaam, het probleem is toch opgelost. Je eist dingen van de Postbank die niet bij de levering inbegrepen zaten, ook bij de nieuwe thuiscomputer actie staat duidelijk vermeld dat je bij een defect doorverwezen word naar de leverancier.


kortom Honda, wat minder drogredenen en gauw overstappen naar die betere bank.

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door honda »

Best Mendoza,

Ik vind jouw “ontleding” van mijn PostbankComputer-ervaringsverhaal (zie Forum-groep “Computers”) nogal selektief. Het roept het volgende beeld op:
+ Honda is een domme vervelende halsstarrige jammerklant, die dramt om zijn gelijk te halen.
+ De Postbank is in deze kwestie een heldere partij, die zelfs meer service aandacht en geld aan deze lastige klant heeft geboden, dan van haar redelijkerwijze te verwachten was.

Iedereen die de moeite neemt om mijn ervarings-verhaal te lezen zal konstateren dat jouw beeldvorming selektief-tendentieus is. Bij deze de hoofdpunten uit mijn verhaal nog even op een rijtje:

A. Toen het probleem met mijn anderhalf jaar oude computer zich voordeed richtte ik me in eerste instantie, via de PC-hulpprogrammas, tot Service Planet van HP. Ik gaf een heldere probleembeschrijving met de officiele foutmeld-codes die mijn PC zelf opgaf. HP vroeg voor reparatie 470 euro, duurder dan een vergelijkbare nieuwe tower.
B. Toen ik mij bij Postbank E-commerce beklaagde over het extreme reparatie-aanbod van HP meldde men dat “de Postbank een aanbieder is geweest van dit product, echter de productaansprakelijkheid ligt bij de leverancier”.
E-commerce verwees mij zonder verder kommentaar terug naar HP/ServicePlanet of naar Postbank klantenservice Arnhem voor een schriftelijke Klacht.
C. Op mijn klacht kwam geen reaktie. Vervolgens stuurde E-commerce de klacht door naar weer een andere afdeling, en ook daarop kreeg ik geen reaktie.
D. Later kwamen er nogal allerlei andere partijen in het spel, en na allerlei mistige mailtjes kreeg ik na 3 maanden een telefoontje van “de” Postbank. Ik werd nu weer weer richting HP-ServicePlanet gestuurd. Op mijn vraag, of men mij kon garanderen dat de reparatie ditmaal substantieel minder zou gaan kosten, kreeg ik noch van de Postbank noch van Service Planet antwoord.
E. Ik besloot daarop de computer te laten repareren door een deskundige kennis, die er binnen ongeveer een half uur mee klaar was. Ik gaf hem daarvoor 50 euro. Onlangs hoorde ik dat zelfs de installering van een nieuwe harddisk (door mij gekocht voor 60 euro) niet eens nodig was geweest. Heel andere bedragen dus dan wat Service Planet offreerde, en dit terwijl SP vooraf van mij gehoord had om welke twee fout-codes het ging!
F. Daarop kreeg ik een telefoontje van “Father Business”(?) en later nog van “De” Postbank dat er 50 euro op mijn rekening werd gestort. Zonder verder kommentaar. Alsof het hier alleen om geld gaat.
G. E-commerce reageerde op mijn protest, met de nu iets diplomatiekere uitspraak dat de Postbank-voorwaarden inhouden dat “problemen van producten, gekocht via de Actielijn door worden gestuurd naar de leverancier en dat deze inhoudelijk gaat kijken naar de oorzaak en de oplossing van het probleem”. Ik kan een klacht indienen bij Postbank Particulieren t.a.v. de directie Antwoordnummer 230 1000 XA Amsterdam. Op mijn schriftelijke klacht van 12 november heb ik tot op heden nog geen reaktie gehad !
H. Ruim een maand later meldde een beller van “de” Postbank kortaf aan mijn echtgenote dat haar echtgenoot 60 euro kon krijgen van De Postbank als hij de rekening van de harddisk zou opsturen naar PXN-Postbank (?). Nog steeds alsof het hier alleen om geld zou gaan.
De rekening heb ik niet opgestuurd.

