LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AK bank betrouwbaar?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
C1972
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2008 09:45

AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door C1972 »

Weet iemand of de AK bank een betrouwbare (voldoet aan nederlandse wetgeving) bank is? Geven nl hoge (4.55%) rente op internetspaarrekening.

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Trapito »

AK Bank heeft, net als andere banken, een vergunning van De Nederlandse Bank en valt je saldo daarmee ook onder de garantieregeling.

Zie hier voor meer informatie:
http://www.dnb.nl/dnb/home/over_dnb/de_ ... 47789.html

Hier kun je zoeken in het Wtf register.
http://www.registers.dnb.nl/dnb/default ... uageID=NLD

Als je in het zoekveld "AK Bank" invult krijg je te zien waar de bank vergunning voor heeft.

Ik spaar er zelf ook. Geen problemen met de bank.

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door opa60 »

het zal best allemaal wel kloppen,maar probeer ze maar eens te bellen je komt niet verder dan de stemcomputer dan word je verbroken.dus gewoon bij de fortis gebleven met 4% ook niet slecht.mvg opa

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Trapito »

@Opa
Bellen is tegenwoordig bij veel bedrijven een probleem.
Bel bijvoorbeeld maar eens met KPN en die doen nog wel in bellen.

Mag ik vragen waarom je met ze wil bellen?
Vrijwel alle formulieren hebben ze online staan.
Printen, invullen en opsturen. Klaar!

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door opa60 »

oi Trapito, ook ik had me aangemeld voor een internetspaarrekening,toen ik mijn papieren teruggestuurd kreeg stonden er voor de rekeningnummers een nul,en mijn vraag was moet ik die ook aanhouden.Nou en als ik dan bel en word afgevoerd kunnen ze mijn rug op, simpel toch.Ik ga mijn geld toch niet aan een computer toevertrouwen. Bij de fortis doe ik ook alles per computer maar als ik wil is er menselijk contact mogelijk.mvg opa

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Trapito »

@Opa,
Het is je natuurlijk vrij om wel of niet met hun in zee te gaan maar als je alles in je leven, na de eerste keer als iets niet ging overboord had gegooid, dan was je denk ik geen Opa geworden.

Die nul voor het rekeningnummer maakt niet uit. Dan weet je dat maar vast. Ook andere banken doen er wel eens een "voorloop" nul voor.
Als je bij Fortis bankiert kun je het rekeningnummer gewoon met een nul ervoor invullen. Bij het verzenden zul je zien dat die nul dan wordt weggelaten.

Dat je behouden bent is een goede eigenschap.
Als je toch al een rekeningnummer bij AK Bank hebt probeer het dan eens. Maak je eerst 10 euro of minder over en kijk je hoe het gaat. Boek je bijvoorbeeld de helft daarna weer terug. Heb je het hele proces een keer zien werken. Daarna kun je alsnog besluiten er meer geld naar toe over te schrijven of niet.

Overigens is de 4% bij Fortis naar mijn mening opgebouwd uit een basisrente en een bonus rente. Om voor de bonusrente in aanmerking te komen moet je het bedrag een jaar laten staan. Dat is bij de AK Bank niet.
Als je het geld een jaar niet nodig hebt dan zijn er hogere rentes mogelijk.
Van morgen kreeg ik bericht van CreditEurope Bank. Termijndeposito 1 jaar 5%.
Dit is trouwens ook een bank die een extra nul voor de rekening zet.
Bellen met ze weet ik niet maar via internet (email) prima!

kluus
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:40

Re: AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door kluus »

Zeker is deze bank betrouwbaar en dan bedoel ik de AK bank. De oprichters zijn dezelfde vrouwen die vroeger in het nieuw brachten om minder te consumeren het zogenaamde consuminderen. Ik heb zeer goede ervaringen. Heb ook wel met ze kunnen bellen en ze verzorgen alles perfect. Je krijgt zelfs nog een papieren bankafschrift toegestuurd, wat wil je nog meer....