De rare mistige onfatsoenlijke kronkels van De Postbank in deze geschiedenis doen mij vermoeden, dat de Postbank heel goed weet dat zij als verkoper/leverancier wel degelijk produktaansprakelijkheid heeft naar iemand die bij haar een PC koopt. Wettelijk is het immers ook zodanig geregeld dat de verkoper naar de koper toe verantwoordelijk is voor service en garantie.
Ik als klant heb de computer absoluut niet gekocht bij Projaxales, HP, Service Planet, PXN, Father Business enz. Neen, ik heb de computer gewoon via de site www.postbank.nl gekocht bij De Postbank, op wiens briefpapier ook de “Leveringsbevestiging” (leverancier dus!) staat.
Overigens staat in deze leveringsbevestiging ivm garantie alleen iets vermeld over een eventuele door de klant te verlengen garantie, maar er staat niets in over de standaard-garantie-termijn en garantie-voorwaarden. Zelfs geen kleine lettertjes!
De Postbank en ServicePlanet zijn er in de praktijk, naar mij toe, van uit gegaan dat de standaard-garantie 1 jaar is. Ik geloofde dat. Maar inmiddels ben ik te weten gekomen dat volgens europese regelgeving de garantie-termijn minimaal Twee Jaar behoort te zijn!

De Postbank kan de produktaansprakelijkheid en de verantwoordelijkheid voor service en garantie in feite dus niet waarmaken; dat is wellicht ook de reden dat ze (volgens Mendoza) op dit moment de klant vantevoren er al op wijzen dat hij/zij voor service (en wellicht ook garantie) wordt doorverwezen naar de leverancier. Hopelijk maakt de Postbank nu inmiddels wel vooraf duidelijk aan de klant wie die leverancier dan wel is. Maar dan nog blijft het de vraag , of er juridisch wel verschil is/mag zijn tussen verkoper en leverancier.

Al met al vind ik het ongelooflijk dat een Bank haar naam op het spel zet door service-gevoelige spullen te gaan verkopen via haar eigen Bank-Site. Je hoeft maar het topic “HP slechte service en wat is mijn recht” te lezen, om te beseffen op welk glad ijs computer-verkopers en -kopers zich bevinden (Zie Radar-Forum-groep “Computers”).

Tenslotte,mijn positie is: Postbank-Klant die ten onrechte dacht een betrouwbare Computer met goede service te kopen. Ik schrijf mijn ervarings-verhaal, om kandidaat-kopers te waarschuwen voor dit soort praktijken en om bij te dragen aan een betere bewustwording / regulering op dit gebied.
Ik vraag me af wat de positie van Mendoza in deze is; zijn/haar onmiskenbare betrokkenheid maakt me nieuwsgierig. Beste Mendoza, vertel ons …………

Vriendelijke Groet, Honda

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door Trapito »

Volgens mij is Honda een ambtenaar.
Hele lappen tekst, er staat niets in en niemand wil het lezen.
In zijn topic "Postbank - Shop en Postbank - Internetbankieren" zijn totaal 29 reacties. 18 zijn van hem zelf.

Op welk ministerie werk je Honda?

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door Marco Polo »

+ Honda is een domme vervelende halsstarrige jammerklant, die dramt om zijn gelijk te halen
ofwel querulant!
Een querulant wordt in meer gewone termen vaak een 'ruziezoeker' genoemd. De lijder aan de waan voelt zich onheus bejegend door een bedrijf of overheidsorgaan en zal via hogere instanties zijn of haar gelijk proberen te halen. Hij of zij is er vast van overtuigd dat dit door lang genoeg volhouden wel zal lukken, ook al merkt de omgeving dat de pogingen geen of averechts effect hebben.
bron: Wikipedia

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door Mendoza »

@honda,

Mijn positie hierin is dat ik mensen probeer te helpen, ook jou. Alleen in topics zoals dat van jou gaat het helaas nergens over, en dat mag dan ook gezegd worden.

Iemand anders noemde het in een ander bericht "het bestrijden van de onzin", en dat is het ook. Want ook trosradar doet met dit soort dingen helemaal niets, die zijn ook niet gek. Die gaan niet een uitzending wijden aan "querulanten", en daar zijn er hier heel veel van.

Denk nog maar eens even goed over wat al die acties richting de postbank je hebben opgeleverd, en ook het geklaag hier over hoe slecht de postbank wel niet is. Het heeft je helemaal niet opgeleverd, het werkt zelfs averechts aan de laatste reacties te zien.

Dit is een strijd die je niet gaat winnen honda, je begint namelijk te strijden tegen de verkeerde en op de verkeerde manier.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ Honda,

Misschien een beter idee. Gooi al uw frustraties eruit op een blog.


Inhoudelijk raken uw topics kant noch wal.

Als u ergens over klaagt, zorg er dan voor dat u ook inhoudelijk van de materie op de hoogte bent.

Het pc-verhaal slaat nl. ook nergens op.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door Henri42 »

inhoudelijk heeft Honda gelijk , zijn geschreven verhaal is een cc uit de Traverse

De postbank is en wordt beheert door de ING Bank

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door honda »

Beste Mendoza, Trapito, Marco Polo,Frans75,
Bedankt voor jullie geengageerde reakties. Echter, we zijn het blijkbaar oneens met elkaar. Ik blijf gewoon verslag doen van wat mij als PC-koper bij de Postbank overkomt.

Beste forum-lezers,
Het gaat me niet om geld of frustratie-regulatie, doch om zaken van fatsoen en normen en waarden. Ik heb het recht om mijn verhaal te doen, en daarbij mijn jegens de PB niet altijd positieve gevoelens en gedachten te ventileren.

Graag wil ik inhoudelijk nog terugkomen op Mendoza’s reaktie dd 16 februari. M doet het daarin voorkomen alsof de Postbank slechts een tikfout maakte in de naam, waarmee ik enkele maanden geleden werd aangesproken in een (semi-) automatische mail-reply. De Postbank sprak mij in feite echter aan met “dhr Verhaegen”, en ik kan u verzekeren dat deze naam in geen enkel opzicht lijkt op mijn eigen naam. Dit irritante voorval gebeurde precies in dezelfde tijd dat een serieus dagblad meldde, dat Postbank-klanten via www.postbank.nl inlogden op hun bankrekening en vervolgens de naam en de gegevens te zien kregen van een geheel andere Postbank-klant. Ook al hebben deze 2 voorvallen technisch wellicht weinig of niets met elkaar te maken, het gaat in beide gevallen om zaken die het betrouwbaarheids-imago van de Postbank geen goed doen.
De PostBANK zou het kwetsbare digitale geldverkeer via haar www.postbank.nl - site niet extra in gevaar moeten brengen met allerlei grootschalig digitaal SHOP-verkeer.
Bovendien vind ik het heel erg raar, dat de PostBANK voor grootschalige digitale SHOP wil spelen, terwijl zij blijkbaar niet de volle verantwoordelijkheid neemt en kan nemen voor de bijbehorende service.

Ivm digitale veiligheid wil ik en passant nog even wijzen op een bericht in Trouw dd 19 02 08:
Er zijn digitale usb-Fotolijsten in omloop die een zeer intelligent worm-virus bevatten. Dit virus kan zich onzichtbaar nestelen in uw PC en zich vandaaruit verder verspreiden. Het is in staat om wachtwoorden te stelen.
Grappig dat de Postbank ook usb-Fotolijsten, “exclusief voor postbank-rekeninghouders”, in haar assortiment heeft. Het brengt mij op de gedachte, dat hier (evenals bij de Postbank-PC’s en Laptops trouwens), een uitgelezen kans ligt voor kriminelen. Ze hoeven maar een pallet vol Fotolijsten of Laptops te verwisselen met een pallet vol gemanipuleerde exemplaren, om rechtstreeks te kunnen inbreken in het Postbank-digitale geldverkeer. De Postbank zelf kijkt niet om naar de produkten, want de produktaansprakelijkheid ligt volgens hen bij de leverancier.
Onzinnig, irrelevant? Querulant? Je zou als klant maar het slachtoffer worden.

Vriendelijke Groet, HONDA
p.s.: Ik heb nog steeds geen reaktie gekregen van de PB-direktie op mijn schriftelijke klachten!