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

De oprichters zijn dezelfde vrouwen die vroeger in het nieuw brachten om minder te consumeren het zogenaamde consuminderen. I
Diie bewering klopt niet. AKBank NV is de Nederlandse tak van een van oorsprong Turkse bank.

http://www.akbank.nl/html/over_ons.htm

Ronald99
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2008 11:13

Re: AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Ronald99 »

Ik heb langer dan een jaar een internet spaarrekening bij de Akbank en ben zeer tevreden. Mutaties worden snel verwerkt en de rente is momenteel 5,2% zonder voorwaarden. Ze vallen onder de garantieregeling van De Nederlandse Bank en die garandeert bij een faillissement van de bank de eerste 20000 euro. Voor de volgende 20000 euro wordt 90% door DNB gedekt en geld dus een eigen risico van 10%.
Maar zeg eens eerlijk. Wanneer is er in Nederland voor het laatst een bank over de kop gegaan? Was geloof ik een Nederlandse bank en als ik het goed heb was dat de Friese hypotheek bank en dat is alweer 20 jaar geleden.
Kortom, wil je een hoge rente dan is de Akbank zeer aan te bevelen.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Maar zeg eens eerlijk. Wanneer is er in Nederland voor het laatst een bank over de kop gegaan? Was geloof ik een Nederlandse bank en als ik het goed heb was dat de Friese hypotheek bank en dat is alweer 20 jaar geleden.
Voor het laatst is in 2005 in Nederland een bank failliet gegaan (Van der Hoop Bankiers).

ZeRoo
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2008 23:21

Re: AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door ZeRoo »

Maar zeg eens eerlijk. Wanneer is er in Nederland voor het laatst een bank over de kop gegaan?

..nu wel lekker actueel natuurlijk! Vertrouw je nu nog je geld bij de AK-bank?

Ik heb er nog vertrouwen in maar die ice-save avonturen moeten niet te veel voor gaan komen

Ronald99
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2008 11:13

Re: AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Ronald99 »

Het verschil tussen IceSave en de Akbank NL:
IceSave NL:
Geen adres in Nederland:
Depositiegarantieregeling n.v.t. ofwel beperkt:
Aantal inwoners IJsland; +/- 300.000
Actief in Nederland: 3 maanden.
Internetbankieren en veiligheid: discutabel.

Akbank NL:
Kantoor in Nederland, Rotterdam;
Depositiegarantiestelsel volledig van kracht (momenteel to 100000 euro gedekt;
Aantal inwoners Turkije: 80 miljoen.
Actief in Nederland: >5 jaar
Internetbankieren en veiligheid: goed.

Bovendien is AKbank een van de grootste banken in Turkije.

Kortom: Ik heb en durf nog steeds met een gerust hart mijn spaargeld op hun rekening te zetten, 5,2% rente en zonder beperkingen.

daronann
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 okt 2006 09:49

Re: AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door daronann »

Quote: Internetbankieren en veiligheid: discutabel.

En toch gaf de Nederlandse Bank een vergunning! En zij hadden dit moeten en kunnen weten!

fysischgeograaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2008 09:58

Re: AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door fysischgeograaf »

Icesave heeft wel degelijk een kantoor in Nederland:

Icesave Bank Spaarbank

Gustav Mahlerplein 78
1082MA Amsterdam

* 0900-0242

ZeRoo
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2008 23:21

Re: AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door ZeRoo »

Het kantoor van IceSave is een bijkantoor en het kantoor van AK bank is een min of meer zelfstandig kantoor.. volgens de dnb site dan wel!

Mep
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2008 17:14

Re: AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Mep »

Vandaag toch weer op RTLZ een paar uitspraken van economen gehoord: íedereen moet kunnen weten dat het hoogste rendement het hoogste risico inhoudt! Tja...ik heb ook een beetje veel spaargeld bij Akbank, sinds mei 2008; en een klein bedragje bij Icesave...daar kan ik dus niet bij voorlopig. Zit er nu toch mee of ik het bedrag bij Akbank maar niet zal weghalen. ...je wordt er niet goed van.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Dat is een moeilijke situatie Mep.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik heb het gevoel dat Turkse banken minder gevoelig zijn voor de crisis, omdat ze zich meer hebben gericht op de West-Europeese markt i,p,v, Amerika.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

AK Plus spaarrekening
Maximaal twee opnames per maand. Rentebijschrijving per kwartaal. Onder de 1000,00 geen spaarrente.
(bron Dividendpagina)

Hmm dus als je er €800.00 op heb staan krijg je geen rente.

Uden 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2008 12:21

Re: AK bank betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Uden 1 »

Dat lijk me niet handig.

Gesloten