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door Frans75 »

Een sessie bij een psycholoog doet ook wonderen.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door Mendoza »

@honda
M doet het daarin voorkomen alsof de Postbank slechts een tikfout maakte in de naam, waarmee ik enkele maanden geleden werd aangesproken in een (semi-) automatische mail-reply. De Postbank sprak mij in feite echter aan met “dhr Verhaegen”, en ik kan u verzekeren dat deze naam in geen enkel opzicht lijkt op mijn eigen naam.
Zoals je het eerder had uitgelegd deed je het voorkomen als een spelfout in je naam. Wat nu blijkbaar is gebeurd dat iemand per ongeluk de verkeerde naam heeft gecopy-paste in een standaard brief. Kan gebeuren. Ik wil niet beweren dat de Postbank geen fouten maakt.
Dit irritante voorval gebeurde precies in dezelfde tijd dat een serieus dagblad meldde, dat Postbank-klanten via www.postbank.nl inlogden op hun bankrekening en vervolgens de naam en de gegevens te zien kregen van een geheel andere Postbank-klant.
Gemachtigd

Sommige Postbankklanten meldden dat ze op andermans rekening ingelogd werden. Reusken ontkent dat. Wel zouden klanten die gemachtigd waren om bankzaken van anderen te regelen, soms alleen die rekeningen te zien hebben gekregen.

Bron: http://www.nu.nl/news/1181428/50/rss/Zo ... tbank.html

Weer kom je met een niet onderbouwd verhaal en verdraai je de feiten.
De PostBANK zou het kwetsbare digitale geldverkeer via haar www.postbank.nl - site niet extra in gevaar moeten brengen met allerlei grootschalig digitaal SHOP-verkeer.
Bovendien vind ik het heel erg raar, dat de PostBANK voor grootschalige digitale SHOP wil spelen, terwijl zij blijkbaar niet de volle verantwoordelijkheid neemt en kan nemen voor de bijbehorende service.
Hiermee bevestig je nogmaals dat je er helemaal geen verstand hebt hoe een verbinding via http / https tot stand komt.

voor http
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypertext_ ... r_Protocol

en voor https
http://nl.wikipedia.org/wiki/HTTPS

Op beide links staat het een en ander uitgelegd, lees maar even goed door. Overigens maken alle banken gebruik van datzelfde veilige HTTPS protocol.
Bovendien vind ik het heel erg raar, dat de PostBANK voor grootschalige digitale SHOP wil spelen, terwijl zij blijkbaar niet de volle verantwoordelijkheid neemt en kan nemen voor de bijbehorende service.
Daarom moet je de voorwaarden lezen voordat je een aanschaf doet. Dus niet je "eigen" voorwaarden gaan bedenken, en vervolgens je "eigen" voorwaarden bij de Postbank opleggen.
Ivm digitale veiligheid wil ik en passant nog even wijzen op een bericht in Trouw dd 19 02 08:
Er zijn digitale usb-Fotolijsten in omloop die een zeer intelligent worm-virus bevatten. Dit virus kan zich onzichtbaar nestelen in uw PC en zich vandaaruit verder verspreiden. Het is in staat om wachtwoorden te stelen. Grappig dat de Postbank ook usb-Fotolijsten, “exclusief voor postbank-rekeninghouders”, in haar assortiment heeft. Het brengt mij op de gedachte, dat hier (evenals bij de Postbank-PC’s en Laptops trouwens), een uitgelezen kans ligt voor kriminelen. Ze hoeven maar een pallet vol Fotolijsten of Laptops te verwisselen met een pallet vol gemanipuleerde exemplaren, om rechtstreeks te kunnen inbreken in het Postbank-digitale geldverkeer. De Postbank zelf kijkt niet om naar de produkten, want de produktaansprakelijkheid ligt volgens hen bij de leverancier.
Wat heeft dit verhaal nu weer met de Postbank te maken? Je probeert weer een link te leggen die werkelijk nergens op slaat.
p.s.: Ik heb nog steeds geen reaktie gekregen van de PB-direktie op mijn schriftelijke klachten!
De directie heeft betere dingen te doen als klachten bekijken die al meerdere malen zijn afgehandeld.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door Frans75 »

A Mendoza,

Vind het knap dat jij hier nog serieus antwoord op kan geven.

Denk alleen niet dat dat wat uitmaakt.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door Mendoza »

@Frans

Denk het ook niet :lol:

justme1
Berichten: 105
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:01

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door justme1 »

Ach.....je moet zijn doorzettingsvermogen dan maar waarderen :D ....jammer dat het verspilde moeite is.... :lol:

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door honda »

L.S.,
Nog steeds verkoopt de PostBank PC’s, “exclusief voor rekeninghouders”. Met haar terminologie roept de PostBank bij haar rekeninghouders het gevoel op, dat het om een speciale aanbieding gaat tegen een speciale prijs en met goede bank-waardige garantie en service. Ter waarschuwing aan kandidaat-kopers: beide dingen zijn in feite dus juist niet het geval. Ook niet volgens de aktueel-geldende PB-voorwaarden

Als je geinteresseerd bent in de betreffende PostBank-PC (Acer-laptop), dan begint de PB met de vraag of je “drie jaar extra zekerheid (miv aankoop natuurlijk!/honda) met een Acer-garantie-uitbreiding” a 149 euro wilt kopen; dit met uitleg van aantrekkelijke voorwaarden, maar zonder uit te leggen hoe de gratis standaard-garantieregelingen precies zijn.

Pas enkele menus verder, kort voor de definitieve bestelling, verschijnt er een heel klein icoontje “leveringsvoorwaarden”. Daar kun je lezen: “Voor door Postbank geleverde artikelen geldt uitsluitend de garantie, zoals deze door de fabrikant van het desbetreffende artikel wordt vastgesteld’”.
Wat die standaard-garantievoorwaarden zijn wordt dan nog steeds niet duidelijk, behalve dan dat de PB diverse extra-uitsluitingen blijkt te hanteren.

Over haar eigen service-verantwoordelijkheid en –aansprakelijkheid zegt de PB niets. Dit betekent in feite dus, dat de klant zelf zijn PC moet opsturen naar een of ander hoogstwaarschijnlijk zeer ver weg gelegen service-centrum. Vervolgens moet je maar afwachten wanneer die PC ooit terug komt; o ja, bij de extra garantie krijg je reparatie-voorrang (veelzeggend voor de standaard-garantie!). Wat er na de garantie-periode gebeurt is onduidelijk; die duidelijkheid kun je alleen vergroten door de extra garantie a 149 euro te kopen!

Mijn ervaring was dus, dat ik als Postbank-klant door HP Service Planet een reparatie-offerte kreeg a 470 euro, terwijl het defekt later via mijn eigen kanaal voor 50 euro bleek te kunnen worden opgelost. Toen ik over de mijns inziens te hoge reparatie-offerte van HP kontakt opnam met PB-E-commerce verwees deze mij zonder verder kommentaar terug naar HP, met als alternatief het indienen van een klacht bij Postbank-Arnhem. Hoe het daaropvolgende PB - van ’t kastje naar de muur -gebeuren precies verliep kunt u elders lezen. In ieder geval heb ik vele maanden later nog steeds geen antwoord gekregen op mijn schriftelijke klacht die ik uiteindelijk op advies van E-commerce ook nog eens indiende bij de PB-direktie. En dan durft Mendoza te beweren: “De directie heeft betere dingen te doen als klachten bekijken die al meerdere malen zijn afgehandeld”. Ongelooflijk dus.

En dan nog even nav het verhaal van Mendoza over de PB-internet-veiligheid. Een gemiddelde konsument hoeft niet alles van internet af te weten, om een al dan niet goed gevoel te krijgen over de veiligheid van een Bank-site. Vorig jaar eindigde de PostBank-site als een van de slechtste in een breed-opgezet europees onderzoek naar de betrouwbaarheid van Bank-Sites. Deze uitslag is voor heel veel PB-klanten bevestigd door herhaaldelijke onbereikbaarheid van de PB-site en door boven-aangehaalde persoonsverwisselingen.
Verder voel ik op mijn klompen aan, dat een bank-site kwetsbaarder wordt voor hackers/virussen e.d. wanneer (met wachtwoord!) ingelogde klanten tamelijk langdurig kunnen shoppen en kunnen doorlinken naar bestellingen en andere (ook externe) info-sites.

De onbetrouwbaarheid en het onfatsoen van de PB, in mijn PC-geval, maakt het negatieve PB-beeld voor mijzelf alleen nog maar groter. Betrouwbaarheid zit hem niet alleen in HTPPS-dingetjes, maar in het funktioneren van de gehele PB-organisatie. Alles hangt met alles samen op dit gebied. Don’t forget: juist gebrek aan vertrouwen bij de konsument kan een Bank in problemen brengen.
Dus mijn advies aan de ING: stop de POSTBANK – SHOP!

Groet HONDA

Gesloten